Zoals jullie weten was er vaak gezeik thuis enzow.
Het scheen eindelijk goed te komen allemaal. Mijn moeder is nou ziek, gewoon griepje ofzo.
Ze kan nu niet zelf koken, dus doet me vader dat. Ik wil het op zich wel doen, maar het klinkt raar:ik heb er de fut niet voor.
Als ik een schooldag achter de rug heb ben ik zwaar vermoeid en heb ik geen zin om iets te doen. Mijn gezondheid gaat in een keer vet hard achteruit. Ik adme moeilijk, heb steeds vaker last van hyperventilatie en benauwdheid.
De dokter is gister langs geweest en heeft mijn hoest onderzocht, hij heeft me sterk afgeraden verder te gaan met roken. Ik doe nu heel hard m'n best om te stoppen, maar het is heel moeilijk na 4 jaar zonder de wil te hebben om te stoppen. Ik wil niet, maar het moet. OK, dat ga ik doen. Drinken doe ik niet meer,want ik heb hetgene er niet meer echt in zitten van: lekker feesten en lekker zuipen.
okay ik ga wel uit, maar dan sta ik de hele avond te dansen.
Door het stoppen met roken en die vermoeidheid kan ik weinig opbrengen. Soms slaap ik gewoon een heel weekend. Ik heb ook weinig zin om met vriendinnen de stad in te gaan ofzow. mijn concentratie is ook niet meer wat het is.
Kortom: Ik ben moe en levenloos.
Mijn moeder vroeg of ik gehakt wou halen, maar ik zei nee!
Ik vroeg of mijn vader het kon doen. Gewoon, omdat ik echt moe en duizelig ben. Mijn vader moet daar toch langs. Ik wil het echt wel voor me moeder doen, maar ik weet niet ik ben zo extreem moe.
Nou van het een kwam het andere... Mijn ma kon zich niet in houden en sloeg me. Ik liet me niet kennen en het enigste wat ik uit kon brengen was: "onmacht". 2 be honest, ik had echt de neiging om keihard te huilen, maar dat deed ik niet. Toen ik dat zei, ging me ma op de trap zitten janken. Ik had echt zo iets van "wat heb ik nu weer gedaan"
Het probleem is, mijn moeder heeft heel erg last van zelfmeelij. Ze verwijd mij alles. Terwijl ze het zelf donders goed kan. Bijvoorbeeld: loopt ze mij af te kankeren dat ik nooit thuis ben, en zij altijd maar thuis zit. Ik bedoel: bel iemand op, vraag of ie mee gaat shoppen ofzo. Als er iemand op bezoek komt is het ook niet goed. Ik kan er toch ook niks aan doen. Moet ik thuis blijven omdat mijn ma dat wil? Dan zit ik verveeld voor de tv of computer. Ze heeft me niks te melden.
Ik weet eigenlijk niet precies wat ik wil vertellen, maar ik schrijf gewoon op waar ik mee zit.
De laatste weken, voel ik niet wat ik voel. Ik weet niet of ik me goed of slecht voel. Heel vreemd.
Ik kan m'n vrienden helpen met problemen en ze laten zien wat ware vriendschap is, maar ik kan niet geholpen worden door een ander. Ik heb mezelf aangeleerd alles zelf uit te zoeken. Jullie kunnen nu wel weer gaan zeggen dat ik een vervelende puber ben enzo. Maar die tijd heb ik al lang gehad, ik weet wie ik ben, ik weet hoe ik ben, heb geen last meer stemmingswisselingen, ben gewoon mezelf en kan net zoals iedere volwassene gewoon communiceren.
Ik heb eigenlijk een beetje het gevoel dat mensen mee steun aan me hebben dan dat ik aan mezelf heb.
Normaal was ik echt onroerd geweest als mijn moeder zou huilen of als iemand die ik net kende zei dat ze nog nooit zo'n goeie vriendin heeft gehad als mij. Het lijkt wel of ik verdoofd ben. Schijt aan alles is een groot woord. Ik stel me sociaal op, maar somehow lijkt de realiteit zo gewoontjes en kan ik er niet meer mee zitten als het iets ergs gebeurt. Ik weet niet wat voor fase het is, maar ik heb echt zoiets van: ik leef maar in keer, je moet het niet sober in zien het kan zo voorbij zijn. Ik heb het gevoel dat het bijna voorbij is. Dat is alleen nog op deze wereld loop om mensen te helpen. Ze zijn er ook voor mij, maar ik wil het gewoon niet vertellen wat er allemaal is omdat het voor mij allemaal zo gewoontjes is. (vaag stuk dit)
Ik heb foute dingen gedaan in mijn leven, het gaat nu goed met me. Heb de opleiding die bij me past, heb veel goeie vrienden, m'n ouders worden wat losser (maar pakken het af en toe ook wellus af)iedereen waardeert me in mijn omgeving en ik wordt geaccepteerd hoe ik ben. Maar toch voelt alsof het allemaal geen nut heeft.
Mijn ouders denken echt dat ik een onbetrouwbaar, onzelfstandig, onverantwoordelijk, asociaal en egoistisch kind ben. Maar ik heb dat nog nooit eerder gehoord , alleen van mij ouders! Ze zeggen soms gewoon echt gemene dingen. Ik trek me van niemand wat aan behalve mijn ouders.
Maar dat zien ze niet. Ik hou zielsveel van ze, maar ze maken me het te moeilijk. Het lijkt of ik nergens meer lol in kan hebben.
Ik weet dus echt totaal niet wat ik wou melden, maar ik moest mijn verhaal kwijt
Veel succes
Palle
quote:niet echt Dissen, meer afzeiken enzo, Mijn vader is echt zo'n type dat alles op zijn eigen manier moet hebben en als iets niet op zijn manier gaat dan verliest hij altijd heel erg snel zijn temprament en vallen er soms nogal klappen
Op woensdag 26 september 2001 17:35 schreef -Mellowdy- het volgende:
lopen je ouders je ook zo te dissen dan? Scarefreak?
Me moeder is daar wel iets minder in gelukkig maar kan zich echt over de gekste dingen druk maken, en toevallig heb ik net 1 dag per week tegelijk vrij met haar en moet ik het verdomd vaak ontgelden die dag
Ze loopt dan de hele dag achter me aan te zeuren over wat ik allemaal niet goed gedaan heb enzo
ik ben de laatste tijd ook erg moe, heb in weinig dingen meer zin etc... net als scarefreak en Mellowdy.. alleen zijn de thuissituaties overal anders... mijn vader loopt ook alleen maar te zeiken, en juist omdat ik zo moe ben vat ik het ook nog eens zwaarder op en reageer ik er sneller geirriteerd op wat weer tot vervelende situaties leid..
wat er verder aan te doen is weet ik ook niet echt :S ik hoop dat iemand anders dat weet...
tot zover t algemene stuk
mellowdy, k spreek je op ICQ iig sterkte lievie
Het klinkt zwaar, en ms had ik het beter niet kunnen plaatsen, maar laat je niet zover brengen. Praat erover... Heb ik nooit gedaan met m'n ouders... (Niet kunnen doen...)
Succes allebei, en de rest die hier mee zit.
Alleen ik wil ook niet uit huis.
Maar ze pakken me gewoon alles af en lopen overal over te zeiken!
Je snapt het helemaal, alleen ik ben niet eigenwijs, want we praten haast niet met elkaar !
quote:Hmm,echt ook niet een píepklein beetje,zeg maar dat het bijna niet eens eigenwijs is maar toch wel een heel klein beetje?
Op woensdag 26 september 2001 19:46 schreef -Mellowdy- het volgende:
Smoopssssur da beeb!
Je snapt het helemaal, alleen ik ben niet eigenwijs, want we praten haast niet met elkaar !
Maar serieus,eigenwijs zijn is gezond,en het hoort erbij,
tis bij mij vrees ik nooit helemaal weg gegaan.
Heb je trouwens het idee dat er met jouw ouders te praten valt,
met die van mij kon dat bijvoorbeeld helemaal niet,
en dan heb je echt een probleem.
In dat geval moet alles van jouw kant komen,en dat wordt wel héél zwaar.
quote:Geen last van stemmingwisselingen? Vanmiddag zei je nog dat je chago was omdat je gestopt was met roken.
Op woensdag 26 september 2001 16:32 schreef -Mellowdy- het volgende:heb geen last meer stemmingswisselingen,
Wrom reageer ik eigenlijk ook nog.
quote:Kom op meissie ,ik heb echt met je te doen hoor
Op woensdag 26 september 2001 19:17 schreef -Mellowdy- het volgende:
Ik waardeer het echtAlleen ik wil ook niet uit huis.
Maar ze pakken me gewoon alles af en lopen overal over te zeiken!
Ook maar even van de andere kant dan.
Ik ben moeder van 2 zoons, 17 en 14.
En ik vind het nogal heftig om te lezen dat je je niet begrepen voelt.
Ik snap het heel goed, ik was de meest mega ontevreden en depri puber, zoiets wat jij nu beschrijft.
Echt kut gewoon, en bovendien met een vader die ook nog eens dronk
Dat wil niet alles zeggen over gedrag en gedachtes maar wel dat dingen die jezelf meemaakt ook bepalend kunnen (kunnen dus he) zijn voor je latere akties.
Ook dus je opvoed-akties, zal ik ze maar noemen....
Ik dacht toen mijn kinderen klein waren, dat ik nooit maar dan ook nooit! die problemen tegen zou komen als waarin ik verzeild zat met ouders die juist net niet de dingen zeiden die ik nodig had en wilden horen.
En .....wat gebeurt er dus wel eens tegenwoordig...
Ik hoor dingen van vrienden van mijn oudste zoon van 17, die ik niet wist en die hij me tot op heden niet wil of kan vertellen.
Geen echte wereldschokkende dingen, gelukkig, maar toch.
Ik snap het dus heel goed hoe je je voelt en je dubbele gevoel ook.
En het is altijd makkelijker en minder bedreigend om met anderen te praten over dingen dan op jouw leeftijd met je ouders.
Ik heb het nu nog, ik ben 42 en mijn moeder 81, ik vertel haar al 20 jaar misschien bijna alles en kan bijna alles met haar delen, maar toch blijven er dingen die zij niet begrijpen zal en ik ook gewoon voor mezelf wil houden.
Pfoe, mellowdy, ik weet geeneens of je er wat aan hebt, je moet deze tijd door, deze moeilijke tijd waarin je je onbegrepen voelt en ik hoop voor je dat je iig een hele goeie vriendin of iemand anders in je familie hebt naast fok! waar ze ook naar je luisteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |