abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1878328
Nausicaa,
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij klopt er iets niet. Een matrasbeschermer moet echt onder je matras. Dat was het enige dat ik zeker wist. Dat is een ding met een soort rubberen nopjes zodat je matras ook niet schuift enzo. Ik denk dat jij het zeiltje bedoelt. Je heb gewoon plastic zeiltjes od zeiltjes met molton er omheen. Die laatste heb ik. En volgens jou moet die dus onder de molton. Weet ik dat ook weer.
Pfffff wat een gedoe he allemaal
O en ik heb me hydrofiele luiers (te gebruiken als handdoek, waarom noemen ze dat dan niet gewoon babyhanddoek, maar goed) gewassen. Hallo zeg wat komen die gekreukeld uit de droger. Lijkt wel zo'n brusselse wafel. Heb er heel lang op staan strijken en ben al geen strijkmens. Koop voor mezelf heel veel van strechtmatriaal zodat ik weinig hoef te strijken, heb ik 12 van die kreukeldoeken lolololololol. Ik heb het er nu al superdruk mee, laat staan als die kleine scheet er dalijk is.

Doei doei

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 12 oktober 2001 @ 05:58:48 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1879932
Jessie, als je die hydrofiele luiers wil gebruiken voor afdrogen kan je ze beter niet strijken. Ze drogen dan veel minder af.
Ik heb ook brusselse wafeltjes en dat droogt prima. Het staat wel niet zo mooi maar soit.
Al je werk voor niks .
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1880576
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 05:58 schreef Lois het volgende:
Jessie, als je die hydrofiele luiers wil gebruiken voor afdrogen kan je ze beter niet strijken. Ze drogen dan veel minder af.
Ik heb ook brusselse wafeltjes en dat droogt prima. Het staat wel niet zo mooi maar soit.
Al je werk voor niks .
Snik snik, heb ik hier zo mijn best op staan doen, had ik dat maar eerder geweten
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 12:24:10 #104
11829 Beebie
lekker pittig
pi_1881088
Jessie,

Nu maar hopen dat de kleine netjes op tijd komt, dan heb ik er eindelijk een verjaardagsgenootje bij!

(k wacht er al bijna 20 jaar op)

Succes!
Dikke zoen van Beebie (en een klein kusje op je dikke buik)

*Beeb zit zelf ook in spanning, want grote zus hoeft nog maar ongeveer 5 weekjes*

pi_1884684
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 22:58 schreef jessie het volgende:
Nausicaa,
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij klopt er iets niet. Een matrasbeschermer moet echt onder je matras. Dat was het enige dat ik zeker wist.
Je hebt gelijk, ik had het dus over een bedzeiltje. Maar nu ben ik weer in verwarring gebracht, want matrasbeschermers heb ik niet (en heb ik die eigenlijk ook nodig?). Vraag me toch af waar moet je je matras dan tegen beschermen van de onderkant? Opspattend water?? Dan moet het wel heel erg mis zijn
Ow, wacht even, ik denk dat ik het weet: een matrasbeschermer had je vroeger echt nodig als je op zo'n spiraalbodem lag, want dat is niet zo goed voor je matras. Maar ik lig al jaren op een gewone lattenbodem, en dan hoeft het volgens mij niet echt. En Jordens ledikantje heeft ook een soort lattenbodem. Is dat ook weer opgelost...

O, en over dat strijken van die luiers/handdoeken: daar ben ik ook gauw mee opgehouden hoor (idd ook nadat iemand mij zei dat ze ongestreken beter drogen). Ik heb wel wat beters te doen, en bovendien is strijken ook niet mijn hobby... Dus: aan de kant met dat strijkapparaat, laat je kraamhulp die dingen straks maar gewoon strijken (doet ze vast, want ze strijken volgens mij al-les, en daarna gewoon lekker uit de droger in de kast

N.

pi_1885323
Beebie, ik zal mijn best doen om het kindje op tijd te laten komen ok En spannend je zus nog 5 weekies
Is leuk he als dat zo is. Ik was 29 sept jarig en toen is de kleine van No Nick geboren.
Nausicaa die matrabeschermer is er voor dat je matras niet te veel schuift geloof ik en daardoor minder snel beschadigd. Maar ja ik heb hem ook maar aan laten smeren misschien
Vanmiddag weer naar de gyn geweest en ook weer echo gehad. Voor de zekerheid nog naar geslacht laten kijken. Bij een pretecho hadden ze wel gezien dat het een meisje was maar in ziekenhuis konden ze het niet zien omdat ze haar beentjes teveel bij elkaar hield. Ik zeg ze omdat het nu echt overduidelijk te zien was. Ik mocht vooral doorgaan met het kopen van roze dingentjes zei ze Want ik begon me toch wel een beetje zorgen te maken, had het al tegen een aantal vriendinnen ook gezegd en die bleven ook maar kopen met roze en lila en jurkjes enz.
Verder zag het er allemaal goed uit. Het hoofdje lag al keurig naar beneden en dat zou ook niet meer veranderen zei ze. Het opmeten ging wat moeilijk, omdat ze op het ruggetje keek ipv op het buikje. Het rompje meten ze vanaf het naveltje ofzo en dat ging nu niet zo makkelijk, dus dat wer een schatting. De omtrek van het hoofdje was 30 cm. Ik had nog genoeg vruchtwater en dus kon het kindje nog genoeg groeien, placenta was ook goed. Mijn bloeddruk was helemaal keurig 110 om 75. zo laag is ie nog niet geweest en dat tegen het einde is natuurlijk mooi. Was wel weer ruim 3 kilo aangekomen dat is wat minder, ik ben al vrij flink, maar ja... als dat alles is. Nu over 3 weken weer terug dan over 2 en dan om de week.
Aanstaande zondag weer nieuwe afleveringen van de kraamafdeling om half negen op sbs6. Dit zei ik vorige week ook al maar toen ging het niet door ivm de aanvallen in afganistan.
Als ik buiten loop ofzo kijken steeds meer mensen naar mijn buik zo leuk vind ik dat, dan loop ik er echt beretrots mee rond. O ja ook zo leuk de gyn en een assistent die er bij was zeiden dat ik een mooi strak buikie had, hahahahahaha. Nou dat heeft nog nooit iemand tegen me gezegd dus die moet ik onthouden
Hee Knorretje hoe is het met jou? Is de misselijkheid al wat minder?
En gaoxing, hoe is het met jou verder?
En Dinus en Moonie?
Slapen jullie ook zo slecht?
Nou ik ben weer even uitgeratelt.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1885846
* Knorretje is nog steeds aan het rommelen met kotsbakkies, dekens, pilletjes en cremepjes
pi_1885919
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:06 schreef Knorretje het volgende:
* Knorretje is nog steeds aan het rommelen met kotsbakkies, dekens, pilletjes en cremepjes
En nog steeds helemaal geen verbetering?
Hebbie niet stiekem iets van een virusje te pakken ofzo?
Dit kan toch niet goed zijn.
Hou je echt helemaal niets binnen?

* Kleintje heeft het toch wel heel erg met je te doen! Dikke om je op te beuren!

zaterdag 13 oktober 2001 @ 08:56:18 #109
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1888596
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 20:54 schreef jessie het volgende:
Ik was 29 sept jarig en toen is de kleine van No Nick geboren.
Gaaaaaaaaf, nou kan ik jouw verjaardag nooooit meer vergeten jessie
Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_1888872
Ik heb zin om te gaan bowlen met Gaoxing...
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_1889072
Hartstikke leuk Jessie, nu ook zeker een meisje dus!
Fijn dat alles zo goed gaat, heerlijk is het dan he om zo met je buik te lopen pronken. Over lopen gesproken, als ik een minuut of 5 loop begin ik de buik soms zo te voelen, dan wordt ie ook erg hard. Na een paar minuten is dat dan weer over gelukkig.

Bij mijn laatste controle was de kleine weer gedraaid, ik had gehoopt dat ze lekker met t koppie omlaag bleef liggen, maar ze mocht van de verloskundige nog lekker draaien.
Mijn bloeddruk was weer oke gelukkig, hier was ik ook wel erg blij om. Ik denk dat alle zwangeren toch wel een beetje vrezen voor een ziekenhuisopname om een of andere reden, dat lijkt me echt niet leuk. Maarja, als het moet dan moet het, we hebben het er natuurlijk voor over.

Ik hoop maar de de misselijkheid van Knorretje snel over is..... dan kun je tenminste eindelijk es een beetje gaan genieten.
Hoever ben je nu precies Knor?

Zolang er was is, is er leven.
  Admin zaterdag 13 oktober 2001 @ 15:37:08 #112
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1890158
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2001 11:52 schreef Dinus het volgende:
Ik hoop maar de de misselijkheid van Knorretje snel over is..... dan kun je tenminste eindelijk es een beetje gaan genieten.
Hoever ben je nu precies Knor?
Morgen is ons Knor 11 weken zwanger. De misselijkheid vindt ze zelf overigens niet het ergste, maar het
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_1890937
Effe een zeeer, zeeer persoonlijke en brutale vraag: Hoe is het met de relatie na de baby? Was dat niet heel erg moeilijk: pijn, moe, huilen, stress, alles nieuw? Hoe zorg je dat de relatie met elkaar goed blijft? Hoe doen jullie dat? Valt het tegen, een babietje erbij, of valt het mee (vanuit de relatie gezien)?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator zondag 14 oktober 2001 @ 14:48:49 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1896363
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2001 18:52 schreef Catootje het volgende:
Effe een zeeer, zeeer persoonlijke en brutale vraag: Hoe is het met de relatie na de baby? Was dat niet heel erg moeilijk: pijn, moe, huilen, stress, alles nieuw? Hoe zorg je dat de relatie met elkaar goed blijft? Hoe doen jullie dat? Valt het tegen, een babietje erbij, of valt het mee (vanuit de relatie gezien)?
Heel persoonlijke vraag inderdaad. Ik durf hem wel aan maar dat doe ik vanavond/morgen even als ik iets meer tijd heb oke ?

Ik had ook even een vraag. Wij zijn op zoek naar een kinderstoel. Nou word mij aan alle kanten een zogenaamde Triptrap stoel aangeraden. Alleen die zijn zoooo duur.
Iemand ervaring met die stoel of juist een andere ??
* Lois ziet door de kinderstoelen weer eens het bos niet.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 oktober 2001 @ 16:51:19 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1897438
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 14:48 schreef Lois het volgende:

[..]
Ik had ook even een vraag. Wij zijn op zoek naar een kinderstoel. Nou word mij aan alle kanten een zogenaamde Triptrap stoel aangeraden. Alleen die zijn zoooo duur.
Iemand ervaring met die stoel of juist een andere ??
* Lois ziet door de kinderstoelen weer eens het bos niet.

Wij hebben een Ikea kinderstoel. Simpel ding, maar werkt prima. Let in elk geval op dat het blad uit een stuk is. Dus geen fraaie maar onpraktische randjes waar baby zijn maaltijd onder smeert en die je er vervolgens met een mes uit moet pulken De Ikea is praktisch, omdat het een zitje met losse poten is, dus makkelijk te demonteren en zelfs mee te nemen. Verkleiner en blad koop je er apart bij. Alles samen kostte hij f 45!

De Tripp-trapp is heel goed, heb ik gehoord, maar onwijs duur. Voordeel is wel, dat je hem jarenlang kunt gebruiken, want het wordt een gewone stoel naderhand. Er zijn trouwens ook goedkopere imitaties te koop hoor.

Je kunt eens rondkijken op het forum van ouders online (www.ouders.nl), in het archief daar staat zat over allerlei ervaringen met kinderstoelen. Succes met het dwalen in Kinderstoelenland

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 oktober 2001 @ 00:47:58 #116
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1902530
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 16:51 schreef Rewimo het volgende:
De Tripp-trapp is heel goed, heb ik gehoord, maar onwijs duur. Voordeel is wel, dat je hem jarenlang kunt gebruiken, want het wordt een gewone stoel naderhand. Er zijn trouwens ook goedkopere imitaties te koop hoor.
Ik ken eigenlijk niemand die tevreden was met een goedkope imitatie, alleen maar verschillende mensen die vrij regelmatig met een tubetje lijm in de weer moesten.....
  Jubileum moderator maandag 15 oktober 2001 @ 16:57:28 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1907868
Bedankt Rewimo voor de tips. Nooit aan ikea gedacht eigenlijk. Ik ben ook al bezig dat forum uit te pluizen.

Jessie hoe vond je die bevalling met de Tens?
Mijn indruk was dat ze er vooral veel aan had in het begin. Wat ik erg jammer vond was dat er niet dieper op ingegaan werd, heeft ze verschil gemerkt met haar vorige bevalling, was het beter nu, vond ze het echt helpen, en meer van dat soort vragen. Ik vond het wel weer een wonder hoor die bevalling, wat een wijs babietje en wat een heerlijke kreetjes.

Catoot om even jouw vraag te beantwoorden.
Onze relatie is altijd heel erg hecht geweest, wij doen veel dingen samen en naast alles wat je in een partner verwacht is Jeroen ook mijn beste vriend.
In het begin met Eva moesten we erg wennen aan onze nieuwe rol. Zo erg soms dat ik me alleen mama voelde en helemaal kwijt was hoe vrouw/vriendin/geliefde ook al weer was.
Het is en was ontzettend wennen dat we niet meer met zijn 2tjes zijn. Aan de andere kant is het ook alsof het nooit anders is geweest. Het is heel dubbel.
Wat ik heel moeilijk vind is tijd maken voor elkaar. Tegenwoordig zijn we vaak zo ontzettend druk met Eva en daarnaast ontzettend moe dat dat weleens vergeten word.
Vooral nu ze (nog steeds) ziek is is het bijna schier onmogelijk. De weinige vrije tijd die we hebben brengen we voornamelijk slapend door .
Een groot voordeel van de band die wij hebben vind ik dat we niet in paniek raken als we eventjes geen tijd hebben voor elkaar. Vaak is een knuffel voldoende om aan te geven dat we nog steeds bij elkaar horen en dat het wel weer goed komt.
Doordat wij samen reizen naar ons werk geeft dat een paar keer per week ons mooi de tijd om weer eens helemaal bij te kletsen. Dat hebben we ook allebei nodig, over zo'n babyhoofdje heen praten is ook niet alles.

Wat ik voornamelijk mis is de vrijheid die we met zijn tweetjes hadden, zo even uit eten gaan of gewoon winkelen of wat ook.
Aan de andere kant zou ik voor geen goud meer willen ruilen.
Kortom, het is wel wennen dat we niet meer zoveel tijd hebben voor elkaar maar dit is ook zoveel leuker.
Onze tijd komt wel weer als ze straks beter en vroeger slaapt denk ik zo.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1907912
Ja Dank je wel voor het antwoord *meldt zich voor oppasTootvrijwilligerdinges*

weet je wat een kennis van mij zei, en dat vond ik heel emotioneel; dat ze nu pas besefte hoeveel haar ouders van haar gehouden moeten hebben. Vond ik heel mooi, en dat kan ik mij ook goed voorstellen.

DANYEL EN THIJS
pi_1909723
Lois,
Ik vond het ook jammer dat ze het niet echt hebben uitgediept. En dacht ook te zien dat ze er vooral in het begin veel baat bij had.
Ik heb vandaag me bestelformulier op de bus gedaan. Dus ik ga het er ook mee proberen;-)
Ik zal al mijn bevindingen natuurlijk melden als het zo ver is.
En dat duurt vanaf morgen nog 7 weken.
Maar pfff wat word ik moe van mezelf. Ik slaap amper mijn zwangerschapsbroeken staan op strak en het bewegen gaat ook steeds moeilijker.
Dat meisje had wel een heerlijk koppie he.
O aan de ene kant wil ik zo graag dat het zo ver is, maar aan de andere kant zie ik er ook zo erg tegen op.
Maar ja.
O en ik hou ook ineens veel vocht vast heb ineens dikke enkels enzo, had ik eerst helemaal niet. Dus zit ik nu steeds met mijn benen omhoog. Is dat erg als je dat ineens heb?

Nou ik ga weer even lekker hangen

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 oktober 2001 @ 21:20:56 #120
13151 crew  Rewimo
pi_1910621
Hoi Jessie,

Melden bij de VK of de gyn, die enkels! Ik had het ook, op het laatst (2 weken voor uitgerekende datum), kostte me een week ziekenhuis. Met veel rust gaat het weg, maar je moet er wel naar laten kijken. Ik had ook van het ene op het andere moment ZULKE voeten! Kan een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Dus niet mee blijven lopen, morgen meteen gyn of VK bellen. Beloofd?

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin maandag 15 oktober 2001 @ 21:23:17 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1910647

Na vanmiddag met Knor naar de dokter te zijn geweest leek het haar beter dat Knor even naar het ziekenhuis ging, en dus wij met onze zielen onder onze armen naar het ziekenhuis, ervan uitgaande dat ze zou moeten blijven. Affijn, na allerlei onderzoeken bleek dat gelukkig niet nodig, wel moet ze volgende week weer terugkomen om te zien of ze nog steeds voldoende voeding en vocht binnenhoudt.

Goed nieuws dus. Maar het meest bijzondere van alles: De ECHO !
Onvoorstelbaar. Waar ik normaal gesproken naar een echo kijk met een idee van 'que? en daar moet ik wat in zien ?' zag ik nu een prachtig elf weken oud urretje vrolijk met de beetjes en handjes spartelen!! Even had ik zelfs het idee dat de kleine naar me zwaaide
Ik kan het nog steeds niet geloven. In Knor's buik zit een heeeeeeeel klein kindje dat enthousiast aan het watertrappelen is!! En dat heeeeele kleine kindje is van mij!! Ik kan trouwens nu al zien dat 't een vrolijk kind zal worden, want zo enthousiast reageren op de geluidsgolven van de inwendige probe en zo blij en vrolijk kunstjes vertonen voor de trotse aanstaande pappa en mamma kan alleen maar betekenen dat we een schat van een kind krijgen...

* Danny is blij

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 oktober 2001 @ 21:27:46 #122
13151 crew  Rewimo
pi_1910718
Lief hoor, zo'n spartelend Urretje! Ik kan jullie dan ook van harte aanbevelen een pretecho te laten maken zo rond week 24. Da's echt prachtig!

* Rewimo had ook al gereageerd in het misselijkheids-draadje

pi_1911139
Maar nee, Danny!!! Oe, wat leuk! Geef maar toe, je wordt zo'n smeltpapa!!
DANYEL EN THIJS
  Admin dinsdag 16 oktober 2001 @ 08:41:59 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1913903
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 21:57 schreef Catootje het volgende:
Maar nee, Danny!!! Oe, wat leuk! Geef maar toe, je wordt zo'n smeltpapa!!
Die kans acht ik zeer aanwezig ja
pi_1914324
even een tweetal vragen:

* Heeft iemand ervaring (of verhalen) over het merk Chicco ? En dan met name de kinderwagens ?

* Danny en ik willen als alles meezit en als het kan een waterbevalling; iemand hier nog iets over te vertellen ?????

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')