De politie weet de identiteit van het meisje van Nulde waarvan pas het hoofdje werd gereconstrueerd. In de loop van de ochtend volgt een persconferentie.
MOOI! IK HOOP DAT ZE DE DADER(S) OPHANGEN!
quote:Ja, want wie een ander vermoordt heeft geen recht meer om te leven he? Logica!
Op maandag 03 december 2001 10:07 schreef bianca en michael het volgende:
quote:Ze weten de indentiteit van het meisje, niet de identiteit van de daders!
Op maandag 03 december 2001 10:07 schreef bianca en michael het volgende:
Net op het nieuwsDe politie weet de identiteit van het meisje van Nulde waarvan pas het hoofdje werd gereconstrueerd. In de loop van de ochtend volgt een persconferentie.
quote:mesnen die dat soort dingen doen niet nee.
Op maandag 03 december 2001 10:08 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ja, want wie een ander vermoordt heeft geen recht meer om te leven he? Logica!
quote:En dat bepaal jij? Oke dan: ik vind dat mensen die oordelen over het bestaansrecht van een ander ook geen recht hebben om te leven. Mazzel.
Op maandag 03 december 2001 10:31 schreef Vivi het volgende:[..]
mesnen die dat soort dingen doen niet nee.
quote:blijkbaar niet anders was de dodstraf hier wel van kracht. Ik geef slechts mijn mening.
Op maandag 03 december 2001 10:33 schreef Koekepan het volgende:[..]
En dat bepaal jij?
quote:Denk 's na voordat je dit soort ongelovelijke dombo uitspraken eruit blaat, je zet
Oke dan: ik vind dat mensen die oordelen over het bestaansrecht van een ander ook geen recht hebben om te leven. Mazzel.
quote:Alsof ik dat erg vind.
Op maandag 03 december 2001 10:41 schreef Vivi het volgende:
Denk 's na voordat je dit soort ongelovelijke dombo uitspraken eruit blaat, je zet
jezelf voor lul op deze manier.
quote:Nee, ik was aan het gaan.
MAZZZZZEL (klinkt zeker stoer ofzo? ).
Het nieuws over het meisje van Nulde lijkt me belangrijk genoeg om niet off-topic te gaan. Dank u.
quote:nee idd, als je zo'n randdebiel bent om hier openlijk te durven stellen dat iemand die vind dat een persoon die op gruwelijke wijze een klein kind heefd vermoord en verminkt de doodstraf verdient daardoor ZELF de doodstraf verdient, is het wel duidelijk dat je niet kan schelen hoe infantiel je overkomt.
Op maandag 03 december 2001 10:45 schreef Koekepan het volgende:[..]
Alsof ik dat erg vind.
[..]
quote:Ja hoor, tuurlijk
Nee, ik was aan het gaan.
DOEI.
Er is geen ouder die zijn kind niet aangeeft als vermist ... tenzij ze er zelf wat mee te maken hebben gehad.
quote:excactly.
En dat bepaal jij? Oke dan: ik vind dat mensen die oordelen over het bestaansrecht van een ander ook geen recht hebben om te leven. Mazzel.
quote:Jullie zetten jezelf indd voor lul, want die daders (kan er ook 1 zijn natuurlijk) hebben niet alleen geoordeeld maar besloten over het bestaansrecht van hun slachtoffers -> ze hebben haar immers vermoord, ze oordeelde dus dat haar leven wel weggenomen mocht worden.
Op maandag 03 december 2001 11:00 schreef Phat Lip het volgende:[..]
excactly.
Kortom, ook jullie vinden dat die daders dood mogen....
MMMMMAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZEEEELLLLLLL
quote:Dank je.
Op maandag 03 december 2001 11:05 schreef TheHolyOne het volgende:[..]
Jullie zetten jezelf indd voor lul, want die daders (kan er ook 1 zijn natuurlijk) hebben niet alleen geoordeeld maar besloten over het bestaansrecht van hun slachtoffers -> ze hebben haar immers vermoord, ze oordeelde dus dat haar leven wel weggenomen mocht worden.
Kortom, ook jullie vinden dat die daders dood mogen....
MMMMMAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZEEEELLLLLLL
Het bovenstaande scenario is natuurlijk nog niet zeker.
Als de politie via navraag bij de scholen achter de identiteit van het meisje is gekomen, dan zijn natuurlijk de ouders verdacht. Waarom hadden ze anders hun kind niet als vermist opgegeven?
Ben verder erg benieuwd hoe dit verder gaat.
Enne, ik ben voor de doodstraf.
Wie zoiets doet, verdient het niet te leven. Maar die discussie is al eens vaker gevoerd.
quote:Ja, krakkemikkig Angelsaksisch idioom geeft jou in deze discussie duidelijk de overhand....
Op maandag 03 december 2001 11:00 schreef Phat Lip het volgende:[..]
excactly.
Ik ben voor de doodstraf. Als hij naar aanleiding van oorlogsmisdaden mag worden toegepast, dan mag hij zeker ook in de burgermaatschappij ingevoerd worden.
Om naar het onderwerp terug te keren:
Er bestaan inderdaad sterke vermoedens dat het hier straatkinderen betreft uit tropische gebieden.
Drie dagen later werd het hoofd van het meisje aangetroffen bij Hoek van Holland. Het handje werd in oktober bij Harderwijk ontdekt.
De politie heeft de identiteit van het meisje achterhaald, omdat mensen uit haar omgeving de reconstructie van haar hoofd herkenden. Bovendien was haar naam naar voren gekomen uit het politieonderzoek waaraan alle Nederlandse basisscholen hebben deelgenomen.
Het meisje woonde tot april van dit jaar bij haar ouders. Sindsdien woonde ze bij haar 25-jarige moeder en haar 32-jarige vriend. Het meisje is begin augustus voor het laatst in leven gezien. De moeder en haar vriend worden door de politie als hoofdverdachten beschouwd. Zij zijn sinds eind augustus spoorloos. De politie vermoedt dat het tweetal in hun witte Mercedes-busje naar het buitenland is vertrokken.
Eind september werd in Londen het rompje van een ongeveer even oud jongetje gevonden. Ook hij was met geweld om het leven gebracht. De Londense recherche heeft sindsdien veelvuldig contact met het team van Nulde. Of de moorden met elkaar samenhangen, staat niet vast.
Akelig word ik hiervan. (of het komt door de griep, kan ook)
quote:Of de nieuwe vriend wilde het kind niet en de moeder wilde de vriend niet kwijt, dus moest het kind weg.
Op maandag 03 december 2001 13:40 schreef Gia het volgende:
Lijkt me toch wel dat die moeder niet onschuldig is. Of die vriend heeft het gedaan en heeft daarna die moeder ontvoerd.Akelig word ik hiervan. (of het komt door de griep, kan ook)
Heel akelig word ik er van en ik heb geen griep.
quote:Dit lijkt me een iets te simpele verklaring. Tenminste, stel dat ze Rowena inderdaad niet wilden. Dan nog is er voor een enigszins redelijk denkend mens niet meteen de conclusie getrokken dat ze dood moet. Volgens mij zit er dus best meer achter de dood van Rowena. Wat dat dan precies is weet ik ook niet. Misschien iets 'simpels' als uit de hand gelopen kindermisbruik (ongelukkig uitgedrukt maar als je het beter weet te zeggen ,ga je gang) of iets verder gezochts als een duister ritueel. Ik hoop dat we het nog zullen horen, want dat betekent dat de daders moeten boeten voor de moord op Rowena.
Op maandag 03 december 2001 13:45 schreef milagro het volgende:[..]
Of de nieuwe vriend wilde het kind niet en de moeder wilde de vriend niet kwijt, dus moest het kind weg.
Heel akelig word ik er van en ik heb geen griep.
quote:You're welcome
Op maandag 03 december 2001 11:10 schreef Vivi het volgende:[..]
Dank je.
quote:Nee voor weldenkende mensen niet...In Amerika heeft een aantal jaren geleden een moeder alle twee haar kids gedood om wille van haar nieuwe vriend die geen behoefte had aan de vaderrol. De moeder had de kinderen ook bij haar ex kunnen achterlaten, wat de meest voor de handliggende oplossing zou zijn geweest, maar deed dit niet. Ze verzon een verhaal dat haar kinderen meegenomen waren door een man, die de auto gestolen had, nadat hij haar, de moeder, gedwongen had uit te stappen. De moeder is toen op tv verschenen om een oproep te doen aan de "ontvoerder" met tranen en smeekbeden en al (in gezelschap van een gebroken ex, de vader van de kinderen, die dus niet in de verste verte kon vermoeden dat zijn ex-vrouw de dader was). De auto met de twee kinderen, nog vast in hun stoeltjes op de achterbank, is later opgedregd uit een meertje in de buurt.
Op maandag 03 december 2001 13:59 schreef HiZ het volgende:[..]
Dit lijkt me een iets te simpele verklaring. Tenminste, stel dat ze Rowena inderdaad niet wilden. Dan nog is er voor een enigszins redelijk denkend mens niet meteen de conclusie getrokken dat ze dood moet. Volgens mij zit er dus best meer achter de dood van Rowena. Wat dat dan precies is weet ik ook niet. Misschien iets 'simpels' als uit de hand gelopen kindermisbruik (ongelukkig uitgedrukt maar als je het beter weet te zeggen ,ga je gang) of iets verder gezochts als een duister ritueel. Ik hoop dat we het nog zullen horen, want dat betekent dat de daders moeten boeten voor de moord op Rowena.
Maar het geval van dit meisje kan inderdaad ook een uit de hand gelopen pak slaag geweest zijn...
Hoe dan ook, het is vreselijk.
Dichter bij huis ken ik het verhaal van een slagerszoon die na de echtscheiding de kinderen voor een weekendje ging halen. Hij sneed allebei zijn kinderen de nek af en belde toen zijn ex-vrouw dat hij ook haar zou gaan vermoorden.
Uiteraard ging die daar niet op zitten te wachten.
De man werd opgepakt en kreeg 8 jaar met TBR.
Hij is inmiddels alweer een flink aantal jaren op vrije voeten, weer getrouwd met een andere vrouw en weer vader van 2 kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |