Met de verantwoordelijken heb ik afgesproken om de details van de aangifte hier niet te vermelden omdat dit niet in het belang van het onderzoek en van Diane zelf is. Ik heb al eerder kontakt gezocht met Diane's naasten en probeer hen natuurlijk wel geinformeerd te houden. Mochten er mensen zijn die aantoonbaar ook in die categorie vallen, heb ik graag dat ze me mailen op voyeur@gesprekvandedag.nl. Ik heb afgesproken dat Diane zodra ze het huis uit komt, terecht kan bij bekwame hulpverleners en goede juridisch adviseurs. Of ze daar gebruik van wil maken is vanzelfsprekend alleen aan haar zelf; ik zal het haar per brief laten weten.
Publiciteit lijkt me op dit moment geen enkel belang dienen. De officier van justitie moet zich nu beraden en de politie moet de ruimte hebben aanvullend onderzoek in te stellen.
Mocht de zaak alsnog uit zich zelf in de publiciteit komen zal ik daar mogelijk medewerking aan verlenen, maar dan alleen om desinformatie te vermijden. Voorlopig prefereer ik een absolute radiostilte van minimaal enkele dagen en dan kijken we eens hoe de zaak er voor taat.
Ik post dit na wat aarzeling wel op Fok! en op Gesprekvandedag omdat ik vind dat ik na mijn dramatische eerste oproep een zekere morele verplichting heb om jullie te informeren. Ik ben echter op bovenstaande gronden niet van plan om me verder in een eventuele discussie te mengen. Het recht mag nu spreken en naar ik hoop zegevieren. Mijn hoop is dat ik Diane hiermee ontlast heb en haar de kans geef om zich te rehabiliteren. Het complete dossier ligt er nu en ze kan er mee doen wat ze wil.
On a personal note hoop ik dat nu de rust weerkeert. Na een zenuwslopende week vol gewetenswroeging, besprekingen en bedreigingen verlang ik naar rustiger tijden. Het lijkt me wel weer eens fijn om lekker lang te slapen en gewoon mijn werk te doen. Een koppig geweten blijkt geen zegen, maar een volstrekte bezoeking.
Voyeur
quote:Wat vonden haar ouders ervan???
Op dinsdag 25 september 2001 22:30 schreef voyeur het volgende:
Ik heb al eerder kontakt gezocht met Diane's naasten en probeer hen natuurlijk wel geinformeerd te houden. Voyeur
quote:Sterkte de komende tijd Voyeur en ik ben het voor 90% met je eens (voor wat het waard is). Ik heb alleen mijn twijfels over de impact die het op Diane kan hebben. Stel dat ze de volledige tijd daar zit zal ze het waarschijnlijk allang vergeten zijn en wordt ze ermee geconfronteerd als ze er uit is. Waarschijnlijk is ze er donderdag al uit dus zal het niet zo lang meer duren voor er uit haar hoek reacties komen.
[b]Lap tekst
Sterkte Erwin
quote:Tja, deze twee zinnen bepalen in hoge mate mijn weerzin tegen deze actie.
Op dinsdag 25 september 2001 22:30 schreef voyeur het volgende:
Mijn hoop is dat ik Diane hiermee ontlast heb en haar de kans geef om zich te rehabiliteren. Het complete dossier ligt er nu en ze kan er mee doen wat ze wil.Voyeur
En daarnaast blijf ik van mening dat het gehele incident niets met verkrachting te maken heeft, maar dat zal de rechterlijke macht nu uitwijzen.
Voyeur: bedankt namens integer Nederland en ik kan alleen maar hopen dat iedereen het verder door de rechter laat uitzoeken zoals het hoort.
Swets: we zijn het oneens maar over dat uitzoeken niet. right on.
GeGs
Haar beslissing zou wel eens positief (dus wel rechtszaak) uitvallen, om niet voor slet te worden aangezien en niet omdat ze het als aanranding voelt. Als men kan garanderen dat het geheel annoniem blijft, ongeacht haar beslissing zal het ms minder kans hebben om met een dergelijke overweging een rechtszaak te beginnen.
quote:
Op maandag 24 september 2001 22:42 schreef Sanshine het volgende:
Diane zegt alles in stilteHet gaat niet goed met de Bewoners in Arm. Vanochtend wilde Frank niet praten, nu houdt Diane haar lippen stijf op elkaar.
Mascha Prins 24-09-2001 21:11Arm - Diane is overduidelijk van slag. Ze kijkt triest uit haar ogen als ze buiten het zicht van de anderen is, maar elke keer dat zij wel in hun blikveld verschijnt staat haar gezicht op storm. Ze zegt niets tegen Andries, Daniëlle en Frank. Dit houdt ze al een paar uur vol.
De oorzaak ligt, alweer, bij Frank. Tijdens een teamgesprek heeft hij aangegeven tegen de nieuwe en toekomstige bewoners niet te liegen over zijn vrijpartij met Diane. Gesprekken over wat er tussen haar en Frank gebeurt is, leidde al eerder tot commotie bij Diane. Zij zegt dat ze alleen met Frank gezoend heeft, verder herinnert ze zich niets.Stilte
Nu weigert Diane met de rest te praten. Ze eet haar maaltijd in stilte en verdwijnt daarna naar buiten om haar tanden te poetsen. Dat ze niet praat, betekent niet dat ze geen geluid maakt. Ze smijt met de deur en loopt herhaaldelijk de aanwezige blikken emmers om.Haar teamgenoten vragen zich af wat er precies met haar aan de hand is. Ik merk al de hele middag dat iets haar niet lekker zit, merkt Daniëlle op. Ik heb haar gezegd dat ik er voor haar ben als ze wil praten. Als ze dan niet zelf komt, houdt het op. Frank houdt op met vragen wat Diane dwars zit. Andries, die zijn taak als captain serieus neemt, zegt dat hij later wel even met haar zal praten.
Die kans krijgt hij voorlopig echter niet, want Diane kruipt zonder iets te zeggen in bed. Ze heeft een doekje om mee te tutten, ook duimt ze. Dan verstopt ze haar hoofd in de slaapzak en begint zachtjes te huilen.
bron: www.big-brother.nl
quote:Is er nog een BB-psycholoog waar ze regelmatig een praatje mee moeten maken, en zoja, wanneer mag Diane weer?
Op woensdag 26 september 2001 00:55 schreef Lurky het volgende: typisch post traumatisch gedrag.
Dit is toch niet om aan te zien.
Zelf denk ik dat je beter die gemene mevrouw Van de Tonnekreek kan aangeven. Die opportune tante is namelijk verantwoordelijk voor het al dan niet toelaten van de verworpenen der aarde. Het kind in kwestie is behoorlijk labiel en zou bij een beetje degelijke psychologische test uit de vijftiger jaren reeds voor haarzelf behoed zijn. Dat die kalende jongeman er op springt is gewoon de loop der natuur; dat kun je dat natuurmens niet kwalijk nemen. Het is gewoon een weloverwogen zet van die doortrapte mw vd Tonnekreek.
Potverdriedubbeltjes, wat een nare mevrouw
[Dit bericht is gewijzigd door Ericsson op 26-09-2001 21:24]
quote:Gelukkig heb je 24 uur de tijd om je bericht te editen zodat je je onnodig grove beledigingen en schofferingen nog kunt wijzigen.
Op woensdag 26 september 2001 02:14 schreef Ericsson het volgende:
Wel Voyeur, ga je ook actie ondernemen als je buren meer dan 10 Kg ammoniumnitraat naar binnen slepen???Zelf denk ik dat je beter dat levende lijk van een Van de Tonnekreek kan aangeven. Die naar uitgeboerde nageboorte stinkende lijkenvreetster is namelijk verantwoordelijk voor het al dan niet toelaten van de verworpenen der aarde. Het kind in kwestie is behoorlijk labiel en zou bij een beetje degelijke psychologische test uit de vijftiger jaren reeds voor haarzelf behoed zijn. Dat die kalende neanderlul er op springt is gewoon de loop der natuur; dat kun je Kinkel Kong niet kwalijk nemen. Het is gewoon een weloverwogen zet van die Spi Nazi Hoer van een vd Tonnekreek Teek.
Gatverde gatver wat kots ik van die mummie
Het feit dat er over dit onderwerp inmiddels 800 posts zijn geplaatst op de diverse fora geeft aan dat het leeft onder de kijkers (streamers, lezers etc.) Voor én tegen.
Voyeur, bedankt voor het wakker houden (en maken) van het geweten. Ieder kan ermee doen wat hij/zij wil.
quote:Fijn dat er nog gevoelige calvinisten zijn. Arme Tonnie, lieverd, zo bedoelde ik het niet. Een hersenmassa zoals de jouwe moeten we absoluut leren te waarderen, al is het moeilijk. De krochten van jouw zwarte ziel geven ons inzicht in het wederkerige van onszelf, waarvoor dank. Dank ook voor de nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag. Dank u voor al het uh - nou ja zie maar - mooie wat nog komen mag.
Op woensdag 26 september 2001 02:26 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Gelukkig heb je 24 uur de tijd om je bericht te editen zodat je je onnodig grove beledigingen en schofferingen nog kunt wijzigen.
Dit voegt niets toe.
Lees ook eens Dante's Inferno
quote:dat ik met al mijn zorgen bij u komen mag.
Op woensdag 26 september 2001 02:44 schreef Ericsson het volgende:[..]
Fijn dat er nog gevoelige calvinisten zijn. Arme Tonnie, lieverd, zo bedoelde ik het niet. Een hersenmassa zoals de jouwe moeten we absoluut leren te waarderen, al is het moeilijk. De krochten van jouw zwarte ziel geven ons inzicht in het wederkerige van onszelf, waarvoor dank. Dank ook voor de nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag. Dank u voor al het uh - nou ja zie maar - mooie wat nog komen mag.
Lees ook eens Dante's Inferno
Voor de duidelijkheid, ik heb destijds ook live gezien wat er is gebeurd en ik vind ook dat Frank zich niet had moeten opdringen.
Ik vind dat Voyeur tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Blijkbaar kan hij het vele voyeren niet meer aan, en haalt hij zijn eigen en andermans leven door elkaar.
Kunnen we Yorin niet aanklagen, wegens het toebrengen van geestelijk letsel aan deze ex-Fokker? Want zelf vindt hij dan wel dat hij rationeel bezig is, wij weten dat dit niet zo is en kunnen dit beter voor hem beslissen.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 26-09-2001 11:47]
quote:Jij wil net zo goed als Voyeur bepalen wat er moet gebeuren. Ik denk alleen dat jouw keuzes heel veel slechter zijn dan die van Voyeur. Je bent zelf arrogant. 'k zal het pogen uit te leggen:
Op dinsdag 25 september 2001 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Tja, deze twee zinnen bepalen in hoge mate mijn weerzin tegen deze actie.
Op de eerste plaats de arrogantie om te denken dat het nodig is om Diane te ontlasten.
Scenario 1: Stel. Neem even aan, dat Diane inderdaad verkracht is. Stel dat iedereen zegt: niets aan de hand meid, je hebt het gedroomd. Stel dat ze schade er van ondervindt. Waar kan ze DAN heen? Nergens. Want geen hond gelooft haar. 'We hebben het allemaal gezien' en 'Wij vinden dat het geen verkrachting is'. Wat voor schade ontstaat er dan? Jij staat dan het hardst te roepen 'Niets aan de hand meid'. Je duwt haar zo fijn de afgrond in. Geweldige actie.
Scenario 2: Stel, ze is verkracht, komt het huis uit en de politie staat voor haar neus en zegt: er is aangifte gedaan door een zekere Voyeur. Stel, ze vindt dit verschrikkelijk. 'Waar bemoei je je mee?'. Ze slaat de deur dicht. Wat dan nog? Ze hoeft verder geen aanklacht in te dienen als ze dat niet wil. Maar. Zulke gebeurtenissen vergeet je nooit. Vroeg of laat komt zo'n gebeurtenis weer bovendrijven. Als ze dan op een later tijdstip aangifte wil doen, ligt er wel al een heel dossier. Banden, getuigenissen, alles. Het is een stuk makkelijker dan om de bewijsvoering rond te krijgen. Uiteindelijk is dat in haar voordeel.
Scenario 3: Stel, ze is niet verkracht, komt het huis uit en de politie staat voor haar neus en zegt: er is aangifte gedaan door een zekere Voyeur. Ze vindt dit verschrikkelijk! Onterecht Frank van een verkrachting beschuldigen? Ben je helemaal van lotje getikt. Ze plaatst een grote advertentie in de krant 'Frank, ik hou van je! Je hebt me niets gedaan.'. Voyeur plaatst op zijn site zijn excuses en betaalt de kosten van de advertentie. De story is ook weer bliede want die heeft een sappig verhaal hoe die lieve Frank onterecht is beschuldigd. En jij hebt weer een gelukkige dag want je kunt mij, Voyeur en de andere voorstanders weer over de zeik heen halen. Iedereen blij.
quote:Gelukkig ben jij niet degene die dat uitwijst.
En daarnaast blijf ik van mening dat het gehele incident niets met verkrachting te maken heeft, maar dat zal de rechterlijke macht nu uitwijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |