Mag ik een kruiden thee aub?
________
*De deur van de CUB gaat open en Miesjel komt binnen.*
Hoi iedereen!
*Maar dan gaat de deur nog een keer open en wederom verschijnt Miesjel. De twee Miesjels kijken elkaar aan en schudden hun hoofden en kijken naar de deur. Daar komt een derde Miesjel binnen. Opnieuw kijken ze elkaar aan. Ze lopen naar elkaar toe, pakken elkaar vast en morfen tot een Miesjel*
Doe mij drie pilsje...
______
*Het katteluikje gaat open, maar er komt geen kat binnen. In plaats daarvan komt er een heel klein mannetje aan. Ondanks zijn grote loopt hij met zekere pas naar de bar, hij gooit een haak omhoog en klimt langs het touw (het lijkt wel garen) omhoog. Eenmaal op de bar blijkt het Miesjel te zijn.*
Mag ik een kleintje pils?
_______
*De deur gaat open en er komt een schilpad, een hond, een snoek, een kat, een konijn en een hamster binnenlopen (al kun je over de snoek twisten, dat was meer een sprongloop). De dieren kijken even rond en beginnen de kroeg even te verkennen. Na een minuut komen ze weer bij elkaar. De schildpad kruipt op de kat en de hond. Aan de schildpad houden het konijn en de snoek zich vast. De hamster begint de (voor hem) lange weg omhoog. Als deze boven is zeggen ze samen "Een voor alle alle voor een. En daar staat ineens Miesjel*
Mag ik een blaadje sla, een bot, een muis, een wortel of een nootje?
*De deur begint te klapperen, de ramen trillen... en alle lichten gaan uit. In de duisternis lijkt men van alle kanten aangekeken te worden. Er gebeurt veel in de ooghoeken van de gasten. Dan slaat de deur open en het licht wat binnenkomt verblind de mensen. Na een tijd zien men een duister silhouet in de deuropening staan. Hij begroet de gasten met een onaardse kreet, waarbij hij zijn ogen opent. Zijn ogen stralen een rood licht uit. Het rode licht gaat iedereen in de kroeg langs, en als men bekeken wordt heeft men het idee dat niet alleen wordt gekeken naar het uiterlijk, de ziel wordt geopent en bestudeert.
Dan loopt hij verder de kroeg in. Dan knipt het wezen met zijn vingers en de lampen gaan weer aan. Nadat men gewent is aan het licht ziet met Miesjel in het midden van de kroeg staan.*
Ik doe een moord voor een pilsje.
_______
*Via een open raam komt er een kikker binnen. Hij hupt wat rond. Ontwijkt de mensen een beetje. Het lijkt alsof hij een aanloop wil maken. Na een geschikte lokatie gevonden te hebben begint hij zijn benen te strekken. Dit is duidelijk een warm-up voor kikkers. Dan schuift hij zijn kroontje wat meer naar voren ("he, dat viel me nu pas op" is hoorbaar in de koeg). Dan begint hij te versnellen en met een enorme sprong belandt de kikker op de bar*
Mag ik een vlieg en een kus van een princes?
*De stem lijkt wel erg veel op die van Miesjel*
________
*Iedereen schrikt op als er iets door een raam wordt gegooit. De lamp belandt achter de bar, waar hij langs een handdoek glijdt. Meteen begint er rook uit de lamp te komen. Nog voor men kan arriveren met een brandblusser is er al een vorm ontstaan van Miesjel*
I grand a wish for those who give me alcohol!
_______
*De deur gaat open en er komt een koffer naar binnen. De koffer loopt zelf door duizende kleine beentjes die onder de kist zitten. Dan draait hij wat rond, als een hond die zijn baasje zoekt. Ondanks dat de kist geen ogen heeft, lijkt men wel aangekeken te worden. Vooral de barmensen worden goed bekeken. Sommige lijken wel besnuffelt te worden. Dan zoekt de koffer een plaats in het midden van de kroeg. Met een kraak gaat de koffer open. En alsof hij met een roltrap omhoog komt ziet men Miesjel, hij stapt uit de kist en loopt naar de bar. De kist volgt hem op de voet.*
Brave koffer.. Mag ik een biertje en wat smeerolie?
_________
*De deur van de CUB gaat open en een man die net lijkt weg gekaapt van commercial presentations (je kent ze wel: "Dit is een echt geweldig mes, het ....blabla" Het heet ook wel information?) begint meteen met praten. "Ik heb hier nu iets nieuws!, laat het me ff demonstreren!" schreeuwt de man. Het valt op dat zijn mond niet klopt met wat hij zegt. "Dit is insta-Miesjel! Let op! Ik heb hier een pilletje en daar kan ik alles mee doen! Ik kan er op gaan staan!" Dat doet de man, hij gebruikt sowieso veel te veel gebaren. "Het kan veilig in de magnotron!", gaat de man verder "Maar als ik er water bij doe!, dan verandert dit pilletje in Miesjel!" Poef En op dat moment, staat Miesjel! midden in de kamer. Miesjel kijkt nog wat verdwaast om zich heen. De man gaat verder: "Dit kost maar 399,- euro, wie wil er wat!"*
Miesjel kijkt naar de barmensen en zegt: "Doe mij een pilsje aub en een pilletje tegen de hoofdpijn.
_______
*Drippp... Drippp... Drippp... Vanaf het plafont vallen er druppels op een barkruk... Drippp.. Drippp.. Het moet een lekage zijn, want het regent buiten niet. Drippp. Drippp. Het lijkt wel steeds sneller te gaan. Het lijkt steeds meer op een stoompje dan druppels. Drrrriiippp. Als men de kruk verplaatst om er een emmer neer te zetten, volgt het stroompje de kruk. De lekage verplaats zich?? Het water lijkt iets te vullen. Langzaam worden er voeten, benen, een romp oftewel een persoon zichtbaar. Maar deze is nog totaal van kleurloos water. Dan vallen er wat gekleurde druppels naar beneden. En de mansfiguur krijgt kleur. De kleuren hebben even de tijd nodig om op de juiste plaats te komen. Maar na een tijdje is Miesjel ook in de bar.*
Doe mij een plisje aub, en zet hem daar maar neer, ik moet eerst ff naar de wc!!
______
*DING.. DING.. De klok in de CUB begint te slaan. DING.. DING.. Dat is vreemd, want hij liep al jaren niet meer. DING... DING... Maar wegens artistieke overwegingen heeft men hem altijd laten hangen. DING... DING... De wijzers van de klok beginnen ook weer te draaien DING... DING... Maar ze draaien veel te hard, na een tijdje is niet meer te zien waar ze zijn. DING... DING... Er is alleen een zwarte waas over de wijzerplaat... DING!!!!
De klok slaat 13 keer, en bij de laatste slag lijkt de tijd stil te staan. De wijzers van de klok staan op 12 uur, maar ze lopen nog wel... De wijzers tikken secondes weg. Maar niemand kan zich bewegen, alles is stil... Alles behalve het geluid van voetstappen. Langzaam komen ze dichterbij. Dan gaat de deur van de CUB open. En in deze stille wereld is er weer beweging. In een wereld waar het stof stilhangt, waar de druppels water in de lucht blijven hangen, waar de gasten stilzitten en stil zijn, waar de jukebox wel aanstaat maar geen geluid produceerd, komt Miesjel binnenlopen. Hij kijkt rond en loopt naar de klok. Met een speciale sleutel draait hij de klok op, of eigenlijk af, want hij lijkt de verkeerde kant op te draaien. Dan zet hij de slinger van de klok stil. En de tijd begint weer te lopen. Er komt langzaam beweging en geluid. En Miesjel pakt een kruk.*
Doe mij een pilsje aub, Maar doe het rustig aan, ik heb wel ff de tijd.
______
*Met de snelheid van de verbazing, en de geur van angst, komt er een einde aan de serene rust van de CUB. Door de innige verplaatsing van de lucht en de emotie van beweging is er een nieuwe gewaarwording in het slapende bewustzijn van zijn gasten. De vloer geeft zingend aan dat er iemand is, en de temperatuur schommelt mee met het ritme van de vloer. De stilte van het eerste onzekere ogenblik overstemt de schreeuwende geluidsinstalatie en laat de gasten in een droomloze twijfel over hun toekomst.
Miesjel is binnen!!! *
Hoi allemaal. Wat kijken jullie allemaal moeilijk?
quote:Ik zal mijn best doen...
Op maandag 26 november 2001 21:41 schreef -B- het volgende:
Nummer 4.
quote:die die die die die
*De deur gaat open en er komt een schilpad, een hond, een snoek, een kat, een konijn en een hamster binnenlopen (al kun je over de snoek twisten, dat was meer een sprongloop). De dieren kijken even rond en beginnen de kroeg even te verkennen. Na een minuut komen ze weer bij elkaar. De schildpad kruipt op de kat en de hond. Aan de schildpad houden het konijn en de snoek zich vast. De hamster begint de (voor hem) lange weg omhoog. Als deze boven is zeggen ze samen "Een voor alle alle voor een. En daar staat ineens Miesjel*Mag ik een blaadje sla, een bot, een muis, een wortel of een nootje?
quote:Okay, die Nr 4 is populair... Die heb ik geloof ik na de efteling geschreven, wordt lastig dat weer te doen. Maar ik doe mijn best.
Op maandag 26 november 2001 22:10 schreef dustbunny het volgende:[..]
die die die die die
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |