abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2446182
De laatste tijd heb ik erg veel last dat ik 's avonds in mijn bed ga lopen piekeren. Ik loop dan tegen mijzelf praten, en dat kan echt lang duren. Ik heb dan ook geen slaap. Ik maak me over dingen zorgen, ik vraag me af wat mijn volgende punt is in mijn leven, waar ik aan toe ben enz enz enz....het is echt heel vervelend. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Peace,

Dopeboy

dinsdag 11 december 2001 @ 01:36:36 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_2446501
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 01:09 schreef DopeBoy het volgende:
Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Nee, je bent de enige.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 11 december 2001 @ 02:14:05 #3
16156 M_THE_MAN
Last, Best Hope For Mankind
pi_2446858
heb ik nu bv. ik lag zojuist nog in m'n bed, maar kon niet slapen. moest weer denken aan allerlei dingen die ik nog moet doen, dingen die ik nog wil doen enz. zuigt best wel, maar gaat vanzelf weer over.
Don't drink and drive, you might spill your drink...
  dinsdag 11 december 2001 @ 02:20:20 #4
10041 Kakkie
Dat is ook zo!!!!!
pi_2446902
In mijn bed lopen piekeren, zei je??? Heb jij zo'n groot bed dan...

Even zonder dollen, dat is het ergste wat er is. Niet kunnen slapen en je gedachten maar niet stil kunnen zetten. Ik heb zelf momenteel te kampen met slaapstoornissen. Dus ik zit ook vaak weer voor de televisie terwijl ik veel liever had geslapen. Ik wens je sterkte en zal nog even opzoek gaan naar goede tips!

En die dag hebben we vast liggen slapen...
pi_2446914
trust me, je bent niet de enige.
sterkte! Het gaat wel weer over btw.
Dat leven is nog lang zat en gaat wel door hoor.
  dinsdag 11 december 2001 @ 02:59:27 #6
5218 aragorntje
^ kutnaam ik weet het
pi_2447057
je toekomst is nog niet duidelijk dus kun je beter ook maar niet teveel over piekeren.
wat kan helpen: ff voor de tv hangen voor je naar bed gaat/boekje lezen
valeriaan pillen nemen (is vrij natuurlijk geneesmiddel geloof ik, word je rustig van)
en warme melk natuurlijk
purrr
  dinsdag 11 december 2001 @ 04:14:39 #7
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_2447191
jup, dat piekeren ken ik.
één oplossing voor en dat is goed moe zijn als je naar bed gaat.
of letterlijk uitgeput.

[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 11-12-2001 06:16]

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  dinsdag 11 december 2001 @ 13:59:25 #8
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_2450834
Piekeren is nooit leuk, één ding is een feit de toekomst ligt niet vast wat jij morgen doet geeft een wending aan volgende week. het beste wat je kan doen is een soort van marker voor je zelf stellen later als je groot ben dan wil ik........... hoe je daar komt maakt niet uit maar jij weet ik wil naar die marker toe en als je die echt graag wil dan kom je er ook.

Pak de dag zo als hij komt leef per dag morgen zien we wel verder een ding is erg belangrijk. GENIET van de mooie spontane momenten.

Er komt een tijd dat je denkt ik ben oud wat gaat het leven snel dat is bull shit, de jaren zijn nog steeds even lang maar ze lijken korter omdat het eentoniger word je staat op werken eten vrouw kinderen vul maar in voor iedereen wat anders maar wel een vast patroon.

Onthou de mooie dingen die breken je dag je jaar iets kleins kan veel spontanere zijn dan die ene vakantie per jaar what ever.

misschien een laatste tip mocht je er wat aan hebben:
als je s'avonds even zit voor dat je naar bed gaat of in de auto doe ik altijd loop je dag is na wat heb je nou eigen lijk gedaan van af het moment dat je hier zit en toen je opstond dan kom je tot de conclusie dat er best leuke dingen gebeurd zijn en dat je je nergens druk om hoeft te maken, je komt tot rust.

lekker sporten helpt ook, zeker weten maak je niet druk en focus je op één doel. dit moment.

Rgrdz

Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_2450979
quote:
De laatste tijd heb ik erg veel last dat ik 's avonds in mijn bed ga lopen piekeren. Ik loop dan tegen mijzelf praten, en dat kan echt lang duren. Ik heb dan ook geen slaap. Ik maak me over dingen zorgen, ik vraag me af wat mijn volgende punt is in mijn leven, waar ik aan toe ben enz enz enz....het is echt heel vervelend. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Peace,

Dopeboy

Iets minder dope ms?
t00t t00t :)
pi_2451025
Elke avond weer. Denken aan wat er die dag gebeurt is, hoe ik siuaties aangepakt heb e.d. Maar ook nadenken over wat er in de toekomst ligt (nabije toekomst als in tentames, werk enzo, en verre toekomst als in huisje boompje beestje)
Dit kan wel even dure, meestal een half uurtje, maar soms ook wel 2 uur.
Ik snap dan ook niet hoe mensen meteen in slaap kunnen vallen als ze in bed gaan liggen. Dat lukt me alleen als ik een slok op heb
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 11 december 2001 @ 14:28:42 #11
1687 poep
praat geen poep
pi_2451100
Wat voor mij erg geholpen heeft is pen en papier op mijn nachtkastje neergelegd, en als ik begon met piekeren schreef ik dat op en kon ik slapen!
houdt van spannend...
pi_2451189
Ik heb heel lang slaapstoornissen gehad o.a. door veel piekeren.
Wat mij heeft geholpen is het volgende:

Ga niet in bed nadenken over de dag, wat je fout/goed hebt gedaan, wat je nog moet doen etc. Probeer dat eerder op de avond te doen. En dan niet zo even tussendoor, nee, echt bewust een kwartiertje ofzo voor vrij maken. Als je dan in bed ligt weet je iig. dat je al de nodige tijd aan het denken hebt besteed. Bovendien kun je er in je bed toch niets mee (met al dat nadenken, plannen maken enzo).

Als je dan eenmaal in bed ligt, probeer dan "in het hier en nu" te blijven. Dus niet weggaan met je gedachten, maar bewust in je bed liggen. Voel ook echt dat je in bed ligt, letterlijk. Begin bij je tenen, voel hoe ze de lakens raken, dan naar je benen, je rug, armen, buik/borst, schouders, nek, hoofd. Evt. kun je ook nog spieren aanspannen en weer loslaten. Voel waar het warm is, waar het koud voelt.

Elke keer als je jezelf betrapt op het afdwalen van je gedachten, ga je weer terug naar je voeten. In het begin is het best lastig, maar het heeft mij echt geholpen! En oh ja, ga niet naar de wekker liggen staren en je druk maken over het aantal uren dat je al wakker ligt, draai de wekker om!

Succes met slapen .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_2451639
hahaha eerder de vraag is WIE HEEFT DAT NIET?!?!?
iedereen heeft die fase...in z'n jeugd, z'n puberteit niet te vergeten,uuuh midlifecrisis enzenzenz...mensen kunnen zeggen neej dat heb ik niet of nee dat over komt me niet NOU VETTE BEAF VOOR HUN DAN, want iedereen zal en/of heeft dat...
Geluk!
pi_2454183
quote:

Peace,

Dopeboy

Midlife crisis??
pi_2458206
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 14:28 schreef poep het volgende:
Wat voor mij erg geholpen heeft is pen en papier op mijn nachtkastje neergelegd, en als ik begon met piekeren schreef ik dat op en kon ik slapen!
Absoluut! Das het beste advies, voor alle probleem, gewoon schrijven, maakt niet uit hoe of wat, gewoon schrijven, en meestal gaat het dan na verloop van tijd een stuk beter, en kun je weer lekker genieten van je nacht rust.

En idd, ik bevestig, dat iedereen die periode kent!

Ik hoop dat je er snel uitkomt en weer heerlijk kunt slapen...

Groetjes, Chrisalis

pi_2458236
Dit heb ik echt bijna elke avond hoor. Vooral als je I'n Love bent. Dan is het bij mij iig her ergste (zoals nu dus) Kga dan echt erg zitten nadenken over of ze me nou wel of niet leuk vindt enzo en daar wordt je, ik iig, erg onzeker van. Kwordt dan ook echt met zo'n kugevoel wakker. Maar dat is dat al weer beter als ik d'r stem weer hoor of een mailtje van d'r lees.

Iedereen heeft dit wel so don't worry.

woensdag 12 december 2001 @ 01:50:52 #17
16156 M_THE_MAN
Last, Best Hope For Mankind
pi_2460473
1 keer raden waar ik op dit moment last van heb.

ben idd ook verliefd ja (hopelijk heb ik het lef om haar zaterdag 'het hof te maken'...of hoe je het ook zegt.)
kan niet stoppen met erover na te denken. aan de ene kant wel leuk die vlinders in je buik, maar aan de andere kant dus ook best wel kut, want slaapgebrek doet me nou niet echt goed ofzo.

ff een idee: waarom starten we niet een 'Insomnia Bar'? een soort van slow chat topic voor mensen zoals wij die, wanneer ze niet kunnen slapen, al de dingen waar ze over piekeren kunnen posten?'lijkt me wel een stak plan eigelijk

Don't drink and drive, you might spill your drink...
  woensdag 12 december 2001 @ 03:44:13 #18
5218 aragorntje
^ kutnaam ik weet het
pi_2460852
joah goed plan!!!
purrr
  woensdag 12 december 2001 @ 03:54:16 #19
9976 megamuch
D.I.L.LI.G.A.F.
pi_2460859
ik heb daar dus ook al echt heel erg veel last van..

wat ik meestal doe is een filmpje opzetten op de pc die ik al 1000000 x gezien heb en vervolgens niet gaan kijken, maar alleen maar luisteren .. en dan ken ik de tekst zo'n btje uit me hoofd, maar ondertussen val ik dus in slaap..

heel weird..

pi_2463742
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 22:49 schreef ajampaniki het volgende:
Dit heb ik echt bijna elke avond hoor. Vooral als je I'n Love bent. Dan is het bij mij iig her ergste (zoals nu dus) Kga dan echt erg zitten nadenken over of ze me nou wel of niet leuk vindt enzo en daar wordt je, ik iig, erg onzeker van. Kwordt dan ook echt met zo'n kugevoel wakker. Maar dat is dat al weer beter als ik d'r stem weer hoor of een mailtje van d'r lees.

Iedereen heeft dit wel so don't worry.

tsja, of piekeren om een meid waar je helemaal gek op bent, en zij vind je ook wel leuk, maar ze is net uit een misgelopen relatie en wil even alleen gelaten worden
En je ziet haar haast nooit omdat ze een paar steden verderop woont
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_2463760
quote:
Ik loop dan tegen mijzelf praten, en dat kan echt lang duren.
Zelfgesprekken op het werk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')