Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen - Deel 6. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op Streamverslagen maandag 29 oktober 2001
Coos: Hartstikke mooi, niet mijn probleem. Wat moet ik eraan doen dan? GJ: Ik dacht echt dat het goed was. Coos: Maar jij zegt dingen die niet kloppen. GJ: Wat heb ik gezegd wat niet klopt? Wat heb ik gezegd wat niet klopt? Coos: Wil je een beetje van me weggaan? GJ: Wat heb ik gezegd wat niet klopt? Wat heb ik gezegd wat niet klopt? Coos: Ik denk dat ik dit morgen wil bespreken. GJ: Wat heb ik gezegd wat niet klopt? Wat heb ik gezegd wat niet klopt? Coos: Morgen, als jij nuchter bent dan ga ik met je praten.
GJ: Ik vind het zo leuk dat jij iedere keer als ik één glas wijn op heb jij weer... ik heb trouwens meer dan één glas wijn op. .... Coos: Jij denkt toch niet dat ik met een dronken iemand ga praten? Jij ziet het ooit wel een keer terug. GJ: ??? Coos: Wat wil je over mij vertellen? Wat wil jij vertellen dat Sandy en Kelly het gevoel hebben dat ik altijd loop te liegen. GJ: Ik heb gezegd dat ik het gevoel heb..... Coos: Ga naar je bed je zet jezelf voor lul. Ga naar je bed. GJ: Coos nog eentje... Coos: Je loopt te fantaseren.
Coos is inmiddels bij de discussie weggelopen. GJ: Ik vind dit zo jammer. Ik heb absoluut een borrel op maar... Sandy gaat verder in het gesprek. Coos komt ineens terug. ... Gert, je zet je zo voor paal jongen, je zet je zo voor paal!
Ik loop de deur net in en dan zeg je Ik, Sandy en Kelly vertrouwen jou niet. En nu zeg je iets heel anders. Je zet jezelf zo voor lul jongen
Coos (komt weer terug lopen): "Gert-Jan, je zet je zó voor lul, jongen, je staat voor paal, alle camera's staan er bij".
Coos: "Jij bent ook geen 3 miljoen kwijt, jij neemt alléén maar goeie beslissingen".
Gert-Jan: "Meer?".
Gert Jan zet zich enorm voor lul . hij probeert een beetje Coos uit zijn dak te laten gaan om hem slecht te laten lijken voor de camera, maar het averechtse gebeurt.
Coos blijft gewoon Cool. Zelfs Sandy vindt dat GJ een beetje te raar aan het doen is.
GJ: Waar Coos is vuur (not!!, spreek voor jezelf GJ)
Frenk: Ik kan daar niks over zeggen. ALs ik mee heb geluisterd kan ik daar iets over zeggen
Coos: Prima Frenk
Kelly begint haar verhaal over de manier waarop Coos aan haar vraagt of er iets aan de hand is. Kelly blijft vrij relaxed het is Coos die met een hoger toontje begint te praten.
(Wij ook. Red.)
Coos vraagt wie hem wil helpen: "jij Gert"
GJ: "nee Coos nu effe niet ik laat mezelf kenne"
Coos: "dat maakt niet uit Gert dat doe je al de hele dag"
Coos binnen in de slaapkamer vertelt aan Kelly wat Gert buiten heeft gezegd over het niet meer vertrouwen van Kelly Sandy en Gertjan van Coos.
Kelly reageert door te zeggen dat dat woorden van Gert zijn.
Het gesprek gaat nu door over het moment dat Kel uit de DBK kwam en dat Coos toen duidelijk heeft gesteld dat als mensen geen prijs stellen op zijn interesse dat hij dan geen interesse meer toont.
Gert-Jan: "Ik wil hier als een kleine familie zitten en niet elke keer van binnenuit gepakt worden, als zij (C+P) met z'n tweeën willen bivakkeren doen ze dat maar".
Coos komt ineens weer ten tonele en maant Gert-Jan dat hij naar bed moet gaan.
In de slaapkamer zitten Pascal en Kelly nog steeds te praten. Coos is erbij komen zitten.
"Ik hoor net van Gert dat jullie meiden mij absoluut niet vertrouwen", zegt Coos tegen Kelly.
"Hè?", reageert Kelly verbaasd. "dat heb ik nooit gezegd hoor.
"Dat dacht ik wel".
Kelly vertelt wat ze allemaal aan Hummy in de dagboekkamer heeft vertelt.
"Je bent gewoon een verwend nest", verwijt Coos haar. "Jij krijgt alles voor elkaar. Jij hebt heel veel moeite om te delen. Dat komt omdat je altijd in de belangstelling staat en altijd alle aandacht opeist. Je bent geen slecht meisje, maar ik laat niet over me heen lopen".
"heb je dat gevoel dan"?, vraagt Kelly.
"Als jij zegt dat ik een van de redenen ben van jou gemoedstoestant dan word ik kwaad", legt Coos uit. "Je moet nadenken over wat je zegt.. en niet alitjd denken 'Kelly Kelly Kelly'... En Gert is niet goed wijs. Hij moet nu echt gaan uitkijken.. dat meen ik echt."
"Het is echt niet de bedoeling geweest jou dat gevoel te geven", zegt Kelly.
"dat gevoel had ik dus ook", vult Pascal aan. "Ik voelde me ook in mijn rug gestoken".
"Ik denk dat je heel erg moet leren dat de wereld niet alleen maar uit Kelly bestaat", legt Coos uit. "Daarom is dit huis misschien goed voor jou."
"Bij deze mijn excuses", zegt Kelly zacht.
"Die aanvaard ik dan ook wel", zegt Coos meteen. "Maar die Gert is niet goed wijs echt..."
Dit gesprek zal nog wel een hele tijd doorgaan. In de kamer vertelt GJ zijn kant van het verhaal aan de andere bewoners.
Sandy wil naar bed. Ze is blij met de steun van Gert-Jan: "Ik ben trots op je jongen". Ze knuffelt zelfs Ed even.
Sandy: Ik ga naar bed. GJ: Absoluut. Ik ga absoluut naar bed. Sandy: Geen tanden poetsen, geen zin in. GJ: Je hebt groot gelijk. Sandy: Ik ben trots op je.
Sandy loopt richting badkamer, komt Kel tegen en ze geven elkaar een knuffel. Coos gaat verder met het zwartmaken van GJ. "Kijk daarom drink ik nooit."
Piepiep, willen alle bewoners batterijen wisselen?
0.00 Kelly : Toen jij hier net kwam vroeg je aan Andries iets over dingen waar hij spijt van had (ik kon Kelly niet helemaal volgen). Dat was een steek door mijn hart. Pascal : Ik kan het me niet herinneren.
0.03 Pascal begint over een gesprek van Kelly met Hummie. Kelly : Ik zei, ik wil naar huis, toen heeft Hummie alles op een rijtje gezet. Ze vroeg, wat is er aan de hand. Ze zei, als er wat is moet je het gewoon zeggen (tegen de andere bewoners). Ik heb dat zo geinterpreteerd, ik ga ervoor. Aan tafel kwam alles er uit. Dan ga ik mijn doel voorbij en daar bied ik mijn excuus voor aan. Pascal : Wie zegt dat het volgende week niet weer is ? Drie weken geleden zaten we net zo. Kelly : We moeten meer van elkaar nemen. Coos komt binnen. Pascal : Laat ons effen. Coos doet iets bij zijn kastje. Pascal : Ik kon niet zeggen, Kel bestel maar. Ik heb ook te maken met andere mensen. Dat is ook de reden dat ik Gert Jan niet liet gaan. Dan zou ik toch achterlijk zijn, dan winnen we geen battle meer. Ik vind het een aardige jongen, maar als ik hem een eikel vond zou ik hem nog niet weg laten gaan. We hebben een grens en we hebben met meer mensen te maken. Pascal begint weer over het feit dat Kelly een keer wegliep bij de eettafel.
0.09 Pascal : Terwijl ik je uit de put probeer te halen trap je mij er in. Ik heb dit gedaan voor Sandy. Ik had dit net zo lang volgehouden. Jij waarschijnlijk ook. Persoonlijk worden en dingen oprakelen uit het verleden die al lang uitgesproken zijn. Coos : We hebben afgesproken dat we het niet meer over gemoedstoestand zouden hebben. Jij wil aandacht. Het is je eigen schuld. Over mijn rug wordt slecht gepraat in de dagboekkamer. Kelly vertelt weer wat ze met Hummie besproken heeft. Coos : Je bent gewoon een verwend nest. Je hebt het zelf geeneens door. Je geeft het liefst duizend gulden zelf uit. Daarom is dit huis zo goed voor jou. Dan kom je er achter dat niet alles om Kelly draait. Ook eens een keer denken hoe andere mensen denken. Ik kan het lang volhouden. Ik kan er tegen. Jij niet. En Gert is niet goed wijs. De stem van Coos klinkt niet 100 % dus ik kan hem niet helemaal volgen. Coos : In mijn rug gestoken voel ik me.
0.19 Coos : Het interesseert me helemaal niet wie captain is. Gert is niet goed, die is echt niet goed. Kelly : Nu snap ik het omdat ik nu met je praat. Pascal : Jij bent nooit naar mij toegekomen als je ergens mee zat. Je moet me niet te kakken gaan zetten. Kelly : Ik zal het echt niet meer doen. Pascal : Als je nog dingen hebt moet je ze nu zeggen. Kelly : Ik ben het nu kwijt. Pascal : Ik hoop dat het nu klaar is. Kelly : Ik hoop het ook, ik weet het zeker. Als er wat is zeg ik het gewoon, neem ik je even mee en dan gaan we praten. Het gesprek wordt beeindigd met een zoen. Kelly : O gelukkig, bedankt. Als de heren vertrokken zijn roept Kelly : O gelukkig. Kelly : Ik ben blij nu weer. Eindelijk kan ik weer blij zijn. Sandy en Ed komen binnen. Beiden worden door Kelly omhelst. Kelly : Ga je nou al naar bed ? Sandy : Ja. Speaker : Willen alle bewoners batterijen wisselen ?
0.26 Speaker : Wil Pascal naar de dagboekkamer komen ?
Breedbandstream 1
0.27 Coos en Sandy op de slaapkamer. Sandy : Ik heb het verkeerd opgevat. Coos : Ik word doodziek dat jij mij niet vertrouwt. Ik vind het zielig want ik weet dat je onzeker bent. Ik kreeg het van Kelly ook al te horen om iets lulligs. Je vertrouwde me niet. Daar baalde ik van. Sandy : Jij moest lachen, daar werd ik onzeker van. Jij ziet het als een spelletje. Coos : Gert is bezopen. Hij zegt waarom vertouwen Sandy en Kelly jou niet. Heb jij dat tegen hem gezegd ? Sandy : Nee. Coos : Dat komt er dan nog eens boven op. Ik was echt heel erg boos. Ik heb heel veel moeite gedaan voor jou. Ik denk, wat ik bij jou ook doe, het wordt nooit goed. Ik denk dat het jouw probleem is en niet mijn probleem. Volgens mij is er helemaal niks. Sandy : Ik was onzeker, ik voelde me aangevallen. Coos : Ik ben vrij dominant. Dat doe ik toch niet. Ik weet dat jij onzeker bent. Sandy : Je moet begrijpen dat ik me aangevallen voelde. Coos : Had het gelijk gezegd. Ik kan niet begrijpen dat iemand zo denkt.
0.33 Coos : Ik wil weer normaal met je praten. Ik was boos op je omdat ik vond dat ik onwijs veel energie in je had gestoken. Ik was zo boos. Ik was echt heel erg pissig. Geef me een hand. En doe nou effen weer normaal. Coos verlaat de slaapkamer.
0.35 Bij het hek. Coos tegen Frank over Gert Jan : Hij loopt gewoon te fantaseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |