Dat zweeds is wel vet trouwens.. wie had ooit gedacht dat mobiele telefoon in het zweeds gewoon mobiele telefoon is!
quote:dat vond ik er trouwens wel HEEEEEEEEEEL dicht boven op liggen, hoewel het wel gaaf was uitgevoerd zo, met de halve school op de deur bonkend..
Op donderdag 30 mei 2002 22:56 schreef MrWilliams het volgende:
vandaar ook de symboliek van het "uit de kast komen" op het eind.
quote:als je het zo zegt lijkt het alsof Elin altijd al lesbisch is geweest, maar dat wordt nergens duidelijk gemaakt (op opmerkingen na dat ze 70.000 vriendjes heeft gehad maar er niks mee heeft gedaan). Wat wel naar voren komt is dat ze niet zoals iedereen wilde zijn, ze had een drang naar anders zijn en dus vond ze lesbisch zijn wel cool. Zelfs op het einde vond ik het niet duidelijk of ze nu echt verliefd is (ik ben het als jij het ook bent) of dat ze lesbisch is omdat het zo koel (en anders) is.
Elin zat met d'r gevoelens daarom zette ze zich overal tegen af. Ze probeerde vanalles om haar machteloosheid te laten verdwijnen. Ze wist niet wat ze wilde of wist niet hoe ze het best (aan iedereen) kon vertellen dat ze lesbisch was.... vandaar ook de symboliek van het "uit de kast komen" op het eind.Leuke film, slechte muziek, goeie symboliek, leuke humor en realistisch neergezet.
quote:Slechte muziek? Vond de achtergrond muziek op veel momenten juist goed passen in het tijdbeeld van de film en de personages
Leuke film, slechte muziek, goeie symboliek, leuke humor en realistisch neergezet.
quote:Dat was toch ook zo? Of heb ik nu iets zwaar gemist aan deze film?
Op donderdag 30 mei 2002 22:48 schreef Herald het volgende:
komt het aan het eind harder aan dat Elin haar nog eens naait door te zeggen dat ze wél verliefd is.
quote:Hmm..Ik ken geen film waar 2 hele jonge meisjes een relatie met elkaar krijgen..
Op donderdag 30 mei 2002 22:10 schreef Herald het volgende:[..]
is een lesbische relatie zo origineel dan?
Vond die Elin eigenlijk erg vervelend. Suf grietje dat niet weet wat ze moet doen. Vond haar liefde voor Agnes totaal niet oprecht overkomen.
quote:Ja wat wil je nou Sunchaser? Een Amerikaans einde waarin absoluut niets meer te raden over is (cadillac of zoenen in de regen) of, zoals je eerder aangeeft, een ongebruikelijker einde, zodat je jezelf vertwijfeld (we lijken wel pubers) gaat afvragen of het wel ware liefde is?
Op vrijdag 31 mei 2002 02:27 schreef SunChaser het volgende:
Die verliefdheid is maar een fase. Ze liggen in de laatste scene niet in bed maar drinken chocomelk. Niet echt een teken van passie. Meer van wederzijdse vriendschap.
dit is echt de tweede film die we met het hele studentenhuis leuk vonden (eerste was lock stock). Echt superkoel .
quote:Lock Stock, ook een non-hollywoodfilm die extreem goed is(wel compleet anders, maar wel goed)
Op vrijdag 31 mei 2002 09:49 schreef Joz het volgende:
die film was echt EXTREEM goed,dit is echt de tweede film die we met het hele studentenhuis leuk vonden (eerste was lock stock). Echt superkoel
.
Ik vond het wel een aardige film. Heb me i.i.g. flink lopen irriteren aan het puberale gedrag van Elin, dus het toneelspel kwam aardig naturel over.
Overigens ben ik van mening dat Elin in de film absoluut niet oprecht was in haar verliefde gevoelens. Ze werd alleen maar 'lesbisch' omdat ze dat wel 'cool' vond. Dat geeft ze overigens 'tussen de regels door' ook zelf toe.
Het is voor mij wel duidelijk geworden dat ik geen raakvlakken meer heb met jongeren tussen de 12 en 17 jaar. Ik kon me namelijk absoluut niet verplaatsen in de beslissingen die ze namen en de manier waarop ze handelden.
Ik word oud!!!!
quote:Ik had een Pocket PC theme van Fucking Åmål gemaakt en deze werd niet geaccepteerd door PocketThemes.com, vanwege het woordje 'fucking'
Op maandag 27 mei 2002 13:55 schreef Patvs het volgende:
Leuke topic. Toen ik op Amerikaans forum discussie over Fucking Åmål wilde opzetten werd ik direct GEBANNED (je kan er in Microsoft Chat ook NIET over PRATEN), want vanwege de titel FLIPPEN word je automatisch uit de chat gezet.
quote:Heb je wel dezelfde film gezien?
Op vrijdag 31 mei 2002 10:42 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ben ik van mening dat Elin in de film absoluut niet oprecht was in haar verliefde gevoelens. Ze werd alleen maar 'lesbisch' omdat ze dat wel 'cool' vond. Dat geeft ze overigens 'tussen de regels door' ook zelf toe.
quote:In haar geval is cool zijn gelijk aan "Fuck the rest".
Op vrijdag 31 mei 2002 14:18 schreef lzandman het volgende:
Op het eind van de film loopt ze hand in hand met Agnes heel triomfantelijk naar buiten, maar volgens mij niet omdat ze het zo cool vind om lesbisch te zijn. Meer omdat ze nu een soort "Fuck the rest"-gevoel heeft.
quote:Dat is het IKEA-gevoel.
Op vrijdag 31 mei 2002 14:26 schreef Witchfynder het volgende:
Weet je wat ik nu zo frappant vond? Misschien is het wel typisch Zweeds ofzo, maar toch viel het mij op dat bij zowel Elin als Agnes de kussenslopen en de dekbedovertrekken totaal niet bij elkaar pastten.
quote:gaaf dat sommige mensen dit zien. Ik zou er persoonlijk nooit naar kijken!
Op vrijdag 31 mei 2002 14:26 schreef Witchfynder het volgende:
Weet je wat ik nu zo frappant vond? Misschien is het wel typisch Zweeds ofzo, maar toch viel het mij op dat bij zowel Elin als Agnes de kussenslopen en de dekbedovertrekken totaal niet bij elkaar pastten.
Maareh...wel een film waar ik bekende dingen in tegenkom enne wat is er mis met "VBOers met een brommer"??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |