abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2023818
Hier weer verder
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 28 oktober 2001 @ 16:18:47 #2
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2023829
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_2023841
quote:
Kogando:
Leuk verzonnen; moreel kader. Je kan voor alles wel zelf iets leukers of mooiers bedenken.
Wil jij hiermee beweren dat iemand voor zichzelf geen moreel kader kan bepalen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2001 @ 16:29:09 #4
862 Arcee
Look closer
pi_2023927
Kogando, hoe had ik volgens jou de bijbel moeten lezen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_2023932
Geloven is dus echt geen makkelijke oplossing, geloven is misschien wel het moeilijkste wat er is, en dat merk ik wel aan jullie.
Ikzelf twijfel ook wel is, maar als je dan weer nuchter nadenkt kom je er vanzelf achter dat God moet bestaan.
Probeer deze week maar is te kijken wat er allemaal is en gebeurd waaraan je kan zien dat er een God is. (moet je echt is doen, je zult versteld staan.)

offtopic: bovenstaande was dus een quote van Chickendorp, maar ik heb geen idee hoe ik dat in dit nieuwe topic kan quoten, mijn excuses...zit hier niet nog zolang

ontopic:

ten eerste, want dat wil niet doordringen geloof ik: ik twijfel niet!!
er gebeurt ongetwijfeld van alles aanstaande week, zoals er al mijn hele leven van alles gebeurt (ik ben 32 dus dat zijn nogal wat gebeurtenissen) maar ik zie daarin nooit het bestaan van een god hoor...

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 28 oktober 2001 @ 16:31:04 #6
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_2023946
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 15:31 schreef Chickendorp het volgende:
God denkt in een 4e dimensie, en wij zullen die pas na dit leven zien.
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 15:40 schreef Koekepan het volgende:
Wat is dat voor een gezeur over andere dimensies? .
Misschien wordt zoiets bedoeld: er zijn meer dan 3 ruimte-dimensies, maar wij nemen er maar 3 waar. Dus analoog aan het Flatland-verhaal waar wezens in een 2-dimensionale wereld ons alleen kunnen waarnemen als wij bv. een hand in hun platte-vlak-wereld steken. Je kan dus best geloven dat 'het goddelijke' zich ook hoger-dimensionaal afspeelt, en dat het leven op aarde zich ook uitstrekt tot in hogere dimensies, waarbij leven/bewustzijn na de dood behouden blijft. Maar dan moet je dat wel voor alle leven doen; en ook hierbij geldt dat je het uiteindelijk niet kan weten, omdat het niet waar te nemen is. Ik weet dan ook niet precies wat ik van dergelijke ideeën moet denken, heb zoiets van, tja, het zou kunnen.
iedereen is uniek behalve ik
pi_2023980
Voor iedereen; een stelling voor een beter leven:

vihaya kaman yah sarvan
pumams carati nihsprhah
nirmamo nirahankarah
sa santim adhigacchati

[edit]
Vertaling is natuurlijk ook handig:

A person who has given up all desires for
sense gratification, who lives free from
desires, who has given up all sense of
proprietorship and is devoid of false ego --
he alone can attain real peace.

[/edit]

zondag 28 oktober 2001 @ 16:40:57 #8
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2024013
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 16:36 schreef Kyori het volgende:
Voor iedereen; een stelling voor een beter leven:

vihaya kaman yah sarvan
pumams carati nihsprhah
nirmamo nirahankarah
sa santim adhigacchati

[edit]
Vertaling is natuurlijk ook handig:

A person who has given up all desires for
sense gratification, who lives free from
desires, who has given up all sense of
proprietorship and is devoid of false ego --
he alone can attain real peace.

[/edit]

Vertaling naar het nederlands:

Hij wie stopt met leven leeft in vrede...

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
pi_2024110
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 16:40 schreef Brupje het volgende:

Vertaling naar het nederlands:

Hij wie stopt met leven leeft in vrede...

Hmm. Hier maak je een grote fout: de opvatting van dat citaat is namelijk afhankelijk van de definite, welke jij aan het leven geeft. Gaarne dit dus niet als een feit presenteren, daar het dat niet is.

In mijn perceptie van deze realiteit, gaat de stelling wel op. Ik zie geen nut in de tijdsverspilling van het materiële, noch het lustvolle bezit. Ook is het simpelweg nutteloos om negatieve emoties te uiten, ze komen allen voort uit angst, en angst is tijdsverpilling.

Waarom zet ik het als feit neer? Omdat het waar is, als ik stel dat je er niets aan hebt als je boos bent op iemand; iemand in elkaar slaat; bang bent voor iemand; iemand haat. Je verdoet er slechts je tijd mee. Het komt allemaal voort uit angst.

Fysiek conflict/vechten
Mensen die dat doen zijn kennelijk het concept van de 'standaard' Neaderthaler nog niet ontgroeid, aangezien zij ook werkten met het "Ik boos - Ik slaan".

Er wordt altijd wel gesproken van de "ontwikkelde mens". Ik vindt er niets ontwikkelds aan: na duizenden jaren lossen we conflicten nog steeds op met fysiek geweld. Wat is daar ontwikkeld aan . Het enige dat er gebeurt is, is dat er een verrijking van kennis heeft plaatsgevonden; de mensen hebben meer geleerd, maar het merendeel is zeker niet gegroeid als persoon, eerder gekrompen. Mensen hebben sloten op de deuren, omdat er anders allerlei ongewenste bezoekers naar binnen kunnen. Wat doen die mensen daar? Die denken dat ze zo even dingen mee kunnen nemen, die niet van hun zijn. Louter een drang om meer te bezitten.

Mensen zijn pas ontwikkeld, op het moment dat ze alle conflicten zonder fysiek geweld op kunnen lossen, en zelfs niet eens denken aan het gebruik van fysiek geweld.

Voor wat betreft de relatie angst/geweld: die onderontwikkelde jongeren, die er tegenwoordig een soort sport van maken, mensen in elkaar te slaan, zijn bang. Waarvoor? Voor hun 'status', als ze niet iemand in elkaar zouden slaan, dan zouden ze ineens minder zijn dan hun 'vrienden'. Zielig vindt ik dat, heel erg zielig.

zondag 28 oktober 2001 @ 17:04:47 #10
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2024212
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 16:53 schreef Kyori het volgende:

...

Ben het met je eens dat fysiek geweld grotendeels zinloos is. Maar als je je niet meer als mens mag gedragen, ben je dan nog mens?
pi_2024237
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 17:04 schreef Brupje het volgende:

Ben het met je eens dat fysiek geweld grotendeels zinloos is. Maar als je je niet meer als mens mag gedragen, ben je dan nog mens?

Voordat ik een antwoord geef: wat is jouw definitie van 'mens'?
  zondag 28 oktober 2001 @ 17:09:03 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2024246
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 17:07 schreef Kyori het volgende:

[..]

Voordat ik een antwoord geef: wat is jouw definitie van 'mens'?

het gemiddelde van alles wat mensheid is...
pi_2024308
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 17:09 schreef Brupje het volgende:

het gemiddelde van alles wat mensheid is...

Hmm, ik ga even doen of ik van niks weet:

defineer dat gemiddelde eens, door aan te geven hoe zij zich gedragen en hoe zijn leven en omgaan met de goede en slechte dingen in het leven.

pi_2024403
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 17:16 schreef Kyori het volgende:

[..]

Hmm, ik ga even doen of ik van niks weet:

defineer dat gemiddelde eens, door aan te geven hoe zij zich gedragen en hoe zijn leven en omgaan met de goede en slechte dingen in het leven.

[mode=cynisch]
Hoofdzaak is het propageren van de genen. Direct gevolg is het in stand houden van de soort.

De rest is gerommel in de marge.
[/mode]

zondag 28 oktober 2001 @ 17:30:49 #15
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2024447
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 17:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

[mode=cynisch]
Hoofdzaak is het propageren van de genen. Direct gevolg is het in stand houden van de soort.

De rest is gerommel in de marge.
[/mode]

Gloof dat ik het hier wel in kan vinden
Dus eik gaan we al buiten ons boekje
pi_2024544
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 17:30 schreef Brupje het volgende:
Dus eik gaan we al buiten ons boekje
*Dat* beweer ik niet.

Maar er werd gevraagd naar de basic drijfveer van mensen. Die heb ik gegeven, zei het op een erg kort-door-bocht manier. Andere zaken zijn niet zozeer 'buiten het boekje', maar zijn simpelweg niet belangrijk mbt die drijfveer.

Moderator zondag 28 oktober 2001 @ 17:57:50 #17
5428 crew  miss_sly
pi_2024637
Geloven is dus echt geen makkelijke oplossing, geloven is misschien wel het moeilijkste wat er is, en dat merk ik wel aan jullie.
Ikzelf twijfel ook wel is, maar als je dan weer nuchter nadenkt kom je er vanzelf achter dat God moet bestaan.
Probeer deze week maar is te kijken wat er allemaal is en gebeurd waaraan je kan zien dat er een God is. (moet je echt is doen, je zult versteld staan.)

offtopic: bovenstaande was dus een quote van Chickendorp, maar ik heb geen idee hoe ik dat in dit nieuwe topic kan quoten, mijn excuses...zit hier niet nog zolang

ontopic:

ten eerste, want dat wil niet doordringen geloof ik: ik twijfel niet!!
er gebeurt ongetwijfeld van alles aanstaande week, zoals er al mijn hele leven van alles gebeurt (ik ben 32 dus dat zijn nogal wat gebeurtenissen) maar ik zie daarin nooit het bestaan van een god hoor...

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 oktober 2001 @ 17:27:19 #18
4428 Dash
We Are Right! (yeah sure...)
pi_2043538
Mensen die geloven dat er een god bestaat die goed is, en het met de mensen het beste voor heeft, zijn niet per definitie dom. Ze willen gewoon uit alle macht geloven.
Ik denk niet dat zo'n god bestaat. Als er een god bestaat, dan heeft hij wel evil-trekjes.
1. laat mensen creperen (Youp van het Hek: "God, laat geen kind sterven, althans mijn god niet!")
2. Laat oorlogen woeden, ten koste van de onschuldigen
3. Laat nooit echt iest van zich horen, en dus blijft onduidelijk

etc.

Da makt mijne zeik nie lauw!
pi_2043619
Je bent niet dom als je in God gelooft. Anders zouden miljoenen mensen voor ons dom geweest moeten zijn, zou mijn halve familie dom moeten zijn (inclusief mijn ouders) en zouden op dit moment al die andere mensen die wel in een God geloven waar dan ook ter wereld allemaal dom moeten zijn. Dat is ten eerste statisch gezien erg onwaarschijnlijk, ten tweede is het ook erg kortzichtig en dom (excusez le mot) om zoiets te stellen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_2043722
Dom niet denk ik... misschien onwetend???

Ikzelf geloof niet in 'God'... wel dat er 'iets' is, maar heb geen idee wat.

Maar om nou maar te stellen dat het statistisch gezien onwaarschijnlijk zou zijn vind ik nou weer kortzichtig. Vind de geplaatste stelling, of beter: de vraag, best een aardig onderwerp van discussie....

"Don't drive faster than your angel can fly..."
pi_2043744
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:54 schreef Rent-a-Killa het volgende:
Dom niet denk ik... misschien onwetend???

Ikzelf geloof niet in 'God'... wel dat er 'iets' is, maar heb geen idee wat.

Maar om nou maar te stellen dat het statistisch gezien onwaarschijnlijk zou zijn vind ik nou weer kortzichtig. Vind de geplaatste stelling, of beter: de vraag, best een aardig onderwerp van discussie....

En ik niet.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  dinsdag 30 oktober 2001 @ 18:03:11 #22
6569 AngelOfDeath
MonarchOfTheKingdomOfTheDead
pi_2043771
wat een bullshit! je bent toch niet dom als je iets gelooft? mensen geloven ook in de evolutietheorie, terwijl het veel waarschijnlijker is dat het gaat om een devolutietheorie... maar hierover meer in een ander topic
...the meaning of pain, the way that I want you to die...
pi_2043971
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:27 schreef Dash het volgende:
quote:
Mensen die geloven dat er een god bestaat die goed is, en het met de mensen het beste voor heeft, zijn niet per definitie dom. Ze willen gewoon uit alle macht geloven.
Vast niet.
quote:
Ik denk niet dat zo'n god bestaat. Als er een god bestaat, dan heeft hij wel evil-trekjes.
Oh?
quote:
1. laat mensen creperen (Youp van het Hek: "God, laat geen kind sterven, althans mijn god niet!")
Dat mensen zo kortzichtig zijn om dergelijke zaken toe te schrijven aan God, vindt ik gewoon ronduit achterlijk. Als iemand van een flat springt, heeft God hem/haar dan een duwtje gegeven? Niet dus. Dit is echt een leeg argument.
quote:
2. Laat oorlogen woeden, ten koste van de onschuldigen
Oh ja, en de mensen die oorlogen beginnen, weten niet dat er dan onschuldige mensen zullen sterven? Heb je soms je hele leven in een kartonnen doos gewoond, in volledige afzondering van de wereld? Het is niet God's taak om oorlogen te beëindigen; dat is iets dat de mensen zelf zullen moeten doen. Het zou fraai wezen als de electriciën overal bij jou in huis het licht uit moet doen, omdat hij verantwoordelijk zou zijn voor een goed werkend electrisch net in jouw huis. Netzomin is God verantwoordelijk voor de mensen. Mensen hebben vrije wil gekregen, wat blijft daar van over als God alles doet?
quote:
3. Laat nooit echt iest van zich horen, en dus blijft onduidelijk
Ik zie alles om me heen als God, dus vanuit mijn perspectief, ervaar ik God dagelijks, op alle manieren.
quote:
etc.
Heel duidelijk ja.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 09:27:43 #24
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2046542
Sorry jongens, had effe niet door dat we verder gingen met deel 2. Ok, ik zal effe jullie posts lezen en jullie deelgenoot maken van mijn oneindige wijsheid
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 09:29:03 #25
14827 Kogando
Modelprutser
pi_2046549
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 16:29 schreef Arcee het volgende:
Kogando, hoe had ik volgens jou de bijbel moeten lezen?
Je moet in de bijbel lezen als iemand die op zoek is. Je moet het willen geloven. God wil alleen mensen die vrijwillig voor Hem gekozen hebben. De bijbel is geen toverboekje waar allemaal wonderen uitkomen zodra je erin leest.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')