Heeft iemand nog een idee? Want ik wil toch wel wat vaker spruitjes eten, ze zijn lekker en gezond, dus waarom niet? Het lijkt me wel erg lekker om die dingen te mixen in een of andere salade...koud zijn ze ook errug lekker..
Iemand een idee??
[Dit bericht is gewijzigd door Slayher op 26-11-2001 16:52]
2) stamppot met spruitjes, klaarmaken als boerenkoolstamp, maar dan met spekkies en stoofvlees en bijgaande stoofvlees-jus erover..mmmm
nog een extra tip: gebruik geen boter+melk bij het stampen, maar ongezoete (ongeklopte) slagroom.. da;s helemaal feest (trouwens ook bij boerenkool).
eet smakelijk
quote:Dat klinkt errug smakelijk idd...thnx!
Op maandag 26 november 2001 16:54 schreef _joepie_ het volgende:
1) spruitjes op normale manier koken, dan op het bord, kaas erover en even in de magnetron of onder de grill kaas laten smelten. Het geheel wordt nog lekkerder door er knapperig gebakken katenspek of ontbijtspek door de spruitjes te mengen voor het gratineren.2) stamppot met spruitjes, klaarmaken als boerenkoolstamp, maar dan met spekkies en stoofvlees en bijgaande stoofvlees-jus erover..mmmm
nog een extra tip: gebruik geen boter+melk bij het stampen, maar ongezoete (ongeklopte) slagroom.. da;s helemaal feest (trouwens ook bij boerenkool).eet smakelijk
die met appelmoes zal ongetwijfeld ook lekker zijn hoor!
superlekker!!!!
kort koken die krengen en dan een taartje maken van Bladerdeeg spruitjes inmikken.. een mengsel van geraspte kaas en ei maken .. dat eroverheen gieten.. half uurtje in de oven
Wat voor persoon met een gezond verstand gaat er nou vrijwillig spruitjes door z'n strot zitten stampen?
Ik begrijp dat gewoon niet.... ik moet kokhalzen van de lucht alleen al. Hetzelfde geldt voor andijvie overigens.
quote:Gebleken is dat je met appelmoes zelfs een rotte peer nog heerlijk klaar kan maken.
Op maandag 26 november 2001 16:49 schreef Slayher het volgende:
met appelmoes
quote:Ik vind spruitjes heel erg lekker en ik vind dit een geweldig leuk idee, alleen mengsel met geraspe kaas en ei, niet meer dan dat?
Op maandag 26 november 2001 17:09 schreef Vork het volgende:
Spruitjestaart!kort koken die krengen en dan een taartje maken van Bladerdeeg spruitjes inmikken.. een mengsel van geraspte kaas en ei maken .. dat eroverheen gieten.. half uurtje in de oven
![]()
Spruitenbeetgaar koken en dan onder de gril met kaas erover heen. Als de spruiten gegrild zijn en de kaas gesmolten is warm opeten. Heerlijk!
quote:* zojuist spruitjes gekocht heeft
Op dinsdag 27 november 2001 17:21 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ik vind spruitjes heel erg lekker en ik vind dit een geweldig leuk idee, alleen mengsel met geraspe kaas en ei, niet meer dan dat?
alleen vanavond geen tijd om te koken
quote:Spruitjes zijn super lekker!!
Op maandag 26 november 2001 17:19 schreef Codin het volgende:
Spruiten!??!?!
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat voor persoon met een gezond verstand gaat er nou vrijwillig spruitjes door z'n strot zitten stampen?
Ik begrijp dat gewoon niet.... ik moet kokhalzen van de lucht alleen al. Hetzelfde geldt voor andijvie overigens.
quote:ja dat is idd superlekker!!!
Op maandag 26 november 2001 17:09 schreef Vork het volgende:
Spruitjestaart!kort koken die krengen en dan een taartje maken van Bladerdeeg spruitjes inmikken.. een mengsel van geraspte kaas en ei maken .. dat eroverheen gieten.. half uurtje in de oven
![]()
quote:Jah, je kan evt nog wat simpele kruiden erdoor doen (parikapoeder misschien, franse tuinkruiden, of gewoon wat meer peper).. Evt nog combineren met een andere groente.. brocolli, misschien ene beetje prei anders of ui (rode). Ik hou het meestal gewoon erg simpel wat dat betreft (behalve dat ik de spruitjes vaak halveer, ik heb de neiging om groente vaak in kleine tot nog kleinere stukjes te snijden). Owja jij eet gewoon wel vlees? dan kun je er ook wel wat hamblokjes bij kieperen
Op dinsdag 27 november 2001 17:21 schreef Kimmie het volgende:
Ik vind spruitjes heel erg lekker en ik vind dit een geweldig leuk idee, alleen mengsel met geraspe kaas en ei, niet meer dan dat?
quote:wow!
Op donderdag 29 november 2001 17:06 schreef ien_ter_net het volgende:
ja dat is idd superlekker!!!
quote:Je bent niet de enig Vork
Op donderdag 29 november 2001 17:27 schreef Vork het volgende:[..]
wow!
dat er nog mensen bestaan die dat ook doen
Mensen, bedankt voor de tips!
quote:haha
Op donderdag 29 november 2001 17:27 schreef Vork het volgende:[..]
wow!
dat er nog mensen bestaan die dat ook doen
quote:Welles geprobeerd.. maar t waren toch meestal wel spruitjes, en soms broccoli (ook erg aan te raden), sperziebonen (die sloeg ik eik altijd wle over), en wat kun je er nogmeer in gooien.. Paprika, ui, celdery eik alles wel
Op donderdag 29 november 2001 20:12 schreef ien_ter_net het volgende:
hahamn vader maakte ut wel eens....ook preitaart..ken je dat ook?
quote:Weetikniet*.. hoezo.. ben je bang dat je er niet aan toe gaan komen?
Op vrijdag 30 november 2001 18:18 schreef Kimmie het volgende:
Uhm, hoe lang kan je spruitjes eigenlijk goed houden
*voor dat soort vragen zijn Moeders ontzettend handig.. ik zal het zo eens vragen
quote:nee ik kook zondag pas weer zelf en dan wil ik het echt gaan maken, ik eet idd vlees en dacht zelf aan spekjes erbij, lekker hartig
Op vrijdag 30 november 2001 18:18 schreef Vork het volgende:[..]
Weetikniet.. hoezo.. ben je bang dat je er niet aan toe gaan komen?
vraag dan direct of het in of buiten de koelkast moet!
quote:Spekjes.. ow kan ook inderdaad
Op vrijdag 30 november 2001 18:20 schreef Kimmie het volgende:
nee ik kook zondag pas weer zelf en dan wil ik het echt gaan maken, ik eet idd vlees en dacht zelf aan spekjes erbij, lekker hartig
vraag dan direct of het in of buiten de koelkast moet!
Maar een weekje moeten ze toen wel uit kunnen houden?
quote:een week, nah zo lang is niet nodig, ik hou me noooit bezig met de temperatuur van de koelkast eigenlijk maar bedankt!
Op vrijdag 30 november 2001 18:23 schreef Vork het volgende:[..]
Spekjes.. ow kan ook inderdaad
Bij ons liggen ze gloof ik altijd in de koelkast (kunnen ze iig langer mee) maar we hebben de koelkast niet zo heel erg koud staan.. te koud is namelijk niet goed voor groenten, drom staatie ietsjes minder koud dan gewoonlijk (moeje mij niet vragen hoeveel graden dat is.. heb echt geen idee.), kunnen we de meeste groenten ook koel bewaren namelijk.
Maar een weekje moeten ze toen wel uit kunnen houden?
quote:Ik ook niet, maar die moeders he..
Op vrijdag 30 november 2001 18:24 schreef Kimmie het volgende:
een week, nah zo lang is niet nodig, ik hou me noooit bezig met de temperatuur van de koelkast eigenlijk maar bedankt!
T gebeurd ook weleens dat perongeuk de regelaar verzet wordt met het eruit pakken van een pak vla ofzo.. Dattie dan ineens te koud is waardoor de komkommer die er ligt snotterig wordt enzo.. meestal laten we die er dan ook uit, want als het maar ff te koud is kun je zo'n kreng al weggooien.
quote:beetje voorkoken zou ik doen. Iig ff aan de kook brengen.
Op vrijdag 30 november 2001 18:50 schreef Kimmie het volgende:
Nog 1 vraag over de spruitjes taart, moet je de spuitjes niet een beetje voorkoken, of gewoon rauw de taart in
quote:Je kunt spruitjes ook blancheren (handig wanneer je grote hoeveelheden van je opa met volkstuin krijgt) eerst schoonmaken, in kokend water kieperen en wachten tot dit weer aan de kook is, vervolgens 1 minuutje koken. Dan snel afkoelen in koud water. Daarna kun je de spruitjes invriezen en een half jaar bewaren in de vriezer.
succes en eet smakelijk
quote:Vrij lang, minstens een week of zo. Het simpele antwoord zou dus kunnen zijn 'totdat ze bruin worden'.
quote:Agree!
Op maandag 26 november 2001 20:11 schreef Dr_Crouton het volgende:
Spruitjes zijn heerlijk! Wel goed doorgekookt zodat ze lekker zacht zijn.
quote:Gebleken is dat je met appelmoes ook Gellarboy heerlijk kan klaarmaken.
Op maandag 26 november 2001 20:30 schreef Appelmoes het volgende:[..]
Gebleken is dat je met appelmoes zelfs een rotte peer nog heerlijk klaar kan maken.
quote:Indicatiemeter:
quote:Loedertje heeft duidelijk geen toegang tot de inside info.
Op vrijdag 30 november 2001 23:15 schreef Loedertje het volgende:
Gebleken is dat je met appelmoes ook Gellarboy heerlijk kan klaarmaken.
quote:Dat wist je toch allang
Op zaterdag 01 december 2001 11:48 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Loedertje heeft duidelijk geen toegang tot de inside info.
quote:-taart?
Op zondag 02 december 2001 09:44 schreef Kimmie het volgende:
he he, vandaag eindelijk spruitjes
quote:Ja, hoelang zou die in de oven moeten
Op zondag 02 december 2001 14:23 schreef Vork het volgende:[..]
-taart?
quote:Half uurtje ongeveer.
Op zondag 02 december 2001 16:03 schreef Kimmie het volgende:
Ja, hoelang zou die in de oven moeten
|
Forum Opties | |
---|---|