"Wie zijn Isabeau en Yvonne?
Isabeau studeert geneeskunde en leest alles wat los en vast zit, Yvonne is werkzaam in de verpleging en leest ook alles wat los en vast zit Samen lezen we heel veel en hebben alle stijlen wel gehad, dus we weten hopelijk een beetje waar we het over hebben. Kunst weet yvonne niet heel veel van en Isa wil er ook nog wel wat meer van weten"
Ik barstte in lachen uit
(en dat met mijn koppijn)
quote:voila
Op vrijdag 07 december 2001 17:38 schreef K3 het volgende:
Waar staat die tekst?
quote:Ach, op de FP is het ook al niet beter! Alleen barst men daar in tranen uit!
Op vrijdag 07 december 2001 17:28 schreef Kimmie het volgende:
Ik zat dit naar aanleiding van een mailtje even te lezen:"Wie zijn Isabeau en Yvonne?
Isabeau studeert geneeskunde en leest alles wat los en vast zit, Yvonne is werkzaam in de verpleging en leest ook alles wat los en vast zit Samen lezen we heel veel en hebben alle stijlen wel gehad, dus we weten hopelijk een beetje waar we het over hebben. Kunst weet yvonne niet heel veel van en Isa wil er ook nog wel wat meer van weten"
![]()
![]()
![]()
Ik barstte in lachen uit
(en dat met mijn koppijn)
quote:tja lachen, huilen tis bijna hetzelfde, ik zou me doodschamen als ik dat zo neergezet had, maar ja wie ben ik...
Op vrijdag 07 december 2001 17:59 schreef Wildanimal het volgende:[..]
Ach, op de FP is het ook al niet beter! Alleen barst men daar in tranen uit!
Isa en ik hebben er zo'n lol in gehad dit te plaatsen en niemand viel het op
Eindelijk, hulde
quote:Ja zo kan je het ook zien, ik heb er een aantal al een tijdje terug gelezen en werd gek van de herhalingen, er zaten wel aardige tussen, hier was ik gewoon nog niet aan toe gekomen niet aan gedacht maar als je je users een beeeeeetje serieus neemt (en jezelf), typ je toch iets beters!
Op vrijdag 07 december 2001 18:23 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het heel erg slim dat users een jaar na het plaatsen eindelijk doorhebben wat er staat.Isa en ik hebben er zo'n lol in gehad dit te plaatsen en niemand viel het op
Eindelijk, hulde
quote:Sorry dat we een grapje maakten
Op vrijdag 07 december 2001 18:24 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ja zo kan je het ook zien, ik heb er een aantal al een tijdje terug gelezen en werd gek van de herhalingen, er zaten wel aardige tussen, hier was ik gewoon nog niet aan toe gekomen niet aan gedacht maar als je je users een beeeeeetje serieus neemt (en jezelf), typ je toch iets beters!
quote:geen punt ik lachte me suf net, zie eerste post
Op vrijdag 07 december 2001 18:33 schreef yvonne het volgende:[..]
Sorry dat we een grapje maakten
Waarom opende ik dit topic, ik weet het niet precies maar ik denk dat het een gevoel was wat ik me opkwam toen ik de tekst van de moderators las en een gevoel wat ik al eerder had. Namelijk, ik zat met de vraag: wat weten de moderaters eigenlijk van het vakgebied af waarover hier gepost wordt? In mijn opinie niet zo heel erg veel en dat werd door het zgn. grappig bedoelde tekstje alleen maar bevestigd.
Hoe kom ik tot die conclusie: nou heel simpel, lees de posts en topics van de moderators eens door. Ik moet er bij zeggen dat er vast wel een bepaalde (literaire)interesse bij beide dames aanwezig is, alleen weten zij waar zo over praten? Yvonne fietst hier nog wel eens langs en vertelt iets over een boek, maar wat Isabeau hier doet is mij volkomen onduidelijk. Ik zie haar nauwelijks, toevallig staat er op dit moment een topic over liefdesbrieven van haar boven aan in de ranglijst hier en thats it.
Tja, ik ben echt niet op zoek naar een positie als moderator, mocht die gedachte in je opkomen als je mijn post leest, maar een beetje vakmanschap hier op het gebied van kunst is mooi meegenomen lijkt me zo. Dat ontbreekt dus zeer duidelijk.
Ik wil de dames eigenlijk alleen laten nadenken, voor zover ze dat al niet dagelijks doen over hun functie hier bij kunst en literatuur. Ik vind dat ik dat als gebruiker best wel eens mag doen!
quote:
Op zondag 09 december 2001 23:26 schreef Kimmie het volgende:
Zo en nu ff serieus:Waarom opende ik dit topic, ik weet het niet precies maar ik denk dat het een gevoel was wat ik me opkwam toen ik de tekst van de moderators las en een gevoel wat ik al eerder had. Namelijk, ik zat met de vraag: wat weten de moderaters eigenlijk van het vakgebied af waarover hier gepost wordt? In mijn opinie niet zo heel erg veel en dat werd door het zgn. grappig bedoelde tekstje alleen maar bevestigd.
Hoe kom ik tot die conclusie: nou heel simpel, lees de posts en topics van de moderators eens door. Ik moet er bij zeggen dat er vast wel een bepaalde (literaire)interesse bij beide dames aanwezig is, alleen weten zij waar zo over praten? Yvonne fietst hier nog wel eens langs en vertelt iets over een boek, maar wat Isabeau hier doet is mij volkomen onduidelijk. Ik zie haar nauwelijks, toevallig staat er op dit moment een topic over liefdesbrieven van haar boven aan in de ranglijst hier en thats it.
Tja, ik ben echt niet op zoek naar een positie als moderator, mocht die gedachte in je opkomen als je mijn post leest, maar een beetje vakmanschap hier op het gebied van kunst is mooi meegenomen lijkt me zo. Dat ontbreekt dus zeer duidelijk.
Ik wil de dames eigenlijk alleen laten nadenken, voor zover ze dat al niet dagelijks doen over hun functie hier bij kunst en literatuur. Ik vind dat ik dat als gebruiker best wel eens mag doen!
quote:Hey aa je bent vast een erg lieve jongen maar ook een ontzettende kimmie-topic verzieker
Op zondag 09 december 2001 23:27 schreef aa het volgende:[..]
![]()
Hoofdzakelijk zie ik een moderator als iemand die moet ingrijpen in het geval er iets misgaat, of als er vervelende dingen gebeuren etc.
Dat gaat voor het Kunst & Literatuur topic niet zo gauw op. Er gebeuren geen rare dingen.
Ik ben van mening dat de rol van een mod zo klein mogelijk moet zijn.
quote:ik was al aan het typen hoor kimmie
Op zondag 09 december 2001 23:29 schreef Kimmie het volgende:[..]
Hey aa je bent vast een erg lieve jongen maar ook een ontzettende kimmie-topic verzieker
dus ik zou het prettig vinden als je ipv die smilies ook even je mening geeft want ik dit geval bedoel ik het best wel serieus.
quote:Ja je kan idd nadenken over wat een mod eigenlijk moet doen, het is allemaal vrijwillig geloof ik dat snap ik ook wel, maar ik zie bijv. een Isabeau hier nauwelijks. Het is misschien toch ook wel een beetje de taak van een mod. om inpirerend te zijn, iets aan te wakkeren, in topics wat te zeggen. Zo zou je eventueel kwaliteit kunnen waarborgen.
Op zondag 09 december 2001 23:31 schreef aa het volgende:
Ik ben het met je eens dat het handig zou zijn als een moderator verstand heeft van de aan hem/haar toebehorende forumonderdeel, maar ik zie het niet als essentieel.Hoofdzakelijk zie ik een moderator als iemand die moet ingrijpen in het geval er iets misgaat, of als er vervelende dingen gebeuren etc.
Dat gaat voor het Kunst & Literatuur topic niet zo gauw op. Er gebeuren geen rare dingen.
edit: jij zegt er gebeurt hier niets raars, sterker nog er gebeurd hier vrij weinig
Sorry als ik even te snel was net met mijn reactie op jou.
quote:Ik zie een moderator niet enkel als een slotjeszetter, maar ook als iemand die zijn of haar forum levendig en interessant houdt. Iemand die op z'n tijd eens een interessante discussie aanwakkert, actief bezig is op zijn/haar eigen forum. Niet alleen als er onzin wordt gekwekt het topic een schop naar het onzin forum verkopen, maar bijv. het topic proberen de goede kant op te sturen.. en er zijn zo nog wel tal van voorbeelden te bedenken wat een moderator meer kan doen voor zijn/haar forum dan enkel slotjes te zitten of topics te verplaatsen. Sommige fora lopen vanzelf storm, daar hoeft relatief weinig te gebeuren behalve slotjes zetten (Klaagbaak bijv.) en andere fora hebben af en toe even een trap onder de hol nodig.
Op zondag 09 december 2001 23:31 schreef aa het volgende:
Ik ben het met je eens dat het handig zou zijn als een moderator verstand heeft van de aan hem/haar toebehorende forumonderdeel, maar ik zie het niet als essentieel.Hoofdzakelijk zie ik een moderator als iemand die moet ingrijpen in het geval er iets misgaat, of als er vervelende dingen gebeuren etc.
Een goede moderator is veelvuldig in zijn of haar forum te vinden, leest mee, disucssieert mee en zorgt er in de tweede plaats voor dat sommige topics een trap naar een ander forum of een slotje krijgen.
quote:Ok koekepan ik heb dit nu 2 keer gelezen, wat wil je nu precies zeggen. Waar zie je geen problemen, vind je de moderators hier ter zake kundig, goed heb je geen last van ze of reageerde je wat directer op Vorks post?
Op zondag 09 december 2001 23:37 schreef Koekepan het volgende:
Op zich wel waar denk ik. Alleen de moderatie betreft niet zozeer discussieleiding zoals in het debat alswel het puur organisatorisch zetten van slotjes en het wegdirigeren van off-topic gezeur. Daarbij telt persoonlijkheid ook wel een beetje mede en ook in die hoek zie ik geen problemen.
quote:In weze zeg ik ongeveer t zelfde in mijn post als jij in de jouwe.
Op zondag 09 december 2001 23:39 schreef Kimmie het volgende:
Ok koekepan ik heb dit nu 2 keer gelezen, wat wil je nu precies zeggen. Waar zie je geen problemen, vind je de moderators hier ter zake kundig, goed heb je geen last van ze of reageerde je wat directer op Vorks post?
quote:Dat de moderators niet zo nodig ter zake kundig hoeven te zijn. Kon je dat nou echt niet uit mijn woorden opmaken?
Op zondag 09 december 2001 23:39 schreef Kimmie het volgende:
Ok koekepan ik heb dit nu 2 keer gelezen, wat wil je nu precies zeggen.
quote:Ja dat zag ik maar ik reageerde op Koekepan met mijn vraag. Ik vroeg om iets concreter taalgebruik
Op zondag 09 december 2001 23:40 schreef Vork het volgende:[..]
In weze zeg ik ongeveer t zelfde in mijn post als jij in de jouwe.
quote:En zo te zien heb je dat gekregen ook
Op zondag 09 december 2001 23:41 schreef Kimmie het volgende:
Ja dat zag ik maar ik reageerde op Koekepan met mijn vraag. Ik vroeg om iets concreter taalgebruik
quote:Nee Koekepan helaas sorry excuses het was meer een zin uit je eigen wereld ofzo... vergeet mijn post hierboven, ik vraag daarin nogmaals om uitleg.
Op zondag 09 december 2001 23:41 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dat de moderators niet zo nodig ter zake kundig hoeven te zijn. Kon je dat nou echt niet uit mijn woorden opmaken?
Ok niet ter zake kundig maar dat betekend dus echt dat je alleen een stompzinnig slotjeszetter bent als mod hier?
Ik ga meer richting inspirator die zijn/haar gezicht hier laat zien.
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 09-12-2001 23:44]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |