abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1864159
DUBAI - Het terroristische netwerk al-Qaeda van Osama bin Laden heeft dinsdag aangekondigd de strijd tegen de Verenigde Staten te zullen voortzetten totdat de Amerikanen vertrekken uit de islamitische landen.

Al-Qaeda-woordvoerder Sulaeiman Bu Ghaith kondigde in een harde boodschap, uitgezonden door de Arabische satellietzender al-Jazeera, een voortzetting van de heilige oorlog aan. Hij zei dat zijn organisatie voorstander is van terrorisme tegen onderdrukkers.

"De Amerikanen hebben een deur geopend die nooit meer gesloten zal worden. Ze moeten beseffen dat de storm van gekaapte vliegtuigen niet zal gaan liggen", aldus Ghaith in een verwijzing naar de aanslagen van 11 september.

"De kruistocht die Bush heeft aangekondigd, is begonnen"

Hij gebruikte ook de voor moslims gevoelige term kruistocht die Bush kort na de aanslagen bezigde. "De kruistocht die Bush heeft aangekondigd is begonnen. Islamieten zijn nu verplicht de heilige oorlog te vechten tegen de VS."

De retoriek van de mensen rond Bin Laden lijkt steeds meer op een erkenning dat ze betrokken zijn geweest bij de aanslagen in de VS. Bin Laden had dit eerder uitdrukkelijk ontkend. Over de daders zei Ghaith: "Ze hebben er goed aan gedaan de strijd naar het hart van Amerika te verplaatsen".

al-Jazeera
De zender zei niet hoe het aan de video-opname was gekomen. De woordvoerder kwam ook voor op de opname van Bin Laden die zondag door al-Jazeera is uitgezonden. Daar zat hij naast de terrorist.

bron:Nu.nl

=================================================================

Met name het feit dat deze woordvoerder enige dagen terug tesamen met Osama bin Laden nog in een grot vertoefde (als we de beelden moeten geloven) sterkt me in het idee dat O.b.L. zich niet in Afghanistan ophoudt (de video is te bekijken op Nu.nl).

Hoe dan ook, erg onheilspellend dat men aankondigt meerdere vliegtuigen te zullen gaan kapen ("storm van vliegtuigkapingen") dit zijn geen lieden die loze "beloften" doen hebben we al gemerkt.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 10-10-2001 16:08]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1864177
die lui zijn hebben echt poep in hun hoofd
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1864194
Hierbij geldt net als die vorige aanslag :
Eerst zien dan geloven.

Dit soort stormen zijn heel moeilijk te voorspellen, dunkt me.

pi_1864213
Ok dan kunnen we nu kiezen uit de volgende opties:

Of we nuken het complete midden-oosten, of we sturen alle moslims terug naar hun eigen land (of land van oorsprong)
Of we laten nog een aanslag plegen en beginnen WO3...

Ziekelijk maar waar..

Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_1864244
[quote]
Met name het feit dat deze woordvoerder die enige dagen terug nog als we de beelden moeten geloven in een grot vertoefde sterken me in het idee dat O.b.L. zich niet in Afghanistan ophoudt (de video is te bekijken op Nu.nl).[\quote]

Zit niet in een grot, ziet er veel te verzorgt uit.

Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 10 oktober 2001 @ 16:07:52 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1864257
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:03 schreef Mr_Opel het volgende:
Ok dan kunnen we nu kiezen uit de volgende opties:

Of we nuken het complete midden-oosten, of we sturen alle moslims terug naar hun eigen land (of land van oorsprong)
Of we laten nog een aanslag plegen en beginnen WO3...

Ziekelijk maar waar..

jouw gedachten zijn inderdaad ziekelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1864263
Het begint echt nare trekken te krijgen. Ik vraag me af of deze lieden beseffen dat het leven van vele geloofsgenoten in Westerse landen niet bepaald gunstig zal worden beïnvloed door dit dolgedraaide krankzinnige fanatisme. Misschien wordt het tijd voor de vele moslims in Westerse landen om echt afstand te nemen van deze gekken... Anders wordt er een zeer vervelende hysterische geweldsspiraal in werking gezet. Ik ben iig benieuwd hoe moslims hier hierop reageren...
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2001 @ 16:11:49 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1864287
Hier word ik toch erg benauwd van. Voor mijn werk moet ik veel reizen per vliegtuig en nu dus ook weer van 19-25 oktober naar Lissabon. Veel congressen zijn al afgezegd en nu hoop ik stiekumpjes dat deze ook niet doorgaat...

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_1864352
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:07 schreef Re het volgende:

[..]

jouw gedachten zijn inderdaad ziekelijk

Ja he?

jammer dat het wel die kant op gaat...

Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  woensdag 10 oktober 2001 @ 16:18:36 #10
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_1864358
Sorry hoor, maar wat laat iedereen zich snel bang maken door zo'n nitwit vanuit een grot. Ongelooflijk.

En dit is toch juist de reactie (geweldsspiraal) waar iedereen die tegen de bombardementen was al weken voor gewaarschuwd heeft.

Dit bericht verbaast mij dus ook totaal niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Eresie op 10-10-2001 16:19]

You're asking for peace, but you never stop fighting
pi_1864364
quote:
Ik vraag me af of deze lieden beseffen dat het leven van vele geloofsgenoten in Westerse landen niet bepaald gunstig zal worden beïnvloed door dit dolgedraaide krankzinnige fanatisme
Dat beseffen ze niet want volgens hun zijn westerlingen met hun geloof en cultuur een doorn in het oog.

Er zijn alleen een paar verschillen: wij wonen in stenen huizen en rijden in auto's rond

Zij: wonen in tenten en rijden op kamelen rond.

woensdag 10 oktober 2001 @ 16:27:05 #12
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_1864452
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier word ik toch erg benauwd van. Voor mijn werk moet ik veel reizen per vliegtuig en nu dus ook weer van 19-25 oktober naar Lissabon. Veel congressen zijn al afgezegd en nu hoop ik stiekumpjes dat deze ook niet doorgaat...
Jij hebt makkelijk praten ja. Ik stap volgende week in een transatlantische vlucht naar San Diego, met een overstap in Washington ('als u links uit het raampje kijkt ziet u : jawel, het witte huis'). En weet je wat, ik stap gewoon in
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 16:30:33 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1864493
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:18 schreef Mr_Opel het volgende:

[..]

Ja he?

jammer dat het wel die kant op gaat...

volgens mij vind jij dat helemaal niet jammer
pi_1864540
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:18 schreef Eresie het volgende:
Sorry hoor, maar wat laat iedereen zich snel bang maken door zo'n nitwit vanuit een grot. Ongelooflijk.

En dit is toch juist de reactie (geweldsspiraal) waar iedereen die tegen de bombardementen was al weken voor gewaarschuwd heeft.

Kijk even naar de video, deze nitwit zit niet in een grot, daarnaast hebben diezelfde lui de aanslagen op de VS ook van tevoren aangekondigd, en het is hun de eer te na hetgeen ze zeggen niet na te komen, dus ik vind het helemaal niet vreemd dat mensen dit eng vinden, dit is dreigende taal die je maar beter erg serieus kunt nemen, dat is nl op 11-09 helaas overduidelijk gebleken.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 10 oktober 2001 @ 16:45:53 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1864630
en terwijl iedereen zich concentreert op de vliegvaart zullen we geschokt en verbaast zijn op de inventieve manier van de volgende aanslag waarvan we nooit gedacht hadden dat dat voor mogelijk was

iemand nog een brief van de postcodeloterij/dayzers recentelijk in de bus gehad?

[Dit bericht is gewijzigd door Re op 10-10-2001 16:50]

woensdag 10 oktober 2001 @ 16:56:39 #16
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_1864726
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:36 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Kijk even naar de video, deze nitwit zit niet in een grot,

Ik heb de video idd toch ff bekeken (zonder geluid), maar ik kan werkelijk geen enkele aanwijzing vinden waar die man zich bevindt, dus waaruit leid jij af dat hij niet in een grot zit?

Ik zei dat natuurlijk 'in een grot zitten' om aan te geven dat die man vrijwel machteloos is op dit moment, ondanks zijn gespierde taal.

Dan lijkt me de verklaring van Re een stuk logischer, nml een andere methode dan waar iedereen op rekent.

You're asking for peace, but you never stop fighting
pi_1865081
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:18 schreef Eresie het volgende:

Het zou kunnen dat het gewoon propaganda is, maar er is een situatie in de wereld ontstaan waarin we hierop niet gokken. Deze mensen deinzen voor niets terug. Zoveel is duidelijk. Lijkt me overigens sterk dat deze man of Osamake zich in een grot bevinden. Zie Topic: een interessante theorie. BTW: Osama zit er niet erg gezond uit, vraag me af of hij een leverziekte o.i.d. heeft. Vraag me dus ook af of hij doktersbehandeling nodig heeft.
I´m back.
pi_1865266
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:19 schreef stinkbeer het volgende:

[..]

Dat beseffen ze niet want volgens hun zijn westerlingen met hun geloof en cultuur een doorn in het oog.

Er zijn alleen een paar verschillen: wij wonen in stenen huizen en rijden in auto's rond

Zij: wonen in tenten en rijden op kamelen rond.

Haha, ja, en alle Arabieren maken vuur met stokjes...

Ik zou eens wat foto's van Bagdad of Kabul opzoeken oid.. Het is echt allemaal niet zo primitief als je denkt.

woensdag 10 oktober 2001 @ 20:16:07 #19
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1866444
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 17:47 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Haha, ja, en alle Arabieren maken vuur met stokjes...

Ik zou eens wat foto's van Bagdad of Kabul opzoeken oid.. Het is echt allemaal niet zo primitief als je denkt.

Wel als er daadwerkelijk nog meer vliegtuigen gekaapt gaan worden.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 10 oktober 2001 @ 20:19:27 #20
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1866467
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:03 schreef Mr_Opel het volgende:
of we sturen alle moslims terug naar hun eigen land (of land van oorsprong)
Weet je wat het grappige is: Als je kijkt naar de eisen van al qaeda, dan verschillen die daar nauwelijks van.

Alle amerikanen terug naar de vs en zo.

Grappig, hè?

[Dit bericht is gewijzigd door links234 op 10-10-2001 20:27]

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1868404
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 20:16 schreef links234 het volgende:

[..]

Wel als er daadwerkelijk nog meer vliegtuigen gekaapt gaan worden.

Dat is ook zo stom van die Arabieren, ze maken nog steeds hout met stokjes terwijl ze heel goed weten dat een paar goed gecrashte vliegtuigen makkelijk voor 3 dagen vuur opleveren...

Er is maar een verklaring voor, ze zijn gewoon verblind door die godsdienstwaanzin.

donderdag 11 oktober 2001 @ 03:36:21 #22
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_1870397
Ik was op 11 september op weg naar Amerika om er vakantie te vieren. We zijn gestrand in Canada en, oh blabla, druk maar op zoeken en lees m'n relaas. Toen we uiteindelijk vanuit Chicago naar Las Vegas zouden vertrekken gebeurde er iets merkwaardigs.

Er zaten drie arabieren in ons stukje vliegtuig. Mijn eerste gedachte was: "Hmm, ik hoop dat hun handbagage goed is doorzocht, de mijne is dat namelijk niet." Dat meende ik ook nog, schrok van mezelf.
Stewardessen liepen heen en weer. (We hadden op dat moment al in de lucht moeten zijn.) De piloot kwam persoonlijk kennismaken met iedereen. Meneren met 'oortjes' in hun oor kwamen even kijken. Om een lang verhaal kort te maken, na twee uur vlogen we, de arabieren en hun bagage waren van het vliegtuig gehaald en de crew was verwisseld omdat dat standaard procedure is in een zaak waarin mensen geïdentificeerd moeten worden, aldus de nieuwe stewardess.

Mijn theorie is dus: Als een nuchtere Hollander zich al zit op te naaien omdat hij een arabier in een vliegtuig niet kan velen, dan kunnen de Amerikaanse authoriteiten dat al zeker niet, niet in een land wat de nare gevolgen van vliegende arabieren heeft kunnen smaken. Met andere woorden, meneer El-Quaida lult uit z'n nek en loopt te mindfucken. Geen enkele arabisch uitziende reiziger zal ooit nog onbevangen een Amerikaans vliegtuig kunnen betreden zonder grondig nagetrokken te worden. Dit klinkt alsof ik voorstander ben van een politiestaat, maar dat was ik op dat moment ook. Ben nog NOOIT zo bang geweest als die uren in een stilstaand vliegtuig in het hol van de leeuw. Feit dat ze van die vlucht zijn gehaald geeft aan dat die angst misschien niet geheel ongegrond is geweest. Als dat wel zo is gebleken dan hoop ik dat deze drie mannen genieten van hun levenslange gratis United Airlines tickets, die ze dan verdiend verdienen.

edit-nare spelfouten-

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 11-10-2001 03:42]

Ben te zaai voor een signature
pi_1870485
en als er dan al een arabier met zelfmoordneigingen in stapt, dan nog. Als er er nu een vliegtuig ook m,aar 3/10 van een millimeter van z`n route afwijkt heeft ie binnen een minuut gezelschap van een paar gevechtsvliegtuigen, die niet te beroerd zullen zijn om het vuur te openen. Komt nog bij dat iedereen tegenwoordig bij een kaping niet meer denkt" ik hoop dat ik het overleef, ik zal me maar gedeisd houden dan maak ik een kans", maar dat het meer "dood ben ik zometeen toch, dus ik neem die gek met z`n plastic mes mee voordat ie ons het empire state binnen vliegt" wordt
pi_1874951
Mijn hemel, wat zijn dat een stelletje idioten!! Zeggen dat het gerechtvaardigd om terroristische aanslagen te plegen op een land dat hun vrijheid onderdrukt. Wie onderdrukt hier nou wiens vrijheid?! Die arme mensen in Afghanistan, die worden pas onderdrukt!!!
gezonde mensen hebben veel wensen, zieke mensen hebber er maar 1
pi_1875074
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 07:58 schreef crackmonkey het volgende:
en als er dan al een arabier met zelfmoordneigingen in stapt, dan nog. Als er er nu een vliegtuig ook m,aar 3/10 van een millimeter van z`n route afwijkt heeft ie binnen een minuut gezelschap van een paar gevechtsvliegtuigen, die niet te beroerd zullen zijn om het vuur te openen. Komt nog bij dat iedereen tegenwoordig bij een kaping niet meer denkt" ik hoop dat ik het overleef, ik zal me maar gedeisd houden dan maak ik een kans", maar dat het meer "dood ben ik zometeen toch, dus ik neem die gek met z`n plastic mes mee voordat ie ons het empire state binnen vliegt" wordt
Gouden tip voor de belegers onder ons: het luchtschip gaat binnenkort een gigantische come-back maken! Of zie jij soms een stel kapers 'n zeppelin tegen een flatgebouw rammen met een vaartje van (ik doe maar een gok) 50km per uur?
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  donderdag 11 oktober 2001 @ 18:05:10 #26
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_1875098
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 18:03 schreef El-Lupe het volgende:
Gouden tip voor de belegers onder ons: het luchtschip gaat het binnenkort een gigantische come-back maken! Of zie jij soms al een stel kapers 'n zeppelin tegen een flatgebouw rammen met een vaartje van (ik doe maar een gok) 50km per uur?
Hmmm, kinetische energie is ook afhankelijk van de massa natuurlijk. Bovendien is snelheid nu juist het voordeel van een vliegtuig. Een boot haalt ook 50km/u.
There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_1875173
Een zeppelin is niet van staal zoals de meeste schepen. Ik weet niet waar ze tegenwoordig wel van gemaakt worden, dat geef ik toe, maar het is iig licht materiaal.
pi_1875769
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 15:57 schreef Cosma-Shiva o.a. het volgende:

[knip]

"De Amerikanen hebben een deur geopend die nooit meer gesloten zal worden. Ze moeten beseffen dat de storm van gekaapte vliegtuigen niet zal gaan liggen", aldus Ghaith in een verwijzing naar de aanslagen van 11 september.

[knip]

Als ze nu nog met "gekaapte vliegtuigen" gaan dreigen geven ze dus toe dat zij verantwoordelijk zijn voor de aanslag op 11 september! Of lees ik het verkeerd
pi_1875889
Zal ik je eens iets vertellen? Naar aanleiding van een aantal kranten berichten denk ik dat de eerstvolgende grote terroristische aanslag er een op Arabisch grondgebied zal zijn.

Easy target. Alle ogen zijn nu op het westen gericht, de bewaking is opgevoerd, iedereen is hier in een staat van paranoia dus de next strike is op een plek waar bijna niemand het verwacht en waar de bewaking nog niet zo streng is.

Bovendien heeft bin Laden met z'n moslim broeders ook nog wel een paar appeltjes te schillen...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')