Mijn lijstje, niet op volgorde:
1) Pulp Fiction (Zoveel mooie dialogen en zinnen)
2) Moulin Rouge (Je komt ogen en oren tekort)
3) The Shawshank Redemption (Zo'n mooie sfeerfilm zie je maar zelden)
4) Requiem for a Dream (Een film die je raakt)
5) Braveheart (Schotland, Schots, Koning, Veldslagen)
6) Fight Club (Soms lijkt het Fight Club idee dé oplossing voor je probleem)
7) Quills (Prachtige zinnen, setting en karakters)
8) Fear and Loathing in Las Vegas (Weird!)
9) American Beauty (zie The Shawshank redemption, Mena Suvari)
10) Leon (wel Directors Cut want die restaurantscene is prachtig)
Als je er 1 uithaalt, zet het volledige lijstje weer opnieuw neer zodat het voor degene na jou wat makkelijker wordt om het aan te passen.
Fight Club (Soms lijkt het Fight Club idee dé oplossing voor je probleem)
Heb ik eruit gehaald omdat het plot heel erg tegenvalt
In: The Wild Bunch (Sam Peckinpah). Een van de beste Westerns ooit, met uitstekend acteerwerk, goed verhaal en (in 1969 een novelty) de ultra realistische slo-mo geweldsexplosies. Zette wat dat laatste betreft een nieuwe standaard, later vaak gecopieerd, nooit geevenaard.
Uit : Leon. Te traag.
[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 15-10-2001 20:33]
Moulin Rouge eruit, is gewoon niet mij soort film, me vriendin is er gek van, maar ikke nie.
Voor de rest prima top tien...naar mijn smaak dan
Matrix natuurlijk wel op 1. Ik zal verder niet te veel wijzigen, evt. wat runner-up's:
- Taxi (goeie franse film met veel humor)
- The English Patient
- Star Wars (alle films)
1. La haine (fantastische film met vele betekenissen en morale waarden )
2. Southpark (te grappig...)
3. Alle comedies van Leslie Nielson (Tja, kben een flauwe moppenfreak
)
quote:je kan van te voren al weten dat niet iedereen alle posts gaat doorlezen en dan nog 's al die films onthoudt.
Op maandag 15 oktober 2001 19:56 schreef Melluh het volgende:
. Een film die al een keer in het lijstje heeft gestaan mag er niet opnieuw ingezet worden.
Eruit: Cruel Intentions. Verrassend leuke film, maar bepaald niet 1 v/d 10 beste ooit gemaakt.
Erin: Fucking Åmål. Geen enkele film heeft me dieper weten te ontroeren dan deze film. Zie verder: Fucking Åmål
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 15-10-2001 20:32]
quote:Ctrl-F en (een gedeelte van) je titel en je weet 't. Moet je wel 't hele topic in 1 keer inlezen (wat ik altijd doe, qua instellingen).
Op maandag 15 oktober 2001 20:29 schreef Tokus het volgende:
je kan van te voren al weten dat niet iedereen alle posts gaat doorlezen en dan nog 's al die films onthoudt.
Maak de film die je toevoegt even vet.
quote:1)The Matrix (fantastische special efects, goed verhaal)
Op maandag 15 oktober 2001 20:33 schreef Sniper het volgende:
The Wild Bunch op 10..
Zo klopt-ie weer?
Ik heb Fucking Amal er weer uit gehaald. Blech. Sorry. Daarvoor heb ik 'Once upon a time in the west' neergezet, van Sergio Leone. Ik ben geen groot liefhebber van westerns, maar voor deze klassieker ben ik gevallen. Schitterende rolvertolking van Charles Bronson op het (vind ik) hoogtepunt van zijn carrière. Inhoudelijk uitermate dramatisch gefilmd, zodat je toch subtiel merkt dat het deels een italiaans werk is. Het is geen film van korte duur, maar ik mag er graag nog een keertje naar kijken!
quote:Net die ene die 'm niet goed vindt plaatst z'n 1e filmpost in dit topic...
Op maandag 15 oktober 2001 20:45 schreef _Beertje_ het volgende:
Ik heb Fucking Amal er weer uit gehaald. Blech. Sorry.
Heb er daarentegen genoeg die ik erin zou willen zetten!
Ik vind dit topic trouwens een heel leuk idee, maar we moeten een paar regels aanpassen anders werkt het niet. Dat Ctrl-f doet natuurlijk niet iedereen, maar goed, dat kunnen anderen dan weer corrigeren.
Maar: ik zou bijv. mijn all-time favoriet Ulysses' Gaze erin kunnen zetten, een film die zo onbekend is dat niemand anders 'm gezien heeft....en die mag niemand dan eruithalen.
Dat vind ik in het geval van Ulysses' Gaze op zich niet erg natuurlijk, maar op zo'n manier kom je niet tot een lijstje van de 10 beste films waarmee iedereen het eens is.
quote:Goed punt.
Op maandag 15 oktober 2001 20:50 schreef Beatrice het volgende:
Maar: ik zou bijv. mijn all-time favoriet Ulysses' Gaze erin kunnen zetten, een film die zo onbekend is dat niemand anders 'm gezien heeft....en die mag niemand dan eruithalen.Dat vind ik in het geval van Ulysses' Gaze op zich niet erg natuurlijk, maar op zo'n manier kom je niet tot een lijstje van de 10 beste films waarmee iedereen het eens is.
Wat ook leuk is:
Iedereen noemt een stuk of 5 titels en al die titels laten we dan uitkomen in een tournooi. Dus bijvoorbeeld 64 titels die dan steeds 1 tegen 1 tegen elkaar uitkomen (welke van de 2 je dus het beste vindt). Er mag dan 1 dag gestemd worden. De winners per paar gaan door en zo hou je dan een winnaar over. Dit zou je bijvoorbeeld per jaar of per decennium kunnen doen.
Ik wil 't wel organiseren, qua samenstellen van de lijstjes enzo.
quote:Ja, sorry
Op maandag 15 oktober 2001 20:47 schreef Arcee het volgende:[..]
Net die ene die 'm niet goed vindt plaatst z'n 1e filmpost in dit topic...
Taxi Driver eruit: fraaie rol voor de Niro, onvoorstelbare rollen voor (jonge) Jodie Foster en Harvey Keitel, maar wazig en geflipt verhaal. Dan kijk ik zelf liever naar een film als Traffic, met een majestueuze Benicio Del Torro.
Schindler's List erin: de enige op de realiteit gebaseerde drama-film die me zo aangreep dat ik de aftiteling storend vond. Mijn nummer 1.
quote:Da's inderdaad heel leuk!
Op maandag 15 oktober 2001 21:05 schreef Arcee het volgende:
Iedereen noemt een stuk of 5 titels en al die titels laten we dan uitkomen in een tournooi. Dus bijvoorbeeld 64 titels die dan steeds 1 tegen 1 tegen elkaar uitkomen (welke van de 2 je dus het beste vindt). Er mag dan 1 dag gestemd worden. De winners per paar gaan door en zo hou je dan een winnaar over. Dit zou je bijvoorbeeld per jaar of per decennium kunnen doen.Ik wil 't wel organiseren, qua samenstellen van de lijstjes enzo.
quote:Hmm. Wazig en geflipt? 't is een 2 uur durend kijkje in de paranoide, vervreemde en nachtmerrie achtige wereld van Travis..Totale eenzaamheid. Eigenlijk mijn nummer 1 film (met ook nog briljante muziek!). Smaken verschillen...
Op maandag 15 oktober 2001 21:56 schreef Ettepet het volgende:
Taxi Driver eruit: fraaie rol voor de Niro, onvoorstelbare rollen voor (jonge) Jodie Foster en Harvey Keitel, maar wazig en geflipt verhaal
quote:Voor jou is Ab-normaal gemaakt, nu op Yorin!
Op maandag 15 oktober 2001 20:27 schreef 4ThloN1000 het volgende:
3. Alle comedies van Leslie Nielson(Tja, kben een flauwe moppenfreak
)
quote:Okee, ik open wel ff een topicje dan.
Op maandag 15 oktober 2001 21:58 schreef Mike het volgende:
Da's inderdaad heel leuk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |