Een paar weken terug heeft mijn ex-vriendin onze relatie na bijna 2 jaar uitgemaakt. Dit heeft mij zeer hard getroffen, aangezien ik echt van haar hou. Voor mij is zij niet zomaar een eendagsvlieg. Mijn gevoel is (wat bevestigd word door anderen) dat ze nog in haar hart wel verliefd is en van mij houd. Helaas kan ze dat op dit moment niet uiten.
Ik zou niets liever willen dan mijn fouten goedzetten en haar terugwinnen. Hoe langer het duurt, hoe meer ik haar mis. Ben al paar keer uitgeweest met vrienden, probeer aan andere dingen te denken, maar ik blijf constant met mijn gedachten bij haar. Zij is het beste wat mij overkomen is. Ik heb meer vriendinnen gehad dan haar, maar alleen bij haar heb/had ik het gevoel dat het de ware is. Je snapt dus dat ik me behoorlijk klote voel onder deze situatie.
Nu was mijn plan om haar binnenkort (tussen kerst en oud en nieuw of na oud en nieuw) een keer te vragen voor een gezellig etentje, filmpje en ergens wat drinken. Is dat een goed plan? Of moet ik daar nog langer mee wachten? Wat is een beetje een goed termijn om zoiets voor te stellen en uit te voeren?
Ook komt de kerst eraan, en wil ik graag iets leuks doen met mijn kerstkaart. Zowiezo een speciale kaart, maar zijn er leuke dingen om erbij te doen? Of kan ik dat beter niet doen en afstand blijven bewaren?
Ik zou haar zo graag willen laten zien dat het WEL kan, en dat ik spijt heb van mijn fouten, en dat ik heus niet de slechtste ben. Ik wil geen andere vrouwen, ik wil alleen haar. Ze is precies wat ik zoek in een vrouw.
Mensen met tips of ideeen? Ik weet het echt even niet meer.
P.S. Die fouten houden niet in dat ik haar heb geslagen, vreemd gegaan, of dat soort dramatische dingen.
maar dit wilde je vast niet horen..
Ermee leren leven sucked, er achteraan blijven rennen ook. Andere dingen gaan doen helpt een beetje, voor de rest zal het moeten slijten denk ik.
En als je toch impulsief bent stuur der dan een mooie kaart met een korte text.
Als ze echt niet wil moet je haar natuurlijk los laten. Maar geef het gewoon even de tijd. Bepaal voor jezelf desnoods een tijdsperiode waarin je gaat proberen haar terug te krijgen. En als het dan niet gelukt is probeer je gewoon verder te gaan met je leven (en dat wil natuurlijk niet zeggen dat je meteen moet proberen een andere vriendin te vinden).
Relaties die uitgaan zijn gewoon kut. Ik ben zelf ook niet in staat om snel verder te gaan heb ik enkele maanden geleden gemerkt.
Een lief kerstkaartje sturen lijkt me prima maar haar uitnodigen....
Het lijkt me beter haar eerst wat tijd te gunnen, zodat ze erachter kan komen of ze jou ook mist; en om alles op een rijtje te krijgen. En dat is weer afhankelijk van de fouten die je hebt gemaakt.
Succes.
Aangezien dit een kloon is kan ik niet precies uit de doeken doen.
Grotendeels kwam het erop neer dat ze zich benauwd voelde. Ze ging niet meer met vrienden op stap omdat ze bang was dat ik dat niet leuk vond bijvoorbeeld (volgens hoop mensen die ik gesproken heb gebeurd dat veel vaker, zo'n reden).
Hoe geef je iemand het gevoel dat ze dat wel rustig kan doen? Ik vind het namelijk geen enkel probleem.
En ik wil geen tijdslimiet stellen, aangezien ik vind dat dat geen goed iets is. Ik wil het gewoon zijn beloop laten en kijken waar het strand. Maar ook wil ik duidelijk maken dat het echt gemeend is dat ik van haar houd, maar dan zoder het benauwde effect eromheen.
Zowiezo snap ik vrouwen daarin niet echt, ik deed ook gewoon wat ik leuk vond, uiteraard binnen de grenzen die volgens mij normaal zijn. Ik was dan gewoon duidelijk waar ik was en wat ik ging doen. Dat vond ze niet altijd leuk, maar ik vond dat ik dat gewoon kon doen omdat er heus niet meer achter zat. En ik weet heel goed wat wel en niet kan. Vreemdgaan zou ik niet eens kunnen. Vreemdgaan houd voor mij in dat je niet meer houd van degene waarmee je bent, en zogauw ik niet meer van iemand hou dan probeer ik daar ook gewoon eerlijk in te zijn (ja, dat is al is voorgekomen). Maar voor vrouwen is dat blijkbaar toch moeilijker? Of heb ik precies de verkeerde vrouw ontmoet?
Ben blij dat ik toch hier gepost heb uiteindelijk (al dan niet onder een kloon), het lucht toch wel een beetje op als anderen zo met je meedenken. Mijn normale username is wel erg actief, maar nog nooit een topic geopend waar ik echt mijn gevoels in geuit heb.
De tijd geven is echt heel moeilijk, ik ben ook zo bang dat je elkaar niet meer ziet bijvoorbeeld. En dat terwijl de afstand opzich helemaal niet groot is. 10 minuten rijden met de auto. Ik zou zo graag zien dat alles deze week nog goedkwam (dat roep ik al weken) maar ik weet dat het niet zo is. Ik heb mezelf ook gezegd dat ik voor oud & nieuw in ieder geval geen serieuze pogingen ga doen om weer wat te proberen.
Waarom is liefde toch zo moeilijk
quote:
Op woensdag 28 november 2001 17:49 schreef BuckFast het volgende:
Voor de duidelijkheid, Ja dit is een kloon.
quote:
Op woensdag 28 november 2001 19:21 schreef BuckFast het volgende:
Aangezien dit een kloon is kan ik niet precies uit de doeken doen.
quote:Wat een trotse kloon.
Ben blij dat ik toch hier gepost heb uiteindelijk (al dan niet onder een kloon), het lucht toch wel een beetje op als anderen zo met je meedenken.
Waarom is liefde toch zo moeilijk
Uit elkaar gaan is nog nooit in me op gekomen, maar benauwd voel ik me wel. Ook heeft ze al zo vaak gezegt dat ik gewoon moet doen waar ik zin heb, ik doe het niet. Waarom? Iets van binnen houdt me tegen, ik denk ook niet dat dat te lijmen valt. In ieder geval niet voor zover ik heb kunnen bedenken.
Ik heb me maar op mijn werk gestort en de enige reden dat ik nog overeind sta zijn de vorderingen die ik nu maak. Waarom ga ik door, waar jouw vriendin het niet meer zag zitten? Ik weet het niet en kan je ook niks daar over wijsmaken, maar onthou wel dat dat bijna niet valt goed te praten als je op dat punt zit.........
quote:Ik ben het volledig met Chandler eens, ook met het stukje over de kaart. Dat zegt meer als dat jij je (in haar ogen) opdringerig gaat gedragen, ook al zou je dat uit liefde voor haar doen en dat gedrag zelf niet als dusdanig benoemen.
Op woensdag 28 november 2001 18:04 schreef Chandler het volgende:
Inderdaad accepteer haar keuze en ga verder, het is moeilijk ik weet het ('k heb zelf 1.5 jaar last van een ex relatie gehad).En als je toch impulsief bent stuur der dan een mooie kaart met een korte text.
Loop in ieder geval niet te hard van stapel, gun haar wat tijd. Als ze echt van jou houdt komt ze ongetwijfeld bij jou terug zonder dat jij daar moeite voor hoeft te doen.
Heel veel sterkte
quote:Jij vindt het erg moeilijk om normaal te reageren in een R&P-topic,geloof ik.
Op woensdag 28 november 2001 20:31 schreef SanSan het volgende:[..]
[..]
[..]Wat een trotse kloon.
Probleem is denk ik, ze was jong toen we wat kregen, niet veel uitgegaan, niet superveel vrienden, etc. Met mij ging ze regelmatig uit, alleen laatste tijd wat minder. Misschien dat ze het daarom niet heeft gedaan in de relatie omdat ze zoiets had van "ik deed het ervoor ook toch niet". Elke keer als ik aan haar denk dan moet ik huilen, dit is echt zwaar klote. En hoe harder ik me ertegen verzet hoe erger het word. Ik probeer mezelf op andere gedachtes te brengen met werk, vrienden en dat soort dingen. Maar toch blijft het hangen. Ik kan me amper concentreren op de dingen die ik moet doen. Het liefst hang ik lusteloos thuis in een stoel, met af en toe een slokje water en verder niets. Ik heb al tijden niet fatsoenlijk gegeten, krijg bijna geen hap door mijn keel (ipv 4 boterhammen smiddags maar 1 of 2 en 's avonds of klein beetje of niets) en ik kan me er niet toe zetten om meer te eten. Ik weet dat het niet goed is, maar ik kan het gewoon niet.
Ik blijf mezelf ook voeden met de gedachte dat het wel goed komt tussen haar en mij, maar komt het wel goed? Ik zou niet anders willen. Ik ben bereid daar alles voor op te geven, zelfs mijn leven. Mijn leven heeft toch geen waarde meer. Het is leeg, verrot en verkloot. Gaat er eindelijk iets goed na tijden, heb je eindelijk het gevoel dat je iets bereikt in het leven. Je geld word nuttig besteed, je werkt niet alleen meer voor jezelf, maar een beetje voor ze 2'en. Je begint af en toe is wat apart te zetten, en je begint een beetje te denken aan later. Beetje overlegt over een huisje bijvoorbeeld, waar dat dan zou moeten zijn om maar iets te noemen. Al die dingen vallen compleet in het water, die toekomst is er niet meer. Alles valt in 1x in een diep zwart gat. Alles wat je bedacht hebt, opgebouwd hebt etc. Ik noem bv een complete kampeeruitrusting die je samen gekocht hebt (wel zelf betaald grotendeels). Dat doe je toch samen, en hoe moet dat nou? Moet het wegrotten in de kast, omdat je het jaar erna weer met je ouders meegaat of met vrienden naar het "stoere" Salou (lijkt me helemaal niets aan).
Al die gedachten spelen door je hoofd, ik word er bijna gek van. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Achter de computer voelt het kut, ik surf beetje doelloos rond en krijg niets voor elkaar. Of ik hang achter de TV beetje dingen te kijken die nergens op lijken.
Ik wou dat ze het snapte als ik zei dat ik begreep waarom uit het uit was en wil laten zien dat het ook kan als we WEL wat hebben. Verdorie, de dingen waar het op stukliep waren echt niet dramatisch in mijn ogen. We hebben diepere dalen kunnen overwinnen. Waarom dan zo'n (simpel lijkend) dal dan niet. Waarom kan je er dan niet meer voor elkaar zijn? Waarom kom je wel over iets heen wat in mijn ogen veel erger was, en niet over iets waar je over kan praten en waar aan gewerkt kan worden. Ik ben bereid eraan te werken, maar ook ik kan het niet alleen. Ik ben ook maar een nietig wezen op deze boze wereld.
Al mijn vrienden en vriendinnen, hele fijne mensen. Maar ze snappen dit niet. Of ze zeggen, kop op. Er lopen meer meiden rond of ze komen ermee dat we zo goed bij elkaar pasten en het heus wel goedkomt. Wat heb ik daaraan? Ik wil gewoon bij iemand zijn, of met iemand praten die WEL snapt hoe dit voelt. En die het niet erg vind als ik er nu nogsteeds om moet huilen, en die me kan steunen met dingen waar ik wel iets aan zou hebben. Niets zeggen helpt ook misschien.
Ik wou dat ik nooit geboren was Of als hond, kat of weet ik wel dier. Die hebben dit soort dingen niet.
Het lijkt wel of alles er nu opeens wel uitkomt, alles van voorgaande jaren. Het gepest worden, verlies van veel vrienden en familie (teveel begrafenissen gehad ), het lijkt wel of het nu opeens allemaal naar buiten stroomt. Ik voel me zo leeg, zo verlaten, zo eenzaam.
Waarom? I can't handle this.
Zo,en dat is het.
Ik denk dat ze idd even helemaal los wil,
en dat het verstandig is om haar die tijd te geven,
maar dat wist je zelf ook al.
Het lullige is dat niemand iets voor je kan doen in zo'n situatie,
behalve de persoon waar het om gaat.
Het is zo moeilijk,
je wil de telefoon pakken,maar weet dat het verstandiger is dat even niet te doen.
Maar hou nog even vol,
hoe het ook uitpakt,
het gaat uiteindelijk beter.
Dit is iets waar je doorheen moet,
en ik hoop dat je blijft kijken naar de dingen die goed zijn,
want die zijn er vast.
Heel veel sterkte.
Het geeft niet dat je je zo voelt, het is juist goed dat je je aan het vedriet overgeeft ipv ervoor weg te rennen!
Je wil haar terug, en ik zeg altijd maar: waar een wil is, is een weg! Geef niet zomaar op, maar gun haar wel de tijd. Laat haar even met rust, en onderneem dan actie op een open, normale en lieve manier. Wat erg belangrijk is, is dat je haar tzt duidelijk maakt dat hetgeen waarop het mis is gelopen, veranderd of uitgelegd kan worden.
Veel sterkte en succes!
De moeilijke manier is verder gaan, zoals je zelf al aangeeft.
quote:Ja, dit draagt lekker bij aan de discussie.
Op woensdag 28 november 2001 20:57 schreef shmoopy het volgende:
Jij vindt het erg moeilijk om normaal te reageren in een R&P-topic,geloof ik.
Gelukkig hebben mensen dat in jouw topic wel gedaan,
is zo lullig anders.
quote:Dit wel dan?
Op donderdag 29 november 2001 11:02 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja, dit draagt lekker bij aan de discussie.
quote:het lijkt me toch verstandig als je haar keuze voorlopig probeert te accepteren, en dat je haar (en uiteraard jezelf) de komende tijd wat rust gunt. doe in ieder geval niets overhaast, want je wilt geen dingen doen waar je later spijt van krijgt...
Op woensdag 28 november 2001 22:05 schreef BuckFast het volgende:
Ik denk dat dat een dubbel iets is. Ik leef mijn leven, maar ik wil mijn leven leven met haar
quote:Kwam jij niet pas maandag terug?
Op donderdag 29 november 2001 11:06 schreef DarkElf het volgende:[..]
Dit wel dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |