Heeft iemand nog een idee? Want ik wil toch wel wat vaker spruitjes eten, ze zijn lekker en gezond, dus waarom niet? Het lijkt me wel erg lekker om die dingen te mixen in een of andere salade...koud zijn ze ook errug lekker..
Iemand een idee??
[Dit bericht is gewijzigd door Slayher op 26-11-2001 16:52]
2) stamppot met spruitjes, klaarmaken als boerenkoolstamp, maar dan met spekkies en stoofvlees en bijgaande stoofvlees-jus erover..mmmm
nog een extra tip: gebruik geen boter+melk bij het stampen, maar ongezoete (ongeklopte) slagroom.. da;s helemaal feest (trouwens ook bij boerenkool).
eet smakelijk
quote:Dat klinkt errug smakelijk idd...thnx!
Op maandag 26 november 2001 16:54 schreef _joepie_ het volgende:
1) spruitjes op normale manier koken, dan op het bord, kaas erover en even in de magnetron of onder de grill kaas laten smelten. Het geheel wordt nog lekkerder door er knapperig gebakken katenspek of ontbijtspek door de spruitjes te mengen voor het gratineren.2) stamppot met spruitjes, klaarmaken als boerenkoolstamp, maar dan met spekkies en stoofvlees en bijgaande stoofvlees-jus erover..mmmm
nog een extra tip: gebruik geen boter+melk bij het stampen, maar ongezoete (ongeklopte) slagroom.. da;s helemaal feest (trouwens ook bij boerenkool).eet smakelijk
die met appelmoes zal ongetwijfeld ook lekker zijn hoor!
superlekker!!!!
kort koken die krengen en dan een taartje maken van Bladerdeeg spruitjes inmikken.. een mengsel van geraspte kaas en ei maken .. dat eroverheen gieten.. half uurtje in de oven
Wat voor persoon met een gezond verstand gaat er nou vrijwillig spruitjes door z'n strot zitten stampen?
Ik begrijp dat gewoon niet.... ik moet kokhalzen van de lucht alleen al. Hetzelfde geldt voor andijvie overigens.
quote:Gebleken is dat je met appelmoes zelfs een rotte peer nog heerlijk klaar kan maken.
Op maandag 26 november 2001 16:49 schreef Slayher het volgende:
met appelmoes
quote:Ik vind spruitjes heel erg lekker en ik vind dit een geweldig leuk idee, alleen mengsel met geraspe kaas en ei, niet meer dan dat?
Op maandag 26 november 2001 17:09 schreef Vork het volgende:
Spruitjestaart!kort koken die krengen en dan een taartje maken van Bladerdeeg spruitjes inmikken.. een mengsel van geraspte kaas en ei maken .. dat eroverheen gieten.. half uurtje in de oven
![]()
Spruitenbeetgaar koken en dan onder de gril met kaas erover heen. Als de spruiten gegrild zijn en de kaas gesmolten is warm opeten. Heerlijk!
quote:* zojuist spruitjes gekocht heeft
Op dinsdag 27 november 2001 17:21 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ik vind spruitjes heel erg lekker en ik vind dit een geweldig leuk idee, alleen mengsel met geraspe kaas en ei, niet meer dan dat?
alleen vanavond geen tijd om te koken
quote:Spruitjes zijn super lekker!!
Op maandag 26 november 2001 17:19 schreef Codin het volgende:
Spruiten!??!?!
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat voor persoon met een gezond verstand gaat er nou vrijwillig spruitjes door z'n strot zitten stampen?
Ik begrijp dat gewoon niet.... ik moet kokhalzen van de lucht alleen al. Hetzelfde geldt voor andijvie overigens.
quote:ja dat is idd superlekker!!!
Op maandag 26 november 2001 17:09 schreef Vork het volgende:
Spruitjestaart!kort koken die krengen en dan een taartje maken van Bladerdeeg spruitjes inmikken.. een mengsel van geraspte kaas en ei maken .. dat eroverheen gieten.. half uurtje in de oven
![]()
quote:Jah, je kan evt nog wat simpele kruiden erdoor doen (parikapoeder misschien, franse tuinkruiden, of gewoon wat meer peper).. Evt nog combineren met een andere groente.. brocolli, misschien ene beetje prei anders of ui (rode). Ik hou het meestal gewoon erg simpel wat dat betreft (behalve dat ik de spruitjes vaak halveer, ik heb de neiging om groente vaak in kleine tot nog kleinere stukjes te snijden). Owja jij eet gewoon wel vlees? dan kun je er ook wel wat hamblokjes bij kieperen
Op dinsdag 27 november 2001 17:21 schreef Kimmie het volgende:
Ik vind spruitjes heel erg lekker en ik vind dit een geweldig leuk idee, alleen mengsel met geraspe kaas en ei, niet meer dan dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |