--------------------------------------------------------------------------------
Ed verteld over de ring met het haken kruis en hij wil daar Ed Veter inlaten graveren .
Hij verteld dat de mensen vaak niet zien dat er een kruis in zit .
Lees ik net in de streamverslagen dat Ed een ring met een hakenkruis heeft. Is dat tegenwoordig weer toegestaan in Nederlnd ofzo??
quote:Ik verbaas me er ook over, maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat het niet opvalt...
Op zaterdag 01 december 2001 18:52 schreef fender05 het volgende:
Door MMXMMX - zaterdag 01 december 2001 16:44--------------------------------------------------------------------------------
Ed verteld over de ring met het haken kruis en hij wil daar Ed Veter inlaten graveren .
Hij verteld dat de mensen vaak niet zien dat er een kruis in zit .
Lees ik net in de streamverslagen dat Ed een ring met een hakenkruis heeft. Is dat tegenwoordig weer toegestaan in Nederlnd ofzo??
quote:Nou, ik vind dit toch wel een discussie waard, anders kan je alles wel in commentaren op straemverslagen posten, daar alles voortvloeid uit wat we zien of lezen van de streams.
Op zaterdag 01 december 2001 18:57 schreef calvobbes het volgende:
Hiervoor is toch het topic Commentaren op de streamverslagen, deel 14cynix, 19.25
Vampier
quote:Ja maar sinds 40-45 kunnen we het hakenkruis (begrijpelijkerwijs) niet meer los zien van de theorieen van Adolf H.
Op zaterdag 01 december 2001 19:06 schreef Vampier het volgende:
Ik verdedig het neit maar de swastika (hakenkruis) heeft een veel andere betekenis dan dat een bepaald historisch persoon eraan heeft gegeven.
Als je er nu nog voor kiest om zo'n ding om je nek te hangen is dat toch op zijn minst twijfelachtig. In de vorige eeuw was het anders geweest
Alleen tja, meneer Reed had daarnaast nog WEL wat in zijn mars, Edje is gewoon een eikeltje
quote:Maar in dit geval is het wel duidelijk. Ed heeft ook al vaker opmerkingen gemaakt van bedenkelijk nivo.
Op zaterdag 01 december 2001 19:06 schreef Vampier het volgende:
Ik verdedig het neit maar de swastika (hakenkruis) heeft een veel andere betekenis dan dat een bepaald historisch persoon eraan heeft gegeven. Als jij kijkt naar de Carlsberg brouwerij in Kopenhagen (de poorten en het hek) staat daar ook swastikas op.... en die staan er al sinds 1911.Vampier
quote:Klopt, het haken kruis komt oorspronkelijk uit India, maar die hadden een andere draai richting.
Op zaterdag 01 december 2001 19:09 schreef cptmarco het volgende:
Tijdens mijn vakantie in India kwam ik ook veel hakenkruizen tegen, daar had het als betekenis om je te beschermen tegen het kwade.
Het Nazi haken kruis is daarom direct herkenbaar, het is niet het indiase haken kruis en dus is het terecht een zeer bedenkelijk statement.
Ed geeft aan een fascist te zijn door dat ding te dragen en de fascistische ideeen te willen verdedigen.
Persoonlijk kan ik me het niet voorstellen dat ik niets zou zeggen of vragen als iemand in mijn omgeving zo'n ring -of wat dan ook met een swastika- zou dragen.
quote:Pcies!
Op zaterdag 01 december 2001 20:15 schreef Dynabite het volgende:
Ed deugt gewoon niet...maar ja, dat wisten wel al.
Al zou ik 10 van die ringen krijgen, ik zou ze dus echt niet aan doen!
Ed is gewoon een simpel en dom figuur die volgende week gelukkig ophoepelt
[Dit bericht is gewijzigd door Dynabite op 01-12-2001 20:55]
let op dit symbool is met haken naar links
het positieve symbool
het kruis met haken naar rechts was het kruis van de nazi's en is het negatieve symbool van dood en verderf
* Juan Zueco vermoed dat Edje een rechtsgedraaide Swastika draagt.
Dubieus.
J.
edit-volkomen overbodige afbeelding van een Swastika-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 01-12-2001 23:08]
quote:Zeer dubieus zeker als je dat gesprek vd week van hem hebt gehoord waarin hij zijn mening over gehandicapten vertelde, dat doet mij toch sterk denken aan "the boys from Brasil".
Op zaterdag 01 december 2001 21:33 schreef Juan Zueco het volgende:
Zie heldere uitleg van Dop.* Juan Zueco vermoed dat Edje een rechtsgedraaide Swastika draagt.
Dubieus.
J.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |