abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2348020
Door MMXMMX - zaterdag 01 december 2001 16:44

--------------------------------------------------------------------------------
Ed verteld over de ring met het haken kruis en hij wil daar Ed Veter inlaten graveren .
Hij verteld dat de mensen vaak niet zien dat er een kruis in zit .

Lees ik net in de streamverslagen dat Ed een ring met een hakenkruis heeft. Is dat tegenwoordig weer toegestaan in Nederlnd ofzo??

nog steeds op zoek naar de gevoelige snaar
  zaterdag 1 december 2001 @ 18:53:20 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2348037
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 18:52 schreef fender05 het volgende:
Door MMXMMX - zaterdag 01 december 2001 16:44

--------------------------------------------------------------------------------
Ed verteld over de ring met het haken kruis en hij wil daar Ed Veter inlaten graveren .
Hij verteld dat de mensen vaak niet zien dat er een kruis in zit .

Lees ik net in de streamverslagen dat Ed een ring met een hakenkruis heeft. Is dat tegenwoordig weer toegestaan in Nederlnd ofzo??

Ik verbaas me er ook over, maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat het niet opvalt...
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_2348077
Hiervoor is toch het topic Commentaren op de streamverslagen, deel 14

cynix, 19.25

pi_2348085
Haast niet opvallen of niet. Dit id een symbool wat je doelbewust draagt daar het een te grote betekenis heeft.
Zegt dus heel veel over de persoon. Het is dan namenlijk geen sierraad maar een statement
pi_2348099
Mja, vaag idd. Cynix?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_2348109
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 18:57 schreef calvobbes het volgende:
Hiervoor is toch het topic Commentaren op de streamverslagen, deel 14

cynix, 19.25

Nou, ik vind dit toch wel een discussie waard, anders kan je alles wel in commentaren op straemverslagen posten, daar alles voortvloeid uit wat we zien of lezen van de streams.
pi_2348194
Ik verdedig het neit maar de swastika (hakenkruis) heeft een veel andere betekenis dan dat een bepaald historisch persoon eraan heeft gegeven. Als jij kijkt naar de Carlsberg brouwerij in Kopenhagen (de poorten en het hek) staat daar ook swastikas op.... en die staan er al sinds 1911.

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_2348213
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 19:06 schreef Vampier het volgende:
Ik verdedig het neit maar de swastika (hakenkruis) heeft een veel andere betekenis dan dat een bepaald historisch persoon eraan heeft gegeven.
Ja maar sinds 40-45 kunnen we het hakenkruis (begrijpelijkerwijs) niet meer los zien van de theorieen van Adolf H.

Als je er nu nog voor kiest om zo'n ding om je nek te hangen is dat toch op zijn minst twijfelachtig. In de vorige eeuw was het anders geweest

FOK!fossiel zaterdag 1 december 2001 @ 19:09:57 #9
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2348226
Tijdens mijn vakantie in India kwam ik ook veel hakenkruizen tegen, daar had het als betekenis om je te beschermen tegen het kwade.
pi_2348257
Edje zal het wel vooral doen om te shockeren, net zoals ene L. Reed in de jaren '70, die hakenkruizen in zijn haar schoor/scheerde

Alleen tja, meneer Reed had daarnaast nog WEL wat in zijn mars, Edje is gewoon een eikeltje

pi_2348277
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 19:06 schreef Vampier het volgende:
Ik verdedig het neit maar de swastika (hakenkruis) heeft een veel andere betekenis dan dat een bepaald historisch persoon eraan heeft gegeven. Als jij kijkt naar de Carlsberg brouwerij in Kopenhagen (de poorten en het hek) staat daar ook swastikas op.... en die staan er al sinds 1911.

Vampier

Maar in dit geval is het wel duidelijk. Ed heeft ook al vaker opmerkingen gemaakt van bedenkelijk nivo.
  † In Memoriam † zaterdag 1 december 2001 @ 19:22:07 #12
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_2348366
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 19:09 schreef cptmarco het volgende:
Tijdens mijn vakantie in India kwam ik ook veel hakenkruizen tegen, daar had het als betekenis om je te beschermen tegen het kwade.
Klopt, het haken kruis komt oorspronkelijk uit India, maar die hadden een andere draai richting.

Het Nazi haken kruis is daarom direct herkenbaar, het is niet het indiase haken kruis en dus is het terecht een zeer bedenkelijk statement.

Ed geeft aan een fascist te zijn door dat ding te dragen en de fascistische ideeen te willen verdedigen.

The future is after you
pi_2348370
Maar het is toch triest dat niemand daar in dat huis er eens wat verder over vraagt dan??? Zouden ze bang zijn voor de antwoorden of is zwijgen in deze zaak toestemmen?

Persoonlijk kan ik me het niet voorstellen dat ik niets zou zeggen of vragen als iemand in mijn omgeving zo'n ring -of wat dan ook met een swastika- zou dragen.

zaterdag 1 december 2001 @ 20:15:38 #14
18405 Dynabite
hedda is een hoer!
pi_2348977
Ed deugt gewoon niet...maar ja, dat wisten wel al.
The world is a stage and each must play a part.
pi_2349163
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 20:15 schreef Dynabite het volgende:
Ed deugt gewoon niet...maar ja, dat wisten wel al.
Pcies!
Ik hoop dat ook dat hij er a.s. donderdag eruit geflikkerd wordt
Schoonheid is gevaarlijk, wijsheid moet vergaard worden, liefde kies je zelf!
pi_2349170
Meld hem aan bij de instanties waar het hoort.

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_2349221
Het was al eerder ter sprake gekomen ik dacht dat iedereen het al wist hier .
Hij heeft hem gekregen van een byker hels angel .
Diane vroeg of dat haken kruis niet uit de ring kon .
Ed vind het niet erg maar staat niet achter de ideen van hitler voor zo ver ik het allemaal gevolgd heb over de afgelopen weken .
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  zaterdag 1 december 2001 @ 20:42:43 #18
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_2349305
Nou... het feit dat hij zo'n ring gewoon aandoet terwijl er zo'n teken in staat zegt denk ik wel genoeg!

Al zou ik 10 van die ringen krijgen, ik zou ze dus echt niet aan doen!

Ed is gewoon een simpel en dom figuur die volgende week gelukkig ophoepelt

Insert lame signature here.....
  zaterdag 1 december 2001 @ 20:49:04 #19
18405 Dynabite
hedda is een hoer!
pi_2349385
Tja..ben benieuwd hoe de dagboekkamer er Woensdag uit zal zien.
Wat Doodskoppen en nazivlaggen misschien?
Ze zullen het wel voor Gertjan inrichten...maar Ed gaat weg...gelukkig!!!!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Dynabite op 01-12-2001 20:55]

The world is a stage and each must play a part.
  zaterdag 1 december 2001 @ 20:55:50 #20
545 dop
:copyright: dop
pi_2349450
SWASTIKA (Crux Dissimulata) een oud symbool dat de vier windstreken en de daarbij behorende geesten aangaf. Het is ook een vuur en zon symbool dat in eerste instantie uit Azie afkomstig is maar later ook door de Germanen gebruikt werd. Dit teken is in de tweede wereldoorlog de bron van het hakenkruis geweest. Zo werd een oorspronkelijk positief symbool later een negatief symbool.

let op dit symbool is met haken naar links
het positieve symbool

het kruis met haken naar rechts was het kruis van de nazi's en is het negatieve symbool van dood en verderf

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 1 december 2001 @ 21:33:45 #21
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2349888
Zie heldere uitleg van Dop.

* Juan Zueco vermoed dat Edje een rechtsgedraaide Swastika draagt.

Dubieus.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_2349901
even voor de duidelijkheid de nazi swastika

edit-volkomen overbodige afbeelding van een Swastika-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 01-12-2001 23:08]

pi_2349921
Misschien is Ed werkelijk te dom om te begrijpen waar zo'n symbool voor staat. Maar hij heeft het vaak over mensen die hij 'afgerost' heeft en een onberedeneerde haat tegen mensen die een 'anders' zijn. Ik denk dat het in wezen een aardige jongen is, die dus flink moet worden heropgevoed. Moeder van Ed!!!!!! Grijp in voor het te laat is!!
pi_2349926
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 21:33 schreef Juan Zueco het volgende:
Zie heldere uitleg van Dop.

* Juan Zueco vermoed dat Edje een rechtsgedraaide Swastika draagt.

Dubieus.

J.

Zeer dubieus zeker als je dat gesprek vd week van hem hebt gehoord waarin hij zijn mening over gehandicapten vertelde, dat doet mij toch sterk denken aan "the boys from Brasil".
  FOK!fossiel zaterdag 1 december 2001 @ 21:37:48 #25
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2349927
Is het eigenlijk verboden om bijvoorbeeld een hakenkruis in het openbaar te dragen (in Nederland) ??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')