abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1973613
3,5 uur! Dit weekend gezien. De orginele versie uit '79 kan ik nagenoeg dromen, minstens 15 keer gezien. De niwue versie biedt 58 minuten extra. Niets commerciele onzin, maar daadwerkelijk een verrijking van de film. Zelfs het einde wordt na al die jaren duidelijk. Iemand al gezien...en jullie mening?
Een schizofreen is nooit alleen!
pi_1973622
is die in de bios dan?
Ik lul maar wat.........
pi_1973675
Yep, sinds dit weekend. kzag hem in A'dam.
  maandag 22 oktober 2001 @ 17:18:50 #4
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_1973734
werkelijk waar? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT van gehoord!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_1973772
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 17:14 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Yep, sinds dit weekend. kzag hem in A'dam.
Welke bios in A'dam?
Ik lul maar wat.........
pi_1974755
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik nooit Apocalypse Now heb gezien maar hij lijkt mij ongelofelijk goed. Met deze versie heb ik eindelijk eens de kans hem te bekijken en dan ook meteen in volle glorie. Toch maar eens ff kijken of ie ook bij mij in de buurt draait.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1975392
ik heb het origineel ook een aantal keer gezien.
echt wel boeiende film, ik ga de nieuwe versie ook is bekijken. (niet in bios, iets te lang)
Malaka!
pi_1977092
Hij draait nog maar in 3 steden volgens veronica bioscoopagenda...

Dan maar afwachten.

Zeg Discovery of Heaven draait alleen nog maar in A'dam, waarom krijgen die lijers daar voorrang?

Lijkt US wel t.o.v. Europa

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_1980024
Apocolypse Now Redus draait in Cinerama op de Marnixstraat (hoek Leidse Plein). Discovery of Heaven trouwens ook, erg goeie film trouwens.
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 10:17:52 #10
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1980139
Ik had hem op het Filmfest van Cannes al gezien in Mei.

Fantastisch om hem eindelijk op een groot scherm te zien

Je moet niks!
pi_1982825
Ik vond originele al saai....
pi_1989171
Dat kan natuurlijk.....
pi_2675295
wat een enorm vage film is dit.
zo ontzettend vaag
wel mooi.
erg apart.
maar zo vaag.
snel nog maar eens zien
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2002 @ 00:12:07 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2675336
Heart of Darkness is nog beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2002 @ 15:14:46 #15
862 Arcee
Look closer
pi_3105533
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 17:09 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
3,5 uur! Dit weekend gezien. De orginele versie uit '79 kan ik nagenoeg dromen, minstens 15 keer gezien. De niwue versie biedt 58 minuten extra. Niets commerciele onzin, maar daadwerkelijk een verrijking van de film. Zelfs het einde wordt na al die jaren duidelijk.
Welke scènes zitten niet in het origineel?
quote:
Iemand al gezien...en jullie mening?
Ik vond het begin indrukwekkend. De gevechtsscènes zijn erg goed gedaan. Daarnaast vond ik de rol van Robert Duvall erg sterk. Sowieso biedt de film een aantal intense scènes.

Vreemd genoeg had ik niet altijd ècht het gevoel dat het om een oorlogsfilm ging. Ik voelde niet zo zeer de sfeer die daar bij hoort. Dieptepunt van de film vond ik het einde, het laatste half uur zeg maar. Daar kon ik helemaal niks mee. Vervelend einde aan een op zich boeiende film.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 10 februari 2002 @ 21:04:34 #16
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_3117939
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 15:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welke scènes zitten niet in het origineel?

A.N. xtra scenes

iig geval die scenes bij die fransen niet en een stukje met die playmates

In A.N. vind ik de sfeer, psychische teloorgang van personen en de impact van zo'n oorlog met een onzichtbare vijand goed weergegeven. (hoewel ik dat natuurlijk niet uit de praktijk weet...)Ik denk dat het veel verder gaat dan de gemiddelde Vietnam film, USA de goeien, V.C. de slechten en schieten maar. In A.N. gaat het meer om het psuchologische verhaal, en Coppola heeftdat op een aardige manier duidelijk gemaakt, om over de shots nog maar niet te beginnen...wonderschoon.
Beetje lastig uitteleggen misschien...

[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_3117989
ik vond die aanval op dat dorpje echt zo vet.
dat ze gingen surfen terwijl die bommen op het strand vielen
of dat ze met die helicopters aan kwamen vliegen met de muziek keihard aan
of dat ie z'n surfboard jat en dat die gast daarna met zo'n bandje over de jungle vliegt: I am not mad, give back the surfboard. it was a very nice surfboard
echt grappig, maar daarna werd het echt oersaai
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3120692
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 15:14 schreef Arcee het volgende:
Ik vond het begin indrukwekkend. De gevechtsscènes zijn erg goed gedaan. Daarnaast vond ik de rol van Robert Duvall erg sterk. Sowieso biedt de film een aantal intense scènes.

Vreemd genoeg had ik niet altijd ècht het gevoel dat het om een oorlogsfilm ging. Ik voelde niet zo zeer de sfeer die daar bij hoort. Dieptepunt van de film vond ik het einde, het laatste half uur zeg maar. Daar kon ik helemaal niks mee. Vervelend einde aan een op zich boeiende film.

Maar je had de achterliggende gedachte van de film dus niet door? Het einde was juist het sterkste onderdeel aan de film. De hele opbouw van de film laat zien dat de hoofdpersoon zich gaat realiseren dat hij slechts een pion is in een spel. En naarmate hij dichter bij diegene komt die hij moet opsporen, realiseert hij zich meer en meer dat die zijn eigen 'pion-positie' doorhad, en er tegenin is gegaan.

Voor mij is Apocalypse Now! - Redux een absoluut meesterwerk, waar je elke keer dat je hem ziet nieuwe dingen in blijft zien.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2002 @ 00:26:31 #19
862 Arcee
Look closer
pi_3120983
quote:
Op maandag 11 februari 2002 00:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar je had de achterliggende gedachte van de film dus niet door? Het einde was juist het sterkste onderdeel aan de film. De hele opbouw van de film laat zien dat de hoofdpersoon zich gaat realiseren dat hij slechts een pion is in een spel. En naarmate hij dichter bij diegene komt die hij moet opsporen, realiseert hij zich meer en meer dat die zijn eigen 'pion-positie' doorhad, en er tegenin is gegaan.
Idd, maar door de vormgeving van het einde kwam dat bij mij totaal niet over. Het had gewoon geen impact. Ik vond het een vervelend einde aan een toch al lange zit.

De impact van No Man's Land was vele malen groter bij mij: BIG TIP : No Man's Land

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 september 2003 @ 23:54:52 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13488589
Nu de originele versie op Veronica/V8
  zondag 28 september 2003 @ 02:33:00 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13491361
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Nu de originele versie op Veronica/V8
En weer voor de 16e keer stukjes van gezien en van genoten.

Het blijft de ultieme psycho/oorlogsfilm voor mij.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_13491385
lijkt me duidelijk! Staat hier keurig in mijn dvd-verzameling en blijft goed! Goede acteurs, perfecte muziek, bizarre voorvallen! Helemaal top!

Met als hoogtepunt natuurlijk Kilgore..... SUPER!

pi_13491393
Ik vind die 'wagner-scène' echt ontzettend goed!
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  zondag 28 september 2003 @ 02:40:32 #24
50674 Kage
Nu met random icon!
pi_13491410
mm, hij viel mij wat tegen, maar ik had ook teveel een oorlogsfilm ala Full Metal Jacket of Platoon in gedachten.. nou jah, mayb moet ik hem nog eens kijken, als ik ooit de dvd goedkoop tegenkom koop ik hem wel
That's the shit - [url=http://kage.n00bs.nl]kage.n00bs.nl![/url]
pi_13491440
quote:
Op zondag 28 september 2003 02:40 schreef Kage het volgende:
mm, hij viel mij wat tegen, maar ik had ook teveel een oorlogsfilm ala Full Metal Jacket of Platoon in gedachten.. nou jah, mayb moet ik hem nog eens kijken, als ik ooit de dvd goedkoop tegenkom koop ik hem wel
Hiervan vind ik eigenlijk alleen het 1e deel BRILJANT. 2e deel valt beetje tegen. Platoon blijft gewoon super. Toch is AN Redux een prachtige film. Je moet er alleen wel zin in hebben en de diepere betekenis willen zien.

weet iemand trouwens of de documentaire van Apocalypse Now ergens te krijgen is (liefst online met ondertiteling?? Ben erg nieuwsgierig.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')