RONIN kan ik iedereen aanraden !
Een Deniro-fan.
Voor de rest was het script zeer magertjes. Totaal ongeloofwaardig verhaal, waarbij top-gangsters iedere keer weer domme fouten maken, zodat ze het koffertje verliezen. Bovendien was het feit dat De Niro nog steeds voor de CIA werkte ook al vanaf het begin duidelijk.
En wat de term 'Ronin' nu met de film te maken had OK, ze werden verraden, net zoals in dat verhaal van die 47(?) Ronin vroeger. Maar ik vind het niet echt een goede titel voor deze film.
Dit was al de tweede film met De Niro (de andere was Heat) die mijn collega's zeer gaaf vonden en die ik niet zo goed vond. Met een cast waar De Niro, Jean "Leon" Reno, Sean Bean (klein rolletje) en Jonathan Pryce deel van uitmaken had ik toch wel wat meer verwacht. En het feit dat je niet te weten komt wat er in dat koffertje zit is ook nog eens gejat van Pulp Fiction.
een dingetje alleen: die Citroën XM had door die Audi S8 gelijk al van de weg gebeukt moeten worden, een S8 is veel sterker en zwaarder, maarjah dat zijn de details die mij weer opvallen
heerlijk film verder
quote:...en Tarantino had het weer van Kiss Me Deadly. Het principe van de MacGuffin is zo oud als de weg naar Rome.
Op vrijdag 23 augustus 2002 23:33 schreef lzandman het volgende:En het feit dat je niet te weten komt wat er in dat koffertje zit is ook nog eens gejat van Pulp Fiction
quote:Da's nou precies wat -ie de laatste tijd wèl doet.
Op zondag 25 augustus 2002 23:15 schreef lzandman het volgende:
Tja, ik heb van De Niro gewoon bepaalde verwachtingen. Die neemt niet zomaar elk script aan, denk ik.
Achtervolgingen waren wel heel goed in Ronin idd is een van de besten daarin denk ik. Verhaal had wel beter gekunt er had meer met het 'Ninja Ronin' verhaal moeten doen meer vergelijkingen ofzo. Maarja is ook lastig natuurlijk
quote:Nou, dat vond ik dus wel. Precies dezelfde misser. Heat viel mij ook zwaar tegen.
Op dinsdag 27 augustus 2002 00:06 schreef Machiel het volgende:
maar het is idd geen Heat ofzo
quote:Ja, inderdaad
Op maandag 26 augustus 2002 02:00 schreef pazuzu het volgende:
Da's nou precies wat -ie de laatste tijd wèl doet.
enigste minpuntje in de film is Sean Bean
maar die wordt er dan ook lekker snel uitgeschreven
quote:What else is new
Op dinsdag 27 augustus 2002 12:57 schreef Pistol_Pete het volgende:
Goed acteerwerk van DeNiro
Vooral het gebrul van die Audi, en het rigoreuze dwars door het raam schieten als de chauffeur die citroen klem rijdt.
quote:filmsoptv
Op maandag 28 oktober 2002 09:57 schreef CloudBox het volgende:
maandag 20:30 Ronin (10 reacties)
Met Robert De Niro, Jean Reno, Natascha McElhone e.a (1998) SBS6 Misdaad 7.0
quote:Mijn favo site naast imdb, sneakpoint.nl en www.boxofficeguru.com
Op maandag 28 oktober 2002 10:05 schreef Aardige_Jongen het volgende:[..]
filmsoptv
quote:Je maakt een grapje..
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:17 schreef MeanMachine20 het volgende:
Jaaaa RONIN is zeker een aanrader !!!
Topfilm met Al Pacino
|