Vragen, opmerkingen en commentaar graag in het commentaar-topic: Commentaren op de streamverslagen Deel 4
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op: Streamverslagen 15 oktober 2001
Breedbandstream 1.
23.57 Bij het hek. Pascal rekent uit dat hij tien battles heeft meegemaakt als de laatste (de kuil) meetelt. Gert Jan zegt dat het er dan in totaal vijftien zijn geweest. Gert Jan : Het is best wel veel. Maar er zitten battles tussen die duren drie seconden. Op een gegeven moment weten ze wat mensen kunnen. Ik denk dat als Audrey was gebeleven dat er een soort kennisquiz was gekomen. Hij verwacht een battle die gebaseerd is op pure kracht als zij twee weken daar (arm) hebben gezeten. Gert Jan denkt dat zijn team nu in het voordeel is. Richard was goed in sport, Audrey in kennis. Hij zegt dat Audrey beter was als hij in Triviant. Gert Jan : Een slimme tante. Als je met ze praat merk je dat ze slim is. Ed : Hoe trekken we die verhouding recht ? We krijgen alleen Priscella en Tania nog, en die verschillen niet veel. Ze kunnen beiden een aardige sprint trekken. Leo : In de eerste week heb ik prima met Priscella kunnen optrekken.
0.03 Gert Jan : Het eerste wat ik van Priscella hoorde was de chemokuur. Dat had ik niet getokken. Dan had ik haar afgemaakt. Ed : Ik zou het van allebei niet erg vinden als ik ze in mijn team had. Tania vind ik ook tof. Zo gek als een deur.
0.07 Leo en Ed kletsen over het verschil tussen arm en rijk. Ed vindt het niet leuk dat ze arm zijn in rijk. Dat zou hij ook vinden als hij zelf in arm zat. Ed : Ik rook als een ketter normaal. Hij heeft er geen probleem mee dat hij nu minder rookt. Leo zegt dat dat komt omdat hij niet in zijn thuissituatie zit.
00.14: Ed en Leo praten met elkaar over het verblijf in het huis. Ed blijft doorzeuren over de sancties die BB heeft opgelegd n.a.v. de doorgeefacties tijdens de feestavond. Blijkbaar ligt de rest al op bed. Ed vraagt Leo hoe laat het is. Leo: tien over twaalf. Ed: Aan hun te zien (de anderen) is het al twee uur of zoiets. Ed: BURRRRRP! (harde boer)
00.16: Leo gaat nog een watertje drinken en wil dan naar bed. Ed vindt dat de avond nu pas begint en gaat koffie zetten... Ik zie nu de tafel in Arm en hoor Ed op de achtergrond zuchten. Hoor ook het geluid van een koffiemaler of zoiets.
00.18: Hé da's interessant, ik zie Leo een glaasje water drinken (GO LEO, maak me gek ) Ah, daar komt Ed aanlopen, heeft volgens mij een kop koffie. Ed: Wat een discussies allemaal he. Leo: Ja, daar word ik gek van. Ed: Ik vraag me wel af wat ze gaan doen. Gaan ze alles weer terugzetten hiero? Ed: Gelukkig hoef je de rest van je leven niet met elkaar op te schieten. Leo zegt iets over bier. Ed: Wil je daar aub je mond over houden?! Die koffie, daar word je ook niet vrolijk van. Eerste keer dat ik een 'bak' (koffie) heb zonder melk en suiker. Leo zegt dat-ie altijd koffie zwart drinkt. De zware jongens van koffie zwart (yeah, right!).
00.23: Leo gaat naar bed, maar gaat eerst tanden poetsen. Ed neuriet wat in zichzelf.
Er gebeurt dus eigenlijk niets. Maar ik zál blijven kijken GVD, na een half uur wachten op de streams!!!
0.23 Leo : Ik ga toch naar mijn bed jongen. Ik merk het aan mijn praten. Ed denkt dat je lekkerder op de stenen ligt met een luchtbed dan op het hooi. Leo : Dat mag misschien niet i.v.m. de microfoon of zo. Leo poetst zijn tanden.
0.26 Ed zit op de stoel bij het hek. Ed : Ik ga andere schoenen aantrekken. Ik ga mijn kisten niet verneuken, ik ga mijn Nikes aantrekken. Hij beseft vervolgens dat hij geen merk mag noemen. Leo : Dat knippen ze er toch uit. Ed : Dat krijg je uitzendingen met knippen ertussen. Leo : Ik ga nu echt. Ed : Welterusten.
De stream blijft bij Ed die in zijn ééntje koffie zit te drinken.
00.29: Leo is nu echt naar bed. Ed zit nu weer op zijn favoriete stoel bij het hek, in zijn uppie, met zijn koffie. Ik zal toch nog maar effe blijven kijken, want wie weet, misschien komt er dadelijk een onverwachte brul van Ed die het hele huis in rep en roer zet.....
Neem van de gelegenheid gebruik om dit even te posten. Stay tuned.
00.37: Ineens is het weer rustig. Daar zit Ed weer. Diane en Coos lijken weer verdwenen. Dan komt Diane. Ed tegen Diane: volgende keer moet je zeggen dat ie (Leo) op zijn handen moet lopen (er was dus idd iets met Leo in het donker). Ik hoor nu nog alleen het zware zuchten van Ed in De Stoel. Nu staat-ie op en loopt ergens naartoe. De camera gaat niet mee, dus de prangende vraag is: wat gaat Ed doen??? Hoppa: BBBBBUUUUUUUUURRRRRRRRP!!!!!!!! (dit was Ed). Ed: Soooo, die was diep!
00.41: Coos is toch nog wakker. Ed en Coos hebben het over het licht dat nog steeds aan is. Volgens mij gaat het over het licht op het BF. Ed: Volgens mij wachten ze tot jullie allemaal slapen en gooien ze er dan een battle in. Coos en Ed hangen nu alletwee op de bank in Rijk.
Effe posten...
0.38 Diane komt terug van het toilet. Ed : Volgende keer moet je hem zeggen dat hij op zijn handen moet lopen. Welterusten.
0.40 Ed is opgestaan maar de camera blijft op de stoel. Buiten beeld hoor ik Coos. Coos : Ik ga een bakkie thee zetten. Even later hoor ik ook Pascal. Ed : Misschien wachten ze wel met het licht tot wij allemaal slapen en pleuren ze er dan een battle in. Pascal : Is het nog steeds aan (ik neem aan het licht bij het battlefield) ? Ed : Ja. Weet jij hoe gek ze zijn.
0.42 Beeld van de woonkamer. Coos en Ed gaan zitten. Coos : Ben je zenuwachtig voor donderdag ? Ed : Nee. Ik wil niet naar huis maar als ik moet vind ik het niet erg. Coos : Zo kijk ik naar het hele programma. Ed : Tot nu toe heb ik zoiets van het is niet zo moeilijk allemaal. Ed ziet dat Sandy en Kelly het zwaar hebben. Ed : Als anderen zwakker zijn wordt ik sterker, dan geef ik van mezelf. Coos : Je moet oppassen voor jezelf. Ed : Het is een soort van hulp aan de anderen die het wel nodig hebben.
0.48 Pascal vraagt of Ed wil stoppen met roken. Ed : Nee. Ik heb er nog geen last van. Met blowen ben ik van het ene op het andere moment gestopt. N.a.v. vragen van Coos zegt hij dat hij het iedere dag deed, ook wel eens voor zijn werk en op het werk.
00.51: Ouders Ed zijn al een tijdje gescheiden maar gaan goed met elkaar om. Coos: Zou je moeder nu ook trots naar je kijken? Ed: Ja, wat ik ook doe, die is altijd trots.
Volgens mij is Diaan nog steeds wakker en is nu ook Pascal uit zijn nest.
00.56: Ik denk idd dat die onbekende namen BB-mensen zijn. Er was ook een Turkse jongen met een Fries accent. Coos: Geen gehoor, joh! Coos: Heb je het nog een beetje naar je zin Diaan? Kwam het door Audrey? Diaan: Nou was meer mijn eigen schuld. Negen van de 10 keer kookte ik. Het gaat verder over dat Audrey zo vaak dim-sum bestelde (visgerecht). Diaan: Ze was wel inconsequent. Pascal: Vooral ten opzichte van Frenk. Diaan: Ja, dat doen we elkaar aan. In het begin heeft Frenk ook gezegd dat ie mij heel leuk vindt, maar dat hebben we uitgesproken. Ik heb ook gevraagd of het verstandig is dat we in 1 team zouden zitten, maar daar had hij geen probleem mee. Volgens mij doen we dit alletwee bewust, een beetje spelen. Pascal: Ik weet niet wat er gebeurd is. Ik weet alleen dat hij gek op je was, en dat zal niet zomaar over zijn. Diaan: Ja, maar dat zei hij al op de derde dag. Ik wil hem niet kwetsen. We zijn allebei inconsequent naar elkaar toe (het gaat erover dat ze de ene keer lief, de andere keer boos op elkaar zijn, Diaan en Frenk). Diaan: Ja, misschien moet ik er eens over praten.
01.03: Diaan legt uit dat zij niets voelt voor Frenk, maar dat ze dat misschien maar eens heel duidelijk moet zeggen (heeft ze dat niet al ettelijke keren gedaan dan?). Pascal: Wat ik heb gehoord is dat hij heel gek op jou is, en dat boek is niet in één keer dicht. Diaan: Ja, daar hebbenwe over gesproken. Coos: Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik hier (in da house) op iemand verliefd zou zijn. Net zoals Nancy en Richard. Pascal: Was dat verliefdheid? Meer spanning. Diaan: Kan je na drie dagen zeggen dat je gek op iemand bent? Coos: Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een meisje, toen ik 9 jaar was, en ik ging pas voor het eerst met haar toen in 14 was ton mijn 18e (hé, Coos is geen homo?). Gaat nu over de ex van Diaan, maar dat zal nooit meer iets worden, volgens haar. Ze heeft drie keer samengewoond. Diaan: Ik was 19 jaar, en toen kocht ik al een huis met die jongen.
Effe posten.
01.12: Diaan: Ik hou er niet van om als een stukje vlees in de discotheek te zitten tot er een vlieg op me afkomt (ranzig). Het is beter als het vertrouwd is. Pascal: Blijft ie slapen, heeft ie zweetvoeten ( hahaha )? Diaan: Nou, je zorgt ervoor dat je allebei fris gewassen bent...
We geven wel om elkaar, anders zou je net zo goed een boomstam kunnen pakken (ik kom smileys tekort). Pascal: Als ie dit gesprek hoort, zit ie ook met een paal ... als een paal op de bank. Is-ie hartstikke trots. Weet iemand ervan? Diaan: Nee. Ik zal er niet mee oud worden. Als we gaan praten, wordt het helemaal niks. Hij moet gewoon zijn mond houden, en dan is het allemaal wel okee. Zo komt Jan Splinter door de winter...
Sandy is inmiddels ook wakker. Wow, ons Diaantje...
"Heb je vaak een serieuze relatie gehad?", vraag Pascal aan Diane.
"Ik heb 3 keer samengewoont", antwoord Diane. "De langste keer was 4 jaar. Ik was 19 toen kocht ik al een huis met een jongen. Dat huis heeft hij nu. Daarna ging ik met iemand samenwonen in Amsterdam. Na een tijd ben ik daar weer weggegaan. Later kocht ik een huis met m'n laatste vriend....endaar woon ik nu nog wel."
Pascal en Coos liggen op een bank in alleen een boksershort aandachtig te luisteren.
"Ik heb ik dat huis een vaste bezoeker zeg maar", vervolgt Diane.
"Kom je zo aan je trekken?", vraagt Coos verwonderd.
"Ja", zegt Diane eerlijk. "Ik ben niet zo'n type die iemand in een cafe oppikt."
"Dat is pure lust?", vraagt Pascal.
"Ja... maar het is gewoon niks. We willen geen relatie, alleen sex. Hij woont redelijk dicht in de buurt en ik voel me daar heel prettig bij. Als je lang alleen bent en je wilt geen relatie..... ".
"Tarzan wordt ook vervelend", valt Pascal haar glimlachend in de rede.
"Als je elkaar kent en je komt alleen te staan dan komt dat er een keer van", zegt Diane (ze miste Pascal's opmerking.... of wilde er niet op in gaan!).
"Als je een nieuwe partner hebt kun je dan zo stoppen"?, vraagt Coos.
"Ja", antwoordt Diane resoluut. "Dan krijg ik de lust ergens anders. Ik vind het nu gewoon prettig... En hij weet hoe ik erover denk."
"Weet niemand ervan af?", vraagt Pascal nieuwsgierig.
"Nee".
"Ziet hij er leuk uit?"
"Ja", zegt Diane, nadat ze even twijfelde. "Ik zou het niet kunnen met iemand die ik niet leuk vind of die er niet leuk uitziet. Maar dat vindt hij van mij ook..... Het kan voor een ander raar overkomen, maar...."
"Zo komt Jan Splinter door de winter", grapt Diane. "Ik ben niet zo gauw verliefd trouwens. Ik heb nog nooit tintelen in mijn buik gehad".
"Dan ben je denk ik nog nooit verliefd geweest", concludeert Pascal....
"Nee, misschien niet".
Sandy en Ed zitten op een andere bank wat zwijgzaam te luisteren naar het relaas van Diane. Dan vertelt Sandy dat ze ook verliefd is en het daar wel moeilijk mee heeft. Ze loopt er steeds aan te denken en kan er niet van slapen. In Spanje had ze dat ook al. Het gesprek met Diane lijkt even voorbij....
0.58 Coos : Heb je het nog een beetje naar je zin Diane ? Volgens mij heb je het beter naar je zin als vorige week ? Pascal : Kwam dat door Audrey ? Diane : Het is mijn eigen schuld. Ik kookte negen van de tien keer. Nu zij. Zij overrulede gewoon alles. Ze heb wel wijze woorden gezegd maar ze is ook vreselijk inconsequent. Daar kan ik niet goed tegen. Maar dat ben ik zelf ook. Pascal : Jij bent inconsequent t.o.v. Frank. Diane : Dat doet hij ook. Pascal : Hij heeft andere bedoelingen. Pascal : Als ik gek op iemand ben en het werkt niet dan kan ik het niet verwerken als die persoon om me heen is. Dan sluit ik me af. Diane : Ik heb gevraagd of hij in één team wil zitten. Hij heeft er geen problemen mee. Het zijn gewoon spelletjes en we vinden het allebei leuk. Volgens mij doen we het allebei bewust, een beetje spelen. Pascal : Ik weet niet wat er gebeurd is. Hij was gek op jou. Ik denk niet dat het over is. Diane : Dat zei hij de derde dag al. Dat is wel over. Pascal : Hij is een man. Dat zou hij niet snel toegeven. Diane : Hij doet hetzelfde tegen mij als ik tegen hem. Pascal : Negatieve aandacht is ook aandacht. Diane : Misschien moet ik het er eens over hebben met hem. Coos : Als het mij betrof en je gaat steeds bij mij zitten. Diane : Dat doe ik bij iedereen. Coos : Dat maakt niet uit, maar dan zou ik toch stille hoop hebben. Diane : Ik hoop niet dat het zo is.
1.05 Sandy komt er ook bij zitten. Coos : Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik hier op iemand verliefd zou zijn. Pascal : Was Richard en Nancy verliefdheid ? Coos : Het was meer lust. Of spanning. Diane : Kan je na drie dagen verliefd zijn ? Coos : Zie je je ex nog wel eens ? Diane : Ja. Coos : Ga je goed met hem om ? Diane : Ja. Coos : Zou het nog wat kunnen worden ? Diane : Nee, van beide kanten niet. Er is te veel gebeurd. Diane vertelt dat ze drie keer heeft samengewoond, de langste keer vier jaar. Pascal : Ik ben nooit verder gekomen als tien maanden. Diane : Ik heb wel eens momenten dat ik denk, het zou wel gezellig zijn, maar ik vind het prima zo. Diane vertelt dat ze een vast iemand heeft voor de seks. Diane : Ik ben niet een type dat de discotheek ingaat om iemand te zoeken. Hij is niet getrouwd. Diane : We komen allebei lichamelijk aan onze trekken en als iemand in de buurt woont is dat handig. Ik voel me daar heel prettig bij. Pascal : Dat heb ik ook gehad, puur om de seks. Coos : Blijft hij dan ook slapen ? Diane : Nee. Sandy : Hoe is het zover gekomen ? Diane : Gewoon als je elkaar kent en het gebeurt een keer, dan doe je het nog een keer en het is prettig. Pascal : Kun je het zomaar stoppen dan ? Diane : Ja, als ik een nieuwe partner heb. Pascal : Weet iemand er vanaf ? Diane : Nee. Als we gaan praten wordt het helemaal niks. We kunnen beter onze mond houden. Maar dat vindt hij van mij ook. Zo komt Jan Splinter door de winter. Ik ben ook geen mens van verliefdheden. Ik heb dat niet, verliefd. Misschien dat ik daarom ook zo nuchter praat over wat jij denkt dat er met Frank aan de hand is.
01.22: Bewoners hebben honger. Ze willen wel rijst maken, maar hebben niks erbij. Pascal: Je maakt het jezelf wel moeilijk, San. Sandy: Ja, weet ik. (fantaseert over chocola) Pascal: We zitten zo ongeveer 11 dagen op rantsoen. Sandy: Hoe meer ik erover praat, hoe moeilijker dat ik het heb. Ed: Ik wist niet dat het kon gebeuren, volgens mij staat dit niet in het boek (heeft het alWEER over de regeltjes, gadverdarrie ).
Posten.
Welterusten.
Frenk vraagt wie hun van de andere kant erbij zouden willen hebben
Andies: Coos of Pascal
Diane: Coos
Daan: Sandy
Frenk polst duidelijk wat het team wilt en praat GJ een beetje na:
"Pascal is het strohalmpie van Coos"
"een wáaaat?" zegt Andries
"Nou een strohallumpie van Coos"
(het is wel duidelijk dat dit team niet op GJ zit te wachten!)
Bron: mediawatchers.nl
Vooral dat "strohalmpie" is weer geweldig (GJ had hem gisterenmiddag gezegd dat Pascal het Stroomannetje van Coos is...)
[Dit bericht is gewijzigd door femalehunter op 16-10-2001 01:48]
1.25 Sandy : Ik ga naar bed. Arrivederci en tot ziens. Ed drinkt koffie omdat dat tenminste ergens naar smaakt. Diane vraagt naar de broers en zussen van Ed. Ed : Ik heb een zus van 10, een broer van 19 en een broer van 23. Die van 19 woont op zijn eigen, ook in Amsterdam. Ed is nog niet in de woning geweest. Ed : Hij heeft vorige week bij het hek staan schreeuwen. Danielle komt er bij. Danielle : Ik heb heel goed geslapen totdat Leo naar bed ging. Diane : Ik heb iedereen wakker gemaakt. Hij ziet er soms heel grappig uit.
1.33 Ed over Priscella : Siepeltje noem ik haar. Een begeleider in Spanje zei over het decolletté van Priscella, zijn dat nou siepels of geen siepels. Later noemde iemand uien ook siepels. Het is opgenomen en bij het afkijken 's nachts vond Priscella het ook leuk. Coos : Volgens mij hebben ze niks met die banden gedaan.
1.40 Ed : Ik zou wel een wekker willen hebben. Ik werd wakker en vroeg aan Gert hoe laat is het, half twee zei hij. Coos en Pascal gaan naar bed. Danielle als ze vertrokken zijn : Jut en Jul. Diane : Ja.
Welterusten allemaal!
2.13 Frank komt er bij. Frank tegen Diane : Bedankt voor het lachen hè. Lagen we net te slapen, gaat die rooie lachen. Zie je wel dat ze geen vent kan hebben want die leg elke dag wakker. Het geluid van Frank en Diane wordt vervolgens een stuk zachter. Frank : Heb je het een beetje naar je zin ? Ed : Ja. Ik wil alleen bestellen. Frank : Wat ? Ed : Een grote shoarma. Dat vreten stelt niks voor hier, die kleine beetjes die je krijgt. Het lijkt allemaal op elkaar. Frank : Wat is jouw allerliefste wens ? Ed : Een tattoo op mijn schouder. Ed wil iemand hebben die aan BB vips mee heeft gedaan. Frank : Leo wil zijn eigen shaggies draaien. Ed : Leo kan niet draaien. Als ik draai zien mensen altijd dat ik joints gerookt heb. Ik bouw nette joints. Ed slaapt slecht. Ed : Het bed is warm als de tering. Hij heeft het in arm warmer als in rijk.
2.20 Ed gaat naar bed. Frank gaat bij de oven zitten. Hij mompelt af en toe.
2.36 Stream naar de rijke slaapkamer. Sandy ligt onrustig te draaien.
Rijk ligt te slapen.. Kelly en Sandy in 1 bed, maar er gebeurt niets... ze liggen alleen maar te slapen.
Even stream2 proberen
En die staat op de arme 'tuin' gericht en daar gebeurt dus helemaal niets. Nou goed, 1 ding is zeker.. de streams doen het zonder problemen
Ik hoor wel vogeltjes fluiten
ed weer in zijn zwarte onderbroek.
(ik heb heel slechte kwaliteit beeld en geluid)
[Dit bericht is gewijzigd door Sassefras op 16-10-2001 12:21]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |