Ik Mexico heb ik sprinkhanen gegeten, met een salade van cactusbladeren...was erg lekker overigens!
quote:Amsterdam: Restaurant Getto : Struisvogel en krokodil
Op donderdag 27 september 2001 10:31 schreef Hik het volgende:
Wat voor vreemde dingen ben je zoal op je bordje tegengekomen op reis?Ik Mexico heb ik sprinkhanen gegeten, met een salade van cactusbladeren...was erg lekker overigens!
Ook gegeten : Kangaroe filet
* Cobaldus vond dat het er lekker uitzag en probeerde het maar eens, wist alleen niet wat het was... Bij thuiskomst in het woordenboek gekeken... was niet blij...
Mayo, Ketchup, Curry, Pindasaus en uitjes (zag eruit als een grote vieze wond maar was heeeeeerlijk)
In Nicargua heb ik trouwens ook "concha" op. Dat zijn echt gigantische zeeslakken, die volgens mij alleen in de Caraïbische zee voorkomen. In een heerlijk spicy sausje: Lekkerrrrr!!
quote:Heb dat nog nooit gegeten maar de omschrijving alleen al word ik ziek van, maar dat wil niet zeggen dat het niet lekker is!
Op vrijdag 28 september 2001 09:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Ook sprinkhanen, best oke. En natuurlijk Haggis...
loopt spontaan je hele gezicht van leeg
Het is een (ongeveer 2 weken lang) bebroed eendenei. Je maakt het voorzichtig open aan de bovenkant en slurpt eerst het vruchtwater op. En als je verder gaat met het ei zelf ontdek je een krokante verrassing. Jawel... een kuikentje met lekker knapperige pootjes.
quote:Nigeriaanse pepersoep lekker hoor...
Op vrijdag 28 september 2001 09:53 schreef deGVR het volgende:
nigeriaanse pepersoep..loopt spontaan je hele gezicht van leeg
Ik heb in Nigeria reuzenslakken gegeten. Twas best lekker.
Het raarste vond ik vorige week dat mijn vriendje me een broodje paardevlees voorschotelde. Het voelde een beetje canibalistisch. Maar het was wel lekker.
quote:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!
Op vrijdag 28 september 2001 11:59 schreef Max het volgende:
Balut, een Filipijnse traktatie die je overal op straat bij stalletjes kunt kopen als snack.Het is een (ongeveer 2 weken lang) bebroed eendenei. Je maakt het voorzichtig open aan de bovenkant en slurpt eerst het vruchtwater op. En als je verder gaat met het ei zelf ontdek je een krokante verrassing. Jawel... een kuikentje met lekker knapperige pootjes.
sate van de hond (is best lekker eigenlijk)
en in zuid afrika
kudu (heel erg groot hert, heerlijk had 2 weken in de rode wijn gelegen en daarna gestoofd)
springbok (lekker stukje vlees ook)
struisvogel, ook al eet ik dat hier ook wel, want het is gewoon mega lekker, maar struisvogel carpacio had ik nog nooit op, en dat hadden ze in SA dus wel
Verder was al het vlees in SA vele malen lekkerder als in Nederland, je proeft gewoon dat het niet zo gefokt is als hier, het is allemaal veel malser en meer puur als in europa of amerika.
varkens ogen
koeie oren
koeie neus
koeie tong
stiere ballen
oke moet ik verder gaan
mhh lekker
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 11:59 schreef Max het volgende:
Balut, een Filipijnse traktatie die je overal op straat bij stalletjes kunt kopen als snack.Het is een (ongeveer 2 weken lang) bebroed eendenei. Je maakt het voorzichtig open aan de bovenkant en slurpt eerst het vruchtwater op. En als je verder gaat met het ei zelf ontdek je een krokante verrassing. Jawel... een kuikentje met lekker knapperige pootjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |