abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1741749
In een NIPO-enquete in opdracht van de volkskrant vindt ruim 60% van de ondervraagden, dat de moslims die de aanslagen in de VS goedkeuren, het land moeten worden uitgezet.

Wat vind jij? Moeten moslims die de aanslagen in de VS goedkeuren, het land worden uitgezet?

Graag een duidelijk JA of NEE (en daarna eventuele motivatie en/of nuanceringen).

Ik geef mijn eigen mening in een latere post om de vraagstelling niet te laten vertroebelen door mijn mening

woensdag 26 september 2001 @ 09:47:58 #2
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1741781
MISSCHIEN

(dit topic zal onheroepelijk tot Frontpage praktijken leiden )

pi_1741796
JA

want:
-Als je het goedkeurt zeg je naar mijn mening dat je het zelf ook zou doen als je de kans zou hebben (in Nederland), of alleen maar dat je te schijterig bent om het zelf te doen, gaan we daar op wachten?
-Blijkbaar doe je die persoon een plezier om naar huis te sturen want die ergert zich waarschijnlijk dagelijks aan dat vreselijke westen, als hij het al normaal vind dat 6500 willekeurige westerlingen vermoord worden, ondanks dat hij er zelf ook woont en van profiteert.
-Met een persoon die de aanslagen goedkeurt is het zinloos over de sowieso al problematisch verlopende integratie te praten en heeft dat recht ook verspeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 26-09-2001 09:53]

De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_1741798
JA! Meteen!

Stuur ze maar naar Afghanistan of Palestina als ze het zo leuk vinden. Kunnen ze daar persoonlijk gaan mevechten in plaats van hier een grote bek opzetten en ondertussen gebruik maken van alle mogelijkheden die Nederland bied!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1741812
Nee, natuurlijk niet...
Moslims hier in Nederland zijn niet per definitie buitenlanders, maar vaak gewoon belastingbetalende Nederlanders...Waar hun (voor)ouders ooit vandaan kwamen is geheel irrelevant...dus uitzetten? Waar naar toe? Misschien een werkkamp ergens in Duitsland...?

"Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen" (Thé Lau)

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_1741814
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:40 schreef Halinalle het volgende:
In een NIPO-enquete in opdracht van de volkskrant vindt ruim 60% van de ondervraagden, dat de moslims die de aanslagen in de VS goedkeuren, het land moeten worden uitgezet.

Wat vind jij? Moeten moslims die de aanslagen in de VS goedkeuren, het land worden uitgezet?

Graag een duidelijk JA of NEE (en daarna eventuele motivatie en/of nuanceringen).

Ik geef mijn eigen mening in een latere post om de vraagstelling niet te laten vertroebelen door mijn mening

hmm we hadden toevallig gisteren onder statistiekles over dit onderwerp en het kwam naar voren dat ieder enquete onderzoek over de mening van moslims andere uitkomsten gaf. Dus wat ik zou willen weten is:
1 hoe is de steekproef getrokken ?
2 is het representatief ?
3 is het betrouwbaar en wat zijn de foutmarges ?

dan kan ik pas mn mening geven over dit onderwerp

"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_1741823
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:53 schreef Emel het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om hoe de enquete is gehouden? Het gaat erom, of jij vindt dat mensen die de aanslag goedkeuren het land uit moeten worden gezet.

* Bose stemt 'ja'.

pi_1741824
quote:
Hij vraagt niet wat je van het onderzoek vind maar of moslims die de aanslagen in de VS goedkeuren het land moeten worden uitgezet!

pi_1741828
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:55 schreef Bose het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om hoe de enquete is gehouden? Het gaat erom, of jij vindt dat mensen die de aanslag goedkeuren het land uit moeten worden gezet.

* Bose stemt 'ja'.

60% keuren het goed...dat is bullshit

en mijn antwoord: NEE

woensdag 26 september 2001 @ 09:57:19 #10
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1741833
Nee.

Je hebt in Nederland vrijheid van meningsuiting. Ook al is het een idiote kutmening, je mag die uiten. Bovendien, als je als niet moslim de aanslag goedkeurt, wat dan?

Als je echter op gaat roepen tot geweld is het een ander verhaal. Hoewel ik uitzetting nog steeds een achterlijke straf vind. Zeker voor mensen die in nederland geboren zijn.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1741856
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:57 schreef links234 het volgende:
Bovendien, als je als niet moslim de aanslag goedkeurt, wat dan?
Onder de zonnebank, paspoort afnemen en samen met die anderen het land uit
pi_1741875
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:53 schreef Love Mae King het volgende:
Nee, natuurlijk niet...
Moslims hier in Nederland zijn niet per definitie buitenlanders, maar vaak gewoon belastingbetalende Nederlanders...Waar hun (voor)ouders ooit vandaan kwamen is geheel irrelevant...dus uitzetten? Waar naar toe? Misschien een werkkamp ergens in Duitsland...?
Zij weten anders nog prima bij welke landen hun loyaliteiten liggen met zo'n mening, mogen ze zelf kiezen naar welke van de moslimlanden ze teruggestuurd worden.
  woensdag 26 september 2001 @ 10:01:47 #13
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_1741879
Nee, je kunt mensen niet het land uitzetten omdat ze een mening hebben. Je kunt ze wel het land uitzetten als ze acties ondernemen die crimineel zijn (bijv. landsverraad... Slecht voorbeeld, daar staat de doodstraf op ).

Dat wil niet zeggen dat ik iemand die deze aanslag goedkeurt een aardig persoon vind. Sterker nog, ik vind het een ongelooflijke lul. Maar niet iedere moslim is een ongelooflijke lul en vice versa.

Ik vind wel dat mensen die sympathiseren met de plegers van de aanslag in de gaten gehouden moeten worden.

pi_1741882
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:01 schreef mike_another het volgende:

[..]

Zij weten anders nog prima bij welke landen hun loyaliteiten liggen met zo'n mening, mogen ze zelf kiezen naar welke van de moslimlanden ze teruggestuurd worden.

...
pi_1741892
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:01 schreef mike_another het volgende:

[..]

Nou, de loyaliteit van de LMK ligt ZEKER niet bij de Amerikanen...waar had u de LMK heen gestuurd willen hebben?

En als je goed gelezen had, zag je in dat "terug"sturen dus niet van toepassing is...

pi_1741899
NEE

Ook al staat de mening van diegene die de aanslag goedkeuren haaks op de mijne, het is 'slechts' een mening. En juist vrijheid van meningsuiting is zo'n grote verworvenheid in onze maatschappij. (Overigens: Openlijk feestvieren om de aanslagen valt in mijn ogen niet onder vrijheid van meningsuiting maar onder ordeverstoring)
Zolang er geen sprake is van een meer actieve ondersteuning van terrorisme, vind ik het goedkeuren van de aanslag nog geen reden om iemand het land uit te sturen of op een andere manier zwaar te straffen.

Ik vraag me echter ook weleens af, waarom diegenen die zich kennelijk zo slecht thuis voelen in een open, westerse maatschappij (en het goedkeuren van de aanslagen op de VS lijkt me daarvan een teken), hier dan toch blijven wonen.

pi_1741913
als ze hier komen asielzoeken of op een andere manier niet de Nederlandse Nationaliteit hebben: DOEEEEEEEEEEEEEEI OPROTTEN MAAR

als ze hier geboren zijn en/of de nederlandse nationaliteit hebben: afvoeren naar de bajes wegens aanzetten tot haat etc. Wat mij betreft stellen we dit soort gedachtendgoed net zo strafbaar als rechtsextremistische/fascistische ideeen.

pi_1741916
Nee.

En eigenlijk inpliceert men dat wanneer een autochtoon zelf iets fouts hebt gedaan, die maar naar de destructiemachine moet begeven (aangezien een autochtoon niet het land kan worden uitgezet)....

pi_1741920
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:04 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Nou, de loyaliteit van de LMK ligt ZEKER niet bij de Amerikanen...waar had u de LMK heen gestuurd willen hebben?

En als je goed gelezen had, zag je in dat "terug"sturen dus niet van toepassing is...

* Emel raadt LMK aan om naar Turkije te gaan..prachtig land joh en dat zeg ik niet omdat ik zelf Turkse ben
pi_1741924
quote:

[..]

hmm we hadden toevallig gisteren onder statistiekles over dit onderwerp en het kwam naar voren dat ieder enquete onderzoek over de mening van moslims andere uitkomsten gaf. Dus wat ik zou willen weten is:

baseer jij je mening op wat anderen zeggen in een steekproef??

Niet geleerd om zelf te denken?? meelopertje?? geen eigen mening??

pi_1741934
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:09 schreef crackmonkey het volgende:

[..]

baseer jij je mening op wat anderen zeggen in een steekproef??

Niet geleerd om zelf te denken?? meelopertje?? geen eigen mening??

ik wil mn mening geven als het een betrouwbaar onderzoek is dus goed lezen....maar zoals ik boven al zei, ik ben er tegen..ieder zn eigen mening
tevreden ?
pi_1741937
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:05 schreef Halinalle het volgende:

Ik vraag me echter ook weleens af, waarom diegenen die zich kennelijk zo slecht thuis voelen in een open, westerse maatschappij (en het goedkeuren van de aanslagen op de VS lijkt me daarvan een teken), hier dan toch blijven wonen.

Ook weer een uitspraak van iemand die teveel naar het nieuws heeft gekeken. Dit is puur een aanslag op Amerikanen, niet meer, maar ook niks minder.

De Amerikanen noemen het een aanslag tegen "de democratie" of "de vrije westerse wereld". Waarom? Omdat ze dan verzekerd zijn van het feit dat ze ontelbare landen achter zich kunnen scharen.
Welk recht hebben zij om van andere landen te eisen dat ze achter de VS staan als het puur om een aanslag op de VS ging? Dat lost de VS dan maar lekker zelf op. Maar als het een aanslag tegen de westerse wereld is, zal de hele wwesterse wereld zich dus aangesproken voelen!

pi_1741939
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:04 schreef Love Mae King het volgende:
LMK = Love Mae King neem ik aan? Wou jij zeggen dat jij de aanslagen goedkeurt? Nee toch? Ik snap niet wat je bedoelt?
quote:
Dan vragen we toestemming aan Afghanistan om ze daar heen te mogen sturen, vinden ze vast niet erg een paar heilige strijders meer.
pi_1741940
quote:

[..]

De steekproef is gehouden onder ruim 800 Nederlanders. NIPO beweert dat zij een representatieve afspiegeling van de bevolking hebben ondervraagd. Wellicht kan het NIPO zelf je overige vragen beantwoorden.
pi_1741944
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:11 schreef Halinalle het volgende:

[..]

De steekproef is gehouden onder ruim 800 Nederlanders. NIPO beweert dat zij een representatieve afspiegeling van de bevolking hebben ondervraagd. Wellicht kan het NIPO zelf je overige vragen beantwoorden.

thanks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')