abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2017885
Vandaag kwam er weer eentje. Zucht. Stond zo'n overenthousiast vrouwtje me in de deuropening met van die grote, opengesperde ogen aan te kijken. 'Mag ik even binnenkomen?'(nee) 'Wilt u deze boekjes kopen?'(nee), en tot slot: 'Gelooft u in God?' En toen heb ik gewoon glashard NEE! geantwoord. Om ervanaf te zijn (ze blééf doordrammen, ook na mijn opmerking dat ik ècht niks nodig had.). Houdoe, en dicht die deur. Compleet geshoceerd liep ze weer weg.....(Je had die kop moeten zien.)

Ik respecteer iedereen die gelooft, maar het is gewoon irritant. Hoe pakken jullie dat nou precies aan, als je er zoëen aan de deur krijgt?

pi_2017890
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar het lijkt me heel raar om mee te maken... Geloof opdringen kan toch niet goed zijn
Anyway, ik zie wel wat ik doe als het gebeurt... Maar ik laat ze iig niet binnen en kopen doe ik ook niet...
.
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 15:43:30 #3
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_2017895
Ik vertel ze over mijn eigen geloof. Zijn ze binnen een seconde al weg.
Laatste kans.....
pi_2017899
Ik snoer ze meteen de mond.
Zodra zo'n JG begint te murmelen steek ik m'n hand op en roep dat ik haar de moeite wil besparen omdat ik toch geen interesse heb.

Doewie!

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_2017901
De discussie aangaan, want die verliezen ze toch.
Zijn maar op een ding gefocust, maar wel respect voor die mensen dat ze toch elke keer vaak een "Nee" krijgen en het blijven proberen.

Edit: discussie aangaan bedoel ik dus niet mee dat God niet bestaat, maar vanuit de bijbel kun je ze makkelijk eruit lullen.

pi_2017966
Zelf word ik nu iedere week lastiggevallen door JG, omdat ik een keer in alle haast een metro moest halen.
Stonden ze op het station, heb ik zo'n onzinblaadje van ze aangepakt.
Ongelofelijk stom van mij...
Sindsdien staan ze iedere week ff voor onze deur, terwijl ik dan nog lig te ...

Zelf ben ik niet weg van het concept dat een geloof aan de deur wordt verkocht...
Hmzz... "Aan de deur wordt niet gekocht!"

pi_2017979
Heel simpel en easy to solve.

Ze bellen aan, jij doet open. Zij proberen jou gelijk de mond te smoeren door gelijk over het geloof te beginnen. Het enigste wat ik dan doe is zeggen: 'sorry mijnheer/mevrouw ik heb geen intresse in iets dat u mij aanbied over het geloof dat u heeft. Ik heb mijn eigengeloof en dat ben ik zelf. Hierbij wens ik u allen een prettige dag en doei!.'
Sluit de deur.

werkt gegarandeerd!

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_2017990
Pak je shotgun uit de gangkast en pomp 'm vol!
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_2018028
Pak gewoon je Super Soaker 500 weer uit de kast en schiet die hele tank leeg, moet je kijken hoe hard ze rennen
pi_2018042
Gewoon als ze zeggen: "Ik kom je God brengen." En dan, net als ome Henk: "Mooi zet maar in de gang neer". En dan de deur dicht gooien
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:04:42 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2018045
Vandeweek had ik er twee aan de deur.. Ik was ziek en had geen zin om zo lang op de tocht te staan.

Ze kwamen me een boekje opdringen over Het Heelal ofzo.. Dus ik zeg (zoals altijd) "wij zijn atheistisch in dit huis, er bestaat geen god. Als u dat boekje aan mij wilt geven, prima, maar ik weet toch zeker dat het niet gelezen wordt en binnen 2 minuten in de openhaard verdwijnt. Ik denk dat het verstandiger is om deze te geven aan iemand die wel de moeite wil nemen om erin te kijken." (niet dat wij een openhaard hebben, maar t klinkt zo leuk).

Ok, dit keer was de boodschap in een keer overgekomen, toen vervolge ze nog met een laatste vraag, of ik me niet afvroeg hoe het heelal, dit alles is ontstaan. Ik heb gewoon gezegd: "Nee, en dat interesseert me ook geen ene bal"

En gelukkig, weg waren ze.

Of het jehova's waren weet ik niet, maar ik ben er niet van gediend om voor mijn deur bekeerd te worden. Sommigen zijn nog veel lastiger die blijven maar doorvragen en doorvragen tot ze uiteindelijk hun neus stoten tegen de dichtslaande deur. Ik heb een keer meegemaakt dat na 5 minuten gewauwel de deur werd dichtgesmeten (door 'mn pa, dat die het zolang vol hield zeg) en dat we evenlater alsnog dat rotboekje in de brievenbus zagen steken. Grmbl!

Maargoed, ik blijf beleefd en vriendelijk ,sommige mensen beginnen er oplos te schreeuwen en te dreigen enzo en dat is nou ook weer niet de bedoeling lijkt me.

pi_2018063
Ik heb wel eens gezegd dat ik Satanist ben, toen liepen ze zelf al snel weg.
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:10:29 #13
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2018089
Ik geef ze altijd deze url: http://home.tiscalinet.be/sasvzw/index1.html

Bij voorkeur geschreven op een bierviltje.

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:11:06 #14
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_2018095
Meegemaakt tijdens het volgen van wijsbegeertecolleges. We hadden net geleerd hoe je allerhande godsbewijzen kan weerleggen. Dus heb ik ze gewoon binnengelaten, koffie gegeven & presto, daar kwamen ze; het ontwerpargument, argument van de onbewogen beweger, enz., en ik kon de lessen gelijk in de praktijk brengen. Ze zijn nogal uitgeluld weer vertrokken, en ik heb ze nooit meer gezien.
iedereen is uniek behalve ik
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:33:56 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2018225
Ik vind nogsteeds dat er een sticker moet komen voor dit soort mensen alsmede huis aan huis verkopers.
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:39:43 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2018269
Ik vind het zielig voor die mensen, dus ik blijf wel aardig en vertel ze gewoon vriendelijk dat ik niet ben geïnterreseerd. Meestal gaan die stumperds dan ook snel weer weg,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2018324
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:07 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb wel eens gezegd dat ik Satanist ben, toen liepen ze zelf al snel weg.
hehe! Die gaan we onthouden
Als ze me nou een keer treffen als ik me Cradle of Filth shirt aan heb.. Dat is natuurlijk timing!

De christelijken kunnen er echter ook wat van, ik liep met me vriendin (njah - _TOEN_ was ze nog me vriendin ) door Alkmaar heen enne.. Komt zo'n vent aan me vragen of ik in
God geloof.. Khad geloof ik een redelijk extreem shirtje aan
dus ik zeg tegen em, "Wat denk je zelf?" .. Gaat die vent
me nog allemaal persoonlijke vragen stellen en zei die zelfs
zoiets van.. "Als ik nu een pistool tegen je hoofd zeg, zou je dan in God geloven? Wat denk je dan van God?"..

IK. GELOOF. NIET.
LAAT. ME. MET. RUST.

Maargoed, Jehova's ben ik nog niet tegen gekome.. maar die
gaan te horen krijgen dat ik Satanist ben.. HEHE! Dat ik
daar zelf niet op ben gekomen..

"Ik kom u God brengen"
> "WAT?! Ik ben Satanist! HISSSSSSSSSSSSSSsssssssssssss!"

Ik zie het helemaal voor me..

Geweldig:)

pi_2018344
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:41 schreef postinggirl het volgende:
Vandaag kwam er weer eentje. Zucht. Stond zo'n overenthousiast vrouwtje me in de deuropening met van die grote, opengesperde ogen aan te kijken. 'Mag ik even binnenkomen?'(nee) 'Wilt u deze boekjes kopen?'(nee), en tot slot: 'Gelooft u in God?' En toen heb ik gewoon glashard NEE! geantwoord. Om ervanaf te zijn (ze blééf doordrammen, ook na mijn opmerking dat ik ècht niks nodig had.). Houdoe, en dicht die deur. Compleet geshoceerd liep ze weer weg.....(Je had die kop moeten zien.)

Ik respecteer iedereen die gelooft, maar het is gewoon irritant. Hoe pakken jullie dat nou precies aan, als je er zoëen aan de deur krijgt?

ik probeer ze over te halen om atheist te worden

ff serieus
Ik denk dat ik ze eerst beleefd probeer weg te sturen mocht dat niet helpen dan de duur maar in hun gezicht dicht gooien, eigenschuld moeten ze maar weggaan.

Life is a bitch, so are u!
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 16:49:14 #19
7569 merulez
ergo sum cool
pi_2018350
[beetje offtopic]
moet je maar es jehova's aan de deur.mp3 downloaden

gewoon zoeken op jehova
[/beetje offtopic]

en je moet of course wel helmonds kunnen verstaan

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_2018501
* gooit de deur dicht ofzow...
pi_2018518
Zet m maar in de achtertuin zeggen, en dan de deur dichtdoen
Of vragen of ze binnen willen komen, koffie inschenken, iets laten vallen, en heeeeel hard gaan vloeken
  zaterdag 27 oktober 2001 @ 19:28:52 #22
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_2018519
Toen (heel lang geleden) ik nog bij mijn ouders woonde kwam er ook zo'n stelletje aan de deur. zij een erg lekker ding (zonde dat ze JG was) en hij een sukkeltje met zo'n zwart tasje. Ik had de deur nog niet los gedaan en had al een "vuurtoren " (ofzo, (kan ook wel eens toren wachter zijn)dat is de donald duck voor JG's)
onder mijn neus.

Begint die flip in ene keer te praten "Ik kom u het licht brengen" Voor ik het wist zei ik het: "Als je goedkoper bent dan de Nuon sluit maar aan" Hij was stil, zij nog stiller en gelijk weg.

Nu woon ik in een klein appartementen complex, echt zalig geen geleur aan je deur met collectes en van dat soort zielige figuren. en lang leve de intercom.

zaterdag 27 oktober 2001 @ 19:30:50 #23
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_2018530
Sorry, ik heb geen interesse (vriendelijk dus).

Als het zo'n drammer is wordt het al snel "U bevindt zich op privé-terrein en ik vorder u bij deze dit kavel te verlaten".

pi_2018576
Lekker laten staan
pi_2018656
Jehova's dat zijn toch die lui met dat visje op de auto hè?

Ja, want hier in Wintelre komen ze volgens mij nooit, ligt voor hun een bietje uit de route. Ik zou eerst kijken of het een lekker wijf is, zo ja, misschien valt er nog wat van te maken, via een fantsoenlijk gesprek, want ik kan redelijk goed mensen omlullen, als telemarketeer zijnde word je daar op getraind he!.

Zo niet, dan laat ik onze (ja brabant) hond de gang in komen, en dan zijn ze zo weg. Of je maakt er zoiets van als:

JG: "Hallo meneer ik kom u bekeren tot het geloof der Jehova's, u zult hierdoor altijd gelukkig zijn!"

Ikke: "Sorry nu geen tijd, zal ik bij u langskomen als ik wel tijd heb, geef maar even uw adres."

JG: "Nou,... Uhm..."

Ikke: "Ow, ik begrijp het al mevrouw, u heeft liever geen vreemde mensen bij u aan de deur."

JG: "Inderdaad."

Ikke: "Nou ik ook nie mevrouw, dusse houdoe hè!"

*Doet de deur beleefd en tergent langzaam dicht*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')