abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170591
Iedereen heeft het altijd maar over de ware liefde....maar wat is dat volgens jullie en hoe weet je dat je ermee te maken hebt?

Guppy

pi_170592
dat weet je niet
  maandag 5 juni 2000 @ 10:11:00 #3
1542 Ludo
Still YF&S
pi_170593
dat weet je wel
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  maandag 5 juni 2000 @ 10:32:00 #4
3767 Herald
Come get some
pi_170594
Een keer trek je de conclusie, ware liefde is een illusie
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_170595
quote:
op 06-05-2000 om 10:32 AM schreef Herald het volgende:
Een keer trek je de conclusie, ware liefde is een illusie

ja & nee.... het is hoe je het bekijkt...
Ik zeg zelf, ik heb de ware liefde al gevonden, had nooit gedacht dat ooit te kunnen vinden, want ik geloofde er niet echt in, ware liefde is als je elkaar gelijk acht...
Dus dat je je niet meer of minder voelt dan de ander...

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_170596
Ware liefde bestaat niet

Er was eens...
En ze leefden nog lang en gelukkig...

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  maandag 5 juni 2000 @ 13:25:00 #7
331 Merel
Be here now.
pi_170597
Ik denk dat ware liefde wél bestaat. Ik hoop het in ieder geval.. Maar ware liefde hoeft geen eeuwige liefde te zijn. Denk ik dan.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 5 juni 2000 @ 13:33:00 #8
1656 GEeR+
een schaduw
pi_170598
Volgens mij is elke liefde waar, zolang zij duurt. Het wordt soms alleen een beetje vervelend als het voorbij is en dan vooral de afwikkelingen als de ander nog wel die liefde voelt.

Maar voor de rest is het net zo zinnig om na te denken over de zin van het leven, want als je er denkt een beetje uit te zijn, is het voorbij.

Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
  maandag 5 juni 2000 @ 13:43:00 #9
3351 Taco@home
Liefst zichzelf
pi_170599
Volgens mij is ware liefde alleen geven en er niets voor terug willen hebben. Of dat wel of niet bestaat hangt van je eigen karakter af...
Je moet alles kunnen relativeren om in leven te blijven

pi_170600
Ware liefde bestaat, maar lijkt me onderhevig aan de dagelijkse sleur. Volgens mij zijn er gewoon meerdere ware liefdes (mensen die bij je passen en/of je geven wat je op dat moment nodig hebt in je leven).
Volgens mij komt het er, zoals met alles, dat er op een gegeven moment een vanzelfsprekendheid komt, waardoor het soms geen ware liefde meer lijkt...

ikdraafdoorikdraafdoorikdraafdoor

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_170601
Het bestaat.
En je mag van geluk spreken als het je een keer overkomt.
  maandag 5 juni 2000 @ 18:37:00 #12
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_170602
Hmmm het bestaat echt
ik denk dat je van ware liefde kan spreken als je elkaar respecteert en echt neemt zoals een ieder is.
pi_170603
wat ik voel is waar, dus al mijn liefde is waar.
  maandag 5 juni 2000 @ 19:36:00 #14
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_170604
Volgens mij zijn er 1000-en ware liefdes voor iedereen. Je weet alleen maar nooit hoe lang ze zullen duren, want ware liefde hoeft nog geen eeuwige verbintenis te zijn.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 6 juni 2000 @ 11:03:00 #15
3343 Slidingtrancer
" De ideale schoonzoon &q
pi_170605
Een ware liefde is er maar 1 en komt zelden met meer. De waarheid over die liefde is dat pas als je er veel tijd en moeite insteekt, kan er sprake zijn van ware liefde. Ware liefde is de laatste stap op de trap van de liefde. Je begint met verliefd, geven om, lief hebben en dan stokt het bij de meeste mensen. Als je zou moeten tellen hoeveel mensen getrouwd zijn op basis van vriendschap of andersoortige gevoelens, puur omdat ze zichzelf niet helemaal durfen/willen geven, zou geen enkele relatie meer een relatie genoemd worden. Ware liefde is zwaar, vriendschap is makkelijk. Je weet dat je ware liefde kent als je de ergste pijn ooit hebt gehad en de grootste vreugd ooit hebt gekend bij die persoon.
Tot dan ken je geen ware liefde.
Ware liefde is de bereidheid alles te willen geven voor die ene persoon. En hoeveel van ons zijn dat nog bereid ?

Ik wel in ieder geval

( ik draaf ook door )

'One day we will all be legends'
( think about it)
pi_170606
Ware liefde is onvoorwaardelijke liefde. Of dat nou voor je man, vrouw, moeder, kind, neefjes, nichtjes, of je kat is.
  dinsdag 6 juni 2000 @ 14:45:00 #17
3744 Kleintje
op en top!
pi_170607
quote:
Ik denk dat ware liefde wél bestaat. Ik hoop het in ieder geval.. Maar ware liefde hoeft geen eeuwige liefde te zijn. Denk ik dan.

Ben ik het mee eens. Ware liefde bestaat, maar of het dan ook voor eeuwig moet duren.. dat weet ik niet. Ik bedoel, de wereld is veel te groot om iedereen te leren kennen. Misschien lopen er nog wel veel meer "ware jacobs" voor je rond.

Ik denk dat het ware liefde is als je alles voor elkaar overhebt. Als je onvoorwaardelijk van elkaar houdt. Als je jezelf kan zijn bij de ander en je echt prettig voelt!

quote:
Ware liefde is zwaar, vriendschap is makkelijk. Je weet dat je ware liefde kent als je de ergste pijn ooit hebt gehad en de grootste vreugd ooit hebt gekend bij die persoon.

Hier ben ik het dus ook mee eens. Nu moet je jezelf verder verdiepen als bij vriendschap. En of je wilt of niet, je kwetst elkaar altijd wel een keertje. En juist dat doet pijn van je ware liefde. Je moet met pijn weten om te gaan en ook met vreugde!

Ik kan op dit moment zeggen dat ik mijn tweede ware liefde heb gevonden in het leven. Mijn eerste is overgegaan toen ik mijn nieuwe lief leerde kennen. Eerder hadden we het lef niet om de relatie over te laten gaan. En dat terwijl we allebei wisten dat het misschien beter was. Maar ik heb absoluut een mooie tijd gehad met mijn ex-vriendje. En tot nu toe is de tijd met mijn nieuwe liefde ook perfect!!!!!!

dinsdag 6 juni 2000 @ 14:55:00 #18
3784 Bungalow Bill
Wild-eyed boy from Freecloud
pi_170608
quote:
op 06-06-2000 om 11:03 AM schreef Slidingtrancer het volgende:
Een ware liefde is er maar 1 en komt zelden met meer. De waarheid over die liefde is dat pas als je er veel tijd en moeite insteekt, kan er sprake zijn van ware liefde. Ware liefde is de laatste stap op de trap van de liefde. Je begint met verliefd, geven om, lief hebben en dan stokt het bij de meeste mensen. Als je zou moeten tellen hoeveel mensen getrouwd zijn op basis van vriendschap of andersoortige gevoelens, puur omdat ze zichzelf niet helemaal durfen/willen geven, zou geen enkele relatie meer een relatie genoemd worden. Ware liefde is zwaar, vriendschap is makkelijk. Je weet dat je ware liefde kent als je de ergste pijn ooit hebt gehad en de grootste vreugd ooit hebt gekend bij die persoon.
Ware liefde is de bereidheid alles te willen geven voor die ene persoon. En hoeveel van ons zijn dat nog bereid ?

Ik wel in ieder geval

( ik draaf ook door )

Slidingtrancer, mooi gezegd. En nog heel erg waar ook.

Your flight-captain on the journey into oblivion

dinsdag 6 juni 2000 @ 15:02:00 #19
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_170609
BubbleBrain, je hebt helemaal gelijk, ik vind dat die beschrijving het meest in de buurt komt.
  dinsdag 6 juni 2000 @ 15:09:00 #20
2738 Knut
Loyal Dog
pi_170610
quote:
op 06-06-2000 om 11:14 AM schreef Bubblebrain het volgende:
Ware liefde is onvoorwaardelijke liefde. Of dat nou voor je man, vrouw, moeder, kind, neefjes, nichtjes, of je kat is.

Volgens jou is ware liefde dus onvoorwaardelijk liefde. Niet mee eens. Een Ware liefde kan namelijk ook ophouden

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 6 juni 2000 @ 15:31:00 #21
3547 Renate
I love Maarten :>
pi_170611
Ik geloof in ware liefde..........
Ik heb mijn ware liefde gevonden
maar goed, dat is MIJN mening en MIJN gevoel, dat hoeft niemand te delen.....
pi_170612
Slidingtrancer, mooi gesproken...Maar toch weet ik niet of je wel helemaal gelijk hebt. Ik vind mijn huidige liefde 'de ware', en ik moet zeggen dat ik er in het begin van schrok. Het ging namelijk allemaal zo vanzelfsprekend, en ik ben zelden helemaal geaccepteerd zoals nu in mijn relatie. Als 1 van ons nu problemen zou krijgen, zou de ander denk ik door het vuur gaan voor de ander, dus in die zin komt het aan op een bepaalde mate van zelfopoffering..
Maar toch zie ik om mij heen veel, met name, vrouwen die denken:laat ik maar bij hem blijven, want als ik maar mijn best doe, wordt het nog wel wat. Ik kan hem nog veranderen, er zijn nu moeilijke tijden, maar het wordt wel weer beter, etcetera...Kan het vechten voor ware liefde niet gewoon een valkuil zijn?
Aan de andere kant (doordraven is mijn sterkste kant) Vind ik ook niet dat men te gemakkelijk bij elkaar weg moet gaan voor een ander; verliefd zijn is voor mijn gevoel een tijdelijk iets dat later plaats maakt voor meer...of minder....
Wat vind jij?

Catootje moet even ademhalen na deze monoloog, Catootje kan nogal kleppen

DANYEL EN THIJS
  dinsdag 6 juni 2000 @ 18:01:00 #23
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_170613
wat heerlijk naief allemaal!
Je kan liefde niet defineren, niet vergelijken en niet over een kam scheren! En je kan al helemaal niet zeggen dat vriendschap makkelijk is en liefde moeilijk. Je kan er helemaal niets over zeggen, je kan alleen maar voelen!
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_170614
Liefde/gevoelens kun je misschien niet definieren, maar relaties wel...
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 6 juni 2000 @ 22:12:00 #25
3343 Slidingtrancer
" De ideale schoonzoon &q
pi_170615
Catootje je hebt gelijk, relties kun je wel degelijk definieren. Als je ware liefde gevoeld hebt, kun je dat best nog voor iemand anders gaan voelen denk ik. Vaak gebeurt het echter dat je door de pijn een deel van jezelf afsluit waardoor je jezelf niet helemaal kunt geven. Dan kan het nooit meer hetzelfde zijn. Maar in de liefde stel je je eigen grenzen. Als jij genoegen neemt met minder dan ware liefde, vind ik dat ( voor iedereen) best. Maar ik wil enkel en alleen oprecht, ware liefde of helemaal niks. Maar zo zit ik in elkaar, dat kan voor een ander anders zijn.
En Satan, heb jij ware liefde gekend ?
Dit kun je toch niet menen. Liefde is alles en niets, abstract en begrijpelijk.
Liefde overwint en maakt kapot. Maar alles heb je voor 1% in de hand. Als je heleboel over hebt voor ware liefde, dan vind je het.
Je moet alleen niet zoeken. Liefde vindt jou.

En dat is wat ik wilde zeggen. Ik heb altijd geloofd dat er iemand voor mij was en ik zal sterven met die gedachte. Een mooie gedachte...

'One day we will all be legends'
( think about it)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')