abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2001 @ 11:56:30 #101
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2449479
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 11:09 schreef kamagurka het volgende:

[..]

farmer maggot...?

Mijn fav' karakter na de film gisteren is de BALROG... zal verder niet verklappen waarom.

Toch niet vanwege het commentaar wat er door iemand op 'm werd geleverd?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_2449555
quote:
Op maandag 10 december 2001 22:28 schreef www.angelika.nl het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik snap af en toe niet eens over wie het gaat omdat ik de boeken in het engels heb gelezen... Als Strider in het nederlands Stapper is, tja Strider, die naam straalt iets uit zeg maar en Stapper is meer de naam voor een nieuw soort slipper of schoen! Gelukkig lees ik nooit ondertiteling, want als ze daarin ook alle nederlandse namen gaan gebruiken...

ghehe ik heb ook de boeken in het Engels gelzen maar ook in het Nederlands. Hoewel ik moet toegeven dat het Engels het verhaal een extra warmte 'meegeeft' de Nederlandse vertaling is briljant. De vertaler heeft bij mijn weten hier ook een prijs voor ontvangen destijds.
Maargoed, Bilbo Baggins klinkt beter inderdaad dan Bilbo Balings, Strider wordt stapper.... mja je kan erover vallen maar de magie van middle earth is zelfs in de nederlandse vertaling overeind gebleven.

The Good looking Gobling

I just love the G4 Dual Powermacs
  dinsdag 11 december 2001 @ 12:07:22 #103
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2449577
Hey, Good Looking Gobling.. is die spelfout in jouw nickname bewust gemaakt?
"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_2449818
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 12:07 schreef Antikal het volgende:
Hey, Good Looking Gobling.. is die spelfout in jouw nickname bewust gemaakt?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2450001
quote:
Op maandag 10 december 2001 14:12 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Gebruik alsjeblieft de engelse namen... Mensen die 'Strider' als 'Stapper' vertalen sporen echt niet. Vertalingen zijn klote.

Leuk om te zien hoe je je stoort aan mensen die de nederlandse vertaling lezen. Zeker als je de hieronder vermelde tekst leest die door jouw zelf is gepost

Door Khadgar - dinsdag 06 november 2001 16:14

--------------------------------------------------------------------------------
Ik bedoel, er is zat leerstof in het Nederlands. Engels lezen/leren vertraagd mij best veel.

dinsdag 11 december 2001 @ 12:49:06 #106
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2450018
*ouch*

dinsdag 11 december 2001 @ 12:52:52 #107
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2450063
Legolas en Aragorn!
Hard, gemeen en snel
  dinsdag 11 december 2001 @ 14:18:35 #108
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_2451016
Harry Potter van
de troon gestoten?

door onze redactie (van de telegraaf dus)

AMSTERDAM - Zou het nog kunnen? Een film nog hotter dan 'Harry Potter and the Philosopher's Stone'? Volgens de recensies in de Britse pers wel. Harry Potter kan wel inpakken na het zien van het eerste deel van de trilogie van 'The Lord of the Rings' die vanavond zijn première beleeft in Rotterdam.

'The Fellowship of the Rings' heeft niets dan lovende kritieken gekregen, nadat de film maandagavond in Londen in wereldpremière ging. De Daily Express schreef: 'Harry Potter, bereid je maar voor op het vallen van je bezemsteel'. Daily Mail: 'Resencenten die Chris Columbus' film vijf sterren gaven, moeten het aantal sterren flink opschroeven om 'The Fellowship of the Rings' een eerlijke beoordeling te geven'.

'The Fellowship of the Rings' is de eerste film die verfilmd is naar aanleiding van de wereldberoemde boeken van J.R.R Tolkien. Volgend jaar december verschijnt het tweede deel en in 2003 het derde en laatste deel.

Alle drie delen zijn wel al opgenomen. Gedurende 15 maanden is er gefilmd in Nieuw-Zeeland. Dat is mede gedaan om niet drie keer de volledige set van 'Midden-Aarde' op te hoeven bouwen. De regie is in handen van Peter Jackson. Hoofdrollen zijn weggelegd voor Elijah Wood (Frodo Baggins), Ian McKellen (Gandalf), Viggo Mortensen (Aragorn / Strider), Liv Tyler (Arwen Undómiel) Cate Blanchett (Galadriel) en John Rhys-Davies (Gimli).

Vanavond is dus de Grolsch Master Première van de film in het Pathé Theater in Rotterdam, waarbij CrazyLife aanwezig zal zijn. Vanaf donderdag draait de film in de Nederlandse bioscopen.

Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
pi_2451962
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 12:30 schreef kamagurka het volgende:

[..]

heb jij ooit een intelligente goblinG gerzien?

The Good Looking Gobling

dinsdag 11 december 2001 @ 15:42:59 #110
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2452083
Heh.. okay dan is het goed
pi_2452134
uit de veronicasite...

indelijk is het zo ver: de film waar miljoenen mensen al jaren op wachten. En de grootschalige verfilming van Tolkiens boek The Lord of the Rings stelt ze niet teleur.
Vanaf 13 december in de bioscoop.

De magische wereld Middle-earth wordt bevolkt door allerlei vreemde wezens: elven, dwergen, tovenaars, hobbits, mensen en een groot deel van hen leeft redelijk vredelievend naast elkaar. Helaas zijn er ook types, zoals de lelijke Orcs, die liever moord en doodslag hebben. Zij worden aangestuurd door de duistere heerser Sauron, die de macht over heel Middle-earth wil krijgen. Daarvoor moet hij zijn ring terug vinden die hij eeuwen geleden is verloren. Zodra de goeierikken dat in de gaten hebben, bekokstoven ze een plan om de ring te vernietigen en daarmee de macht van Sauron voor eens en altijd te breken.
Grootschalig giga-risico
Toen regisseur Peter Jackson met het drieste plan kwam om de boekentrilogie van J.R.R. Tolkien te verfilmen, moest menigeen zich even achter de oren krabben. Omdat het een lijvig schrijfsel was vol mythologische figuren en gebieden, omdat de enige voorgaande poging het te verfilmen verre van jofel was, en omdat nog nooit iemand eerder drie films achter elkaar had gemaakt. Drie-in-een is een giga-risico, zeker voor een grootschalige productie met een budget waar een normale sterveling al koppijn van krijgt zonder het om te zetten in Euro's.

Sprookjesachtige filmroes
Jackson zette door, filmde veertien maanden onafgebroken op lokatie in zijn geboorteland Nieuw-Zeeland, spaarde kosten nog moeite en hield alles super-geheim om de hele wereld versteld te doen staan. En dat zal de wereld zeker zijn, want de film is alles wat we ervan hebben gedroomd en verwacht. De acteurs zijn geboren voor hun rol, de massa-scenes zijn overdonderend, de sprookjesachtige lokaties adembenemend, de vechtscenes hakken er in en niets haalt je drie uur lang uit de roes die The Lord of the Rings presenteert.
Toch een minpuntje
Hoewel Peter Jackson een devoot fan van het oorspronkelijke boek is, heeft hij het aangedurfd om er in te knippen, nieuwe scenes toe te voegen en alvast een voorzetje te nemen op het tweede boek, zonder dat de kern van het verhaal teniet wordt gedaan. Alle hoogtepunten uit het boek zijn gewoon aanwezig en de film houdt keurig op, waar het boek eindigt. Op dat moment zou je willen dat ze de drie films ook achter elkaar zouden hebben uitgebracht. Nu moeten we een jaar lang wachten voordat de volgende komt. Gelukkig is dat het enige minpuntje en hebben we nu in ieder geval meer dan een paar trailers om ons zoet te houden.

pi_2452365
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 15:35 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

heb jij ooit een intelligente goblinG gerzien?

The Good Looking Gobling

Wel een dappere hobbit gistern.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2457466
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 12:04 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

ghehe ik heb ook de boeken in het Engels gelzen maar ook in het Nederlands. Hoewel ik moet toegeven dat het Engels het verhaal een extra warmte 'meegeeft' de Nederlandse vertaling is briljant. De vertaler heeft bij mijn weten hier ook een prijs voor ontvangen destijds.
Maargoed, Bilbo Baggins klinkt beter inderdaad dan Bilbo Balings, Strider wordt stapper.... mja je kan erover vallen maar de magie van middle earth is zelfs in de nederlandse vertaling overeind gebleven.

The Good looking Gobling

Ik heb het nederlandse exemplaar niet gelezen, maar het gaat idd niet zo om de namen van mensen, meer om het verhaal zelf...
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:58:25 #114
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2459296
En in dit topic ging t over je held in LOTR geloof ik?

De enige echte held is natuurlijk Frodo omdat hij t aandurfde om de ring die Bilbo gevonden ad te dragen tot het eind. Verder vind ik eigenlijk alle belangrijke figuren in the Fellowship helden doen niet onder voor elkaar en zijn eigenlijk allemaal even belangrijk

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2461299
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:58 schreef Machiel het volgende:
En in dit topic ging t over je held in LOTR geloof ik?

De enige echte held is natuurlijk Frodo omdat hij t aandurfde om de ring die Bilbo gevonden ad te dragen tot het eind. Verder vind ik eigenlijk alle belangrijke figuren in the Fellowship helden doen niet onder voor elkaar en zijn eigenlijk allemaal even belangrijk

Ja want als er ook maar 1 zou missen zou het noooooooooit zijn gelukt...

Maarja zonder Tolkien was het hele boek er niet geweest...

pi_2463359
quote:
Op woensdag 12 december 2001 09:04 schreef www.angelika.nl het volgende:

[..]

Ja want als er ook maar 1 zou missen zou het noooooooooit zijn gelukt...

Maarja zonder Tolkien was het hele boek er niet geweest...

Tolkien leefde ooit als kind in een kleine kamer, maar niet zomaar een kamer vol enge wormen maar een hobbit kamer

Anyway....de grote held is de moeder van Tolkien die zijn rommelige kamer vol briefjes met rare teksten maar niks vond.

The Good Looking Gobling

woensdag 12 december 2001 @ 16:07:05 #117
10785 Smots
pi_2464677
Mijn held uit Lord of The Rings is Peter Jackson.
Zijn cameo is fantastisch!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 12 december 2001 @ 16:12:47 #118
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2464751
Cool! Is ie een beetje herkenbaar? of moet ik goed op gaan letten?!?
  woensdag 12 december 2001 @ 17:01:33 #119
10785 Smots
pi_2465415
quote:
Op woensdag 12 december 2001 16:12 schreef Antikal het volgende:
Cool! Is ie een beetje herkenbaar? of moet ik goed op gaan letten?!?
Hij is wel herkenbaar en ook goed in beeld, maar wel héél kort.
pi_2483445
SAURON, jammer dattie verliest
nee, frodo denk ik, hij's een beetje een underdog he.
pi_2487486
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 09:43 schreef InVisiGoTh het volgende:
SAURON, jammer dattie verliest
nee, frodo denk ik, hij's een beetje een underdog he.
ik ga toch voor sam
  vrijdag 14 december 2001 @ 15:28:33 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_2487615
Sam is gay
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 december 2001 @ 16:51:48 #123
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_2488560
Hehe.. eindelijk kunnen reserveren!!!

19 December om 20:00

*kanniewacht*

pi_2490163
Boromir.
Sean Bean rules.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 17 december 2001 @ 19:01:00 #125
19470 www.existenz.nl
Legolas of Rivendell
pi_2522776
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 17:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
[afbeelding]

mijn keuze valt op Sam (zie hieronder...)

[afbeelding]

mijn keuze komt voort na het lezen van het boek.

The Good Looking Gobling

LEEEEGOOOOLAAAASSSSSS
[url=http://www.existenz.nl]www.EXISTENZ.nl[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')