Ik respecteer iedereen die gelooft, maar het is gewoon irritant. Hoe pakken jullie dat nou precies aan, als je er zoëen aan de deur krijgt?
Doewie!
Edit: discussie aangaan bedoel ik dus niet mee dat God niet bestaat, maar vanuit de bijbel kun je ze makkelijk eruit lullen.
Zelf ben ik niet weg van het concept dat een geloof aan de deur wordt verkocht...
Hmzz... "Aan de deur wordt niet gekocht!"
Ze bellen aan, jij doet open. Zij proberen jou gelijk de mond te smoeren door gelijk over het geloof te beginnen. Het enigste wat ik dan doe is zeggen: 'sorry mijnheer/mevrouw ik heb geen intresse in iets dat u mij aanbied over het geloof dat u heeft. Ik heb mijn eigengeloof en dat ben ik zelf. Hierbij wens ik u allen een prettige dag en doei!.'
Sluit de deur.
werkt gegarandeerd!
Ze kwamen me een boekje opdringen over Het Heelal ofzo.. Dus ik zeg (zoals altijd) "wij zijn atheistisch in dit huis, er bestaat geen god. Als u dat boekje aan mij wilt geven, prima, maar ik weet toch zeker dat het niet gelezen wordt en binnen 2 minuten in de openhaard verdwijnt. Ik denk dat het verstandiger is om deze te geven aan iemand die wel de moeite wil nemen om erin te kijken." (niet dat wij een openhaard hebben, maar t klinkt zo leuk).
Ok, dit keer was de boodschap in een keer overgekomen, toen vervolge ze nog met een laatste vraag, of ik me niet afvroeg hoe het heelal, dit alles is ontstaan. Ik heb gewoon gezegd: "Nee, en dat interesseert me ook geen ene bal"
En gelukkig, weg waren ze.
Of het jehova's waren weet ik niet, maar ik ben er niet van gediend om voor mijn deur bekeerd te worden. Sommigen zijn nog veel lastiger die blijven maar doorvragen en doorvragen tot ze uiteindelijk hun neus stoten tegen de dichtslaande deur. Ik heb een keer meegemaakt dat na 5 minuten gewauwel de deur werd dichtgesmeten (door 'mn pa, dat die het zolang vol hield zeg) en dat we evenlater alsnog dat rotboekje in de brievenbus zagen steken. Grmbl!
Maargoed, ik blijf beleefd en vriendelijk ,sommige mensen beginnen er oplos te schreeuwen en te dreigen enzo en dat is nou ook weer niet de bedoeling lijkt me.
Bij voorkeur geschreven op een bierviltje.
quote:hehe! Die gaan we onthouden
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:07 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb wel eens gezegd dat ik Satanist ben, toen liepen ze zelf al snel weg.
De christelijken kunnen er echter ook wat van, ik liep met me vriendin (njah - _TOEN_ was ze nog me vriendin
) door Alkmaar heen enne.. Komt zo'n vent aan me vragen of ik in
God geloof.. Khad geloof ik een redelijk extreem shirtje aan
dus ik zeg tegen em, "Wat denk je zelf?" .. Gaat die vent
me nog allemaal persoonlijke vragen stellen en zei die zelfs
zoiets van.. "Als ik nu een pistool tegen je hoofd zeg, zou je dan in God geloven? Wat denk je dan van God?"..
IK. GELOOF. NIET.
LAAT. ME. MET. RUST.
Maargoed, Jehova's ben ik nog niet tegen gekome.. maar die
gaan te horen krijgen dat ik Satanist ben.. HEHE! Dat ik
daar zelf niet op ben gekomen..
"Ik kom u God brengen"
> "WAT?! Ik ben Satanist! HISSSSSSSSSSSSSSsssssssssssss!"
Ik zie het helemaal voor me..
Geweldig:)
quote:ik probeer ze over te halen om atheist te worden
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:41 schreef postinggirl het volgende:
Vandaag kwam er weer eentje. Zucht. Stond zo'n overenthousiast vrouwtje me in de deuropening met van die grote, opengesperde ogen aan te kijken. 'Mag ik even binnenkomen?'(nee) 'Wilt u deze boekjes kopen?'(nee), en tot slot: 'Gelooft u in God?' En toen heb ik gewoon glashard NEE! geantwoord. Om ervanaf te zijn (ze blééf doordrammen, ook na mijn opmerking dat ik ècht niks nodig had.). Houdoe, en dicht die deur. Compleet geshoceerd liep ze weer weg.....(Je had die kop moeten zien.)Ik respecteer iedereen die gelooft, maar het is gewoon irritant. Hoe pakken jullie dat nou precies aan, als je er zoëen aan de deur krijgt?
ff serieus
Ik denk dat ik ze eerst beleefd probeer weg te sturen mocht dat niet helpen dan de duur maar in hun gezicht dicht gooien, eigenschuld moeten ze maar weggaan.
gewoon zoeken op jehova
[/beetje offtopic]
en je moet of course wel helmonds kunnen verstaan
Begint die flip in ene keer te praten "Ik kom u het licht brengen" Voor ik het wist zei ik het: "Als je goedkoper bent dan de Nuon sluit maar aan" Hij was stil, zij nog stiller en gelijk weg.
Nu woon ik in een klein appartementen complex, echt zalig geen geleur aan je deur met collectes en van dat soort zielige figuren. en lang leve de intercom.
Als het zo'n drammer is wordt het al snel "U bevindt zich op privé-terrein en ik vorder u bij deze dit kavel te verlaten".
Ja, want hier in Wintelre komen ze volgens mij nooit, ligt voor hun een bietje uit de route. Ik zou eerst kijken of het een lekker wijf is, zo ja, misschien valt er nog wat van te maken, via een fantsoenlijk gesprek, want ik kan redelijk goed mensen omlullen, als telemarketeer zijnde word je daar op getraind he!.
![]()
Zo niet, dan laat ik onze (ja brabant) hond de gang in komen, en dan zijn ze zo weg. Of je maakt er zoiets van als:
JG: "Hallo meneer ik kom u bekeren tot het geloof der Jehova's, u zult hierdoor altijd gelukkig zijn!"
Ikke: "Sorry nu geen tijd, zal ik bij u langskomen als ik wel tijd heb, geef maar even uw adres."
JG: "Nou,... Uhm..."
Ikke: "Ow, ik begrijp het al mevrouw, u heeft liever geen vreemde mensen bij u aan de deur."
JG: "Inderdaad."
Ikke: "Nou ik ook nie mevrouw, dusse houdoe hè!"
*Doet de deur beleefd en tergent langzaam dicht*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |