quote:Ligt niet aan 't kuddevolk, maar aan de platenmaatschappijen e.d.
Op woensdag 28 november 2001 18:46 schreef D.Rose het volgende:[..]
Ligt r aan, wat t kuddevolk doet.
Als je der maar genoeg geld inpompt, komt het vanzelf wel op 1.
De playlists van de grote radiostations zijn meer gebaseerd op geld dan op kwaliteit van de nummers. Verder is 'airtime' erg belangrijk bij het samenstellen van de hitlijsten (dus niet alleen de verkoopaantallen). En als zo'n radiostation genoeg geld toegestopt krijgt van de platenbonzen om een bep. nummertje te draaien, dan komt het vanzelf wel hoog in de hitlijsten.
Men wordt er mee doodgegooid, gaat het massaal kopen (omdat ze niks beters te horen krijgen), liedje dat door de platenbonzen als geldbron is aangewezen, stijgt in de hitlijsten, liedje wordt nog meer gedraaid.. men koopt 'm nog meer.. etc.. totdat men wel genoeg geld eraan verdient heeft en men het wel gehoord heeft en dus niet meer koopt. Inmiddels is er alweer een volgend nummertje aangewezen om veel publiciteit te krijgen etc. en het verhaaltje begint weer van voor af aan.
Voorbeeldje hebben? Starmaker is de perfecte voorbeeld, alleen ging het nog een stapje verder... maar dat is al genoeg besproken in het verleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |