abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1929948
Wat vinden jullie (als kenners) van de nieuwe Anathema?(8>
pi_1930038
wel leuk... geef mij maar het hardere werk

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1930179
Ik vind de nieuwe cd een beetje Zwitserland, neutraal dus.
Hij is zeker niet slecht, maar ook niet echt bijzonder, het luistert allemaal wel lekker weg, dat wel .
Al moet ik zeggen dat de nummers live wat steviger, en dus beter, klinken dan op cd (zag ze 2 weken geleden in Melkweg, erg goed concert)

Persoonlijk vind ik Eternity nog steeds hun beste cd, op de voet gevolgd door Silent Enigma

I feel like a hoochiemumma
pi_1930211
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 16:55 schreef Arr het volgende:
(zag ze 2 weken geleden in Melkweg, erg goed concert)
Ah, even een vraag daarover dan: heb je ook het voorprogramma gezien? En wat vond je daarvan?
(De broer van een vriendinnetje van mij speelt in die band )
pi_1930288
Optreden Vera Groningen mocht er ook zijn. Heette het voorprogramma niet Prey?.. Beetje cliché die muziek maar voor een voorprogramma uitermate geschikt...
pi_1930533
quote:
Ah, even een vraag daarover dan: heb je ook het voorprogramma gezien? En wat vond je daarvan?
(De broer van een vriendinnetje van mij speelt in die band )
geen idee eigenlijk..we kwamen binnen en het enige wat we hoordden van ze was "veel plezier bij Anathema", en ik betwijfel het dat dat een nummer van ze was

volgens mijn heette die band trouwens Eria d'Or ofzo

I feel like a hoochiemumma
pi_1930551
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 17:26 schreef Arr het volgende:
geen idee eigenlijk..we kwamen binnen en het enige wat we hoordden van ze was "veel plezier bij Anathema", en ik betwijfel het dat dat een nummer van ze was
LOL nee....
Enne, het was niet Prey, in de Melkweg was een andere band in het voorprogramma (maar NATUURLIJK ben ik de naam kwijt)

[edit] Eria d'or ja, dat was het![/edit]

Maar gaat u vooral weer ontopic

pi_1931030
In Groningen was Prey het voorprogramma...
pi_1938487
Het voorprogramma in de Metropool regeerde pas
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2001 @ 20:00:58 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1940670
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 18:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Groningen was Prey het voorprogramma...
die band komt ook uit Groningen, lijkt me sterk als ze dan in Amsterdam staan
De zanger van prey zit trouwens bij me in de klas Roeland

optreden van Anathema (ik heb ze dus in Groningen gezien) was goed

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1941914
Heet de CD 'a fine day to listen to Anathema?'

Zo niet, hoe heet ie dan?

"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_1948110
A Fine Day to Exit...
  zondag 21 oktober 2001 @ 12:30:18 #13
1358 Xhorder
He's back...
pi_1961908
Goeie cd... ! Ik weet alleen niet of ik hem beter vind dan Judgement.

OOR heeft trouwens een hele positieve review geschreven van deze cd. Ben benieuwd of ze door hun gehyped gaan worden (ze stonden in de rock/pop sectie).

... na vijf jaar
pi_1963145
Ik denk niet dat Oor ze gaat hypen.. zou wel goed voor de band zijn overigens. Ik denk dat Oor wat betreft heavy bands sowieso altijd een stap later zijn dan Aardschok.

Maar gezien de kwaliteit van anathema's muziek verdienen ze uiteraard wel een pagina groot interview in Oor.
Dan maar eens een week geen Radiohead,Muse of onterecht gehypete bands in Oor.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 21-10-2001 16:15]

zondag 21 oktober 2001 @ 17:01:43 #15
1358 Xhorder
He's back...
pi_1963929
quote:
Op zondag 21 oktober 2001 15:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik denk niet dat Oor ze gaat hypen.. zou wel goed voor de band zijn overigens. Ik denk dat Oor wat betreft heavy bands sowieso altijd een stap later zijn dan Aardschok.

Maar gezien de kwaliteit van anathema's muziek verdienen ze uiteraard wel een pagina groot interview in Oor.
Dan maar eens een week geen Radiohead,Muse of onterecht gehypete bands in Oor.

Het zou wel goed voor de band zijn ja. Ze stonden dus in de pop/rock sectie, dus ze beschouwen het niet meer als herrie, ook staan ze in het lijstje (Tiental heet het geloof ik), bij de beste 10 cd's uit alle genres, dus misschien over twee weken wel een groot interview met de band. Zou leuk zijn... ze verdienen het als geen ander.

[off-topic]en Borknagar (ik doe hun site) staat deze maand als beste metal band in dat lijstje haha *trots*[/off]

... na vijf jaar
pi_1964198
Ik heb gisteren ook eindelijk een cd van Anathema gekregen. Alternative 4.

Klinkt heel aardig, maar ik vind het nog te vroeg om er echt een mening over te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 21-10-2001 18:40]

Hmmzz....
pi_2023526
Ja, Anathema is cool!
Nu weet ik het zeker

Ik heb alternative 4 al ontzettend vaak gedraaid en ondertussen heb ik ook maar 'a fine day to exit' aangeschaft. Die ben ik nu aan het luisteren. Klinkt allemaal weer erg lekker. Wat rustiger inderdaad, maar wel weer heel mooi. Het titelnummer vind ik echt heel gaaf.

En ik heb net een nieuwe stereo gekocht (eindelijke losse componenten!)en bij deze cd hoor ik echt heel mooi het verschil in kwaliteit tussen mijn oude en nieuwe boxen. Ik hoor opeens van alles wat ik eerst niet hoorde

Hmmzz....
pi_2023948
Goede zet maat! Nu nog Judgement,
verder raad ik je aan om Eternity en The Silent enigma ff van te voren te luisteren.
Bij Eternity was de zanger nog niet zo goed bij stem. Maar de muziek wat op die schijf staat is de mooiste wat ze gemaakt hebben.
The Silent Enigma is nog erg stevig. Als je niet van Doom-Metal houdt is het allemaal moeilijk te verteren.

Cheers!

pi_2053948
Mag ik even dwarsliggen?

Naar mijn mening is Anathema sinds 'Eternity' Anathema niet meer....

Eigenlijk is alle 'magie' samen met Darren White verdwenen. The Silent Enigma was zeker nog te doen, maar sinds 'Eternity' produceert Anathema in mijn ogen muziek die nog lauwer is dan die van the Beatles (om maar een Liverpools voorbeeld te nemen).

Ik heb ze 2 jaar geleden voor het laatst live gezien. Vincent Cavanagh staat ontzettend de Marco Borsato uit te hangen op het podium. Hij pretendeert over vocale kwaliteiten te beschikken terwijl hij imo een doorsnee zanger is.

Na het vertrek van White kwamen de teksten voornamelijk van de hand van Duncan Patterson, nu deze ook weg is is het textueel een trieste poging de poëtische inslag van zowel White als Patterson te kopieën.

Ik was lyrisch van Anathema door de doom-sfeer die ze wisten te creëren. Nu besef ik dat die sfeer voortkwam uit het stemgeluid van Darren White en het slepende tempo van de muziek. White is weg en het slepende tempo heeft plaats gemaakt voor pop-rimtes en riedeltjes.

The Crestfallen, Serenades en Petecost III zijn voor mij nog steeds heilig, maar van de rest wordt ik persoonlijk niet warm of koud......

Ieder zijn ding, maar dit topic kon ik even niet aan me voorbij laten gaan.....

pi_2053955
edit: 1x posten lijkt me genoeg....foutje!

[Dit bericht is gewijzigd door Kimsomnia op 31-10-2001 22:11]

pi_2053958
-comp!
pi_2054020
Ach ja... als alternatief heb je dan nu ANITMATTER... met Duncan Patterson, ook niet echt doommetal denk ik dan.

Hoewel ik denk dat je The Blood Divine (zaliger) beter kunt verteren.

En veel luister plezier bij de nieuwe My Dying Bride. Of is dat ook softe zooi geworden??

pi_2054103
Hmmmm, ik ken Anitmatter niet, moet ik me nu schamen?

The Blood Divine vind ik goed, maar toch ook net niet Anathema (kan ook niet meer, das war einmahl, maargoed).

En idd, in het geval van MDB snak ik ook al albums lang naar een goede grunt van Aaron....

pi_2054161
Voor antimatter schamen? denk het niet. Zou waarschijnlijk niet bevallen. Te ambient. (hoewel ik ergens las dat je wel van Nickelback houd. Heeft natuurlijk niks met ambient te maken maar Nickelback is toch ook niet doomy, of geweldig origineel... lijkt een beetje veel op Bush,Creed,Pearl Jam,Seven Mary Three of Alice in Chains)

Nee, dan ontarm ik liever een band die uit duizenden te herkennen is.

PS. wat is er mis met de huidige grunt van Aaron (MDB)?
volgens mij toch wel een van de betere in het genre.Maar ja Over smaak valt te twisten natuurlijk

pi_2054388
Aaron's grunt is zeker een goede, was alleen niet zo veel te horen op Angel&Dark river en Like Gods of the Sun. Nu wel weer? (ik loop zwaar achter, heb de albums daarna nog niet eens intensief beluisterd)

Ik kan sommige 'main-stream'-rock (of welk label ik er ook op moet plakken), zoals Nickelback (zeker niet alle nrs) wel waarderen. Heel veel soorten muziek eigenlijk.

Doom is een beetje mijn jeugdsentiment-muziek (pfff, nu klink ik als iemand van 80), heb me er lang intensief mee bezig gehouden en het doom-monstertje zal ook wel altijd in me blijven zitten. Daarom vind ik het jammer dat er tegenwoordig zo weinig bands als My Dying Bride, Paradise Lost, Amorphis en Type o Negative zijn. En vind ik het extra jammer dat de toppers uit dat genre (zoals Anathema) langzaamaan meer mainstream muziek gaan maken......

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')