abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 oktober 2001 @ 12:26:17 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_2008237
Het is volkomen duidelijk dat Leo fungeert als pispaaltje van het huis. Iedereen die ook maar even wat frustraties kwijt moet, gaat op zoek naar Leo.

Frank loopt Leo voortdurend af te zeiken, D&D hebben geen vriendelijk woord voor hem over, GJ en Coos schamperen over paralympics, en roofdier Priscella had al in Spanje in de gaten dat Leo een makkelijke prooi is.

Maar écht buitensporig, en verhelderend, was de reactie van Pascal op het feit dat Leo hem een motherfucker noemde. Nou niet direct iets waar je normaal gesproken van door het lint gaat. Als Frank hem zo genoemd had, dan had Pascal het schouderophalend afgedaan en was hij het een seconde later weer vergeten.

Maar het feit dat de zwakste van het stel, de sullige Leo, hem zo durfde te noemen, maakte Pascal wild van woede. Uitgescholden worden door de laagste in de pikorde is iets wat je niet over je kant kan laten gaan. Dus ging de kleine Pascal volledig over de zeik, beledigde Leo op de grofste manier die hij zo 1-2-3 bedenken kon, en verklaarde dat het niet bij woorden alleen gebleven was al het hek er niet tussen had gezeten. Ik vond het buitensporig. Maar het gaf wel duidelijk aan hoe ontzettend laag Leo's status is.

De vraag is hoe dat komt. OK, Leo is sloom, een typisch 'brildragend warhoofd, hij draagt weinig bij aan de groep. Maar dat kan ook zijn charme hebben. Iedereen kent wel zo'n figuur in zijn omgeving, zo'n verstrooide pseudo-Elvis Costello. En die liggen zeker niet noodzakelijkerwijs slecht 'in de markt', integendeel.

Opvallend is ook, dat toen Leo eens in een uitzending enkele traantjes liet, er een golf van sympahtie op Fok merkbaar was. Iedereen, met name de vrouwen, voelde beschermingsdrang, al dan niet gekoppeld aan de vurige wens om het sekreet dat Leo's verdriet had veroorzaakt (Diane) mores te leren.

In het huis was die 'golf van sympahtie' er echter niet. Sterker: Leo is alleen maar meer het lulletje rozewater geworden, waar iedereen naar believen tegenaan mag schoppen.

Ik kan daarvoor een paar redeneb bedenken.
- Er moet 'iemand' de pineut zijn. Door samen een zondebok te hebben, wordt het groepsgevoel versterkt(en dat is wenselijk, want mensen voelen zich fijn/veilig in een hechte groep). Leo is een voor de hand liggend doelwit: laat bij de groep gekomen, onhandig en bijt niet van zich af.
- Door Leo's onhandigheid en warrigheid worden de groepsprocessen verstoord. Zaken gaan niet automatisch, of trager, door Leo's onbedoelde obstructie.

Daarnaast speelt een rol dat Leo vanwege zijn fysieke en sociale capaciteiten door niemand als kanshebber wordt gezien, en daarom kan hij 'ongestraft' (zonder door de kijkers op de vingers te worden getikt) gepiepeld worden.

Maar misschien zijn er nog wel meer zaken die Leo tot zwart schaap maken. Zie ik iets groots over het hoofd?
Er zijn hier op Fok ongetwijfeld mensen die intense ervaring hebben met pesten/gepest worden. Willen die hun licht hierop eens laten schijnen. Ik ben benieuwd.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_2008298
Hij vraagt er ook gewoon om
pi_2008346
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:32 schreef BobRooney het volgende:
Hij vraagt er ook gewoon om
Hoezo? Wat doet hij dan dat sommige bewoners zonodig over hem heen willen walsen? Aan zo iemand kan je volgens mij niet écht een hekel aan hebben.
pi_2008359
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:37 schreef fokje het volgende:

[..]

Hoezo? Wat doet hij dan dat sommige bewoners zonodig over hem heen willen walsen? Aan zo iemand kan je volgens mij niet écht een hekel aan hebben.

Hij is de enigste die het toelaat...
pi_2008398
Het is een gevecht, en dan zie je anderen het liefst wat lager op de ladder staan. Als Frank de opmerking tegen Pascal gemaakt zou hebben, was er niets aan de hand geweest. Het kleine etterbakje zag zijn kans om zich te profileren in de groep. Gert-Jan maakt een opmerking over de paralympics en Leo, Coos zit de hele tijd stiekum te lachen en kwalletje maakte gebruik van de gelegenheid. Ik hoopte even dat Ed het voor hem zou opnemen, want die doet als enige er niet aan mee. Ook in het team van Leo is er niemand die er wat van durft te zeggen.

Hij zal het allemaal wel over zich oproepen, hij liet zich ook wel erg gemakkelijk door Frank wegsturen na de discussie met Pascal. Dat hij zich verontschuldigde voor zijn taalgebruik vond ik eigenlijk wel netjes, hij was er zelf van geschrokken. Ik denk dat hij dit soort woorden normaal niet zoveel gebruikt.
Maar voor dat mannetje was dat dus niet genoeg. Pascal is nu het zieligste jongetje uit de klas, maar hij heeft het zelf nog niet door.
Vorige week hoopte ik nog dat Leo eruitgestuurd zou worden, voor zijn eigen bestwil. Nu hoop ik dat hij sterker uit dit spelletje kan komen. We zullen zien.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_2008408
Hij is niet ad rem en dus ook niet humoristisch.(Als typetje is hij overigens in mijn ogen, net als Andries, Frenk en Coos, wel humoristisch). Hij staat maar te stamelen de hele tijd. En is dus een gemakkelijke prooi voor zo wat iedereen. Voor de rest komt hij ook niet over als al te snugger, hoewel hij 1 van de bewoners is met een bovengemiddeld opleidingsniveau (Coos, Gertjan, Dani, Andries en Leo, schat ik in als HBO'ers). Hij wint het dus ook niet op het gebied van het meer prozaïsch discussiëren. Wie ad rem is, kan zich overal doorheen slaan. Hoewel iemand die niet goed is in sport, zoals Leo dus ook niet is, het niet met ad rem zijn alleen redt. Iemand die niet goed is in sport, moet niet gaan sporten, want in sport gelden andere regels dan in het normale intermenselijke verkeer. Het feit dat hij altijd de klos is bij medebewoners (behalve bij Gertjan, maar die is van een andere orde dan de rest naar mijn mening) heeft te maken met het feit dat in deze groep een tamelijk zwak besef van normen en waarden opgeld doet. Misschien heeft dat toch iets te maken met de huidige tijd?
I´m back.
pi_2008486
Ik heb in de streamverslagen gelezen dat verschillende mensen hebben gezegd dat ze (vroeger) veel gepest zijn en dat ze dat (uiteraard) helemaal niet leuk vonden.
Ik weet niet meer precies wie allemaal, maar ik dacht Diane, Kelly, Sandy en Priscella.
Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat deze mensen dan zelf iemand anders gaan pesten, Leo in dit geval.

Of vergis ik me en wordt hij net door de anderen gepest?
Misschien die mensen die als kind ook al pestkoppen waren?

mickel
pi_2008507
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
(behalve bij Gertjan, maar die is van een andere orde dan de rest naar mijn mening)
Waarom verbaast me dat niets?
pi_2008540
Ik had hem al eerder omschreven als een combinatie van een aliën en Bill Gates. Het lulletje dat wel van een andere planeet lijkt te komen. Wereldvreemd, hij is gewoon 'anders' , heeft geen flauw idee wat er in de maatschappij van tegenwoordig speelt, en heeft gewoon wat vagere interesses en denkwijzen (waar ik op zich niks tegen heb). En dan pakken ze je. Want hij valt op, en ziet er natuurlijk niet al te 'flitsend' uit. En daar kunnen velen niet tegen. Heeft natuurlijk ook wel met onzekerheid te maken, dat smeden van een eenheid onderling. Met z'n allen tegen 1. Dat je er zèlf niet buiten gaat vallen. Niemand wil natuurlijk gepest worden.

Waarom ik dat denk? Ik heb er zelf ervaring mee gehad, op de basisschool, ik weet precies hoe dat systeem werkt. Toen was ik ook zo, hoewel natuurlijk in een veel jongere (en vrouwelijke) versie. Nu niet meer, hoor. Ik ben (zonder er bewust iets voor te doen) wat meer gaan opgaan in de massa (hoewel niet extreem, ìets anders zal ik altijd blijven), en het stomme is dat ik daarná pas vrienden heb gekregen.....

vrijdag 26 oktober 2001 @ 12:58:25 #10
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_2008552
Volgens mij kan dit in het topic over Leo.
pi_2008553
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:51 schreef Mickel het volgende:
Ik heb in de streamverslagen gelezen dat verschillende mensen hebben gezegd dat ze (vroeger) veel gepest zijn en dat ze dat (uiteraard) helemaal niet leuk vonden.
Ik weet niet meer precies wie allemaal, maar ik dacht Diane, Kelly, Sandy en Priscella.
Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat deze mensen dan zelf iemand anders gaan pesten, Leo in dit geval.

Of vergis ik me en wordt hij net door de anderen gepest?
Misschien die mensen die als kind ook al pestkoppen waren?

Sterk punt idd. Goes to show you hoe weinig normen en waarden bij deze mensen ontwikkeld zijn.
I´m back.
pi_2008567
Ik vind het altijd zo zielig hoe iedereen doet tegen hem terwijl hij heel hard zijn best doet bij de groep te passen .
Misschien wel te hard zijn best en is dat wat hem steeds de das omdoet .
De rest ziet hem in alle bochten wringen en dat veroorzaakt harde reacties .
Hij doet me ook gewoon denken aan de nerds op school die gepest werden . Iedereen kent ze wel de studiebollen in de klas waar iedereen de draak mee stak .
Wat me wel opviel , iedereen na de uitbarsting van Pascal nam het wel voor Leo op , zelfs team van Pascal zelf .
Iedereen had wel zoiets van Pascal zijn reactie was te raar voor woorden .
Subtiele grapjes pikten ze wel , maar zodra het niet subtiel meer was en hij echt aangevallen werd sprongen ze wel voor hem in de bres .
Ik denk ook dat ze hem te laag inschatten ok , hij is niet goed in sport , maar intelligent is die wel en volgens mij is het ook iemand als je echt ergens mee zit , je heel erg steunt , maar dat valt hun nu gewoon nog niet erg op omdat hun te veel met de battles bezig zijn in plaats van de teamspirit .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_2008572
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:53 schreef the-O het volgende:

[..]

Waarom verbaast me dat niets?

Nou, waarom niet?
I´m back.
pi_2008600
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 13:00 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

Ik denk ook dat ze hem te laag inschatten ok , hij is niet goed in sport , maar intelligent is die wel en volgens mij is het ook iemand als je echt ergens mee zit , je heel erg steunt , maar dat valt hun nu gewoon nog niet erg op omdat hun te veel met de battles bezig zijn in plaats van de teamspirit .

Hij komt bij mij nu juist ook niet al te intelligent over, in de beelden die ik heb gezien (bij die erg gemakkelijke algemene kennis vraagjes scoort hij belabberd). Alleen toen hij P. van repliek voorzag bij het hek, kwam hij gunstig over. Natuurlijk hoef je niet intelligent te zijn, maar ad rem is hij ook niet.
I´m back.
pi_2008614
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:39 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Hij is de enigste die het toelaat...

FF zeiken hoor maar dit kan echt niet!!!!!
Aldus.
pi_2008719
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:58 schreef marky het volgende:
Klopt. Ik dacht hetzelfde, maar wilde niet zeuren.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 13:08 schreef Z het volgende:

[..]

FF zeiken hoor maar dit kan echt niet!!!!!

Zie vorige antwoord. En mijn Nederlands is ook niet je van het.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, waarom niet?

Was een beetje flauw, sorry. Maar iedereen op Fok! loopt weg met deze zelfingenomen blaaskaak. Zijn algemene kennis is redelijk hoor, maar dat maakt hem nog geen sympathiek figuur.
Als Leo en Gert-Jan me zouden bellen om in het café iets te gaan drinken zou ik voor Leo gaan. Dan wordt er tenminste ook nog geluisterd. En ik zou natuurlijk gelijk een flinke peptalk aan hem kunnen geven.

het forum stuitert weer behoorlijk, ik kom er bijna niet op

pi_2008795
Ik denk dat leo een van de normaalste personen in het huis. Misschien staat hij wel het dichst bij de werkelijkheid dan een ieder ander in het huis. Ik vind Leo het type ideale buurman. Iemand waar je mee kunt lachen en soms om kunt lachen.

De rest van het huis zijn eigen randdebielen, hebben iets, of hebben een geestelijke aandoening. Ga ze maar na.....

muziek, m'n lust en mijn leven
pi_2009159
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:03 schreef RB-tje het volgende:
Ik denk dat leo een van de normaalste personen in het huis. Misschien staat hij wel het dichst bij de werkelijkheid dan een ieder ander in het huis. Ik vind Leo het type ideale buurman. Iemand waar je mee kunt lachen en soms om kunt lachen.

De rest van het huis zijn eigen randdebielen, hebben iets, of hebben een geestelijke aandoening. Ga ze maar na.....

Voor mij past hij perfect in het rijtje van de anderen. Hij is pas zwaar oververmoeid geweest, komt uit een relatie die niet liep en wil een heel andere kant op met z'n carrière. Een soort vroege midlife crisis. In z'n algemeenheid is het niet zo vreemd dat soort mensen wel te porren zijn voor BB, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand van rond de 30 die druk bezig is de carrièreladder op te sprinten tijd vrij gaat maken voor 3 maanden Big Brother. Een weekendje Ardennen is vaak al moeilijk in de agenda in te passen.

De meeste semi-Elvis Costello's die ik ken uit mijn omgeving hebben altijd wel iets dat ze bijzonder maakt. Absolute computer nerds, of verrassend komisch, of een wandelende bibliotheek. Bij Leo kan ik alleen maar een soort aandoenlijkheid vinden. Dat maakte hem zo populair toen hij moest huilen.

Moderator vrijdag 26 oktober 2001 @ 16:36:15 #19
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_2009642
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:34 schreef Sorrow het volgende:
[..]
De meeste semi-Elvis Costello's die ik ken uit mijn omgeving hebben altijd wel iets dat ze bijzonder maakt. Absolute computer nerds, of verrassend komisch, of een wandelende bibliotheek. Bij Leo kan ik alleen maar een soort aandoenlijkheid vinden. Dat maakte hem zo populair toen hij moest huilen.
Da's wel waar inderdaad, Leo mist een kwaliteit die hem op wat voor manier dan ook een aanwinst maakt. Wat dat betreft had hij enorm kunnen scoren door GJ te verslaan in de battle gisteren.
Aan de andere kant: misschien gaat het meer om wat hij mist.. Ik bedoel, er zijn wel meer bewoners zonder specifieke kwaliteiten. Zij bezitten echter wel algemene vaardigheden die Leo mist, zoals iets vasthouden en het niet laten vallen, onthouden hoe iets moet, beseffen waar je bent en hoe laat het ongeveer is enz..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_2010979
hmmm ik zag net het stukje "morgen in bb the battle" dat leo zich simpel liet aftroefen door Frank. Dan denk ik echt LEO wat ben jij een LUL!
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_2011032
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:33 schreef the_undertaker het volgende:
hmmm ik zag net het stukje "morgen in bb the battle" dat leo zich simpel liet aftroefen door Frank. Dan denk ik echt LEO wat ben jij een LUL!
hij is daar later nog op teruggekomen. Hoe dan ook Leo blijft mijn favoriet.
muziek, m'n lust en mijn leven
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 19:54:40 #22
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_2011121
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:33 schreef the_undertaker het volgende:
Aftroeven? Kwam bij meer als afsnauwen over. Daarom dacht ik in dit geval (eigenlijk in alle gevallen) dat Frenk een lul is.
pi_2011450
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:54 schreef Trainspotter het volgende:
Aftroeven? Kwam bij meer als afsnauwen over. Daarom dacht ik in dit geval (eigenlijk in alle gevallen) dat Frenk een lul is.
Tuurlijk is Frenk een lul Maar DE lul zijn, dat is toch wat anders

Leo is gewoon de zwakste, in alle opzichten. Leo is zwak in de lichamelijke battles, hij is tevens de oudste... In communicatieve vaardigheden is het geen uitblinker, zowel verbaal (schelden is en blijft een teken van zwakte, refererend aan "asshole" en "Motherfucker") als nonverbaal. Uit zijn hele lichaamshouding spreekt zwakheid. Nu had hij nog het voordeel van de twijfel; hij zou ongetwijfeld op intellectueel nivo hoger scoren... Ware het niet dat hij sinds gisteren ook daar zwakte heeft moeten bekennen.

Al die zwakheden tesamen maken hem DE lul. Mensen houden nu eenmaal niet van zwakte (hoewel zwakte bij veel vrouwen de alarmfase "bescherming" inluidt, dat is vast een of ander oerinstinct ) Een team is zo sterk als de zwakste schakel (Tot ziens!)

Het is een natuurlijk proces. Om te kunnen overleven leveren ook dieren hun zwaksten uit.

pi_2011524
Leo is een lulletje rozewater, hij stottert, is onzeker, gedraagt zich voortdurend als underdog, kijkt sullig uit zn ogen, toont geen enkel initiatief, behalve de broekenkwestie, laat zich dan weer binnen twee minuten uit het veld staan door de agressieve en directe manier van Frenk..("opzouten, ik wil die broek")..laat zich privé uithoren tot en met onderwerpen, die zn eigen broer en zus nog niet eens weten, is naief, denkt dat de internetstreams niet in de tuin te horen zijn..

Kortom gescreend op "dombo" schap, Hummie wilde er nog een dombo in..

*gniez*

vrijdag 26 oktober 2001 @ 21:40:52 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2011951
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 12:58 schreef marky het volgende:
Mee eens. Dus kijk eens naar Leo
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')