Guppy
quote:
op 06-05-2000 om 10:32 AM schreef Herald het volgende:
Een keer trek je de conclusie, ware liefde is een illusie
ja & nee.... het is hoe je het bekijkt...
Ik zeg zelf, ik heb de ware liefde al gevonden, had nooit gedacht dat ooit te kunnen vinden, want ik geloofde er niet echt in, ware liefde is als je elkaar gelijk acht...
Dus dat je je niet meer of minder voelt dan de ander...
Er was eens...
En ze leefden nog lang en gelukkig...
Maar voor de rest is het net zo zinnig om na te denken over de zin van het leven, want als je er denkt een beetje uit te zijn, is het voorbij.
ikdraafdoorikdraafdoorikdraafdoor

Ik wel in ieder geval 
( ik draaf ook door )
quote:
Ik denk dat ware liefde wél bestaat. Ik hoop het in ieder geval.. Maar ware liefde hoeft geen eeuwige liefde te zijn. Denk ik dan.
Ben ik het mee eens. Ware liefde bestaat, maar of het dan ook voor eeuwig moet duren.. dat weet ik niet. Ik bedoel, de wereld is veel te groot om iedereen te leren kennen. Misschien lopen er nog wel veel meer "ware jacobs" voor je rond.
Ik denk dat het ware liefde is als je alles voor elkaar overhebt. Als je onvoorwaardelijk van elkaar houdt. Als je jezelf kan zijn bij de ander en je echt prettig voelt!
quote:
Ware liefde is zwaar, vriendschap is makkelijk. Je weet dat je ware liefde kent als je de ergste pijn ooit hebt gehad en de grootste vreugd ooit hebt gekend bij die persoon.
Tot dan ken je geen ware liefde.
Hier ben ik het dus ook mee eens. Nu moet je jezelf verder verdiepen als bij vriendschap. En of je wilt of niet, je kwetst elkaar altijd wel een keertje. En juist dat doet pijn van je ware liefde. Je moet met pijn weten om te gaan en ook met vreugde!
Ik kan op dit moment zeggen dat ik mijn tweede ware liefde heb gevonden in het leven. Mijn eerste is overgegaan toen ik mijn nieuwe lief leerde kennen. Eerder hadden we het lef niet om de relatie over te laten gaan. En dat terwijl we allebei wisten dat het misschien beter was. Maar ik heb absoluut een mooie tijd gehad met mijn ex-vriendje. En tot nu toe is de tijd met mijn nieuwe liefde ook perfect!!!!!! 
quote:
op 06-06-2000 om 11:03 AM schreef Slidingtrancer het volgende:
Een ware liefde is er maar 1 en komt zelden met meer. De waarheid over die liefde is dat pas als je er veel tijd en moeite insteekt, kan er sprake zijn van ware liefde. Ware liefde is de laatste stap op de trap van de liefde. Je begint met verliefd, geven om, lief hebben en dan stokt het bij de meeste mensen. Als je zou moeten tellen hoeveel mensen getrouwd zijn op basis van vriendschap of andersoortige gevoelens, puur omdat ze zichzelf niet helemaal durfen/willen geven, zou geen enkele relatie meer een relatie genoemd worden. Ware liefde is zwaar, vriendschap is makkelijk. Je weet dat je ware liefde kent als je de ergste pijn ooit hebt gehad en de grootste vreugd ooit hebt gekend bij die persoon.
Tot dan ken je geen ware liefde.
Ware liefde is de bereidheid alles te willen geven voor die ene persoon. En hoeveel van ons zijn dat nog bereid ?Ik wel in ieder geval
( ik draaf ook door )
Slidingtrancer, mooi gezegd. En nog heel erg waar ook.
Your flight-captain on the journey into oblivion
quote:
op 06-06-2000 om 11:14 AM schreef Bubblebrain het volgende:
Ware liefde is onvoorwaardelijke liefde. Of dat nou voor je man, vrouw, moeder, kind, neefjes, nichtjes, of je kat is.
Volgens jou is ware liefde dus onvoorwaardelijk liefde. Niet mee eens. Een Ware liefde kan namelijk ook ophouden

Catootje moet even ademhalen na deze monoloog, Catootje kan nogal kleppen
En dat is wat ik wilde zeggen. Ik heb altijd geloofd dat er iemand voor mij was en ik zal sterven met die gedachte. Een mooie gedachte...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |