abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1739079
De teerling is geworpen.
De afgelopen week heb ik nog veelvuldig kontakt gehad met deskundige instanties en na rijp beraad heb ik vandaag inderdaad een uitgebreide aangifte gedaan. De zaak wordt door de politie en de officier van justitie gelukkig zeer verantwoordelijk en met spoed behandeld.

Met de verantwoordelijken heb ik afgesproken om de details van de aangifte hier niet te vermelden omdat dit niet in het belang van het onderzoek en van Diane zelf is. Ik heb al eerder kontakt gezocht met Diane's naasten en probeer hen natuurlijk wel geinformeerd te houden. Mochten er mensen zijn die aantoonbaar ook in die categorie vallen, heb ik graag dat ze me mailen op voyeur@gesprekvandedag.nl. Ik heb afgesproken dat Diane zodra ze het huis uit komt, terecht kan bij bekwame hulpverleners en goede juridisch adviseurs. Of ze daar gebruik van wil maken is vanzelfsprekend alleen aan haar zelf; ik zal het haar per brief laten weten.

Publiciteit lijkt me op dit moment geen enkel belang dienen. De officier van justitie moet zich nu beraden en de politie moet de ruimte hebben aanvullend onderzoek in te stellen.
Mocht de zaak alsnog uit zich zelf in de publiciteit komen zal ik daar mogelijk medewerking aan verlenen, maar dan alleen om desinformatie te vermijden. Voorlopig prefereer ik een absolute radiostilte van minimaal enkele dagen en dan kijken we eens hoe de zaak er voor taat.

Ik post dit na wat aarzeling wel op Fok! en op Gesprekvandedag omdat ik vind dat ik na mijn dramatische eerste oproep een zekere morele verplichting heb om jullie te informeren. Ik ben echter op bovenstaande gronden niet van plan om me verder in een eventuele discussie te mengen. Het recht mag nu spreken en naar ik hoop zegevieren. Mijn hoop is dat ik Diane hiermee ontlast heb en haar de kans geef om zich te rehabiliteren. Het complete dossier ligt er nu en ze kan er mee doen wat ze wil.

On a personal note hoop ik dat nu de rust weerkeert. Na een zenuwslopende week vol gewetenswroeging, besprekingen en bedreigingen verlang ik naar rustiger tijden. Het lijkt me wel weer eens fijn om lekker lang te slapen en gewoon mijn werk te doen. Een koppig geweten blijkt geen zegen, maar een volstrekte bezoeking.

Voyeur

Here we are now, entertain us.
pi_1739133
Nou Voyeur, ondanks dat ik het niet met de actie eens ben, moet ik wel toegeven dat dit verhaal er wel integer uit ziet.
pi_1739137
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:30 schreef voyeur het volgende:
Ik heb al eerder kontakt gezocht met Diane's naasten en probeer hen natuurlijk wel geinformeerd te houden. Voyeur
Wat vonden haar ouders ervan???
Schoonheid is gevaarlijk, wijsheid moet vergaard worden, liefde kies je zelf!
pi_1739177
quote:
[b]Lap tekst
Sterkte de komende tijd Voyeur en ik ben het voor 90% met je eens (voor wat het waard is). Ik heb alleen mijn twijfels over de impact die het op Diane kan hebben. Stel dat ze de volledige tijd daar zit zal ze het waarschijnlijk allang vergeten zijn en wordt ze ermee geconfronteerd als ze er uit is. Waarschijnlijk is ze er donderdag al uit dus zal het niet zo lang meer duren voor er uit haar hoek reacties komen.

Sterkte Erwin

I don't have enough middle fingers to tell you exactly how I feel.
pi_1739191
Ik bedoel hun mening over jouw actie
Schoonheid is gevaarlijk, wijsheid moet vergaard worden, liefde kies je zelf!
pi_1739241
hou ons wel op de hoogte hè! ik heb alle begrip voor je aktie
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:47:51 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1739366
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:30 schreef voyeur het volgende:
Mijn hoop is dat ik Diane hiermee ontlast heb en haar de kans geef om zich te rehabiliteren. Het complete dossier ligt er nu en ze kan er mee doen wat ze wil.

Voyeur

Tja, deze twee zinnen bepalen in hoge mate mijn weerzin tegen deze actie.
Op de eerste plaats de arrogantie om te denken dat het nodig is om Diane te ontlasten. En vervolgens "Het complete dossier ligt er nu en ze kan er mee doen wat ze wil". Nee dat kan ze dus juist niet want deze beslissing is al voor haar genomen door voyeur. En dat alles om ZIJN geweten te sussen, en dus puur persoonlijk belang en niet dat van Diane voor ogen.

En daarnaast blijf ik van mening dat het gehele incident niets met verkrachting te maken heeft, maar dat zal de rechterlijke macht nu uitwijzen.

dinsdag 25 september 2001 @ 22:52:51 #8
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_1739458
Laatste keer dat ik hierop reageer anders moet ik mijn nick veranderen in Heintje Davids.

Voyeur: bedankt namens integer Nederland en ik kan alleen maar hopen dat iedereen het verder door de rechter laat uitzoeken zoals het hoort.

Swets: we zijn het oneens maar over dat uitzoeken niet. right on.

GeGs

Live young, die fast.
pi_1739512
Ik heb alleen minder moeite met de actie als het compleet in de annonimiteit blijft, wat haar beslissing ook zal zijn.

Haar beslissing zou wel eens positief (dus wel rechtszaak) uitvallen, om niet voor slet te worden aangezien en niet omdat ze het als aanranding voelt. Als men kan garanderen dat het geheel annoniem blijft, ongeacht haar beslissing zal het ms minder kans hebben om met een dergelijke overweging een rechtszaak te beginnen.

pi_1740064
Net terug van vakantie en alles dus pas achteraf kunnen lezen. Volledig eens met de stelling dat het hier om date-rape gaat. En, Voyeur (rare naam in deze): alle respect voor je actie en de discussie die je hebt geopend. Rust nu maar uit, het is nu inderdaad aan justitie, waar het thuis hoort. Bizar dat BB nog steeds door gaat met deze Frank en Diane er nog in...
pi_1740679
Diane gaat er met de dag slechter uitzien. In een ander topic, Wat niet op de streams te zien was las ik iets wat typisch post traumatisch gedrag is.
Het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien en hier elders al op is terug gekomen. In bvb de (haast al in de vergetelheid rakende) topics Diane en Voer Voor Psychologen, deel 1 las ik echter niets over dit bericht van BB-site via Sanshine.
Ik quote het hier omdat het m.i. een veelzeggende reactie is van Diane op het gebeurde.
quote:
Op maandag 24 september 2001 22:42 schreef Sanshine het volgende:
Diane zegt alles in stilte

Het gaat niet goed met de Bewoners in Arm. Vanochtend wilde Frank niet praten, nu houdt Diane haar lippen stijf op elkaar.

Mascha Prins 24-09-2001 21:11

Arm - Diane is overduidelijk van slag. Ze kijkt triest uit haar ogen als ze buiten het zicht van de anderen is, maar elke keer dat zij wel in hun blikveld verschijnt staat haar gezicht op storm. Ze zegt niets tegen Andries, Daniëlle en Frank. Dit houdt ze al een paar uur vol.
De oorzaak ligt, alweer, bij Frank. Tijdens een teamgesprek heeft hij aangegeven tegen de nieuwe en toekomstige bewoners niet te liegen over zijn vrijpartij met Diane. Gesprekken over wat er tussen haar en Frank gebeurt is, leidde al eerder tot commotie bij Diane. Zij zegt dat ze alleen met Frank gezoend heeft, verder herinnert ze zich niets.

Stilte
Nu weigert Diane met de rest te praten. Ze eet haar maaltijd in stilte en verdwijnt daarna naar buiten om haar tanden te poetsen. Dat ze niet praat, betekent niet dat ze geen geluid maakt. Ze smijt met de deur en loopt herhaaldelijk de aanwezige blikken emmers om.

Haar teamgenoten vragen zich af wat er precies met haar aan de hand is. Ik merk al de hele middag dat iets haar niet lekker zit, merkt Daniëlle op. Ik heb haar gezegd dat ik er voor haar ben als ze wil praten. Als ze dan niet zelf komt, houdt het op. Frank houdt op met vragen wat Diane dwars zit. Andries, die zijn taak als captain serieus neemt, zegt dat hij later wel even met haar zal praten.

Die kans krijgt hij voorlopig echter niet, want Diane kruipt zonder iets te zeggen in bed. Ze heeft een doekje om mee te tutten, ook duimt ze. Dan verstopt ze haar hoofd in de slaapzak en begint zachtjes te huilen.

bron: www.big-brother.nl

pi_1740761
quote:
Op woensdag 26 september 2001 00:55 schreef Lurky het volgende: typisch post traumatisch gedrag.
Is er nog een BB-psycholoog waar ze regelmatig een praatje mee moeten maken, en zoja, wanneer mag Diane weer?

Dit is toch niet om aan te zien.

krokette katinka
pi_1740919
Ik ben (ondanks alle bijkomende en hieruit voortvloeiende problemen) toch trots op je dat je het hebt gedaan. Nu kun je jezelf nog steeds recht in de ogen kijken...
High resolution, low density
pi_1740977
Wel Voyeur, ga je ook actie ondernemen als je buren meer dan 10 Kg ammoniumnitraat naar binnen slepen???

Zelf denk ik dat je beter die gemene mevrouw Van de Tonnekreek kan aangeven. Die opportune tante is namelijk verantwoordelijk voor het al dan niet toelaten van de verworpenen der aarde. Het kind in kwestie is behoorlijk labiel en zou bij een beetje degelijke psychologische test uit de vijftiger jaren reeds voor haarzelf behoed zijn. Dat die kalende jongeman er op springt is gewoon de loop der natuur; dat kun je dat natuurmens niet kwalijk nemen. Het is gewoon een weloverwogen zet van die doortrapte mw vd Tonnekreek.

Potverdriedubbeltjes, wat een nare mevrouw

[Dit bericht is gewijzigd door Ericsson op 26-09-2001 21:24]

Je weet het vaak soms nooit

pi_1741027
quote:
Op woensdag 26 september 2001 02:14 schreef Ericsson het volgende:
Wel Voyeur, ga je ook actie ondernemen als je buren meer dan 10 Kg ammoniumnitraat naar binnen slepen???

Zelf denk ik dat je beter dat levende lijk van een Van de Tonnekreek kan aangeven. Die naar uitgeboerde nageboorte stinkende lijkenvreetster is namelijk verantwoordelijk voor het al dan niet toelaten van de verworpenen der aarde. Het kind in kwestie is behoorlijk labiel en zou bij een beetje degelijke psychologische test uit de vijftiger jaren reeds voor haarzelf behoed zijn. Dat die kalende neanderlul er op springt is gewoon de loop der natuur; dat kun je Kinkel Kong niet kwalijk nemen. Het is gewoon een weloverwogen zet van die Spi Nazi Hoer van een vd Tonnekreek Teek.

Gatverde gatver wat kots ik van die mummie

Gelukkig heb je 24 uur de tijd om je bericht te editen zodat je je onnodig grove beledigingen en schofferingen nog kunt wijzigen.
Dit voegt niets toe.

Het feit dat er over dit onderwerp inmiddels 800 posts zijn geplaatst op de diverse fora geeft aan dat het leeft onder de kijkers (streamers, lezers etc.) Voor én tegen.

Voyeur, bedankt voor het wakker houden (en maken) van het geweten. Ieder kan ermee doen wat hij/zij wil.

pi_1741075
quote:
Op woensdag 26 september 2001 02:26 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Gelukkig heb je 24 uur de tijd om je bericht te editen zodat je je onnodig grove beledigingen en schofferingen nog kunt wijzigen.
Dit voegt niets toe.

Fijn dat er nog gevoelige calvinisten zijn. Arme Tonnie, lieverd, zo bedoelde ik het niet. Een hersenmassa zoals de jouwe moeten we absoluut leren te waarderen, al is het moeilijk. De krochten van jouw zwarte ziel geven ons inzicht in het wederkerige van onszelf, waarvoor dank. Dank ook voor de nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag. Dank u voor al het uh - nou ja zie maar - mooie wat nog komen mag.

Lees ook eens Dante's Inferno

pi_1741082
pi_1741085
Ik waardeer dat je dit kan waarderen.

pi_1741091
En als je het dan denkt te weten , dan weet je zeker dat je het toch niet zeker weet. Enzo...
pi_1741214
quote:
Op woensdag 26 september 2001 02:44 schreef Ericsson het volgende:

[..]

Fijn dat er nog gevoelige calvinisten zijn. Arme Tonnie, lieverd, zo bedoelde ik het niet. Een hersenmassa zoals de jouwe moeten we absoluut leren te waarderen, al is het moeilijk. De krochten van jouw zwarte ziel geven ons inzicht in het wederkerige van onszelf, waarvoor dank. Dank ook voor de nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag. Dank u voor al het uh - nou ja zie maar - mooie wat nog komen mag.

Lees ook eens Dante's Inferno

dat ik met al mijn zorgen bij u komen mag.
pi_1741668
Sorrie Voyeur, maar ik vind je een grote bemoeial. Gewetenswroeging, my ass. Gut, wat ben je zielig dat je een week slecht geslapen hebt. Dit is gewoon interessantdoenerij, 'kijk eens wat een integere vent ik ben'. Aangifte doen voor Diane, haar een brief sturen... Laat haar toch met rust, ze is een volwassen vrouw. Ze kan heus haar eigen boontjes wel doppen. Ik weet toevallig dat ze voor iets heel anders ook al eens een advocaat heeft ingeschakeld. Als je je echt zo om haar gemoedstoestand bekommert, zet haar dan niet zo onder druk. Nu komt ze straks het huis uit en dan ligt er opeens een aangifte waar ze gedwongen wordt een beslissing over te nemen (wel of niet er iets mee doen). Ik zou in zo'n situatie als deze helemáál niet willen dat een wildvreemde "voyeur" er zich mee zou gaan bemoeien, alleen maar omdat zíjn geweten hem zogenaamd zo dwars zit. Ik vind deze hele actie juist denigrerend naar Diane toe. Dit wordt allemaal gedaan onder het mom van 'we doen dit voor Diane', maar in feite wordt ze daardoor juist níet serieus genomen. Ik krijg er een hele vieze smaak van in m'n mond en ook van iedereen die zonder zelf na te denken Voyeur maar loopt na te praten. Wat zijn we toch ontzettend integer met z'n allen.

Voor de duidelijkheid, ik heb destijds ook live gezien wat er is gebeurd en ik vind ook dat Frank zich niet had moeten opdringen.

Moderator woensdag 26 september 2001 @ 09:56:06 #22
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_1741825
Ik vind dat Diane met deze actie nogmaals is aangerand. Arm kind.

Ik vind dat Voyeur tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Blijkbaar kan hij het vele voyeren niet meer aan, en haalt hij zijn eigen en andermans leven door elkaar.

Kunnen we Yorin niet aanklagen, wegens het toebrengen van geestelijk letsel aan deze ex-Fokker? Want zelf vindt hij dan wel dat hij rationeel bezig is, wij weten dat dit niet zo is en kunnen dit beter voor hem beslissen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 26-09-2001 11:47]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 26 september 2001 @ 10:48:47 #23
2432 Nimue
keep your magic
pi_1742225
Hoewel ik me afvraag of dit een date-rape was, denk ik dat Diane in ieder geval wel heel hard hulp nodig heeft. Ik vind haar behoorlijk labiel overkomen. Misschien dat die aangifte haar in ieder geval de mogelijkheid biedt om goede hulp te krijgen. Dat vind ik dus in ieder geval positief.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_1742240
Alles voor de kijkcijfers...ik op Yorin en Hummie. Van mij mogen ze die Frank met een compleet arrestatieteam uit dat huis komen plukken. Walgelijke vent!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2001 @ 12:23:27 #25
10849 Hagelslag

pi_1742960
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Tja, deze twee zinnen bepalen in hoge mate mijn weerzin tegen deze actie.
Op de eerste plaats de arrogantie om te denken dat het nodig is om Diane te ontlasten.
Jij wil net zo goed als Voyeur bepalen wat er moet gebeuren. Ik denk alleen dat jouw keuzes heel veel slechter zijn dan die van Voyeur. Je bent zelf arrogant. 'k zal het pogen uit te leggen:

Scenario 1: Stel. Neem even aan, dat Diane inderdaad verkracht is. Stel dat iedereen zegt: niets aan de hand meid, je hebt het gedroomd. Stel dat ze schade er van ondervindt. Waar kan ze DAN heen? Nergens. Want geen hond gelooft haar. 'We hebben het allemaal gezien' en 'Wij vinden dat het geen verkrachting is'. Wat voor schade ontstaat er dan? Jij staat dan het hardst te roepen 'Niets aan de hand meid'. Je duwt haar zo fijn de afgrond in. Geweldige actie.

Scenario 2: Stel, ze is verkracht, komt het huis uit en de politie staat voor haar neus en zegt: er is aangifte gedaan door een zekere Voyeur. Stel, ze vindt dit verschrikkelijk. 'Waar bemoei je je mee?'. Ze slaat de deur dicht. Wat dan nog? Ze hoeft verder geen aanklacht in te dienen als ze dat niet wil. Maar. Zulke gebeurtenissen vergeet je nooit. Vroeg of laat komt zo'n gebeurtenis weer bovendrijven. Als ze dan op een later tijdstip aangifte wil doen, ligt er wel al een heel dossier. Banden, getuigenissen, alles. Het is een stuk makkelijker dan om de bewijsvoering rond te krijgen. Uiteindelijk is dat in haar voordeel.

Scenario 3: Stel, ze is niet verkracht, komt het huis uit en de politie staat voor haar neus en zegt: er is aangifte gedaan door een zekere Voyeur. Ze vindt dit verschrikkelijk! Onterecht Frank van een verkrachting beschuldigen? Ben je helemaal van lotje getikt. Ze plaatst een grote advertentie in de krant 'Frank, ik hou van je! Je hebt me niets gedaan.'. Voyeur plaatst op zijn site zijn excuses en betaalt de kosten van de advertentie. De story is ook weer bliede want die heeft een sappig verhaal hoe die lieve Frank onterecht is beschuldigd. En jij hebt weer een gelukkige dag want je kunt mij, Voyeur en de andere voorstanders weer over de zeik heen halen. Iedereen blij.

quote:

En daarnaast blijf ik van mening dat het gehele incident niets met verkrachting te maken heeft, maar dat zal de rechterlijke macht nu uitwijzen.

Gelukkig ben jij niet degene die dat uitwijst.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')