Doei doei
quote:Snik snik, heb ik hier zo mijn best op staan doen, had ik dat maar eerder geweten
Op vrijdag 12 oktober 2001 05:58 schreef Lois het volgende:
Jessie, als je die hydrofiele luiers wil gebruiken voor afdrogen kan je ze beter niet strijken. Ze drogen dan veel minder af.
Ik heb ook brusselse wafeltjesen dat droogt prima. Het staat wel niet zo mooi maar soit.
Al je werk voor niks.
Nu maar hopen dat de kleine netjes op tijd komt, dan heb ik er eindelijk een verjaardagsgenootje bij!
(k wacht er al bijna 20 jaar op)
Succes!
Dikke zoen van Beebie (en een klein kusje op je dikke buik)
*Beeb zit zelf ook in spanning, want grote zus hoeft nog maar ongeveer 5 weekjes*
quote:Je hebt gelijk, ik had het dus over een bedzeiltje. Maar nu ben ik weer in verwarring gebracht, want matrasbeschermers heb ik niet (en heb ik die eigenlijk ook nodig?). Vraag me toch af waar moet je je matras dan tegen beschermen van de onderkant? Opspattend water??
Op donderdag 11 oktober 2001 22:58 schreef jessie het volgende:
Nausicaa,
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij klopt er iets niet. Een matrasbeschermer moet echt onder je matras. Dat was het enige dat ik zeker wist.
O, en over dat strijken van die luiers/handdoeken: daar ben ik ook gauw mee opgehouden hoor (idd ook nadat iemand mij zei dat ze ongestreken beter drogen). Ik heb wel wat beters te doen, en bovendien is strijken ook niet mijn hobby... Dus: aan de kant met dat strijkapparaat, laat je kraamhulp die dingen straks maar gewoon strijken (doet ze vast, want ze strijken volgens mij al-les, en daarna gewoon lekker uit de droger in de kast
N.
Doei doei
quote:En nog steeds helemaal geen verbetering?
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:06 schreef Knorretje het volgende:
* Knorretje is nog steeds aan het rommelen met kotsbakkies, dekens, pilletjes en cremepjes
* Kleintje heeft het toch wel heel erg met je te doen! Dikke om je op te beuren!
quote:Gaaaaaaaaf, nou kan ik jouw verjaardag nooooit meer vergeten jessie
Op vrijdag 12 oktober 2001 20:54 schreef jessie het volgende:
Ik was 29 sept jarig en toen is de kleine van No Nick geboren.
Bij mijn laatste controle was de kleine weer gedraaid, ik had gehoopt dat ze lekker met t koppie omlaag bleef liggen, maar ze mocht van de verloskundige nog lekker draaien.
Mijn bloeddruk was weer oke gelukkig, hier was ik ook wel erg blij om. Ik denk dat alle zwangeren toch wel een beetje vrezen voor een ziekenhuisopname om een of andere reden, dat lijkt me echt niet leuk. Maarja, als het moet dan moet het, we hebben het er natuurlijk voor over.
Ik hoop maar de de misselijkheid van Knorretje snel over is..... dan kun je tenminste eindelijk es een beetje gaan genieten.
Hoever ben je nu precies Knor?
quote:Morgen is ons Knor 11 weken zwanger. De misselijkheid vindt ze zelf overigens niet het ergste, maar het
Op zaterdag 13 oktober 2001 11:52 schreef Dinus het volgende:
Ik hoop maar de de misselijkheid van Knorretje snel over is..... dan kun je tenminste eindelijk es een beetje gaan genieten.
Hoever ben je nu precies Knor?
quote:Heel persoonlijke vraag inderdaad. Ik durf hem wel aan
Op zaterdag 13 oktober 2001 18:52 schreef Catootje het volgende:
Effe een zeeer, zeeer persoonlijke en brutale vraag: Hoe is het met de relatie na de baby? Was dat niet heel erg moeilijk: pijn, moe, huilen, stress, alles nieuw? Hoe zorg je dat de relatie met elkaar goed blijft? Hoe doen jullie dat? Valt het tegen, een babietje erbij, of valt het mee (vanuit de relatie gezien)?
Ik had ook even een vraag. Wij zijn op zoek naar een kinderstoel. Nou word mij aan alle kanten een zogenaamde Triptrap stoel aangeraden. Alleen die zijn zoooo duur.
Iemand ervaring met die stoel of juist een andere ??
* Lois ziet door de kinderstoelen weer eens het bos niet.
quote:Wij hebben een Ikea kinderstoel. Simpel ding, maar werkt prima. Let in elk geval op dat het blad uit een stuk is. Dus geen fraaie maar onpraktische randjes waar baby zijn maaltijd onder smeert en die je er vervolgens met een mes uit moet pulken
Op zondag 14 oktober 2001 14:48 schreef Lois het volgende:[..]
Ik had ook even een vraag. Wij zijn op zoek naar een kinderstoel. Nou word mij aan alle kanten een zogenaamde Triptrap stoel aangeraden. Alleen die zijn zoooo duur.
Iemand ervaring met die stoel of juist een andere ??
* Lois ziet door de kinderstoelen weer eens het bos niet.
De Tripp-trapp is heel goed, heb ik gehoord, maar onwijs duur. Voordeel is wel, dat je hem jarenlang kunt gebruiken, want het wordt een gewone stoel naderhand. Er zijn trouwens ook goedkopere imitaties te koop hoor.
Je kunt eens rondkijken op het forum van ouders online (www.ouders.nl), in het archief daar staat zat over allerlei ervaringen met kinderstoelen. Succes met het dwalen in Kinderstoelenland
quote:Ik ken eigenlijk niemand die tevreden was met een goedkope imitatie, alleen maar verschillende mensen die vrij regelmatig met een tubetje lijm in de weer moesten.....
Op zondag 14 oktober 2001 16:51 schreef Rewimo het volgende:
De Tripp-trapp is heel goed, heb ik gehoord, maar onwijs duur. Voordeel is wel, dat je hem jarenlang kunt gebruiken, want het wordt een gewone stoel naderhand. Er zijn trouwens ook goedkopere imitaties te koop hoor.
Jessie hoe vond je die bevalling met de Tens?
Mijn indruk was dat ze er vooral veel aan had in het begin. Wat ik erg jammer vond was dat er niet dieper op ingegaan werd, heeft ze verschil gemerkt met haar vorige bevalling, was het beter nu, vond ze het echt helpen, en meer van dat soort vragen. Ik vond het wel weer een wonder hoor die bevalling, wat een wijs babietje en wat een heerlijke kreetjes.
Catoot om even jouw vraag te beantwoorden.
Onze relatie is altijd heel erg hecht geweest, wij doen veel dingen samen en naast alles wat je in een partner verwacht is Jeroen ook mijn beste vriend.
In het begin met Eva moesten we erg wennen aan onze nieuwe rol. Zo erg soms dat ik me alleen mama voelde en helemaal kwijt was hoe vrouw/vriendin/geliefde ook al weer was.
Het is en was ontzettend wennen dat we niet meer met zijn 2tjes zijn. Aan de andere kant is het ook alsof het nooit anders is geweest. Het is heel dubbel.
Wat ik heel moeilijk vind is tijd maken voor elkaar. Tegenwoordig zijn we vaak zo ontzettend druk met Eva en daarnaast ontzettend moe dat dat weleens vergeten word.
Vooral nu ze (nog steeds) ziek is is het bijna schier onmogelijk. De weinige vrije tijd die we hebben brengen we voornamelijk slapend door .
Een groot voordeel van de band die wij hebben vind ik dat we niet in paniek raken als we eventjes geen tijd hebben voor elkaar. Vaak is een knuffel voldoende om aan te geven dat we nog steeds bij elkaar horen en dat het wel weer goed komt.
Doordat wij samen reizen naar ons werk geeft dat een paar keer per week ons mooi de tijd om weer eens helemaal bij te kletsen. Dat hebben we ook allebei nodig, over zo'n babyhoofdje heen praten is ook niet alles.
Wat ik voornamelijk mis is de vrijheid die we met zijn tweetjes hadden, zo even uit eten gaan of gewoon winkelen of wat ook.
Aan de andere kant zou ik voor geen goud meer willen ruilen.
Kortom, het is wel wennen dat we niet meer zoveel tijd hebben voor elkaar maar dit is ook zoveel leuker.
Onze tijd komt wel weer als ze straks beter en vroeger slaapt denk ik zo.
weet je wat een kennis van mij zei, en dat vond ik heel emotioneel; dat ze nu pas besefte hoeveel haar ouders van haar gehouden moeten hebben. Vond ik heel mooi, en dat kan ik mij ook goed voorstellen.
Nou ik ga weer even lekker hangen
Doei doei
Melden bij de VK of de gyn, die enkels! Ik had het ook, op het laatst (2 weken voor uitgerekende datum), kostte me een week ziekenhuis. Met veel rust gaat het weg, maar je moet er wel naar laten kijken. Ik had ook van het ene op het andere moment ZULKE voeten! Kan een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Dus niet mee blijven lopen, morgen meteen gyn of VK bellen. Beloofd?
Goed nieuws dus. Maar het meest bijzondere van alles: De ECHO !
Onvoorstelbaar. Waar ik normaal gesproken naar een echo kijk met een idee van 'que? en daar moet ik wat in zien ?' zag ik nu een prachtig elf weken oud urretje vrolijk met de beetjes en handjes spartelen!! Even had ik zelfs het idee dat de kleine naar me zwaaide
Ik kan het nog steeds niet geloven. In Knor's buik zit een heeeeeeeel klein kindje dat enthousiast aan het watertrappelen is!! En dat heeeeele kleine kindje is van mij!! Ik kan trouwens nu al zien dat 't een vrolijk kind zal worden, want zo enthousiast reageren op de geluidsgolven van de inwendige probe en zo blij en vrolijk kunstjes vertonen voor de trotse aanstaande pappa en mamma kan alleen maar betekenen dat we een schat van een kind krijgen...
* Danny is blij
* Rewimo had ook al gereageerd in het misselijkheids-draadje
quote:Die kans acht ik zeer aanwezig ja
Op maandag 15 oktober 2001 21:57 schreef Catootje het volgende:
Maar nee, Danny!!! Oe, wat leuk! Geef maar toe, je wordt zo'n smeltpapa!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |