abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 11:52:16 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258129
Na geweldadige Brabanders nu ook de Friezen die naar buiten treden met hun problemen
quote:
Friese burgemeesters vragen aandacht voor huiselijk geweld

Friese burgemeesters vinden dat er meer aandacht moet komen voor de aanpak van huiselijk geweld. Zij gaven dit aan tijdens de vergadering van het Regionaal College van de Friese politie, dat bestaat uit 31 burgemeesters en de hoofdofficier van het openbaar ministerie in Leewarden.

In de Leeuwarder Courant vertellen burgemeester B. Smidt van Achtkarspelen en R. Cazemier van Dongeradeel dat de politie volgens hen meer initiatieven moeten nemen om huiselijk geweld tegen te gaan. Volgens het tweetal zou door het terugdringen van huiselijk geweld de totale criminaliteit kunnen afnemen. "Geweld is aan de orde op straat, in scholen, horecagelegenheden maar ook thuis. Juist daar wordt de printplaat van de kinderen gevormd. Daar moet het geweld bestreden worden. Nu doen we alleen aan symptoombestrijding", aldus Schmidt.

Ook hoofdofficier L. Den Hollander van het openbaar ministerie in Leeuwarden is zich bewust van de problematiek. "Het probleem is waarschijnlijk veel groter in omvang dan we denken. Politie en justitie zien en horen lang niet alles. Soms stuiten we op huiselijk geweld na een incident. De overheden kunnen moeilijk in iedere huiskamer kijken."

In het district Midden-Friesland geven politie en justitie extra aandacht aan huiselijk geweld tegen vrouwen. "Als blijkt dat dit project aanslaat, wordt het in 2002 in heel Friesland ingevoerd", aldus Den Hollander.

donderdag 22 november 2001 @ 11:58:37 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2258205
Ja ja, en maar subsidies trekken voor hun eigen taal. Bah. Laat ze eerst eens fatsoenlijk integreren.

* links234 pleit voor een Nederlanderschaps examen voor ze.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2258221
Een goede Fries is een dooie vries.
Wittgenstein
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 12:01:05 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258233
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:58 schreef links234 het volgende:
Ja ja, en maar subsidies trekken voor hun eigen taal. Bah. Laat ze eerst eens fatsoenlijk integreren.
Tjah, misschien dat ze voorrang kunnen krijgen op die wachtlijsten voor andere probleemgroepen in Nederland?
  donderdag 22 november 2001 @ 12:01:19 #5
10188 links234
pi_2258239
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:59 schreef Koekepan het volgende:
Een goede Fries is een dooie vries.
Je kunt je beter de nieuwe Seth Gaaikema noemen, gij woordspelert.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 22 november 2001 @ 12:02:56 #6
10188 links234
pi_2258260
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Tjah, misschien dat ze voorrang kunnen krijgen op die wachtlijsten voor andere probleemgroepen in Nederland?

Precies, het probleem is veel groter dan ze denken, dus hoeveel verdwijnt er in de doofpot? Ik denk dat vrijwel alle friezen toch wel geweld gebruiken.
pi_2258266
quote:
"Het probleem is waarschijnlijk veel groter in omvang dan we denken. Politie en justitie zien en horen lang niet alles."
Dat zeg ik al jaren. .
O+. Ripley. O+.
pi_2258286
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:02 schreef links234 het volgende:

[..]

Precies, het probleem is veel groter dan ze denken, dus hoeveel verdwijnt er in de doofpot? Ik denk dat vrijwel alle friezen toch wel geweld gebruiken.

het zijn net marok..

eh lamaar

† In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 12:07:35 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258322
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:03 schreef Smike het volgende:

[..]

Dat zeg ik al jaren. .

Zou dit er iets mee te maken hebben?
quote:
Wat moet je doen als je door je vrouw geterroriseerd wordt?
Onderwerp: Mijn vrouw heeft me al twee keer met een mes bedreigd, wil me het huis uitzetten, en zegt dat ze me gaat vermoorden. Dit is geen grap, wat moet ik doen? Ik heb geen andere woonruimte. http://www.minjust.nl/b_organ/nhg/forum/wat_moet_je_doen_als_je_vrouw.htm#grens
Noodkreet van 1 burgemeester
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 12:09:00 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258335
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:05 schreef crackmonkey het volgende:

[..]

het zijn net marok..

eh lamaar

Nu je het zegt, er zijn een aantal overeenkomsten tussen allochtonen en Friezen..de overeenkomsten overstijgen zelfs de gemiddelde cijfers die bekend zijn van de allochtonen..
pi_2258346
Laat ik maar niet op Links234 reageren

Domme vooroordelen

Verder komt geweld overal voor... dus waarom alleen deze mooie provincie naar voren halen

Been there, done that!
pi_2258349
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nu je het zegt, er zijn een aantal overeenkomsten tussen allochtonen en Friezen..de overeenkomsten overstijgen zelfs de gemiddelde cijfers die bekend zijn van de allochtonen..

ken je nagaan wat voor een barbaren marokaanse friezen dan wel niet moeten zijn

† In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 12:11:37 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258368
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:10 schreef Madbull het volgende:
Laat ik maar niet op Links234 reageren

Domme vooroordelen

Verder komt geweld overal voor... dus waarom alleen deze mooie provincie naar voren halen

Ja steek jij je hoofd maar in dat weiland
Dat artikel is een noodkreet!
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 12:12:17 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258375
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:10 schreef crackmonkey het volgende:

[..]

ken je nagaan wat voor een barbaren marokaanse friezen dan wel niet moeten zijn

[afbeelding]

De Frieze Marokkanen zijn nog veel erger..
pi_2258383
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:10 schreef Madbull het volgende:
De getallen spreken voor zich. Huiselijk geweld is schering en inslag in Friesland. Met Brabant op de tweede plaats. De overige provincies volgen op noemenswaardige afstand.
O+. Ripley. O+.
pi_2258404
Een getallenfreak
Been there, done that!
pi_2258409
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De Frieze Marokkanen zijn nog veel erger..

het z@u verb@den m@eten w@rden
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 12:15:25 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258418
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:14 schreef Madbull het volgende:
Een getallenfreak
Arcee-Undercover
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 12:17:13 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2258437
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:13 schreef Smike het volgende:

[..]

De getallen spreken voor zich. Huiselijk geweld is schering en inslag in Friesland. Met Brabant op de tweede plaats. De overige provincies volgen op noemenswaardige afstand.

quote:
Tilburg krijgt project huiselijk geweld
De gemeente Tilburg heeft geld toegezegd voor het opzetten van een project huiselijk geweld. Het initiatief voor dit project is afkomstig van De Bocht, centrum voor hulpverlening aan vrouwen en hun kinderen. Het project moet de opvang van vrouwen en kinderen die in de regio Tilburg slachtoffer zijn van huiselijk geweld verbeteren.

Uit landelijk onderzoek blijkt dat een op de vier vrouwen te maken heeft met een vorm van huiselijk geweld. Volgens de staffunctionaris van De Bocht is het belangrijk dat de politie op een andere manier gaat registreren. "Zo kunnen we een duidelijker beeld krijgen. Huiselijk geweld komt nu in het rijtje van geweldsdelicten terecht. Een uitsplitsing tussen op straat of thuis is er niet."

donderdag 22 november 2001 @ 12:19:02 #20
10188 links234
pi_2258452
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:13 schreef Smike het volgende:

[..]

Hier, in het mooie westen valt het heel erg mee. Maar weten dat we omsingeld zijn door Brabanders in het zuiden, Friezen in het noorden, en Tukkers in het oosten(en da's erg. 100% van de Tukkers bestaat uit doodrijders en snelheidsmaniakken) is natuurlijk geen prettig gevoel.
pi_2258471
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:19 schreef links234 het volgende:

[..]

Hier, in het mooie westen valt het heel erg mee. Maar weten dat we omsingeld zijn door Brabanders in het zuiden,

nowhere to run nowhere to hide, little man.
pi_2258499
Het mooie westen

Doe je ogen eens open zou ik zeggen

Been there, done that!
  donderdag 22 november 2001 @ 12:29:10 #23
10188 links234
pi_2258558
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:23 schreef Madbull het volgende:
Het mooie westen

Doe je ogen eens open zou ik zeggen

Ja, geweld is schering en inslag in Brabant en Friesland, terwijl het hier wel meevalt.

Lees anders dit topic even door:

Zijn Brabanders gewelddadiger?

of deze:

Brabanders vallen politie aan na wildplassen!

Weliswaar gesloten door zo'n politiek correct figuur, want over die reserve belgen mag je niets onaardigs zeggen.

pi_2258578
Ahum mensen voelen zich in het westen vast allemaal zeeeeeeer veilig
Been there, done that!
pi_2258612
quote:
Op donderdag 22 november 2001 12:30 schreef Madbull het volgende:
Ahum mensen voelen zich in het westen vast allemaal zeeeeeeer veilig
Steeds minder helaas, maar dat komt natuurlijk door de migratie van Friezen en Brabanders, maar daar mag je dan weer niks over zeggen. .
O+. Ripley. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')