quote:Welke bios in A'dam?
Op maandag 22 oktober 2001 17:14 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Yep, sinds dit weekend. kzag hem in A'dam.
Dan maar afwachten.
Zeg Discovery of Heaven draait alleen nog maar in A'dam, waarom krijgen die lijers daar voorrang?
Lijkt US wel t.o.v. Europa
Fantastisch om hem eindelijk op een groot scherm te zien
quote:Welke scènes zitten niet in het origineel?
Op maandag 22 oktober 2001 17:09 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
3,5 uur! Dit weekend gezien. De orginele versie uit '79 kan ik nagenoeg dromen, minstens 15 keer gezien. De niwue versie biedt 58 minuten extra. Niets commerciele onzin, maar daadwerkelijk een verrijking van de film. Zelfs het einde wordt na al die jaren duidelijk.
quote:Ik vond het begin indrukwekkend. De gevechtsscènes zijn erg goed gedaan. Daarnaast vond ik de rol van Robert Duvall erg sterk. Sowieso biedt de film een aantal intense scènes.
Iemand al gezien...en jullie mening?
Vreemd genoeg had ik niet altijd ècht het gevoel dat het om een oorlogsfilm ging. Ik voelde niet zo zeer de sfeer die daar bij hoort. Dieptepunt van de film vond ik het einde, het laatste half uur zeg maar. Daar kon ik helemaal niks mee. Vervelend einde aan een op zich boeiende film.
quote:A.N. xtra scenes
Op zaterdag 09 februari 2002 15:14 schreef Arcee het volgende:[..]
Welke scènes zitten niet in het origineel?
iig geval die scenes bij die fransen niet en een stukje met die playmates
In A.N. vind ik de sfeer, psychische teloorgang van personen en de impact van zo'n oorlog met een onzichtbare vijand goed weergegeven. (hoewel ik dat natuurlijk niet uit de praktijk weet...)Ik denk dat het veel verder gaat dan de gemiddelde Vietnam film, USA de goeien, V.C. de slechten en schieten maar. In A.N. gaat het meer om het psuchologische verhaal, en Coppola heeftdat op een aardige manier duidelijk gemaakt, om over de shots nog maar niet te beginnen...wonderschoon.
Beetje lastig uitteleggen misschien...
quote:Maar je had de achterliggende gedachte van de film dus niet door? Het einde was juist het sterkste onderdeel aan de film. De hele opbouw van de film laat zien dat de hoofdpersoon zich gaat realiseren dat hij slechts een pion is in een spel. En naarmate hij dichter bij diegene komt die hij moet opsporen, realiseert hij zich meer en meer dat die zijn eigen 'pion-positie' doorhad, en er tegenin is gegaan.
Op zaterdag 09 februari 2002 15:14 schreef Arcee het volgende:
Ik vond het begin indrukwekkend. De gevechtsscènes zijn erg goed gedaan. Daarnaast vond ik de rol van Robert Duvall erg sterk. Sowieso biedt de film een aantal intense scènes.Vreemd genoeg had ik niet altijd ècht het gevoel dat het om een oorlogsfilm ging. Ik voelde niet zo zeer de sfeer die daar bij hoort. Dieptepunt van de film vond ik het einde, het laatste half uur zeg maar. Daar kon ik helemaal niks mee. Vervelend einde aan een op zich boeiende film.
Voor mij is Apocalypse Now! - Redux een absoluut meesterwerk, waar je elke keer dat je hem ziet nieuwe dingen in blijft zien.
quote:Idd, maar door de vormgeving van het einde kwam dat bij mij totaal niet over. Het had gewoon geen impact. Ik vond het een vervelend einde aan een toch al lange zit.
Op maandag 11 februari 2002 00:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar je had de achterliggende gedachte van de film dus niet door? Het einde was juist het sterkste onderdeel aan de film. De hele opbouw van de film laat zien dat de hoofdpersoon zich gaat realiseren dat hij slechts een pion is in een spel. En naarmate hij dichter bij diegene komt die hij moet opsporen, realiseert hij zich meer en meer dat die zijn eigen 'pion-positie' doorhad, en er tegenin is gegaan.
De impact van No Man's Land was vele malen groter bij mij: BIG TIP : No Man's Land
quote:En weer voor de 16e keer stukjes van gezien en van genoten.
Op zaterdag 27 september 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Nu de originele versie op Veronica/V8
Het blijft de ultieme psycho/oorlogsfilm voor mij.
Met als hoogtepunt natuurlijk Kilgore..... SUPER!
quote:Hiervan vind ik eigenlijk alleen het 1e deel BRILJANT. 2e deel valt beetje tegen. Platoon blijft gewoon super. Toch is AN Redux een prachtige film. Je moet er alleen wel zin in hebben en de diepere betekenis willen zien.
Op zondag 28 september 2003 02:40 schreef Kage het volgende:
mm, hij viel mij wat tegen, maar ik had ook teveel een oorlogsfilm ala Full Metal Jacket of Platoon in gedachten.. nou jah, mayb moet ik hem nog eens kijken, als ik ooit de dvd goedkoop tegenkom koop ik hem wel
weet iemand trouwens of de documentaire van Apocalypse Now ergens te krijgen is (liefst online met ondertiteling?? Ben erg nieuwsgierig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |