Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen - Deel 5.
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op Streamverslagen zondag 21 oktober 2001
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 22-10-2001 13:37]
In de kamer zitten Kelly en Priscella te kletsen.
"Geestelijk kan ik veel hebben", zegt Kelly (??). "Het maakt me ook niet uit als mensen het weten van mij. Prima! Ik heb liever dat ik een jongen krijg die weet waar hij aan toe is, dan hoef ik dat niet allemaal uit te leggen. Ik heb niet te klagen..."
Er wordt iets over haar borsten gevraagd. Kelly vertelt dat ze voor de operatie cup-a had door de hormomen. Ze zegt dat het groeien wel heel langzaam ging.
Ze kletsen nog een tijdje door ....
In rijk had net GJ een opbeurend praatje aan Ed in de tuin, die baalde ook even en moest zijn ei kwijt, ging vnml over het feit dat Ed nog nix over zijn tattoo gehoord had.
Kelly en Pricilla zaten op de bank in de kamer van rijk te kletsen. Kelly vertelde over haar reacties van de buitenwereld op haar 'ombouw'.
Andries: ik heb honger captain
Frank: ik ook
Danielle: en je hebt nog wel een dubbele portie gehad.
Andries: ik heb mijn appeltje weggeven aan Tania omdat ie het eten niet luste. Dat doe ik ook niet meer, het is gewoon eten wat de pot schaft.
Andries: ik ga naar bed
Frank: het is elf uur joh (hebben ze dan de klok al teruggezet?? )
Maar Andries gaat nog niet naar bed.
Frank zit gezellig tussen Danielle der benen. Hij is nu wat bedaard en rustiger geworden.
Frank: ik vind mezelf nu een lul. Dan hebben ze een gezellig avond, en dan vergal ik hun avond.
Danielle: das toch niet jouw pakkie aan.
Frank: ja, dan voel ik gewoon schuldig. Wat een leuk feest was het he? Ik ga geen battle meer geven hoor.
Danielle: we hebben helemaal geen battle gegeven.
Frank: nou, als ik sneller had gereageeerd, ik wist er wel 10 hoor. Aan ons is de vraag gesteld. Het is de fout geweest dat we niet zo snel konden tellen.
Danielle: nou, dat is dan onze fout, maar we hebben de battle niet weggegeven, dan zou ik een lekkere captain zijn zeg.
Frank: ik ga zo mijn tandjes poetsen. Hoe laat is het? Kwart over 12.
Tuuttuut, Precilla naar de dagboekkamer komen.
Danielle: gaat het weer een beetje? Zakt het weer een beetje weg?
Frank: mompel... ja
Frenk: Ik ben geen quitter, ik ben geen opgever. Heb altijd gevochten voor m'n bestaan. Door zelfstudies me eige opgewerkt.
Leo: Maar ik hoor het je elke dag zeggen...
Frenk: Heeft te maken met emoties.
Leo: maar als je je beschikbaar stelt om genomineerd te worden geef je ook op.
Frenk: dat is ook zo...
...BB zendt het toch niet uit als ik zeg dat ik weg wil.
Leo: en internet dan?
Frenk: daar zit toch een buffer op?
In de tuin knuffelt Danielle Gert Jan.
"Dank je wel", zegt ze.
Gert Jan begint volgens mij wat te blozen.
"Welterusten", zegt hij terug.
Priscella en Kelly zitten op de bank. Kelly is wat aan het eten. Priscella kletst met Andries die bij het hek zit.
In de slaapkamer van arm maken Frank en Leo aanstalten om naar bed te gaan.
"Niet telkens op mij inzoomen", zegt Frank tegen de zoomende camera. "Ik ben hier al te veel onderwerp van gesprek".
Tegen Leo: "Het was echt geen geintje van mij. Ik meende het echt. Ik ben hier echt voor mezelf ingestapt."
"Maar waarom zeg je dan dat je gaat?", zegt Leo niets begrijpend. "Als ik zeg dat ik ga, ga ik".
"Niet iedereen is hetzelfde", legt Frank uit. "Thuis kan ik mijn zoon bellen... of hij belt mij. Hier niet en dan wordt dat gevoel te sterk. Die 10000 piek is een stukje motivatie, dat hebben ze niet zomaar gedaan. En dat ik weg wil zendt BB natuurlijk niet uit!"
"Op internet wel", reageert Leo.
"Daar zit toch een buffer tussen jongen", legt Frank uit (??????)
Danielle komt binnen, geeft Frank een kus en begint zich ook uit te kleden om naar bed te gaan...
Diane roddelt over iemand. De rest vind haar een aandachttrekker en een sneu wijf (heb dus gemist over wie het ging)
Andries: we moesten met man en macht proberen om Frank tegen te houden.
Diane: waarom heb je dat gedaan dan?
Andries: het is mijn maatje, ik wil niet dat ie weggaat. Hij had de deurknop van de dagboekkamer al in zijn hand joh. Ik ben donderdag jarig, wat voor verjaardag heb ik als hij er niet meer is! Ik denk dat ie er spijt van krijgt als ie weggaat.
Precilla roept wat naar Andries, gevolgd door over en weer geschreeuw, want ze verstaan elkaar niet.
Tania vertelt nu aan GJ dat ze niet gegeten heeft omdat ze het niet lekker vond, en dat ze nu dus honger heeft.
Tania praat met Ed en GJ in de tuin.
Tania: als ik sterf van de honger, dat eet ik het op, maar anders eet ik het niet. Ik vind het gewoon echt niet lekker. Ik heb alleen een appel gegeten vannavond. Ik ga het niet tegen me zin opeten.
GJ: heeeeeee (verbaaasd), je moet echt wel eten hoor! Ik snap het niet. Moet je opletten als je honger krijgt, dan eet je het wel.
Leo ligt al in bed. Frank staat nu tegen hem te praten in de slaapkamer.
Frank: het was van mij geen publiteitsstunt ofzo. Mensen die er al vanaf het begin inzitten die kennen mij.
Leo: waar ga je er niet uit dan als je dat wil?
Frank: dat zal ik je vertellen. Ik ben van huis uit geen opgever, ik heb altijd moeten vechten voor mijn eigen bestaan. Het ligt niet aan mijn ouders. Ik heb me door middel van zelfstudies opgewerkt. Het studeren heb ik gedaan ,want ik heb een gezinnetje, en die moete het goed hebbe. En dit (BB) doe ik voor mezelf. Dat ik wou opstappen heb te maken met gevoel. Ik kan soms heel grijs zijn. Kijk, als ik thuis ben, dan kan ik mijn zoon bellen, ik kan doen en laten wat ik wil, maar als ik hier ben,dan wakkert dat gevoel alleen maar aan, en dat gevoel is voor mij sterker dan mijn geweten en mijn verstand, en ik klap het er gewoon uit.
Leo: maar als jij zegt dat je eruit wil en dat je genomineert wil worden, dan geef je eigenlijk ook op.
Frank: das waar.
Leo: stel dat jij exit gaat, dan ben je ook een opgever, want je hebt aangegeven aan de nederlandse bevolking dat je eruit wil.
Frank: das waar, das ook een vorm van opgeven. Ze geven je niet voor niets startgeld, zodat je minder makkelijk opgeeft.
Frank vertelt nu dat hij wel bewuste keuzes maakt, hij refereert hierbij aan zijn tattoo, dat dat ook een bewuste keuze was.
Frank: nou, dat ik continue roep dat ik naar huis ga, dat zenden ze (BB) niet uit hoor.
Leo: ja maar je hebt ook internet.
Frank: daar zit echt nog wel een buffer tussen hoor.
Leo: ik vind jou een echt mens, in weze is het heel duidelijk hoe je bent, das heel handig. Tuurlijk er gebeuren altijd dingen in de groep, zoals vanavond, maar ja
Frank: ja, ik ben iemand met een gebruiksaanwijzing.
Leo: ik ben niet iemand die zwart wit zit te kijken, ik zie ook wel dat jij goede kanten hebt.
Diaan komt ff storen, Frank deelt mede dat ie zijn lenzen niet meer inheeft.
Frank: ik heb ook vaak zat bonje met Diane, maar dat ben ik na 5 minuten alweer vergeten.
Leo: de leuke dingen van jou, zie ik ook wel. Ik heb in rijk toen ook lol met je gehad.
Frank: ik heb je toch gewaarschuwd, er gebeurd iets met me als ik van Rijk naar Arm moet, dan ga ik brommen en dan ben ik een lul.
Frank: Mijn vrouw zei een keer wat moois tegen mij: de bevalling van Robin was heel zwaar, en mijn vrouw zij "de bevalling was echt heel zwaar, maar als ie deruit is, dan ben je alles vergeten" . Het was wel heel mooi een bevalling meemaken, ik heb zelf de navelstring doorgeknipt, dat was heel mooi om te doen.
Leo: het lijkt me ook heel mooi
Danielle: ik heb zoveel bevallingen meegemaakt.
Frank; ik heb alles gefilmd, heel mooi
Frank, Leo en Danielle liggen nu in bed en babbelen.
Ze wachten totdat Diane komt zodat ze het licht uit kan doen.
Gelukkig wilde Frank opeens naar huis vanavond, anders was er helemaal niets gebeurd. Ook gelukkig dat hij besloten heeft het nog even aan te zien.
Zodra er weer iets boeiend gaande is, ben ik terug....
Tania vertelt op een gegeven toch een heel klein beetje van haar verleden, maar zegt ook dat ze nu niet alles wil zien en af en toe zegt ze pepsi cola er doorheen. GJ vraagt waarom ze dat doet. Tania: omdat ik niet wil dat ze het elke keer uitzenden.
GJ: anders gaan we nu slapen en dan vertel je het een andere keer. Tania laat zich echter niet uit het veld slaan en gooit alles eruit tegen GJ. Hij staat hier wel open voor.
Dit aanleiding voor dit gesprek is dat Tania zegt dat ze morgen geen aerobic les wil geven omdat ze ongesteld is en dat zij het heel moeilijk is dan voor haar. Ze heeft het heel moeilijk als ze ongesteld is door haar verleden, dat komt dan allemaal boven. GJ zegt dat dat onzin is en geen excuus, want elke vrouw voelt zich wel kut als ze ongesteld is.
Tania: als je opgesloten bent tot je 11e als kind, geen eten krijgt, en voor je verjaardag een klein stukje kip krijgt, wat is eigenlijk een verjaardag. En op een gegeven moment komt alles terug. En dan zie je vanavond dat optreden en dat vuurwerk, nou, dat kan ik allemaal niet verwerken. Vroeger werd ik altijd gestraft voor wat ik niet deed en mijn zus wel deed. Het gaat hierom bij mij, we verliezen de battle, en jullie krijgen een kapper en de nagels worden gedaan, en jullie krijgen een feestje, en dan komt mijn jeugd boven want ik voel me weer gestraft. Ik heb het op dit moment echt moeilijk. Ik ben een open mens en ik gooi het er zo uit, en daar ben ik trots op. Dus je moet niet denken dat ik gek ben of dat er iets met me mis is. Ik heb het af en toe moeilijk met het opsluiten daarom. Ik vind dat wel leuk een beetje hard.
GJ luisterd goed, maar hij laat zich niet intimideren en gaat er af en toe kritisch opin, hij accepteert niet haar excuus van der hermoonhuishouding en verleden om niet te gaan sporten.
Discussie werd op een gegeven moment best wel heftig.
Tania: ben je dronken. Nee, ik ben 2 dagen geleden behoorlijk dronken geweest, ik doe nu ff rustig aan.
GJ: ik ga naar bed. En jij moet ook naar binnen, want je zal het wel koud hebben.
GJ zegt weltrusten en gaat naar bed.
In rijk zijn o.a. Kelly, Ed en Precilla nog op en ze hebben lol.
In arm ligt volgens mij iedereen, bevalve Tania, in bed. Ze zijn nog wel wakker want ze babbelen wat.
GJ: (over dat ed op de kussens van de bank slaapt): Ed, ik hoop dat jij nog 5 weken lang op die kussens moet slapen, want dat betekent dat we hier nog 5 weken in rijk zitten.
GJ: Ed heeft nix met Froger, dat vind ik jammer
Precilla: dat heb ik ook niet
Het gaat nu over films.
Tania maakt aanstalten om naar bed te gaan.
Kelly: wij weten al veel voor ons 21e jaar, nog lang niet genoeg, maar wel veel voor onze leeftijd.
Stem: precilla naar de dagboekkamer (zonder tuuttuut)
GJ: wat is er aan de hand?
Ed: ze heb geen zender om , maar die is kapot.
GJ: leuke avond, het is zo'n leuke avond.
Kelly: lekker he?!
GJ: Ed, het is gewoon zo leuk, dat geeft energie voor de rest van de week.
GJ: kijk iedereen stort een keer in, dat zit erin, dat zijn gewoon van die impulsen, daar kan je nix aan doen en daar krijg je energie van. Ik vind het ook zo leuk dat je gewoon met Rene Froger kan praten, dat vind ik gewoon leuk. Dat ie gewoon ook hier staat te zingen, dat vind ik zo stoer, normaal gebeurd dat niet in je leven. Dat je daar gewoon bij mag zijn, dat zo'n jongen die normaal voor een volle ahoy staat, gewoon hier voor vijf en half paardekop staat te zingen.
Ed: vinden jullie het heel erg om straks op een stoel te gaan zitten, want dan ken ik die kussens pakken.
GJ: ohh, tuurlijk Ed. Wil je anders in mijn bed pitten? Dat we gewoon om de avond wisselen.
Ed: nee joh, het is prima zo.
In arm ligt iedereen in bed en het ligt is uit. Danielle van in de dertig heeft haar duim weer in haar mond.
Kelly gaat ook naar bed, Precilla is weer terug uit de dagboekkamer, het ging inderdaad over haar zender. Pascal is ook nog wakker. BB heeft gezegd dat de zender haar eigen verantwoordelijkheid is. Precilla is nu haar zender kwijt. Pascal staat in zijn boxershort nu ook in de keuken en informeert naar het zendergebeuren van Precilla. Ed vindt nu de zender van haar.
In arm klopt en wrijft Frank over Diane der billen. Diane pakt vervolgens zijn hand vast en ze liggen nu al even hand in hand. Andries ligt met zijn rug naar Diane toe en heeft zijn arm volgens mij om Danielle heengeslagen, maar beide personen slapen volgens mij.
In arm liggen Frenk en Tan met elkaar te fluisteren (niet te verstaan) maar moeten zo nu en dan erg lachen.
Frenk kruipt steeds dichter tegen Tan aan en de twee hebben het heel gezellig zo te zien.
Zo nu en dan draait Diane dr even om en zegt wat tegen Frenk (of ze wat stiller willen zijn?) maar Frenk lijkt zich daar weinig van aan te trekken en heeft zn volle aandacht bij Tanya. (is echter totaal niet te verstaan waar ze het over hebben, Tanya vertelt volgens mij over lachwekkende situaties in spanje ofzo)
Rijk ligt nog wat na te praten over Rene Froger (meer over de achtergrondzangeresjes) en over de kok.
Een van de zanegresje had een grote neus en Pres vindt dat ze een echte 'commisares-rex-neus' had. Iedereen lachen.
Het gesprek gaat verder over de kok die nogal overdreven serveerde (??)
Pascal doet een chinees na: kloepoek erbij? das dlievijfennegentig.
Kelly en Pres laggen zich rot.
Gertjan: Willen jullie een beetje rustig doen voor San?
Kelly: Je bent een schatje Gert.
Pres houdt een schijnbaar grappig verhaal over dat coos een pruik had moeten opzetten. Ze verteld dat het vuurwerk heel mooi was. "Speciaal voor Almere"
Coos: Belt Audrey op... kunnen jullie even stil zijn?!
weer lachen.
Kelly: ik heb zin in een borrel.
Pres: ik heb zin in een sigaret, als het een kwartier stil is...
Kelly: straks begint Ed weer eumm.. euhh..
Pres: Hij was maar een clown... ..droog je tranen pjerot..
Pres: zullen we toch maar gaan slapen? Als ik dan weer ga lachen is het gewoon om mezelf, en niet om jullie okay?
Kelly: welterusten
Pres: welterusten
Kelly: Coos heb je de wekker gezet?
Coos: Ja
Kelly: kun jij me wakker maken dan?
Coos: ja is goed
Kelly: dank je
Coos moet hartelijk lachen
2:20
Er wordt gesproken over wat er nog besteld moet worden.
Pres gaat bestellen.
In de arme slaapkamer liggen Frank en Miss Belgie nog steeds heel gezellig te keuvelen. Behalve dat ik nog steeds moeite heb met haar taal, praten ze ook erg zacht en zo goed als onverstaanbaar. Volgens mij stelt Tania voor om nog een sigaretje te gaan roken (maar pin me er niet op vast!)
Ik hoor Frank zeggen dat er hier een pispot staat... hij wijst naar de hoek van de kamer. Met de hoofden tegen elkaar aan schieten ze beide in de lach.
In het rijke deel gaat het nu over de bestellingen van morgen. Sigaretten, afwasmiddel... cakemix.. Priscella gaat er nog even uit om de bestelling via de door te geven. Achterop haar t-shirtje staat "SardoniC" (?)
Dan komt Kelly er ook uit, met haar badjas open en niets eronder. Als ze bij de butlertelefoon is aangekomen knoopt ze haar badjas dicht.
K: Was het een drama, toen ze weg ging, Ellen?
P vertelt dat zij het aan had zien komen, Ed had gehoord dat zij gebeld had, twee keer zelfs. 's Avonds vertelde ze iedereen dat ze weg moest omdat ze naar haar vriend gebeld had omdat ze die ontzettend miste. P zegt dat E de eerste dag al over haar sexuele fantasieën vertelde, dat ze nog steeds naar een derde persoon voor een triootje zocht en naakt sliep. P legt uit hoe de beddenindeling tot stand kwam waarbij zij met E in één bed terechtkwam. Er zat een scheiding in het midden van het bed waar je zo inrolt.
K: Maar ze heeft geen avances gemaakt?
P: Nee, want ze hield van haar vriend, we waren gewoon soulmates.
K: Maar ze is gewoon weggestuurd dus, was ze anders gebleven?
P: Jazeker.
K: Hoe zag ze eruit? Mooi?
P: Nou, nee, gewoon, grote tieten, mollig, klein, geblondeerd haar.
Door iets wat P over E's uiterlijk vertelt krijgen ze het over dingen in de mode die ze leuk of minder leuk vinden.
Nike's met lichtjes, allegiers of zoiets, geurtjes enz.
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 22-10-2001 03:39]
Ze sliep naakt naast Pris.
Ellen wilde eigenlijk best wel een keer een derde persoon erbij in haar relatie, ze had geen toenadering tot Pris gezocht, maar sprak wel vaak over sexuele fantasieen etc.
P: Mooi was ze niet, grote tieten, mollig, klein, C&A kleding.
K: Walgelijk, daar hou ik helemaal niet van.
P: Dan zat ze buiten Harrie Potter te lezen, met een lollie in d'r mond.
K: Met d'r blonde haar? Jesus!
P: Ze droeg zo'n Waterloopleinbroek, met gaten erin. Sjaaltje van de Hema.
K: Maar die eh (gaap) Bianca, die met dat bruine haar uit BB1.... Die millionaire met bruin haar, dikke bolle kop, die in de Story schrijft, Mona? Daar kan ik ook wel vriendin mee zijn, met zo'n type.
(De 'dames' gaan slapen. 'Ik' ook)
De dames vertrekken naar de slaapkamer om iets voor half vier. Er wordt wat gegiecheld, ze zijn even stil giechelen dan opnieuw, maar lijken vervolgens toch te gaan slapen. Welterusten dan maar!
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 22-10-2001 03:42]
rijk: Iedereen ligt te slapen, her en der woelden wat lichamen, maar men blijft slapen
breedband stream 2
de tuin van rijk in beeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |