Nou vraag ik me af hoe ik dat moet gaan aanpakken.
Ik woon zelf nog niet in het appartement en er staan dus ook nog geen voorzieningen zoals een koelkast of wasmachine.
Ik kan dus of eerst een huisgenoot gaan zoeken en daarna samen alles inrichten of er eerst in m'n eentje gaan wonen alles inrichten en dan een huisgenoot zoeken.
Heeft iemand ervaring met zo'n situatie?
quote:Ligt eraan.. wil je ervoor langere tijd gaan wonen.. langer dan diegene waarmee je gaat hokken. dan zou ik het zelf doen.. ben je niet van plan lang samen te hokken dan zou ik het samen doen..
Op zaterdag 08 december 2001 12:52 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Uhmm nu ik de bovenstaande reacties lees moet ik mijn post misschien toch nog even een beetje verduidelijken.
Het ging me namelijk meer om het probleem welke volgorde ik zeg maar moet aanhouden, wat het meest gebruikelijk is.
Alleen inrichten en dan een huisgenootje zoeken of samen inrichten dus.
Beste is overigens samen... dan voelt iedereen zich thuis..
Ik weet niet of er haast is bij het huren van een appartement.. zoja dan zou ik er zo op in gaan en daarna wat kaartjes op hangen bij supermarkten enzo. Heb je wat meer tijd. dan kun je alvast opzoek gaan lijkt me.
quote:Jaa dit zijn de betere reacties!
Op zaterdag 08 december 2001 12:55 schreef WorkForce het volgende:[..]
Ligt eraan.. wil je ervoor langere tijd gaan wonen.. langer dan diegene waarmee je gaat hokken. dan zou ik het zelf doen.. ben je niet van plan lang samen te hokken dan zou ik het samen doen..
Beste is overigens samen... dan voelt iedereen zich thuis..
Ik ben in ieder geval van plan er zeker een jaar of 3 te gaan wonen.
Ik dacht zelf in eerste instantie ook aan samen inrichten, zelfde argument.
Maar andere mensen brachten me aan het twijfelen doordat zij dachten dat een eventueel huisgenootje niet bereid zou zijn om al die spullen aan te schaffen die nodig zijn in een leeg hok zoals een bank, een wasmachine, een koelkast, enz. Wanneer je in een studentenhuis gaat wonen zijn de gemeenschappelijke ruimtes natuurlijk meestal al helemaal ingericht.
Ook zal je wanneer je het samen inricht over alles moeten overleggen en ik vraag me af of dat wel goed gaat als je elkaar nog helemaal niet kent.
quote:Jaa douche, keuken, balkon, huiskamer en berging
Op zaterdag 08 december 2001 12:56 schreef Vork het volgende:
hangt er vanaf hoe je t evt. wilt indelen.. zijn er gezamelijke ruimtes of niet...
quote:Het vinden van een huisgenoot lijkt me ook geen probleem nee, aangezien het ook absoluut geen boerenkelder is
Een huisgenood heb je in Kamerzoekend Nederland zo gevonden (tenzij je een of andere boerenkelder op de kop hebt weten te tikken natuurlijk).
quote:Nog zeker een maand de tijd
Ik weet niet of er haast is bij het huren van een appartement.. zoja dan zou ik er zo op in gaan en daarna wat kaartjes op hangen bij supermarkten enzo. Heb je wat meer tijd. dan kun je alvast opzoek gaan lijkt me.
quote:Gewoon goed opschrijven wie wat betaald en later weer meeneemt en dat samen ondertekenen. Ik heb zelf 2 jaar lang met mijn zusje gewoont. Zo hebben wij het ook gedaan. Alleen omdat zij op het einde schulden had heb ik die voor haar betaald in ruil voor de apparatuur die zij op dat moment had. Zij is nu weer terug naar mijn ouders. Maar in principe was alles goed geregeld. Geen gezeur achteraf van dit of dat is van mij. Zelfde moet je ook doen met huishoudgeld enzo.
Op zaterdag 08 december 2001 13:09 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Jaa dit zijn de betere reacties!
Ik ben in ieder geval van plan er zeker een jaar of 3 te gaan wonen.
Ik dacht zelf in eerste instantie ook aan samen inrichten, zelfde argument.
Maar andere mensen brachten me aan het twijfelen doordat zij dachten dat een eventueel huisgenootje niet bereid zou zijn om al die spullen aan te schaffen die nodig zijn in een leeg hok zoals een bank, een wasmachine, een koelkast, enz. Wanneer je in een studentenhuis gaat wonen zijn de gemeenschappelijke ruimtes natuurlijk meestal al helemaal ingericht.
Ook zal je wanneer je het samen inricht over alles moeten overleggen en ik vraag me af of dat wel goed gaat als je elkaar nog helemaal niet kent.
Je moet dus wel iemand zoeken waarmee je goed kan opschieten en die je kan vertrouwen.
quote:Da's een hoop... Maar het is ookal zo goed als rond dat je erin kunt?
Op zaterdag 08 december 2001 13:15 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Jaa douche, keuken, balkon, huiskamer en berging
quote:Nieteens? Goh wie had dat nou gedacht
Het vinden van een huisgenoot lijkt me ook geen probleem nee, aangezien het ook absoluut geen boerenkelder is
quote:tijd zat dus.. ik zou als ik jou was dus nu inderdaad al opzoek gaan...
Nog zeker een maand de tijd
(is dat appartementje heel toevallig ergens in Noord Holland misschien
)
quote:Jaa dat lijkt mij ook de beste manier
Op zaterdag 08 december 2001 13:15 schreef WorkForce het volgende:[..]
Gewoon goed opschrijven wie wat betaald en later weer meeneemt en dat samen ondertekenen. Ik heb zelf 2 jaar lang met mijn zusje gewoont. Zo hebben wij het ook gedaan. Alleen omdat zij op het einde schulden had heb ik die voor haar betaald in ruil voor de apparatuur die zij op dat moment had. Zij is nu weer terug naar mijn ouders. Maar in principe was alles goed geregeld. Geen gezeur achteraf van dit of dat is van mij. Zelfde moet je ook doen met huishoudgeld enzo.
quote:Daarom wil ik aanvankelijk ook met een bekende maar nu zal het dus toch een vreemde worden. Bepalen of je goed met elkaar op kan schieten is nog niet zo moeilijk maar in iemands betrouwbaarheid kan je je denk ik nog behoorlijk vergissen.
Je moet dus wel iemand zoeken waarmee je goed kan opschieten en die je kan vertrouwen.
quote:Jaa is vrijwel zeker
Op zaterdag 08 december 2001 13:16 schreef Vork het volgende:Da's een hoop... Maar het is ookal zo goed als rond dat je erin kunt?
quote:Zuid-Holland, Helaas! geen Amsterdam
(is dat appartementje heel toevallig ergens in Noord Holland misschien![]()
)
quote:Ja dat is heel moeilijk.. er zijn helaas in deze maatschappij die mensen graag uitbuien zonder dat je er weet van hebt.. het beste is als je ieman dal een tijdje kent of iemand die hetzelfde doet wat jij doet. (school/Werk/Fam.) Zodat je elkaar mocht het fout gaan nog wel op de verantwoordelijkheden kan aanspreken,
Op zaterdag 08 december 2001 13:25 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Jaa dat lijkt mij ook de beste manier
[..]Daarom wil ik aanvankelijk ook met een bekende maar nu zal het dus toch een vreemde worden. Bepalen of je goed met elkaar op kan schieten is nog niet zo moeilijk maar in iemands betrouwbaarheid kan je je denk ik nog behoorlijk vergissen.
quote:Da's zeer prettig
Op zaterdag 08 december 2001 13:28 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Jaa is vrijwel zeker
quote:Jammer zeg...maar wel in de buurt?
Zuid-Holland, Helaas! geen Amsterdam
quote:Zowieso lijkt me 't toch wel handig als je diegene die mogelijk in het zelfdehuis komt te wonen zeker al een aantal keren ziet.. ermee uit(eten) gaat o.i.d. Zodat jij, maar ook de potenciele huisgenoot een goed beeld heeft van de ander. Overeenkomstige hobby's en interesses is wel prettig, maar een beetje verschil mag er ook wel wezen denk ik.. Nou heb ik er verder weinig ervaring mee... maar ik zou als ik jou was zeker niet zomaar de eerste de beste uitkiezen.. je hebt een maand de tijd.. gebruik die maand erg goed.
Op zaterdag 08 december 2001 13:28 schreef WorkForce het volgende:
Ja dat is heel moeilijk.. er zijn helaas in deze maatschappij die mensen graag uitbuien zonder dat je er weet van hebt.. het beste is als je ieman dal een tijdje kent of iemand die hetzelfde doet wat jij doet. (school/Werk/Fam.) Zodat je elkaar mocht het fout gaan nog wel op de verantwoordelijkheden kan aanspreken,
quote:I couldn't agree more...
Op zaterdag 08 december 2001 13:36 schreef Vork het volgende:[..]
Zowieso lijkt me 't toch wel handig als je diegene die mogelijk in het zelfdehuis komt te wonen zeker al een aantal keren ziet.. ermee uit(eten) gaat o.i.d. Zodat jij, maar ook de potenciele huisgenoot een goed beeld heeft van de ander. Overeenkomstige hobby's en interesses is wel prettig, maar een beetje verschil mag er ook wel wezen denk ik.. Nou heb ik er verder weinig ervaring mee... maar ik zou als ik jou was zeker niet zomaar de eerste de beste uitkiezen.. je hebt een maand de tijd.. gebruik die maand erg goed.
Waar zouden jullie voor kiezen
-een bekende wiens goede maar ook slechte kanten je bekend zijn (je weet dus wat je aan de persoon hebt) en waar je het redelijk goed mee kan vinden
of
-een vreemde waar je het op eerste gezicht goed mee kan vinden maar waar je natuurlijk niet van weet wat je er in de toekomst van kan verwachten
Bekende is zoals je als zegt.. je weet al wat je aan elkaar hebt.. en iedereen heeft slechte kanten.. zelfs ik
Bekende mensen, goede vrienden enzo gaan mij ook irriteren alsi k er te lang mee opgescheept zit, zeker als ik die mensen la een hele tijd ken. Ik zou daar zelf in eerste instantie niet naar zoeken, het zou maar wat zonde zijn als je elkaar op een gegeven moment zo zat bent dat er vriendschappen enzo op het spel staan.
Ik ben er nog niet uit hoor, ik vind het maar moeilijk!
quote:In ieder geval heel veel suc6.. en als je vragen hebt kan je die altijd stellen..
Op zaterdag 08 december 2001 13:53 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Oke bedankt!Ik ben er nog niet uit hoor, ik vind het maar moeilijk!
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |