CoolGuy
Ik denk dat je hier echt zelf over moet beslissen, als het je kan helpen zal ik het doen
quote:Nee, niet dat ik weet...maar die pijn doorstaan (en die was ECHT ECHT erg) voor nix heb ik ook geen zin in...
Op woensdag 12 december 2001 13:32 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Is er ook kans op verslechtering op die pijn na?
En hoe moeilijk het ook is, doe je het wel of niet voor je moeder alleen? Jij moet deze beslissing maken het is jouw leven.
En dan heb je natuurlijk ook nog de pijn die erbij komt. De pijn die ik me niet kan voorstellen maar jij wel. Vind je het het waard om wederom zo enorm veel pijn te hebben?
Ik wens je heel veel kracht, moed en geluk toe. En dat je voor jou een goede bslissing kan maken, welke dit ook zal zijn.
Wat je ook doet. Je moet je niet laten lijden door je gevoelens. Wat wil je? Weer uit de rol stoel of niet? En tuurlijk krijg je het moeilijk. Heel moeilijk zelfs denk ik. En je moet je afvragen of dat het allemaal waard is. Personelijk zou ik er veel voor over hebben om uit een rolstoel te komen. DENK IK.
Heel veel sterkte.
Groeten
OOK_GEK
quote:Ik denk dat jij mij niet goed begrijpt...het is namelijk zo dat de VORIGE operatie me uit de rolstoel heeft gehouden. Ik zit NU dus niet meer in een rolstoel. Anders gezegd, dit is geen noodzakelijke operatie. Gewoon iets wat het iets beter zou kunnen maken...
Op woensdag 12 december 2001 13:39 schreef ook_gek het volgende:
Als die operatie je uitde rolstoel kan helpen. Dan zou ik het zeker doen. Alleen gezien de pijn. Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb die pijn nooit gevoeld. Mischien klinkt het heel hard. Maar je moet het niet doen omdat je anders je moeder er pijn mee doet. Want al je moeder graag wil dat jij weer uit de rolstoel komt. Dan zal ze je steunen. Wat ze ook zeeeer zeker doet. Wat ik uit het verhaal begrepen heb. Je moet er met je moeder over praten. En vragen of ze je wil steunen in de keus die jij maakt.Wat je ook doet. Je moet je niet laten lijden door je gevoelens. Wat wil je? Weer uit de rol stoel of niet? En tuurlijk krijg je het moeilijk. Heel moeilijk zelfs denk ik. En je moet je afvragen of dat het allemaal waard is. Personelijk zou ik er veel voor over hebben om uit een rolstoel te komen. DENK IK.
Heel veel sterkte.
Groeten
OOK_GEK
quote:Ik ben 20...
Op woensdag 12 december 2001 13:34 schreef Tinkepink@work het volgende:
Ik vroeg me een beetje af hoe oud je bent (staat niet in je profiel). Als je bijna 18 bent zou ik zelf beslissen, indien je bijvoorbeeld rond de 16 bent vind ik dat je je beslissing zeker van je moeder moet laten afhangen.
Zowiezo vind ik dat je er met je moeder over moet praten. En willen moeders niet het beste voor hun kinderen (ook al doet het soms pijn)?
quote:In dit geval denk ik dat je zelf een beslissing moet nemen zonder dat je te veel rekening houdt met de gevoelens van je moeder. Jij bent volwassen, het is jouw leven en jij moet leven met de beslissing die je maakt.
Op woensdag 12 december 2001 13:46 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Ik ben 20...
Natuurlijk is het wel belangrijk dat je hier met je familie over praat, welke beslissing je ook neemt. Maar dat je moeder het niet aan kan zien dat je zo veel pijn heeft is m.i. GEEN argument om het niet te doen terwijl je zelf eigenlijk wel graag de stap wilt zetten. Nogmaals: jij bent volwassen en je moet zelf beslissen wat goed is voor jou.
Sterkte de komende tijd. Met je beslissing en eventueel de operatie/revalidatie.
quote:Dank je...
Op woensdag 12 december 2001 13:54 schreef Tinkepink@work het volgende:[..]
In dit geval denk ik dat je zelf een beslissing moet nemen zonder dat je te veel rekening houdt met de gevoelens van je moeder. Jij bent volwassen, het is jouw leven en jij moet leven met de beslissing die je maakt.
Natuurlijk is het wel belangrijk dat je hier met je familie over praat, welke beslissing je ook neemt. Maar dat je moeder het niet aan kan zien dat je zo veel pijn heeft is m.i. GEEN argument om het niet te doen terwijl je zelf eigenlijk wel graag de stap wilt zetten. Nogmaals: jij bent volwassen en je moet zelf beslissen wat goed is voor jou.
Sterkte de komende tijd. Met je beslissing en eventueel de operatie/revalidatie.
Ik heb niet gezegd dat ik het zelf erg graag wil...aan de ene kant wil ik wel graag verbetering in de situatie als dat kan. Momenteel gaat mijn situatie niet voor- of achteruit en ik kan lopen, zij het anders dan anderen, en aan de andere kant is er de kans (die best groot is heb ik begrepen) dat het niets uithaalt, en daar heb ik die pijn niet nog een x voor over...
quote:Als je dat absoluut niet zou kunnen accepteren, zou ik het niet doen.
Op woensdag 12 december 2001 14:03 schreef CoolGuy het volgende:, en aan de andere kant is er de kans (die best groot is heb ik begrepen) dat het niets uithaalt, en daar heb ik die pijn niet nog een x voor over...
quote:Als dit de eerste x zou zijn, en ik had die vorige ervaring niet gehad...dan had ik het gedaan. Die pijn was echter zo erg dat ik tijdens mijn revalidatie verschillende keren ben omgevallen (lees: flauwgevallen) van de pijn...ik heb het een klein beetje aan me zelf te danken. Ik hoefde namelijk niet zover te gaan van mijn revalidatie-arts, maar ik pushte mezelf (teveel). Er werd gezegd dat ik minstens een half jaar moest revalideren in die kliniek daar...niet dus. Ik was daar mooi met 3 maanden weg
Op woensdag 12 december 2001 14:20 schreef fokje het volgende:[..]
Als je dat absoluut niet zou kunnen accepteren, zou ik het niet doen.
* daar best een beetje trots op is..
Maar goed...ik ben er nog steeds hard over aan t nadenken. Ik krijg niet echt veel gedaan op mijn werk momenteel
Is het niet zo dat doordat je je de vorige keer zo hard pushte, je daardoor extra hebt blootgesteld aan de pijn? En je daardoor teveel op de hals hebt gehaald? Erg goed hoor trouwens dat je je revalideringstijd hebt kunnen halveren.
Ik zou als ouder zijnde heel trots op een zoon zijn die zich zo hard voor zichzelf inzet. Hoe moeilijk hij het er (nu) mee heeft. Bedenk ook dat er een stuk hoop, frustratie en machteloosheid bij komt kijken. Heel wat ouders zouden dolgraag de lasten en de pijn van hun kind over willen nemen.
Praat er met je ouders over.
Het kost gewoon zoveel tijd als ik het goed begrijp. Je bent ver over je eigen grenzen gegaan, dat hakt erin. Ik snap dat je het niet zomaar ff overdoet, zo in 3 maanden. Was het maar een weekje ofzo, dan was die beslissing snel gemaakt vermoed ik.
Die "alles of niets" houding herken ik trouwens wel. Wellicht is dat iets waar je dan van af moet stappen? Lijkt me psychisch gezien heel zwaar ook.
* fokje overigens geen verstand heeft van dit soort pijn
Ik denk persoonlijk niet dat het je moeder pijn doet als je wel kiest voor een operatie. Het lijkt mij dat ze toejuicht dat jij doorzet en zelf de beslissingen maakt. Het is voor haar natuurlijk absoluut niet leuk om te zien dat haar zoon pijn heeft, maar ik denk dat ze het erger zou vinden als je het niet deed daarom.
Kies voor jezelf, kijk wat JIJ wilt. Uiteraard is overleg met je moeder logisch, maar ik denk dat je moeder maar 1 doel voor ogen heeft: een gelukkige zoon. En als die zoon gelukkig is met nog een operatie met kans op verbetering, denk ik juist dat ze trots op je is!
Sterkte in ieder geval!
quote:Kloteserver hier
Op woensdag 12 december 2001 14:47 schreef weerdo het volgende:
Ik haal 2 dingen uit jouw verhaal:
1. je bent bang voor de pijn die komen gaat als je de aankomende operatie ondergaat.
2. Je hebt erg veel pijn geleden omdat je jezelf in een noodtempo hebt gerevalideerd. (Lees: teveel hooi op je vork hebt genomen, teveel in 1 keer gedaan hebt)
(verexcuceer me als ik iets te kort door de bocht ga)Is het niet zo dat doordat je je de vorige keer zo hard pushte, je daardoor extra hebt blootgesteld aan de pijn? En je daardoor teveel op de hals hebt gehaald? Erg goed hoor trouwens dat je je revalideringstijd hebt kunnen halveren.
Ik zou als ouder zijnde heel trots op een zoon zijn die zich zo hard voor zichzelf inzet. Hoe moeilijk hij het er (nu) mee heeft. Bedenk ook dat er een stuk hoop, frustratie en machteloosheid bij komt kijken. Heel wat ouders zouden dolgraag de lasten en de pijn van hun kind over willen nemen.
Praat er met je ouders over.
Nee, ik heb me niet te veel op de hals gehaald. Die pijn bleef gelijk. Hmm misschien lastig zoals ik het schrijf. Ehm...kijk, als ik mijn been probeerde te buigen nadat ik een half jaar van mijn middel tot mijn tenen in het gips had gezeten was extreem pijnlijk, omdat de slijmbeurzen tussen mijn knieschijven uitgedroogd waren, door het lange niet-bewegen, dsu het was bot-op-bot tijdens het buigen. Waar andere mensen misschien in het begin 5x hun benen buigen, deed ik dat dus iets van 15x. Het werd dus niet erger, de pijn, maar hij hield dus gewoon langer aan.
Ik was echter van te voren gewaarschuwd dat de operatie dit zou veroorzaken, dus die pijn was erg geweest, of ik nou (om maar even dat voorbeeld aan te houden) 1x per dag mijn benen boog, of 15x. Ik heb gewoon vaker de oefeningen gedaan dan was "voorgeschreven". Normaal bij dit soort operaties is dus een maand of 6 voordat je weg mag uit de revalidatiekliniek, maar ik mocht dus gaan na 3 maanden.
Waarom ? Omdat ik daar niet wilde liggen, ik accepteerde niet dat 6 maanden de voorgeschreven tijd, en ik vond dat als ik eerder wegkon, dat ook zeker moest doen. Mijn revalidatie-arts had dat in de gaten want ik vroeg heel vaak "wanneer mag ik naar huis ?" Dan zei zij steeds iets van: "nou je moet eerst dit (vul maar iets in) kunnen en dan zien we wel..." dus een nietszeggend antwoord. Daar ik helemaal opnieuw moest leren lopen moest ik maar eens beginnen met mijn benen zonder pijn kunnen buigen, en zo steeds een stapje verder. Bij de revalidatiekliniek was ook een school en de ingang was een eindje weg (+/- 500mtr) Toen zei zij (de revalidatie-arts) tegen me, als je daarheen kunt lopen, mag je weg (na 3 maanden dus) want ik was toen al zover gevorderd dat ik op krukken kon lopen. Dus wat deed ik, ik liep naar die ingang, en liep ook terug, het ziekenhuis in, naar haar afdeling, klopte op dr deur en zei: "kben naar school toegelopen, en terug tot hier, nou mag ik zeker wel naar huis". Waarop zij me verbluft aankeek
en zei dat ik dan idd naar huis mocht. Dus de dag erna zat ik in de auto op weg naar huis
Maar dit is een beetje offtopic. Om er even op terug te komen; ik heb me dus niet meer pijn op de hals gehaald, t was gewoon dezelfde hoeveelheid pijn in een kortere tijd. Toch deed het erg veel pijn, en ik ben bang dat ik nu weer zoveel pijn ga hebben voor "nix"...
quote:ja de EVENTUELE verbetering...
Op woensdag 12 december 2001 15:47 schreef rickmans het volgende:
Je moet voor jezelf de afweging maken of de pijn die je gaat lijden de verbetering waard is, voor mij persoonlijk lijkt het wel, maar ik kan dat makkelijk zeggen omdat ik die pijn niet hoef te hebben. Dus wat ik wil zeggen denk er goed over na, je halverwege de pijn het niet ineens terugdraaien als je begonnen ben moet je alles uitzitten, maar mij lijkt de verbetering toch een mooi doel.
Succes in elk geval met het nemen van een beslissing!
quote:tja dan kan ik je niets anders succes wensen met je afwegingen, ik kan en wil niet voor je beslissen, maar anders zou ik zeggen grijp iedere kans aan....
Op woensdag 12 december 2001 15:51 schreef CoolGuy het volgende:[..]
ja de EVENTUELE verbetering...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |