abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 12:31:30 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2277223
Deel 1: Bipolaire stoornis

Even resumerend. Ik ben dus iemand tegengekomen die me al na 1,5 uur vertelde dat ze een bs heeft. En dat dat fantastische manische buien oplevert en vreselijke depresieve periodes. Met zelfmoordneigingen erbij. En dat ze niet kan relativeren.

Nu zie ik vanmorgen dit topic, dat kan geen toeval zijn.

Ik vraag me af hoe de omgeving van iemand met een BS hiermee omgaat. Oja, deze persoon is niet mijn partner, maar een (nieuwe) kennis.

pi_2277874
Ik heb mijn reactie geplaatst in deel 1, aangezien die nog niet vol was.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 24-11-2001 14:27]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 16:14:19 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2278644
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 14:20 schreef DarkElf het volgende:
Even iets anders. ik snap ten eerste niet waarom er een deel twee wordt aangemaakt terwijl deze nog niet vol zit.
Het waren anders precies 250 posts toen ik een nieuwe aanmaakte.
pi_2278912
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 16:14 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het waren anders precies 250 posts toen ik een nieuwe aanmaakte.

Dus had je nog 5 posts aan kunnen maken.

Gevoelsmatig vind ik dat het aan DarkElf was om een nieuw BS-topic aan te maken, mede omdat haar oude topic nog niet vol was.

Maar ja wie ben ik heej.

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 24-11-2001 17:26]

#geen
  Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 17:08:12 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2279058
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 16:49 schreef DuchessX het volgende:

Gevoelsmatig vind ik dat het aan DarkElf was om een nieuw BP-topic aan te maken, mede omdat haar oude topic nog niet vol was.

Zeikerd. Een topic is vol bij 250 posts. En ik open het nieuwe deel omdat ik er wat van wil weten. Ik geloof niet dat DarkElf (c) heeft op een Bipolaire Stoonistopic.
pi_2279106
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 17:08 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zeikerd. Een topic is vol bij 250 posts. En ik open het nieuwe deel omdat ik er wat van wil weten. Ik geloof niet dat DarkElf (c) heeft op een Bipolaire Stoonistopic.

Neem eerst de moeite om in haar topic te lezen, te posten en op reacties te wachten voor je zelf een topic opent waar zo te zien niemand de moeite neemt om inhoudelijk op jouw vraag in te gaan.
Vreemd hé...
#geen
pi_2279150
quote:

[..]

Beste SunZeikerd.
Punt een heeft DarkElf geen topic geopend over Bipolaire Stoonis, maar StooRnis,
Punt twee gaan de topics pas dicht bij 255 (256) postings.

Tevens vind ik het gewoon onbeschoft om dan maar de topictitel over te nemen die iemand anders voor "haar" topic (waarin zij haar emoties probeert te uiten en te verduidelijken) heeft gebruikt, terwijl zij niet eens de mogelijkheid krijgt op die manier om een vervolg in te zetten.

Kortom

Als het aan mij ligt mag dit topic dan ook gelijk dicht.

pi_2279215
quote:

[..]

Ow by the way Sun, een verschil van mening geeft jouw nog niet meteen het recht om mij 'Zeikerd' te noemen. Let een beetje op je woorden wil je.
#geen
pi_2279233
Ja maar jongens, die BB-topics krijgen toch meestal ook een nr 2 als ze nog niet helemaal vol zijn?
Is toch allemaal niet zo erg?

Ik stem ervoor om dit topic gewoon te gebruiken waar het voor bedoeld is: verder posten over bipolaire stoornis.
Het is een beetje onzin om eerst deze te sluiten, en dan een nieuwe nr. 2 te openen waar we in gaan doen wat we in deze ook hadden kunnen doen

Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 17:47:33 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2279270
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 17:21 schreef Juup© het volgende:
Tevens vind ik het gewoon onbeschoft om dan maar de topictitel over te nemen die iemand anders voor "haar" topic (waarin zij haar emoties probeert te uiten en te verduidelijken) heeft gebruikt, terwijl zij niet eens de mogelijkheid krijgt op die manier om een vervolg in te zetten.
Dit topic gaat over het fenomeen bipolaire stoornis. Dus als het topic vol is en iemand wil er verder over praten (in dit geval ik) dan opent diegene gewoon een nieuw deel. Dat gebeurt in muziek, film, GC en eigenlijk overal. Het zou wat anders zijn als je een tweede deel opent genaamd G*DVERDOMME K*TZIEKENHUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! of Help mij!!! ...ik kan het zelf niet (meer)...:'(. Maar dat was het geval niet dus als je verder niks te zeiken hebt graag weer ontopic.
pi_2279296
Lieve Bea, een topic over BB (Big Brother) is toch iets heel anders dan een topic over BS (bipolaire Stoornis)?

Daarbij was het topic van DarkElf nog niet dicht. Hetgeen Sun doet is het (opzettelijk?) verleggen van de aandacht van DarkElf's problemen en die van Hoogl, Batje e.a.) naar een nieuw topic voor hemzelf terwijl hij niet degene is die zulke zware problemen heeft. Ik vind dat niet van respect tonen jegens DarkElf en de andere mensen die in haar topic gepost hebben, het topic is immers nog niet vol, het is de bedoeling dat mensen dáár reageren, dat het centraal gehouden wordt (voor het laatste zie policy).

Sorry Sun, maar ik ben nou eenmaal heel principieel en zeer met DarkElf, Hoogl, Batje en de anderen uit dat topic begaan. En nou niet meteen gaan flamen als je je in je eer aangetast voelt want dat is de bedoeling van mijn posting niet.

#geen
  Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 17:55:58 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2279313
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 17:52 schreef DuchessX het volgende:
Hetgeen Sun doet is het (opzettelijk?) verleggen van de aandacht van DarkElf's problemen en die van Hoogl, Batje e.a.) naar een nieuw topic voor hemzelf terwijl hij niet degene is die zulke zware problemen heeft.
Heb je mijn post wel gelezen? Ik hoef de aandacht niet te verschuiven naar mij want ik heb geen BS. Ik heb alleen iemand ontmoet die BS heeft en daar stelde ik een heel normale vraag over. En daarvoor zou het fijn zijn als de ervaringen van jou, Hoogl298 en alle anderen die ervaring hebben met BS hierop antwoord kunnen geven.

De topic titel was simpelweg: bipolaire stoornis, en ik zie niet in wat er verkeerd aan is om een deel twee te openen met dezelfde titel.

pi_2279418
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 17:47 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dit topic gaat over het fenomeen bipolaire stoornis. Dus als het topic vol is en iemand wil er verder over praten (in dit geval ik) dan opent diegene gewoon een nieuw deel.
Dat gebeurt in muziek, film, GC en eigenlijk overal. Het zou wat anders zijn als je een tweede deel opent genaamd G*DVERDOMME K*TZIEKENHUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Maar dat was het geval niet dus als je verder niks te zeiken hebt graag weer ontopic.

Met hetgeen jij nu geschreven heb wek je de indruk dat je het BS-topic niet zo serieus neemt. DarkElfs topic gaat niet zozeer over het fenomeen Bipolaire Stoornis, als wel over het feit dat DarkElf lijdt aan een Bipolaire Stoornis en hoe zij daaronder lijdt, pijn en verdriet heeft daardoor. Lezen Sunnie!! Haar topic is een héél persoonlijk topic. Een topic waarin ze haar verdriet en pijn van zich af schrijft. Het is geen topic in de strekking zoals jij hem opent. Snap je het verschil?
Als je haar topic echt helemaal van A tot Z gelezen hebt dan weet je dat de medeposters van DarkElf haar aangemoedigd hebben om een deel twee te openen zodat zij haar gevoelens kan blijven spuien. We hebben haar aangemoedigd om haar gevoelens van haar af te schrijven wanneer zij daar behoefte aan heeft. Dat is nou precies ook de strekking van mijn topics die je aanhaalde, dus jouw vergelijking vind ik niet terecht.
Mijn mening is dat je uit respect voor DarkElf die eer aan haar had moeten laten, te meer omdat er nog steeds ruimte is in haar oorspronkelijke topic waar jij dus gewoon net als ieder ander, in had kunnen reageren.
Je kunt overigens nog steeds je ei kwijt in het topic van DarkElf. Tenzij je persé alle aandacht voor de problemen van DarkElf op jezelf wilt blijven richten natuurlijk.
#geen
  Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 18:12:00 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2279422
Onzin, in het topic Eerst een slotje dan een nieuwe 'zelfde' topic dat gaat over het feit dat Tara topics claimt zegt DarkElf zelf:
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 10:56 schreef DarkElf het volgende:
'T is idd een beetje vreemd, maar ja, hij gaat zijn gang maar.
Met andere woorden, ik kan me niet voorstellen dat DarkElf zich zo druk kan maken over het feit dat iemand een tweede deel opent van een normaal gespreksonderwerp. En ik zie met alle liefde van de wereld niet waar en hoe ik BS niet serieus zou nemen. Ik vestig ook niet de aandacht op mij, want ik stelde gewoon een simpele vraag. Jij vestigt nu de aandacht op mij.

Ik snap niet dat jij en jouw vriendje er zo'n punt van maken. DarkElf heeft zelf ook al in deel 2 gereageerd en ging toch ook niet over de rooie?

pi_2279480
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 17:55 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen? Ik hoef de aandacht niet te verschuiven naar mij want ik heb geen BS. Ik heb alleen iemand ontmoet die BS heeft en daar stelde ik een heel normale vraag over. En daarvoor zou het fijn zijn als de ervaringen van jou, Hoogl298 en alle anderen die ervaring hebben met BS hierop antwoord kunnen geven.

De topic titel was simpelweg: bipolaire stoornis, en ik zie niet in wat er verkeerd aan is om een deel twee te openen met dezelfde titel.

Lieffie, ik heb geen BS. En ik vind het ook no problem dat jij er een vraag over stelt, echt niet, interesse wordt altijd op prijs gesteld. Maar ik (en anderen) snapten niet waarom je het niet centraal houdt in DarkElfs topic. Schijnbaar heb je je vergist, een topic gaat niet dicht bij 250 posts maar bij 255 posts.
Ik wil hier verder niet meer energie in stoppen, want we zitten ons enkel te ergeren aan elkaar en dat is helemaal mijn bedoeling niet.
Het is een beetje uit de hand gelopen allemaal waardoor jouw topic verpest is, dat was nou ook weer niet de bedoeling Sun. Dus wat dat betreft sorry, je bedoeling was goed.

Weer vriendjes?

#geen
  Redactie Frontpage zaterdag 24 november 2001 @ 18:21:24 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2279500
Ja hoor
Maar een topic wordt in het algemeen wel gesloten bij 250 posts. Alleen als er veel na elkaar gepost wordt loopt die door tot 255.

Over een tijdje gaan we trouwens door tot 500.

pi_2279648
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 18:12 schreef SunChaser het volgende:
Onzin, in het topic Eerst een slotje dan een nieuwe 'zelfde' topic dat gaat over het feit dat Tara topics claimt zegt DarkElf zelf:
[..]

Met andere woorden, ik kan me niet voorstellen dat DarkElf zich zo druk kan maken over het feit dat iemand een tweede deel opent van een normaal gespreksonderwerp. En ik zie met alle liefde van de wereld niet waar en hoe ik BS niet serieus zou nemen. Ik vestig ook niet de aandacht op mij, want ik stelde gewoon een simpele vraag. Jij vestigt nu de aandacht op mij.

Ik snap niet dat jij en jouw vriendje er zo'n punt van maken. DarkElf heeft zelf ook al in deel 2 gereageerd en ging toch ook niet over de rooie?

Nog heel even een korte reactie:
Ik heb mijn gevoel te veel gevolgd ipv mijn hersentjes.
Dat komt omdat ik zo veel om DarkElf geef. We hebben veel contact met elkaar, steunen elkaar. Ik weet dat haar topic heel erg belangrijk is voor haar - ze kan er een hoop van haar gevoelens in kwijt en heeft steun aan de mensen die er in reageren. Wanneer je veel om iemand geeft, kom je in het verweer als je het gevoel hebt dat die ander onrecht wordt aangedaan of tekort wordt gedaan. (Nou is 'onrecht' een groot woord, neem dat ajb niet al te letterlijk!) Mijn eerste reactie was dus ook posten, later heb ik mijn mening pas genuanceerd.
Eigenlijk was ik bang dat men over haar gevoelens heen zou stappen, omdat dat topic haar uitlaatklep is, de plaats waar anderen haar weten te vinden en haar kunnen steunen. Doordat jij dat topic openende was ik bang dat haar dat ontnomen zou worden.
Dus bij deze: vergeet mijn meiske niet
#geen
pi_2281710
Wat een gezeik! Laat die gozer lekker het topic voortzetten!
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_2283069
Ten eerste wil ik even een paar mensen bedanken voor hun reacties die er vooral op gericht waren om mij te steunen. Fantastisch!

Ten tweede, sun, ben ik wel over de rooie gegaan maar heb ik later mijn posts aangepast. Ik heb op de een of andere manier het gevoel, en als iemand dat stom vindt is dat zijn/haar probleem, dat er iets van me afgepakt is voordat ik er mee klaar was, en dat geeft een hele nare bijsmaak.

Mensen die dit gezeik vinden snappen echt niet hoeveel invloed MDS op je leven heeft en hoe godsgruwelijk moeilijk het is om hier zo open over te praten.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2283244
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 18:12 schreef SunChaser het volgende:
[..]

Ik maak me er zeer zeker wel druk om, alleen vind ik het vergelijk tussen een goedemorgen gezeik topic van Tara heel iets anders dan ee topic die ik en anderen gebruiken om moeilijke dalen en pieken in hun leven te uiten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zolangzamerhand helemaal gehad heb met dit gezeur en ben ook geenszins van plan mijn eigen problemen veroorzaakt door het leven met een manisch depressieve stoornis hier te gaan posten.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 25 november 2001 @ 09:45:51 #21
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2284150
quote:
Op zondag 25 november 2001 02:03 schreef DarkElf het volgende:

Ik maak me er zeer zeker wel druk om, alleen vind ik het vergelijk tussen een goedemorgen gezeik topic van Tara heel iets anders dan ee topic die ik en anderen gebruiken om moeilijke dalen en pieken in hun leven te uiten.

Wat ik eruit begreep was dat topic voor Tara net zo belangrijk was als dit topic voor jou is. Die van Tara doe je nu als gezeik af. Ik heb het eerste deel over bipolaire stoornis nog niet helemaal gelezen, maar het staat iemand toch vrij om een ander topic over het zelfde onderwerp te openen als dat bijna vol is (Dat was het niet, maar Sunchaser dacht blijkbaar dat het bij 250 dicht ging, en dat gaat dus bij 255 pas).
Als hij een topic over die kennis had geopend had er gelijk iemand geroepen dat er al een topic over was en werd hij ook verplicht in het topic van een ander te reageren, zoals jij nu ook in dit topic kunt reageren.
quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zolangzamerhand helemaal gehad heb met dit gezeur en ben ook geenszins van plan mijn eigen problemen veroorzaakt door het leven met een manisch depressieve stoornis hier te gaan posten.
Dan ben ik toch wel benieuwd waar die eerste 250 reacties over gaan en waarom je van plan was een tweede erover te openen als je zegt niet over je problemen te willen praten.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  Redactie Frontpage zondag 25 november 2001 @ 09:54:06 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2284159
Nogmaals, ik zie niet in waar ik BS niet serieus neem. Maar als jij jouw eigen topic wil claimen moet je dat zeker doen.

Maar ik denk dat mijn vraag of BS patiënten kunnen relativeren al ruimschoots is beantwoord

zondag 25 november 2001 @ 09:58:19 #23
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_2284165
DarkElf...

Vervelend dat er weer zo'n gelazer omheen moet komen, maar probeer om het je niet te laten beinvloeden.
Er zijn hier genoeg mensen die wel serieus omgaan met zo'n gespreksonderwerp als jouw stoornis.
En ook genoeg mensen die zich af en toe zorgen over je maken denk ik.

Dus laat het niet verpesten doordat er af en toe mensen tussen zitten die er de lading niet van inzien en er onverantwoordelijk mee omgaan.

Sterkte...

deGVR

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_2284268
quote:
Op zondag 25 november 2001 01:41 schreef DarkElf het volgende:
Ten eerste wil ik even een paar mensen bedanken voor hun reacties die er vooral op gericht waren om mij te steunen. Fantastisch!

Ten tweede, sun, ben ik wel over de rooie gegaan maar heb ik later mijn posts aangepast. Ik heb op de een of andere manier het gevoel, en als iemand dat stom vindt is dat zijn/haar probleem, dat er iets van me afgepakt is voordat ik er mee klaar was, en dat geeft een hele nare bijsmaak.

Mensen die dit gezeik vinden snappen echt niet hoeveel invloed MDS op je leven heeft en hoe godsgruwelijk moeilijk het is om hier zo open over te praten.

Dus ik had het toch goed ingeschat...

Voor jou meissie.

#geen
pi_2284273
quote:
Op zondag 25 november 2001 09:45 schreef Larissa het volgende:

[..]

Dan ben ik toch wel benieuwd waar die eerste 250 reacties over gaan en waarom je van plan was een tweede erover te openen als je zegt niet over je problemen te willen praten.

Dan heb je nog heel wat te lezen Larissa. Je moet er wel stevig voor in je schoenen staan want het is helaas geen luchtig onderwerp.
#geen
  zondag 25 november 2001 @ 10:49:01 #26
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2284281
quote:
Op zondag 25 november 2001 10:46 schreef DuchessX het volgende:

Dan heb je nog heel wat te lezen Larissa. Je moet er wel stevig voor in je schoenen staan want het is helaas geen luchtig onderwerp.

Ik heb het net gelezen... en ook een reactie geschreven die ik nu ga plaatsen. Ik plaats het daar, want ik wil niet in dit topic gelijk alle aandacht op mezelf vestigen.
  zondag 25 november 2001 @ 11:02:27 #27
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2284309
quote:
Op zondag 25 november 2001 09:54 schreef SunChaser het volgende:
Nogmaals, ik zie niet in waar ik BS niet serieus neem. Maar als jij jouw eigen topic wil claimen moet je dat zeker doen.

Maar ik denk dat mijn vraag of BS patiënten kunnen relativeren al ruimschoots is beantwoord

Dat kun je toch niet generaliseren
Dan zou dat immers ook voor die nieuwe kennis gelden...
Wel eerlijk dat ze dat zo snel vertelde!
pi_2284494
Een topic dat Tara cliamde ging over iets simpels als goedemorgen zeggen. Daar heb ik idd gezegd dat hij zijn gang lekker kon gaan. Iets simpels als goedemorgen zeggen kan mij eerlijk waar niet boeien.

Dit gaat over een onderwerp waar veel pijn verdriet etc besproken word en dat kun je echt serieus toch niet vergelijken met een topic als dat van Tara.

Ik vind het heel vervelend dat dit zo gelopen is. In eerste instantie was ik enorm verbaasd, toen kwaad, toen weer neutraal en toen ik vannacht zag hoe mensen het beschreven werd ik geemotioneerd dat mensen die mij niet eens irl kennen zo voor mij op de bres springen.

Dat ik hier niet verder wil posten bestaat enkel en alleen uit het feit dat dit topic verpest is. Ik sla alle dingen op om er in een later stadium nog eens naar te kijken en te lezen wat mensen beleven en hoe mensen dingen beleven. Ik ben dus geenszins van plan om dit te gaan doen bij dit topic.

Er hangt een te nare sfeer omheen.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 25-11-2001 11:40]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 25 november 2001 @ 11:38:14 #29
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2284502
Dan volg je toch het advies van Duchess in deel 1 op, Darkelf?

En open je een eigen nieuw topic.

pi_2284520
quote:
Op zondag 25 november 2001 11:38 schreef Larissa het volgende:
Dan volg je toch het advies van Duchess in deel 1 op, Darkelf?

En open je een eigen nieuw topic.

Dat doe ik, en dan ga ik eens op mijn gemak jouw post lezen in de hoop er een antwoord op te kunnen formuleren.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2284575
quote:
Op zondag 25 november 2001 09:58 schreef deGVR het volgende:
Dus laat het niet verpesten doordat er af en toe mensen tussen zitten die er de lading niet van inzien en er onverantwoordelijk mee omgaan.
Ik heb SunChaser er helemaal niet 'onverantwoordelijk' mee om zien gaan. Dat er mensen ongenuanceerde uitspraken doen in dergelijke topics, ja, dat komt helaas voor. Maar dat er nu zo'n reactie volgt op het feit dat SunChaser een deel 2 opent, vind ik wel wat vertrokken hoor.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 25 november 2001 @ 11:54:50 #32
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_2284579
quote:
Op zondag 25 november 2001 11:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik heb SunChaser er helemaal niet 'onverantwoordelijk' mee om zien gaan. Dat er mensen ongenuanceerde uitspraken doen in dergelijke topics, ja, dat komt helaas voor. Maar dat er nu zo'n reactie volgt op het feit dat SunChaser een deel 2 opent, vind ik wel wat vertrokken hoor.

Dat ging niet perse over sunchaser...
er zijn er meerdere geweest.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_2284720
quote:
Op zondag 25 november 2001 10:49 schreef Larissa het volgende:

[..]

Ik heb het net gelezen... en ook een reactie geschreven die ik nu ga plaatsen. Ik plaats het daar, want ik wil niet in dit topic gelijk alle aandacht op mezelf vestigen.

Ik heb in het oude topic van DarkElf je reactie gelezen. Ook jij hebt heel wat voor je kiezen gehad. Ik hoop dat het je opgelucht heeft dat je het van je af hebt kunnen schrijven. Het leven is in veel gevallen niet eerlijk maar vaak word je er wel sterker van...
#geen
  † In Memoriam † zondag 25 november 2001 @ 14:00:37 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2285357
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 17:55 schreef SunChaser het volgende:

[..]

En daarvoor zou het fijn zijn als de ervaringen van jou, Hoogl298 en alle anderen die ervaring hebben met BS hierop antwoord kunnen geven.

Zij kan helaas niet meer reageren vanwege een stupide ban besluit van de crew

Zelfs meelezen is voor haar onmogelijk op dit moment..

Dit even ter info..

pi_2285374
quote:
Op zondag 25 november 2001 14:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zij kan helaas niet meer reageren vanwege een stupide ban besluit van de crew

Zelfs meelezen is voor haar onmogelijk op dit moment..

Dit even ter info..

Huh! Hoe bedoel je? Meelezen kan toch altijd???
#geen
  † In Memoriam † zondag 25 november 2001 @ 14:53:20 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2285762
quote:
Op zondag 25 november 2001 14:02 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Meelezen kan toch altijd???

Blijkbaar niet
pi_2285873
quote:
Op zondag 25 november 2001 14:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Blijkbaar niet

Ik begrijp er niks van. Wees eens duidelijk?
#geen
  zondag 25 november 2001 @ 23:25:35 #38
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2290514
quote:
Op zondag 25 november 2001 15:05 schreef DuchessX het volgende:

Ik begrijp er niks van. Wees eens duidelijk?

Misschien een IP-ban?

*kuch* proxy?

pi_2290568
quote:
Op zondag 25 november 2001 23:25 schreef Larissa het volgende:

[..]

Misschien een IP-ban?

*kuch* proxy?

Hmm maar ik dacht dat je dan toch wel gewoon kon meelezen? En daarbij heeft zij zich toch weer opnieuw geregistreerd?
#geen
  Redactie Frontpage maandag 26 november 2001 @ 00:39:41 #40
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2291143
Moet dat nou, een slowchat
pi_2291170
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:39 schreef SunChaser het volgende:
Excusez-moi
#geen
  maandag 26 november 2001 @ 00:59:08 #42
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2291267
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:39 schreef SunChaser het volgende:
Je hebt gelijk, sowwy..

Maar je begon zelf over Hoog298 die er niet meer is...

Redactie Frontpage maandag 26 november 2001 @ 17:48:35 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2297594
goed, tweede poging.

hoe gaat de omgeving om met iemand die bs heeft

pi_2299606
quote:
Op maandag 26 november 2001 17:48 schreef SunChaser het volgende:
goed, tweede poging.

hoe gaat de omgeving om met iemand die bs heeft

Moet je aan mijn verloofde vragen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage dinsdag 27 november 2001 @ 11:16:58 #45
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2304064
Kom nou toch, jij kunt vast wel meer antwoord geven dan dit.
pi_2305277
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 11:16 schreef SunChaser het volgende:
Kom nou toch, jij kunt vast wel meer antwoord geven dan dit.
Familie en vrienden kunnen er prima mee leven als je ze eenmaal heb uitgelgd wat het is en wat het inhoudt. De personen die het dichtst bij de patient staan, merken geregeld dat de stemming overdreven hyper of vreselijk somber is. Dit is vaak heel moeilijk voor ze, door een manie bijvoorbeeld kan een patient, zonder het door te hebben, heel erg kwetsend zijn. Mensen die lijden aan MDS zijn vaak moeilijk in omgang en moeilijk mee te leven door die piken en dalen. In stabiele periodes zijn ze echter net als iedereen.

Carriere gezien kun je het beter niet vertellen, is mijn ervaring. Mensen lijken ineens bang voor je, en ontwijken je, soms heeft het zelfs tot gevolg dat iemand geloosd wordt zodra het kan.

Ik hoop dat dit iets duidelijker is??

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage dinsdag 27 november 2001 @ 13:20:44 #47
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2305389
Ja, tnx
pi_2305431
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 13:20 schreef SunChaser het volgende:
Ja, tnx
Sorry voor mijn eerdere flauwe antwoord. Ben niet in mijn allebeste stemming de laatste dagen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2312998
Heb stil dit topic doorgelezen. Ik vind het wel knap dat jullie er samen toch op een redelijk normale manier uit zijn gekomen en dat de discussie niet geëscaleerd is. Ook vind ik het heel goed dat "zogenoemde harde meningen" later bijgesteld zijn en dat de mensen ook hun excuses aanbieden. Dat wou ik toch ff zeggen.
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2001 @ 01:08:20 #50
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2313385
En morgen gezond weer op
  woensdag 28 november 2001 @ 01:12:08 #51
11725 SanSan
is fascinerend
pi_2313409
quote:
Op woensdag 28 november 2001 01:08 schreef SunChaser het volgende:
En morgen gezond weer op
Ok Sunja.
en subtiel.
pi_2354694
Ik heb een vriendin met borderline bij wie het op dit moment redelijk heftig is; het afgelopen half jaar is ze opgenomen geweest. Ze heeft in die tijd weinig van zich laten horen, wat ik best kan begrijpen want ze heeft natuurlijk behoorlijk wat aan haar hoofd. Maar soms kan ik haar echt niet volgen! Vorige week heb ik d'r een mailtje gestuurd van "goh, ik heb al een tijd niets meer van je gehoord, hoe is het er nu mee?". Geen antwoord gehad, MAAR ze heeft daarna wel nog op een forum waar we beide komen zitten posten, gezellig van "hee jongens, wat zullen we met oudejaarsavond gaan doen?"

Het was dus kennelijk geen kwestie van te weinig tijd dat ze mijn mailtje niet heeft beantwoord. En ik krijg steeds minder zin om nu toch nog achter d'r aan te blijven lopen, om nog eens te bellen, of nog een mailtje te sturen...ze mag zelf toch ook wel eens een stap zetten?

Ik zal wel weer iets verkeerd gedaan hebben waar ik absoluut geen weet van heb; ze verwijt me (en anderen) altijd de meest onredelijke dingen, dan moet je drie weken later horen dat ze het zoooooooooo moeilijk heeft gehad met iets dat jij hebt gezegd of gedaan waar je je absoluut niet bewust van was dat dat iemand zou kunnen kwetsen. En dan zegt ze dat ook nog op zo'n enorm verwijtende toon...en dan wil ze liever een tijdje niet meer met je omgaan, dat bedoelt ze dan kennelijk als "straf" omdat ik zoiets vreselijks gedaan heb ofzo....

Echt ik word HEEL moe van d'r
ik heb nu echt zoiets van als ze niet op dit mailtje van mij antwoordt, dan zakt ze maar in de stront ofzo. Ik heb al zoveel van d'r gepikt onder het mom van "tsja ze kan er niets aan doen, ze heeft borderline"
maar ergens houdt het op hoor...als het telkens van mij uit moet gaan en madam soms ineens totaal onverwacht niets van je wil weten omdat je kennelijk weer iets vreselijks hebt gedaan...

echt ik vind 't heel klote voor d'r dat ze het zo moeilijk heeft, maar ik begin er wel een beetje erg genoeg van te krijgen dat ze 't d'r omgeving ook zo moeilijk maakt

Tot zover het relaas van een vriendin van een borderliner; we lezen hier van alles wat geschreven is door de borderliners zelf, we kunnen lezen hoe ze zich voelen en hoe moeilijk ze het hebben

hierbij ook een keer het verhaal van de omgeving: borderliners zijn niet de makkelijkste mensen voor zichzelf, maar ze zijn ook zeker niet de makkelijkste mensen voor hun omgeving!

pi_2355376
Daar zijn de borderliners heus wel degelijk van bewust , er zijn niet voor niets cursussen voor familie en partners om er mee leren om te gaan .
Ik denk ook niet dat je iedere borderliner in een hoekje kan gaan plaatsen , tuurlijk is het lullig van die vriendschap en ook moeilijk voor jou dat je geen hoogte van haar kan krijgen , maar zij is niet alle borderliners .
Ik denk ook niet dat je contact met haar op moet gaan nemen , want waarschijnlijk heeft ze gewoon ruimte nodig voor zichzelf en neemt ze vanzelf wel weer contact met je op en als ze dat doet denk ik dat je er verstandig aan doet om te vragen waarom ze zo reageerde , en waarom ze zich zo gekwetst voelde , niet alleen voor haar maar ook voor jezelf want daardoor leer je meer van haar denkbeelden begrijpen en kan jezelf ook beter met haar omgaan .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_2428256
Alsof ze het gelezen heeft! Kreeg vanmiddag een mailtje van d'r, met in het kort hoe het nu gaat en wat de verdere plannen zijn enzo. Ze schreef ook dat ze in het weekend (dan is ze dus thuis bij d'r ouders, doordeweeks is ze intern in therapie) weinig zin heeft om contact op te nemen met mensen, omdat ze de hele week door al 24 uur per dag in een groep met 27 mensen zit.
Ja, jee, daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat kan ik me HEEL goed voorstellen....daar word je compleet gek van als je continu allemaal mensen om je heen hebt, logisch dat je dan in het weekend even rust wil

Maar nu even een vraagje aan alle mensen die erge psychische problemen hebben (gehad): ze schreef dat ze zich zorgen maakte dat ze misschien moeilijker werk zou kunnen vinden nu ze een 'psychiatrisch verleden' heeft. Nou heb ik weleens gelezen dat de meeste mensen dat gewoon verzwijgen bij een sollicitatie. Klopt dat? En moet zij dat ook maar doen? In principe is eerlijk zijn vast altijd beter, maar wat als dat betekent dat je dan geen eerlijke kans meer krijgt?

pi_2428320
Ik heb het nu 2 x eerlijk verteld, met als gevolg dat mij door 1 baas vriendelijk werd medegedeeld dat mijn komst niet langer gewenst was. En bij de andere was het verhaal dat ik niet aangenomen werd, aangezien ik een psychiatrisch verleden had.

Ik vertel het niet meer, niet omdat ik me schaam maar omdat anderen het niet begrijpen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2428387
quote:
Op zondag 09 december 2001 18:33 schreef DarkElf het volgende:
Ik vertel het niet meer, niet omdat ik me schaam maar omdat anderen het niet begrijpen.
Dat hoor je dus wel vaker....
Nou, ik denk dat ik haar dan maar aanraad om het gewoon te verzwijgen. Het is bepaald niet bevorderlijk voor je geestelijke toestand als je net weer voorzichtig probeert overeind te krabbelen en werk te zoeken en je wordt dan telkens bij voorbaat afgewezen, ondanks je verdere kwaliteiten.
pi_2428418
quote:
Op zondag 09 december 2001 18:39 schreef Beatrice het volgende:

[..]

Dat hoor je dus wel vaker....
Nou, ik denk dat ik haar dan maar aanraad om het gewoon te verzwijgen. Het is bepaald niet bevorderlijk voor je geestelijke toestand als je net weer voorzichtig probeert overeind te krabbelen en werk te zoeken en je wordt dan telkens bij voorbaat afgewezen, ondanks je verdere kwaliteiten.

Idd, het is niet leuk om te verzwijgen alleen bespaart het jezelf een hoop moeilijke vragen en eventuele afwijzingen als je gewoon je mond houd.

Edit: Typo! Edit

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2765982
quote:
Op dinsdag 27 november 2001 13:12 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Familie en vrienden kunnen er prima mee leven als je ze eenmaal heb uitgelgd wat het is en wat het inhoudt. De personen die het dichtst bij de patient staan, merken geregeld dat de stemming overdreven hyper of vreselijk somber is. Dit is vaak heel moeilijk voor ze, door een manie bijvoorbeeld kan een patient, zonder het door te hebben, heel erg kwetsend zijn. Mensen die lijden aan MDS zijn vaak moeilijk in omgang en moeilijk mee te leven door die piken en dalen. In stabiele periodes zijn ze echter net als iedereen.

Carriere gezien kun je het beter niet vertellen, is mijn ervaring. Mensen lijken ineens bang voor je, en ontwijken je, soms heeft het zelfs tot gevolg dat iemand geloosd wordt zodra het kan.

Ik hoop dat dit iets duidelijker is??

even omhoog naar aanleiding van de ban van een zeker persoon vannacht.

You can`t always judge a book by it`s cover. We hebben op fok alleen de harde kaft gezien. Het verhaal zelf is denk ik heel anders en treuriger dan de titel op de kaft doet vermoeden.

pi_2766899
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 07:11 schreef crackmonkey het volgende:

[..]

even omhoog naar aanleiding van de ban van een zeker persoon vannacht.

You can`t always judge a book by it`s cover. We hebben op fok alleen de harde kaft gezien. Het verhaal zelf is denk ik heel anders en treuriger dan de titel op de kaft doet vermoeden.

Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar toch vind ik het geen excuus voor bepaald gedrag.
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')