die mensen posten hier om een paar redenen. Weet niet precies wat de redenen zijn maar ze posten het hier. Een reden die er niet bijzit is om aangesproken te worden als mietje. Eikel die niet zoekt. of iets anders in die geest.
Die mensen voelen zich klote en willen dat even van zich afschrijven. Het bestaan van 3 of 4 topics met "vrouwen zijn niet te snappen" in die geest is op zich logisch. Ze zitten ergens mee en willen zich concentreren op die zaak en niet op nog 7 mensen met hetzelfde gevoel. Want vaak heeft het met heel iets anders te maken. Generaliseren word hier toch zo vaak ontmoedigd ? Waarom word het dan wel gedaan met het "ordelen" over topics. Als ik hier iets zou posten over een relatie of een probleem dan zou ik dat niet achter een ander topic plaatsen maar mijn eigen topic aanmaken.Ik wil mijn probleem duidelijk maken en het niet verwarren met een ander probleem.
Leven is al moeilijk genoeg op zo'n moment. Ik wil me dan niet druk maken over iemand anders zijn probleem.
Zo en dat moest ik nou ffies kwijt
edit typo
[Dit bericht is gewijzigd door Knut op 03-10-2001 03:35]
quote:Mijn opa zei altijd : "Als je dan toch niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks"
Op woensdag 03 oktober 2001 03:23 schreef Berserker het volgende:
Ik maak me ook zo druk over dat soort dingen!
quote:Sorry ben in een sarcastische bui. Waait wel weer over, kameeltje.
Op woensdag 03 oktober 2001 03:27 schreef Camel het volgende:[..]
Mijn opa zei altijd : "Als je dan toch niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks"
quote:En het zelfde gaat op voor de mensen waar Knut het hier over hebt lijkt me..
Mijn opa zei altijd : "Als je dan toch niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks"
quote:
quote:Wijze woorden.
Op woensdag 03 oktober 2001 03:16 schreef Knut het volgende:
Er lopen hier een paar personen rond(Ik heb geeneens de moeite genomen de nicks te onthouden) die het noodzakelijk vinden om af te zeiken op :
- Mensen die zich niet helemaal lekker in hun vel voelen.
- Mensen die op een niet zo lekker punt in hun leven zitten.
- Mensen die net uit een relatie stappen.
- Mensen die niet precies weten wat te doen en een woord van advies zouden kunnen gebruiken.
- Mensen die gewoon eventjes een hart onder de riem nodig hebbendie mensen posten hier om een paar redenen. Weet niet precies wat de redenen zijn maar ze posten het hier. Een reden die er niet bijzit is om aangesproken te worden als mietje. Eikel die niet zoekt. of iets anders in die geest.
Die mensen voelen zich klote en willen dat even van zich afschrijven. Het bestaan van 3 of 4 topics met "vrouwen zijn niet te snappen" in die geest is op zich logisch. Ze zitten ergens mee en willen zich concentreren op die zaak en niet op nog 7 mensen met hetzelfde gevoel. Want vaak heeft het met heel iets anders te maken. Generaliseren word hier toch zo vaak ontmoedigd ? Waarom word het dan wel gedaan met het "ordelen" over topics. Als ik hier iets zou posten over een relatie of een probleem dan zou ik dat niet achter een ander topic plaatsen maar mijn eigen topic aanmaken.Ik wil mijn probleem duidelijk maken en het niet verwarren met een ander probleem.
Leven is al moeilijk genoeg op zo'n moment. Ik wil me dan niet druk maken over iemand anders zijn probleem.
Zo en dat moest ik nou ffies kwijt
edit typo
Knut, je standpunten zijn goed natuurlijk, maar helaas zul je er niks mee berijken. Zelf plaats ik ook van dit soort posts hoor, gewoon.. dat heb ik iig het gevoel dat ik iets doe.
De manier, waarop ze reageren is meer tekenend voor hen dan voor de topicstarter. Van mij mag iedereen hier ze probleem posten en ik wil er graag op reageren.
Laten we die trent gewoon voortzetten en de nutteloze reacties links laten liggen. (blijft toch uiteindelijk een democratie)
[Dit bericht is gewijzigd door michielk op 03-10-2001 15:16]
quote:Hij past niet meer in het groepje nu denk.
Op woensdag 03 oktober 2001 14:59 schreef SunChaser het volgende:
Je zou eigenlijk weer moderator moeten worden Knut! [afbeelding]
Ik ben nog niet klaar: "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" dacht ik ook toen ik dit topic opende. Je hebt eerlijke antwoorden en aardige antwoorden. Eerlijke antwoorden kunnen bijzonder confronterend zijn en ook als zijnde ronduit kwetsend worden opgevat. Ik vind wel dat er ook eerlijke antwoorden mogen worden gegeven. Ook al is dat misschien niet hetgene wat de topic-opener wilt horen, of wat confronterend kan zijn.
quote:Ik vind het een verschil als het gaat om twee gelijkwaardige topiques waarbij de topiqueopeners een uitgebreid verhaal vertellen waar je als lezer en dus ook als quasi-adviseur beter mee uit de voeten kan of een korte reactie als "grrr vrouwen zijn kut... heeft het uitgemaakt.. snap ze niet..." wat als openingspost wordt gegeven en je eigenlijk niks zinnigs, of in ieder geval niks persoonlijks tegen de bewuste schrijver kan zeggen behalve je stukje in het eerdere "vrouwen zijn niet te snappen" (wat overigens ook erg generaliserend is wat hier toch zo vaak wordt ontmoedigd?) topique.
Op woensdag 03 oktober 2001 03:16 schreef Knut het volgende:
Die mensen voelen zich klote en willen dat even van zich afschrijven. Het bestaan van 3 of 4 topics met "vrouwen zijn niet te snappen" in die geest is op zich logisch. Ze zitten ergens mee en willen zich concentreren op die zaak en niet op nog 7 mensen met hetzelfde gevoel. Want vaak heeft het met heel iets anders te maken. Generaliseren word hier toch zo vaak ontmoedigd ? Waarom word het dan wel gedaan met het "oordelen" over topics. Als ik hier iets zou posten over een relatie of een probleem dan zou ik dat niet achter een ander topic plaatsen maar mijn eigen topic aanmaken.Ik wil mijn probleem duidelijk maken en het niet verwarren met een ander probleem.
Als nu drie mensen een topique openen met (alleen) "ik voel me kut" dan vind ik dat dat best in één topique kan. Het is anders als het gaat om "ik voel me kut want mijn ouders gaan scheiden" "ik voel me kut omdat het op school niet wil lukken" en "ik voel me kut omdat mijn vriend(in) het heeft uitgemaakt".
Als je toch de moeite neemt om hier je verhaal neer te kwakken mag het best een persoonlijk(er) verhaal zijn en niet te generiek verteld.
quote:oooohw bedoelde Knut jou
Op woensdag 03 oktober 2001 15:47 schreef weerdo het volgende:
Mocht ik door de topic-opener bedoeld worden
quote:Voorkomen is beter dan een ban.
Op woensdag 03 oktober 2001 15:50 schreef Herald het volgende:
oooohw bedoelde Knut jou![]()
quote:Ok, maar ik heb het topic gelezen waarover het ging en ik moet zeggen dat de reacties daarin verre van constructief waren. Sloeg als een l*l op een drumstel. Als je een topic flauwekul of achterhaald vindt, laat het dan zo zijn maar ga er niet in lopen klooien. Oprechte meningen willen mensen horen, niet afgezeikt worden en dat gebeurde wel.....
Op woensdag 03 oktober 2001 15:47 schreef weerdo het volgende:
Mocht ik door de topic-opener bedoeld worden: hierbij excuuseer ik me voor eventuele kwetsende postings in dit sub-forum. Ik zal er voortaan extra scherp op zijn.Ik ben nog niet klaar: "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" dacht ik ook toen ik dit topic opende. Je hebt eerlijke antwoorden en aardige antwoorden. Eerlijke antwoorden kunnen bijzonder confronterend zijn en ook als zijnde ronduit kwetsend worden opgevat. Ik vind wel dat er ook eerlijke antwoorden mogen worden gegeven. Ook al is dat misschien niet hetgene wat de topic-opener wilt horen, of wat confronterend kan zijn.
Iemand veroordelen of bannen vind ik geen optie... Iemand die moedwillig anderen wil kwetsen is alleen maar zielig imho en moet je geen erkenning geven door een ban of een post...
Trek daar jullie eigen conclusies maar uit
De opmerkingen in het bovenstaande topic irriteren mij ook heel erg
Hoe kan iemand zo achterlijk reageren op zo'n serieus topic?
quote:En toch komt het best wel voor dat mensen hun excuses aanbieden. Echt waar!
Op woensdag 03 oktober 2001 14:00 schreef Svart Rose het volgende:
Valt het jullie ook op dat in dit soort topics nooit iemand zegt: "sorry, je hebt gelijk, ik zal het nooit meer doen."
En ik denk ook niet dat iemand dat ooit zal denken... Of toch wel? Kom.. wees eens eerlijk, laat je van de goede kant zien.Knut, je standpunten zijn goed natuurlijk, maar helaas zul je er niks mee berijken. Zelf plaats ik ook van dit soort posts hoor, gewoon.. dat heb ik iig het gevoel dat ik iets doe.
De openingsposting van Jizzy komt vervreemdend over. Puur qua vorm (hallo, groetjes, fotootje, smiley) lijkt het over iets totaal anders te gaan. Dat kan echter nog geen reden zijn om zó gemakkelijk over de zwaarte van het probleem te stappen en het te beridiculiseren.
Er wordt hier terecht een beroep gedaan op het fatsoen van posters zonder rake reacties uit te willen bannen.
quote:Bestaat er een weerforum dan??
Op woensdag 03 oktober 2001 14:59 schreef SunChaser het volgende:
Je zou eigenlijk weer moderator moeten worden Knut! [afbeelding]
quote:lol
Op vrijdag 05 oktober 2001 16:46 schreef Love Mae King het volgende:Bestaat er een weerforum dan??
---- on topic ----
knut heef natuurlijk helemaal gelijk. In ieder Forum kun je grappen maken, BEHALVE in dit forum. Hier gaat het om gevoelens van (geloof het of niet ) echte mensen. Vaak misschien al wat onzeker om hun problemen hier tegenover vreemden te posten. Er is dan (denk ik) niets erger dan volledig afgezeikt te worden.
* Vision vraagt zich af of die figuren dat ook irl zouden doen
ik denk van niet.... (en zowel, dan hoop ik dat de eerste de beste keer dat ze dat flikken helemaal lens worden geslagen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |