abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2001 @ 01:28:20 #1
15096 kedocs.com
Nee, dat kan WEL!!
pi_2391521
K, God bestaat in jouw leven. Anno 2001: bewijs eens iets!
Geen standaard lulkoek, maar help de ongelovigen eens aan wat praktijkvoorbeelden! Ik ben echt benieuwd.
Dus...
pi_2391546
http://www.desktopgirls.com/index2.html

check dit site en je zult er niet meer aan twijfelen dat god bestaat

sorry, ik wilde ff leuk zijn

donderdag 6 december 2001 @ 01:32:06 #3
15096 kedocs.com
Nee, dat kan WEL!!
pi_2391556
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:30 schreef SYCO het volgende:
http://www.desktopgirls.com/index2.html

check dit site en je zult er niet meer aan twijfelen dat god bestaat

sorry, ik wilde ff leuk zijn

Lul maar, maar dat is wel een praktijkvorbeeld! (one I can accept )
Dus...
pi_2391572
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:28 schreef kedocs.com het volgende:
Anno 2001: bewijs eens iets!
Ik ben hier. Ik leef. Hoe kan dat in godsnaam? Dat is correct, in godsnaam. Ik leef, ik ben, maar wat staat er dan tegenover mij? De wereld? De wetenschap? Dan heb je er echt niets van begrepen - of er iets te begrijpen VALT is een tweede natuurlijk. Hoe kan het in godsnaam bestaan dat wij ZIJN? Dat kan toch niet gerechtvaardigd worden met wat wij ZIEN? Er moet toch meer zijn?
Wittgenstein
  donderdag 6 december 2001 @ 01:36:13 #5
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_2391590
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:28 schreef kedocs.com het volgende:
K, God bestaat in jouw leven. Anno 2001: bewijs eens iets!
Geen standaard lulkoek, maar help de ongelovigen eens aan wat praktijkvoorbeelden! Ik ben echt benieuwd.
K, God bestaat niet in jouw leven. Jij gelooft ws in de evolutietheorie. Anno 2001: kijk eens om je heen! De vormen die het menselijk leven heeft aangenomen. Kun jij met de hand op je hart op het licht in je ogen zweren dat jij gelooft dat dit uit een stel eencelligen een x miljoen jaar terug is voortgekomen?

Sorry, maar op dit soort vraagstelling is alleen een dergelijk antwoord mogelijk.

donderdag 6 december 2001 @ 01:44:45 #6
15096 kedocs.com
Nee, dat kan WEL!!
pi_2391653
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:36 schreef broer het volgende:

[..]

K, God bestaat niet in jouw leven. Jij gelooft ws in de evolutietheorie. Anno 2001: kijk eens om je heen! De vormen die het menselijk leven heeft aangenomen. Kun jij met de hand op je hart op het licht in je ogen zweren dat jij gelooft dat dit uit een stel eencelligen een x miljoen jaar terug is voortgekomen?

Kun jij het tegendeel bewijzen dan? (zie topic)

Ik trek niets in twijfel, ik vraag alleen: 'kom eens met concrete bewijzen'. Het feit dat we leven, denken, zien en doen; is dat een sprong naar religie? Dacht 't niet

Dus...
pi_2391668
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:44 schreef kedocs.com het volgende:
Het feit dat we leven, denken, zien en doen; is dat een sprong naar religie? Dacht 't niet
Het feit dat wij niet weten wat wij in vredesnaam in deze wereld te zoeken hebben is misschien een vage hint.
Wittgenstein
  donderdag 6 december 2001 @ 01:51:08 #8
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_2391691
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:44 schreef kedocs.com het volgende:
Kun jij het tegendeel bewijzen dan? (zie topic)
Kun jij bewijzen dat God niet bestaat?
quote:
Ik trek niets in twijfel, ik vraag alleen: 'kom eens met concrete bewijzen'. Het feit dat we leven, denken, zien en doen; is dat een sprong naar religie? Dacht 't niet
Ik zit hier niet om religie te verdedigen. De eeuwige vraag naar het bewijs dat God bestaat vind ik echter niet zo bijzonder relevant. Veel andere theorieën worden ook niet met die vraag gekweld. (Dat worden ze natuurlijk wel, maar niet op een forum als dit.) Ik probeer alleen mensen als jij - en geloof me, je bent absoluut niet de enige, het is ook niets persoonlijks - erop te wijzen dat je vraagstelling onvolledig is.
  donderdag 6 december 2001 @ 01:53:53 #9
15096 kedocs.com
Nee, dat kan WEL!!
pi_2391710
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:46 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Het feit dat wij niet weten wat wij in vredesnaam in deze wereld te zoeken hebben is misschien een vage hint.

Hou toch op! Wees godver blij dat je een plekje HEBT gekregen op deze aardkloot en maak er gewoon het beste van.

Feit dat je 'niet weet wat je hier doet' klinkt suicidaal imo, maargoed.

Dus...
pi_2391717
Oke, dan weet ik dat ik het tegen iemand heb die het niet zal begrijpen.
Wittgenstein
  donderdag 6 december 2001 @ 01:58:33 #11
15096 kedocs.com
Nee, dat kan WEL!!
pi_2391732
quote:
Op donderdag 06 december 2001 01:55 schreef Koekepan het volgende:
Oke, dan weet ik dat ik het tegen iemand heb die het niet zal begrijpen.
Probeer 's?
Dus...
pi_2391747
Oke, hier mag je even over nadenken omdat ik na deze post tot vrijdagavond weg ben:

Denk jij dat de evolutietheorie (die ik wel zou kunnen accepteren) een verklaring is voor ons bestaan?

Wittgenstein
  donderdag 6 december 2001 @ 02:02:54 #13
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_2391760
quote:
Op donderdag 06 december 2001 02:00 schreef Koekepan het volgende:
Denk jij dat de evolutietheorie (die ik wel zou kunnen accepteren) een verklaring is voor ons bestaan?
* broer applaudisseert
  donderdag 6 december 2001 @ 02:21:26 #14
15096 kedocs.com
Nee, dat kan WEL!!
pi_2391816
quote:
Op donderdag 06 december 2001 02:00 schreef Koekepan het volgende:
Oke, hier mag je even over nadenken omdat ik na deze post tot vrijdagavond weg ben:

Het feit dat jij, min of meer je levensovertuiging, ophangt aan het verleden, zegt mij genoeg. Evolutie of niet, Jezus/God of niet,... wat maakt het uit? Als religie jouw dagelijkse drijfveer is of niet, dan wens ik je veel succes. Getuigd in ieder geval niet echt van een 'persoonlijke mening'.

Neemt niet weg dat ik bij mijn statement blijf: 'één ieder zoekt het heil waarmee hij/zij 's nachts, met een goed gevoel, de ogen kan sluiten'

Ik ben misschien wat rationeler. Jij misschien ook, op jouw manier, maar het blijft filosoferen, hoe je het went of keert

Dus...
pi_2391830
God? Nergens voor nodig, we doen het al 2000 jaar helemaal alleen!

Maar even zonder dollen. God bestaan wel maar Hij wil niet meer met ons spelen. Wij zijn als het waren een Furby, uit de mode en eigenlijk toch al niet zo leuk als op de TV. En groot gelijk heeft Hij, als God kun je natuurlijk veel leukere dingen doen! Waarschijnlijk zit Hij nu achter Zijn Playstation2, bij wijze van spreken dan.
Wat veel interessanter is:

Heeft God ooit Vader en moedertje gespeeld?

Insanus sum
pi_2399199
quote:
O? Omdat wij niet weten wat ons doel is moet er een god bestaan? Of wat is je argument nu precies - ik volg het helemaal niet...

Is de vraag niet eerst gerechtvaardigd waarom er uberhaupt een doel zou moeten zijn? Of niet iedere zinsvraag betekenisloos is buiten een stelsel van doelen gesteld door een levend wezen?

quote:
Ja, de evolutietheorie geeft een duidelijke causale verklaring voor ons bestaan. Je kan 'verklaring' natuurlijk ook op een andere manier interpreteren, namelijk met 'doel' in je achterhoofd - maar het is zinloos om te vragen naar zo'n soort verklaring voor een actie die niet is uitgevoerd door een bewust wezen.
There is but one thing of real value: to cultivate truth and justice, and to live without anger in the midst of lying and unjust men. - Marcus Aurelius
  donderdag 6 december 2001 @ 21:08:58 #17
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_2399289
quote:
Op donderdag 06 december 2001 02:21 schreef kedocs.com het volgende:
Als religie jouw dagelijkse drijfveer is of niet, dan wens ik je veel succes. Getuigd in ieder geval niet echt van een 'persoonlijke mening'.
Ah.
Dat is dan duidelijk.

En je denkt zelf dat je - als je het dan werkelijk zo groot wilt maken - wél een eigen mening hebt?

pi_2410785
quote:
Op donderdag 06 december 2001 21:01 schreef LordDaemon het volgende:
Is de vraag niet eerst gerechtvaardigd waarom er uberhaupt een doel zou moeten zijn? Of niet iedere zinsvraag betekenisloos is buiten een stelsel van doelen gesteld door een levend wezen?
Nee, ik vooronderstel geen doel, maar ik constateer een toestand: ik ben. Ik wil niet zeggen dat iemand zich hierover hóeft te verbazen. Maar er is ook geen 'verklaring' voor, God evenmin als de evolutietheorie.
quote:
Ja, de evolutietheorie geeft een duidelijke causale verklaring voor ons bestaan.
Voor het bestaan van de mens als soort, zeker. Maar voor de verklaring voor het bestaan van jouw 'wereld' niet. Natuurlijk hoeft er ook geen verklaring voor gevonden te worden: 'het oplossen van het levensmysterie wordt gezien in het doen verdwijnen van het mysterie' heb ik nog steeds heel hoog zitten. En daar hoeft God niet eenmaal bij van pas te komen. Maar ik durf er heel wat om te verwedden dat het besef van het mysterie bij veel mensen eerder verdrongen is dan opgelost. Bij mij althans wel. En ik geloof dat het ontwarren van de knoop die mijn wereldbeeld is samen hangt met zelfkennis, en het streven naar zelfkennis komt dicht bij wat ik onder religie versta. Maar misschien gooi ik deze twee onterecht op een hoop, omdat ik zo'n verstokte romanticus ben. Misschien moet ik het maar niet verder verdedigen.
quote:
Je kan 'verklaring' natuurlijk ook op een andere manier interpreteren, namelijk met 'doel' in je achterhoofd - maar het is zinloos om te vragen naar zo'n soort verklaring voor een actie die niet is uitgevoerd door een bewust wezen.
Inderdaad, de aanname dat een bewust wezen ons geschapen heeft is net zo misleid als het ontlenen van je identiteit aan een wetenschappelijke theorie (die der evolutie). Dat komt misschien doordat mensen te weinig self-confidence hebben, sluimerende zelfhaat misschien zelfs, en dan schuiven ze hun eigen bestaan maar op een ander af omdat ze zichzelf dan ahw in een slachtofferrol duwen. Maar in doing so abdiceren ze juist het hoofdingrediënt van een harmonieus leven: het geloof in jezelf. Niet het geloof dat wat je doet goed is (zelfgenoegzaamheid), maar dat jij je eigen wereld bent (zelf-verantwoordelijkheid).
Wittgenstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')