In die tijd werd iedereen ook aangeraden niet alleen daar te zijn als meisje, dat was duidelijk merkbaar zeg en de schrik zat er bij veel goed in.
Enerzijds hoop ik dat ze misschien zijn scooter kunnen tracen, lijkt me makkelijker dan een fiets te tracen, maar me hoop is niet groot.
quote:Zegt wie
Op woensdag 07 november 2001 09:55 schreef Herald het volgende:
nee morpheus, hij is al 5 jaar niet meer actief geweest
Als ze hem pakken mogen ze hem helemaal aftuigen wat mij betreft, wat een enorme hufter (en dan druk ik me nog zacht uit). Het is ook wel triest dat ze hem met zo'n investering niet te pakken krijgen, dat kan niets anders zijn dan wanbeleid. Wat mij betreft leggen ze scherpschutters neer op locaties waar hij normaal opereert.
quote:Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=12883
Op woensdag 07 november 2001 10:04 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Zegt wie
quote:Nee, dat mag niet. Dat gaat in tegen onze tolerante en humane beleid, weet je nog?!
Op woensdag 07 november 2001 10:04 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Zegt wie
Wat mij betreft leggen ze scherpschutters neer op locaties waar hij normaal opereert.
quote:Tja, daar geloof ik niet in, tenzij hij 5 jaar heeft moeten zitten voor een ander vergrijp. Zo'n zieke geest gaat echt geen vijf jaar thuis zitten rukken. Misschien heeft ie tijdelijk zijn werkterrein verlegd of heeft ie zijn methode verandert, maar goed ik mag hopen dat de politie dat soort zaken ook onderzoekt, toch?
Op woensdag 07 november 2001 10:07 schreef Herald het volgende:[..]
Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=12883
De serieverkrachter heeft zich voor zo ver bekend sinds december 1996 koest gehouden.
quote:wat vliegt de tijd toch zeg , ik herinner het met nog als of het zo kort geleden is
Op woensdag 07 november 2001 09:55 schreef Herald het volgende:
nee morpheus, hij is al 5 jaar niet meer actief geweest
quote:
UTRECHT - De Utrechtse serieverkrachter is weer actief. Het DNA-profiel van de man die onlangs een 16-jarig meisje verkrachtte in Bilthoven en een vrouw beroofde in Utrecht blijkt overeen te komen met dat van de man die in 1995 en 1996 achttien slachtoffers maakte in het gebied tussen Utrecht, Bunnik, Zeist en De Bilt. Dat heeft de Utrechtse politie dinsdag bekendgemaakt.Direct na het bekend worden van de DNA-overeenkomst heeft de politie een recherchebijstandsteam van 75 man geformeerd en het toezicht in het gebied waar de serieverkrachter actief was geïntensiveerd. Begin mei van dit jaar had zij juist het onderzoek naar de serieverkrachter gestaakt. De politie hield er ernstig rekening mee dat de dader niet meer in leven was of was vertrokken uit Nederland.
Naar de man, die zeker zes vrouwen verkrachtte en dat bij twaalf vrouwen probeerde, was het grootste onderzoek ingesteld dat ooit in de regio werd gehouden. De politie onderzocht meer dan 11.000 tips en honderden oude zedenzaken, waarvan een groot deel meer dan eens. In totaal trok zij het doen en laten van 1750 mannen na. De kosten van het onderzoek waren opgelopen tot naar schatting 10 miljoen gulden.
In de regio ontstond grote onrust. Veel vrouwen durfden niet meer alleen 's avonds op pad in het gebied waar de serieverkrachter toesloeg, onder meer bij universiteitsterrein De Uithof en Lunetten.
Het televisieprogramma Opsporing Verzocht besteedt woensdag om 21.00 uur in een extra uitzending aandacht aan de zaak.
quote:Leefbaar Utrecht
Op woensdag 07 november 2001 10:08 schreef Foodwork het volgende:[..]
Nee, dat mag niet. Dat gaat in tegen onze tolerante en humane beleid, weet je nog?!
quote:En dan? Dan was ie ergens heen gegaan.
Op woensdag 07 november 2001 09:57 schreef Roonaan het volgende:
Hadden ze met die 10 miljoen niet het gebied beter kunnen verlichten en een camerasysteem kunnen plaatsen?
quote:ik ook, wat waren dat tijden. Elke avond Hart van Nederland, kop warme chocolademelk erbij (en als het een speciale avond was zelf met een toefje slagroom). Met zijn allen kijken naar Bep die haar poes kwijt was en Lolo van het kamp die zich inzet tegen de in haar ogen valse arrestatie van haar man. En dan, zo net voor het shownieuws de serieverkrachter. Lieten ze immer zo'n tekening zien van een onguur ogende man met een das. Ja ja oude tijden herleven weer.
Op woensdag 07 november 2001 10:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
wat vliegt de tijd toch zeg , ik herinner het met nog als of het zo kort geleden is
quote:beetje erg groot gebied met heel veel bossen en verlaten fietsroutes. De uithof bestond in die tijd alleen nog uit de hogescholen, de uni, het AZU en een sportcomplex. Nu wonen er wat meer studenten en zijn er wat nieuwe gebouwen bij geplaatst dus zal het in de uithof zelf wat drukker zijn.
Op woensdag 07 november 2001 09:57 schreef Roonaan het volgende:
Hadden ze met die 10 miljoen niet het gebied beter kunnen verlichten en een camerasysteem kunnen plaatsen?Enerzijds hoop ik dat ze misschien zijn scooter kunnen tracen, lijkt me makkelijker dan een fiets te tracen, maar me hoop is niet groot.
Er buiten blijft het een ramp want waar je ook heen fietst je gaat altijd de leegte in. Dan kan je dus nog zoveel camera's etc ophangen voorkomen doe je het daar niet mee.
Lijkt me toch dat als ie ergens anders dna-sporen achterlaat dat het dan ook gechecked wordt met die van de serie-verkrachter? Misschien heeft ie in de tussentijd wel een relatie gehad of is ie idd elders gaan wonen alleen niet in nederland of zich onder behandeling laten stellen etc.
wel raar dat hij nu in bilthoven opduikt ligt toch een aantal km's van het oorspronkelijke gebied af en bilthoven is toch meer bewoond.
quote:Hier een stukje uit Het Parool:
Op woensdag 07 november 2001 09:22 schreef bluesparkle het volgende:
Onbegrijpelijk dat deze man na 5 jaar speurwerk nog steeds rondloopt en wederom zijn slag slaat.
Het doen en laten van 1750 mannen werd nagetrokken. Van 119 mannen werd DNA-materiaal verzameld, maar onderzoek ervan leverde niet op.
Van twee van de 119 mannen is niet onomstotelijk vastgesteld dat ze de dader niet zijn. De twee weigeren DNA af te staan, maar kunnen daartoe niet worden gedwongen, omdat ze geen verdachten zijn.
In april 1996 legde een woordvoerder van de politie uit waarom het zo moeilijk was de serieverkrachter op te sporen. Zo'n man man werkt alleen, leeft in de regel geïsoleerd en hoeft zich nauwelijks voor te bereiden op zijn delict. Hij heeft geen buit en zal niet snel opscheppen over zijn daden. Ook leiden serieverkrachters volgens de politie vaak een dubbelleven en kan het zijn dat hun stoornis, bijvoorbeeld door verkering, een tijdje wordt onderdrukt.
De verdachte is blank, ongeveer 1.75 tot 1.80 meter lang, heeft een gezet postuur en een bol gezicht. Hij rijdt op een donkere brommer of scooter, draagt donkere kleding en een donkere helm.
quote:Dat was dus ook mijn eerste gedachte, zou de politie zo slim zijn om even te checken wie er onlangs uit de gevangenis zijn vrijgelaten?
Op woensdag 07 november 2001 10:12 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:Tja, daar geloof ik niet in, tenzij hij 5 jaar heeft moeten zitten voor een ander vergrijp.
Petje af voor de politie
Als het waar is dat die gast NL al 10 mln heeft gekost dan zeg ik hang er dan maar een apache op van het leger...die kosten minder dan 10 mln om in de lucht te hangen...kijken of die dan nog komt?
Een burgerwacht klink nu idd niet slecht bij dit soort ziek gedrag.Maarja dan krijg je weer probleempje met die zelfde politie wan daar hebben ze dan wel tijd voor.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |