goa
trance
trip house
dance
deep house
hard house
progressive house
* BdR vind dit gewoon interesant doenerij
ik vin het verschil geen subcategorie waardig.. toch?
En wie verzint al die namen? Volgens mij die platen maatschappijen en DJ's enzo. Want na gabber wil niemand bij de grote massa horen, zo van "mijn soort house is uniek". Door zoveel 'verschillende' housesoorten uit te brengen hebben platenmaatschappij een soort "verdeel en heers" zeg maar
quote:Ik vind dat er vier stromingen zijn : Club, Trance, Techno en Tech House.
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:01 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Detroit house en chicago house heb je ook nog.
Ik begrijp het ook niet, het zijn toch minimale verschillen.
Daar zitten reuzeverschillen tussen.
Wat denken jullie trouwens van Cybergothic, hoort het nou bij de dance of de rock?
quote:wat versta je onder tech house? (hardcore ofzo? dat vind ik nl ook best een verschil met de overige 3)
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:05 schreef zodiakk het volgende:
Ik vind dat er vier stromingen zijn : Club, Trance, Techno en Tech House.Daar zitten reuzeverschillen tussen.
quote:Jaja volgens mij zit er nogal een GROOT verschil tussen Industrial en hardhouse hoor. Dat hoort mijn oma zelfs nog.
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:07 schreef SiGNe het volgende:
wat bijv. te denken van Hardhouse en industrial, ok de verschillen zijn er maar wel errug klein.
Maar vergelijk het met andere soorten muziek. Bijv: Hard Rock, Metal, Death Metal, Speed Metal, enz. M'n ma zou het allemaal herrie noemen, maar iemand die er van houdt hoort het verschil zeker wel.
Om een lang verhaal kort te maken: Je lijkt m'n ma wel!
quote:Mjah, het spul wat Remy draait meestal. Maar dat is niet het enige, ik kan ff geen andere voorbeelden noemen maar ze zijn er wel. De chemistry compilatieCD's vind ik Tech-house.
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:45 schreef Vision het volgende:[..]
wat versta je onder tech house? (hardcore ofzo? dat vind ik nl ook best een verschil met de overige 3)
quote:Denk 303 en je hebt Acid.
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:14 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Nu we het er toch over hebben, wat is het verschil tussen deephouse en chicagohouse?
En wat is Acid nu precies?
quote:Ehh..bonzai is geen stroming maar een label. Waar idd geweldige nummers op uit zijn gekomen. Bv Thunderbal--Bonzai channel 1!!
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:21 schreef -ScuL- het volgende:
ik wil Bonzai nog toevoegen aan de opsomming... een soort van combi tussen Trance, harde Techno en misschien een klein beetje een hardcore invloed, terwijl het volgens mij al eerder bestond
Best relaxte muziek hehe
quote:techhouse is juist de wat meer rustigere techno, meer ritmes, rustigere sounds, af en toe enzo, o.a. Michel de Heij en Remy draaien techhouse
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:45 schreef Vision het volgende:[..]
wat versta je onder tech house? (hardcore ofzo? dat vind ik nl ook best een verschil met de overige 3)
zeer relaxte muziek in ieder geval imho
quote:Wat is 303
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:22 schreef zodiakk het volgende:[..]
Denk 303 en je hebt Acid.
quote:een 303 is een (eik mislukte) synthesizer voor bassen. Het werd zo'n gigantisch succes dat die synth gewoon staat voor een heel genre.
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:48 schreef wimpie-bosboom het volgende:[..]
Wat is 303
mike 303
quote:Jup.. maar in Azië is het toch een vrij heftige 'sub-stroming' geweest hoor
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:25 schreef MarcoV het volgende:[..]
Ehh..bonzai is geen stroming maar een label. Waar idd geweldige nummers op uit zijn gekomen. Bv Thunderbal--Bonzai channel 1!!
quote:De TB-303 is het meest gebruikte instrument in vrijwel alle Techno/Trance/House achtige nummers...
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:52 schreef zodiakk het volgende:[..]
een 303 is een (eik mislukte) synthesizer voor bassen. Het werd zo'n gigantisch succes dat die synth gewoon staat voor een heel genre.
De bedoeling van Roland was om een elektrische basgitaar simulator te bouwen maar dat is goed mislukt. Eind jaren tachtig is dat ding ontdekt door de eerste pioniers in de House-scene.. Daaruit is toen vrijwel meteen die rauwe acid/industrial achtige scene ontstaan. Tegenwoordig wordt ie bij Trance enzo ook gebruikt als bass-lijn sampletje.. en ook in commerciële nummers kom je 'm vaak tegen.
Hij heeft echt een heel distinct geluid.. (herken 'm zo )
Het is wel een kewl apparaat, maar omdat ze in een beperkte oplage zijn gemaakt (vanwege de mislukking) zijn ze amper nog te koop.. (denk aan 2000 piek als je er nog 1 kan krijgen ofzo hehe)
Prachtige anekdote over de 303 weer, al zeg ik het zelf..
(oja, overigens die cijfers 303 komen voor in heel veel titels van nummers maar dat had je vast wel gemerkt).
Evenals 909 (Revolution 909 - Daft Punk bijvoorbeeld).. 909 is een zwaar roelerende bass-machine (Met basjes, hihatjes, clapjes e.d.)
allemaal een pot nat zeg maar
en dan heb je ook lichte rock en rock rock ensow
doe mij maar een kort rokje
quote:hee geinig, lijkt idd wel klein beetje op bassgitaar.. anyway ik had dat nr Speedy J - three'o three gevonden en die is erg cool! zijn idd meer van dat soort nummers met 1 deuntje over-and-over, en dan steeds scheller enzo, dat vinnik altijd erg spacy tracks
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:22 schreef -ScuL- het volgende:
anekdote over de 303
quote:Wat dacht je van "Wink - Higher State of Consciousness"
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:39 schreef BdR het volgende:[..]
hee geinig, lijkt idd wel klein beetje op bassgitaar.. anyway ik had dat nr Speedy J - three'o three gevonden en die is erg cool! zijn idd meer van dat soort nummers met 1 deuntje over-and-over, en dan steeds scheller enzo, dat vinnik altijd erg spacy tracks
Ultrasonic - Check your head is ook zo'n 303-achtig nummer
quote:bestond volgens mij niet eerder. het is voortgekomen uit hardcore. of naja, niet hedendaagse hardcore, meer dat uit '89 - '92.
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:21 schreef -ScuL- het volgende:
ik wil Bonzai nog toevoegen aan de opsomming... een soort van combi tussen Trance, harde Techno en misschien een klein beetje een hardcore invloed, terwijl het volgens mij al eerder bestond
Best relaxte muziek hehe
Neemt overigens niet weg dat ze lekker muziek maken
quote:(geweldig nummer)
my style... is much *funky sound* BETTER
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |