abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 september 2001 @ 23:23:33 #1
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1717754
quote:
Twee vrienden, de één Zweed, de ander Libanees, werken bij de plantsoenendienst. Allebei hebben ze problemen. De Zweed Måns heeft sinds enkele weken last van acute impotentie, terwijl de Libanees Roro door zijn vader en oma gedwongen wordt te trouwen met een Libanese zonder dat zijn echte Zweedse vriendin daar weet van heeft.
'Jalla! Jalla!' is de debuutfilm van Josef Fares en werd daarbij geholpen door Lukas Moodysson, inderdaad van de stoere films Fucking Åmål en Together.

Ik heb hem net gezien en ik moet zeggen dat de film echt hilarisch is. Het is allemaal zo heerlijk amateuristisch en knullig, geweldig gewoon! Ook de muziek is erg cool en het camerawerk is gelukkig niet zo irritant als in Fucking Åmål en Together.

Al meer mensen geweest?

FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 september 2001 @ 23:26:04 #2
862 Arcee
Look closer
pi_1717782
quote:
Op zondag 23 september 2001 23:23 schreef Trainspotter het volgende:
'Jalla! Jalla!' is de debuutfilm van Josef Fares en werd daarbij geholpen door Lukas Moodysson, inderdaad van de stoere films Fucking Åmål en Together.

Ik heb hem net gezien en ik moet zeggen dat de film echt hilarisch is. Het is allemaal zo heerlijk amateuristisch en knullig, geweldig gewoon! Ook de muziek is erg cool en het camerawerk is gelukkig niet zo irritant als in Fucking Åmål en Together.

Al meer mensen geweest?

Nee! Maar dat ga ik na 't lezen van dit stukje wel doen. Thanks voor de tip.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 23 september 2001 @ 23:30:57 #3
2764 Trainspotter
pi_1717837
quote:
Op zondag 23 september 2001 23:26 schreef Arcee het volgende:
Nee! Maar dat ga ik na 't lezen van dit stukje wel doen. Thanks voor de tip.
Alsjeblieft . De vrouwelijke hoofdrolspelers zijn trouwens minstens zo charmant als Elin en Agnes
  zondag 23 september 2001 @ 23:49:27 #4
10710 gday
propria cures
pi_1718070
Hm, hier in Zweden hangen de videotheken vol met posters over die film.. misschien dat ik hem ook maar eens moet kijken, maar ik moet ook nog Tillsammans en Festival loeren . Het wordt druk zo.

O, niet Tillsammans, maar Together, zoals die in Nederland heet blijkbaar ..

A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_1718501
*Heeft een speciale voorpremiere op het spui in Den Haag gezien*

Erg leuke film, maar iets TE 'correct' en moralistisch.
Veel grappige momenten...

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  maandag 24 september 2001 @ 08:55:49 #6
2764 Trainspotter
pi_1719396
quote:
Op maandag 24 september 2001 00:22 schreef Berserker het volgende:
Erg leuke film, maar iets TE 'correct' en moralistisch.
Moralistisch? Ik had niet het idee dat de film een of andere boodschap door je strot wil drukken. Ik had absoluut geen ware woensdagavondfilmgevoel. Correct viel ook wel mee vind ik. Ik heb anders genoeg bevestigingen van vooroordelen gezien. Het knappe was juist dat hiermee op een hele grappige manier de spot wordt gedreven. Daarmee is het absoluut een leuke film
  maandag 24 september 2001 @ 11:16:10 #7
7114 incubus
The Cult DIVX king
pi_1720307
heb hem op de laaste avond van lowlands gezien. Ik heb echt dubbel gelegen van het lachen was BTW ook erg gezellig terwijl het buiten stort regende
010
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 september 2001 @ 23:17:02 #8
862 Arcee
Look closer
pi_1728234
Waarom zijn Zweedse films zo leuk?

De taal? De regisseurs? De acteurs? De openhartigheid? Het naturelle spel? In ieder geval dat allemaal. Na Fucking Åmål en Tillsammans vond ik ook Jalla! Jalla! weer een erg geslaagde film.

Wat toch 't meest aanstekelijk is, is de openhartigheid en 't naturelle spel. Zo lekker gewoon allemaal en zo prettig in beeld gebracht. Zo lekker niet-Hollywood gemonteerd ook.

Een leuke cast en een aantal errug leuke grappen. Een film waar je blij van wordt. Krijgt vast en zeker een Top 10 notering.

quote:
Op zondag 23 september 2001 23:30 schreef Trainspotter het volgende:
De vrouwelijke hoofdrolspelers zijn trouwens minstens zo charmant als Elin en Agnes
Absoluut
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 25 september 2001 @ 13:34:38 #9
2764 Trainspotter
pi_1732203
*crosspost* ende *schop*

Ik heb hier een wat uitgebreidere beschouwing geschreven.

pi_1748154
quote:
Op maandag 24 september 2001 11:16 schreef incubus het volgende:
heb hem op de laaste avond van lowlands gezien. Ik heb echt dubbel gelegen van het lachen was BTW ook erg gezellig terwijl het buiten stort regende
hehehe, misschien zaten we wel naast elkaar, ik heb het ook de laatste avond gezien tijdens Lowlands. Ook zo'n moeite gehad om er weer uit te komen??

Maare, film was erg lollig, zeker na een paar pilsjes!!

What the heart requires may never be understood by the mind!
  zaterdag 29 september 2001 @ 19:52:25 #11
10710 gday
propria cures
pi_1774264
Heh, ik heb nu de DivX "film" zelf, dus ik zal hem dit weekend ook maar es gaan loeren ..
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 30 september 2001 @ 16:33:06 #12
7114 incubus
The Cult DIVX king
pi_1780435
quote:
Op woensdag 26 september 2001 20:42 schreef AIKANE het volgende:

[..]

hehehe, misschien zaten we wel naast elkaar, ik heb het ook de laatste avond gezien tijdens Lowlands. Ook zo'n moeite gehad om er weer uit te komen??

Maare, film was erg lollig, zeker na een paar pilsjes!!

ik zat rechts acherin vooraan op de trap En ja ik had er nogal moeite mee om er uit te gaan damn rain
010
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 00:50:12 #13
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1793338
Net terug uit het filmhuis... Ik vond "Jalla! Jalla!" een leuke film. Net zo lekker knullig als "Fucking Amal" en "Tillsammans".

Er zaten leuke flauwe grappen in (ik lag bijv. helemaal dubbel toen Måns een snoekduik maakte in de struiken ), maar ook de onderliggende onderwerpen waren weer heel serieus. Het lijkt me echt zeer vervelend als je wordt uitgehuwelijkt; zeker als je al dikke verkering hebt. Hoewel die Yasmin niet echt lelijk was

Ook het probleem van Måns kan denk ik knap lastig zijn als het je overkomt.

Al met al een leuke, onderhoudende film. Krijgt van mij een 7 op de IMDB.

What's the speed of Dark?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 oktober 2001 @ 00:54:41 #14
862 Arcee
Look closer
pi_1793356
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 00:50 schreef lzandman het volgende:
ik lag bijv. helemaal dubbel toen Måns een snoekduik maakte in de struiken
Hehe... idd ja... of die scène op de plee, ook hilarisch
quote:
Hoewel die Yasmin niet echt lelijk was
Nou... tis lang geleden dat ik zó'n mooi meisje in een film gezien heb...
  vrijdag 17 januari 2003 @ 09:34:44 #15
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_7945759
Weet iemand van jullie waar "Jalla! Jalla!" te koop is op DVD? Ik heb zelf de originele Zweedse versie en een Duitse gezien. Maar ik wil toch wel graag Nederlandse/Engelse subtitles.

Heb trouwens net "Together" (Tillsammans) besteld bij Play.com. Helaas ook op die DVD geen NL subtitles.

[Dit bericht is gewijzigd door lzandman op 17-01-2003 10:01]

What's the speed of Dark?
pi_7947793
Tip voor Jalla Jalla! fans, de nieuwe film van de Fares brothers draait volgende week op het Internationaal Film Festival Amsterdam:
"Kopps".

De nieuwe film van Lucas Moodyson (F****ing Amal, Together) ook!
(Lilya-4-ever)

pi_7949955
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 11:36 schreef Patvs het volgende:
Tip voor Jalla Jalla! fans, de nieuwe film van de Fares brothers draait volgende week op het Internationaal Film Festival Amsterdam:
Goh da's toevallig, dat is precies tegelijkertijd met het IFFR

een tegenhanger? schaduw-festival? splintergroepering? of toch een typo?

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_7959963
Edit: Internationaal Film Festival ROTTERDAM

automatisme van me dat ik 'amsterdam' blind intik..

pi_13909443
Deze film bevat een aantal erg grappige momenten, vooral de eerste scene met Lisa en RoRo is erg grappig... Maar hij is toch wel een erg standaard comedy met dito einde voor de rest.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 4 januari 2004 @ 13:17:18 #20
2764 Trainspotter
pi_15951441
Jalla! Jalla! komt vrijdag op Nederland 3, om 23:22. Gaat dat zien, want: erg grappig.

[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 04-01-2004 13:18]

vrijdag 9 januari 2004 @ 23:01:23 #21
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16116208
Zo dus
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 10 januari 2004 @ 02:05:59 #22
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16120747
Erg leuke film. Met name als die Mans die net aan het bijkomen is van een vechtpartij, door die Paul in elkaar gemept wordt en het dan hééélemaal gehad heeft.
Vlotte film, eindelijk een film waarin getoond wordt dat allochtonen en autochtonen op een menselijke manier met elkaar om kunnen gaan, zonder in al te zware issues te vallen. Elkaar liefhebben,maar ook elkaar voor rotte vis uitmaken als het moet.
Verder veel gelachen.
Voor welke penispomp zouden jullie trouwens gekozen hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 10-01-2004 02:16]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16122230
Kut, gemist.

Ik probeer de film wel ergens te kopen.

pi_16123342
Ik vond het wel een leuke film, maar erg voorspelbaar.
spoiler:
Je zag natuurlijk al van heel ver aankomen dat Roro en Yasmin niet zouden trouwen, maar dat Roro voor Lisa zou gaan. En dat Mans Yasmin wel zou willen.
Dus dat vond ik minder.

Verder vond ik het een grappige film. Vooral Roro's oma vond ik geweldig.

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 10-01-2004 12:07]

pi_16132551
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 02:05 schreef SKMbeat het volgende:
Erg leuke film. Met name als die Mans die net aan het bijkomen is van een vechtpartij, door die Paul in elkaar gemept wordt en het dan hééélemaal gehad heeft.
Vlotte film, eindelijk een film waarin getoond wordt dat allochtonen en autochtonen op een menselijke manier met elkaar om kunnen gaan, zonder in al te zware issues te vallen. Elkaar liefhebben,maar ook elkaar voor rotte vis uitmaken als het moet.
Tis ook maar fictie
pi_16132616
Ik heb hem gisteren ook gezien en erg gelachen. Het was echt lang geleden dat ik voor het laatst in mijn eentje hardop heb gelachen om een film....
12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
pi_16132648
quote:
Op zondag 23 september 2001 23:23 schreef Trainspotter het volgende:

Al meer mensen geweest?

Gezien.....erg leuke film!
Assumption is the mother of all fuck-ups!
  zaterdag 10 januari 2004 @ 18:17:00 #28
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16132903
Erg vermakelijk, en lekker ook die Lisa en Yasmin

Een 7.3 uit 10 geef ik hem

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_16138153
Ik zag hem vannacht starten, toen ik de naam van ressigeur zag, dacht ik, dit wordt leuk, want ik vond zijn Fucking Amal gewoon top.

En weet je? Hij is nog beter! Dat scene die Mons of Mans of hoe je hem ook noemt achterna wordt gezeten door die pitbullman. En niet vergeten die scene waar ie gewoon gemold word door paulie. Dat gebeuk met die pa's buik was echt zo droog
Dat moeder va RoRo zit steeds van ja, ja, en kijken zo. En die familie van Roro en Yasmin, allemaal zo overleggen Beetje voorspelbaar einde enzo, maar ik vond hem gewoon top. Is namelijk ook typisch scandavisch, slecht verhaal, maar subliem uitgewerkt.
Down to earth, zijn momenten van lachen, drama's, zijn momenten van tederheid.. een aanrader.

Hulde!

zaterdag 10 januari 2004 @ 21:57:11 #30
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_16138456
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 21:45 schreef Broemm het volgende:
Ik zag hem vannacht starten, toen ik de naam van ressigeur zag, dacht ik, dit wordt leuk, want ik vond zijn Fucking Amal gewoon top.
Euhm, Jalla! Jalla! is niet van dezelfde regisseur hoor Josef Fares is de regisseur van Jalla! Jalla! en Lukas Moodysson (verder nog bekend van Tillsammans en Lilja 4-ever) is de regisseur van Fucking Åmål.

Neemt niet weg dat die best een leuke film is

zaterdag 10 januari 2004 @ 22:02:10 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_16138602
Wel geproduceerd door Lukas Moodysson
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')