quote:'Jalla! Jalla!' is de debuutfilm van Josef Fares en werd daarbij geholpen door Lukas Moodysson, inderdaad van de stoere films Fucking Åmål en Together.
Twee vrienden, de één Zweed, de ander Libanees, werken bij de plantsoenendienst. Allebei hebben ze problemen. De Zweed Måns heeft sinds enkele weken last van acute impotentie, terwijl de Libanees Roro door zijn vader en oma gedwongen wordt te trouwen met een Libanese zonder dat zijn echte Zweedse vriendin daar weet van heeft.
Ik heb hem net gezien en ik moet zeggen dat de film echt hilarisch is. Het is allemaal zo heerlijk amateuristisch en knullig, geweldig gewoon! Ook de muziek is erg cool en het camerawerk is gelukkig niet zo irritant als in Fucking Åmål en Together.
Al meer mensen geweest?
quote:Nee! Maar dat ga ik na 't lezen van dit stukje wel doen. Thanks voor de tip.
Op zondag 23 september 2001 23:23 schreef Trainspotter het volgende:
'Jalla! Jalla!' is de debuutfilm van Josef Fares en werd daarbij geholpen door Lukas Moodysson, inderdaad van de stoere films Fucking Åmål en Together.Ik heb hem net gezien en ik moet zeggen dat de film echt hilarisch is. Het is allemaal zo heerlijk amateuristisch en knullig, geweldig gewoon! Ook de muziek is erg cool en het camerawerk is gelukkig niet zo irritant als in Fucking Åmål en Together.
Al meer mensen geweest?
quote:Alsjeblieft
Op zondag 23 september 2001 23:26 schreef Arcee het volgende:
Nee! Maar dat ga ik na 't lezen van dit stukje wel doen. Thanks voor de tip.
O, niet Tillsammans, maar Together, zoals die in Nederland heet blijkbaar ..
Erg leuke film, maar iets TE 'correct' en moralistisch.
Veel grappige momenten...
quote:Moralistisch? Ik had niet het idee dat de film een of andere boodschap door je strot wil drukken. Ik had absoluut geen ware woensdagavondfilmgevoel. Correct viel ook wel mee vind ik. Ik heb anders genoeg bevestigingen van vooroordelen gezien. Het knappe was juist dat hiermee op een hele grappige manier de spot wordt gedreven. Daarmee is het absoluut een leuke film
Op maandag 24 september 2001 00:22 schreef Berserker het volgende:
Erg leuke film, maar iets TE 'correct' en moralistisch.
De taal? De regisseurs? De acteurs? De openhartigheid? Het naturelle spel? In ieder geval dat allemaal. Na Fucking Åmål en Tillsammans vond ik ook Jalla! Jalla! weer een erg geslaagde film.
Wat toch 't meest aanstekelijk is, is de openhartigheid en 't naturelle spel. Zo lekker gewoon allemaal en zo prettig in beeld gebracht. Zo lekker niet-Hollywood gemonteerd ook.
Een leuke cast en een aantal errug leuke grappen. Een film waar je blij van wordt. Krijgt vast en zeker een Top 10 notering.
quote:Absoluut
Op zondag 23 september 2001 23:30 schreef Trainspotter het volgende:
De vrouwelijke hoofdrolspelers zijn trouwens minstens zo charmant als Elin en Agnes
quote:hehehe, misschien zaten we wel naast elkaar, ik heb het ook de laatste avond gezien tijdens Lowlands. Ook zo'n moeite gehad om er weer uit te komen??
Op maandag 24 september 2001 11:16 schreef incubus het volgende:
heb hem op de laaste avond van lowlands gezien. Ik heb echt dubbel gelegen van het lachen was BTW ook erg gezellig terwijl het buiten stort regende
Maare, film was erg lollig, zeker na een paar pilsjes!!
quote:ik zat rechts acherin vooraan op de trap
Op woensdag 26 september 2001 20:42 schreef AIKANE het volgende:[..]
hehehe, misschien zaten we wel naast elkaar, ik heb het ook de laatste avond gezien tijdens Lowlands. Ook zo'n moeite gehad om er weer uit te komen??
Maare, film was erg lollig, zeker na een paar pilsjes!!
Er zaten leuke flauwe grappen in (ik lag bijv. helemaal dubbel toen Måns een snoekduik maakte in de struiken ), maar ook de onderliggende onderwerpen waren weer heel serieus. Het lijkt me echt zeer vervelend als je wordt uitgehuwelijkt; zeker als je al dikke verkering hebt. Hoewel die Yasmin niet echt lelijk was
Ook het probleem van Måns kan denk ik knap lastig zijn als het je overkomt.
Al met al een leuke, onderhoudende film. Krijgt van mij een 7 op de IMDB.
quote:Hehe... idd ja... of die scène op de plee, ook hilarisch
Op dinsdag 02 oktober 2001 00:50 schreef lzandman het volgende:
ik lag bijv. helemaal dubbel toen Måns een snoekduik maakte in de struiken
quote:Nou... tis lang geleden dat ik zó'n mooi meisje in een film gezien heb...
Hoewel die Yasmin niet echt lelijk was
Heb trouwens net "Together" (Tillsammans) besteld bij Play.com. Helaas ook op die DVD geen NL subtitles.
[Dit bericht is gewijzigd door lzandman op 17-01-2003 10:01]
De nieuwe film van Lucas Moodyson (F****ing Amal, Together) ook!
(Lilya-4-ever)
quote:Goh da's toevallig, dat is precies tegelijkertijd met het IFFR
Op vrijdag 17 januari 2003 11:36 schreef Patvs het volgende:
Tip voor Jalla Jalla! fans, de nieuwe film van de Fares brothers draait volgende week op het Internationaal Film Festival Amsterdam:
een tegenhanger? schaduw-festival? splintergroepering? of toch een typo?
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 04-01-2004 13:18]
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 10-01-2004 02:16]
Verder vond ik het een grappige film. Vooral Roro's oma vond ik geweldig.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 10-01-2004 12:07]
quote:Tis ook maar fictie
Op zaterdag 10 januari 2004 02:05 schreef SKMbeat het volgende:
Erg leuke film. Met name als die Mans die net aan het bijkomen is van een vechtpartij, door die Paul in elkaar gemept wordt en het dan hééélemaal gehad heeft.
Vlotte film, eindelijk een film waarin getoond wordt dat allochtonen en autochtonen op een menselijke manier met elkaar om kunnen gaan, zonder in al te zware issues te vallen. Elkaar liefhebben,maar ook elkaar voor rotte vis uitmaken als het moet.
quote:Gezien.....erg leuke film!
Op zondag 23 september 2001 23:23 schreef Trainspotter het volgende:
Ik heb hem net gezien en ik moet zeggen dat de film echt hilarisch is. Het is allemaal zo heerlijk amateuristisch en knullig, geweldig gewoon! Ook de muziek is erg cool en het camerawerk is gelukkig niet zo irritant als in Fucking Åmål en Together.Al meer mensen geweest?
Een 7.3 uit 10 geef ik hem
En weet je? Hij is nog beter! Dat scene die Mons of Mans of hoe je hem ook noemt achterna wordt gezeten door die pitbullman. En niet vergeten die scene waar ie gewoon gemold word door paulie. Dat gebeuk met die pa's buik was echt zo droog
Dat moeder va RoRo zit steeds van ja, ja, en kijken zo. En die familie van Roro en Yasmin, allemaal zo overleggen Beetje voorspelbaar einde enzo, maar ik vond hem gewoon top. Is namelijk ook typisch scandavisch, slecht verhaal, maar subliem uitgewerkt.
Down to earth, zijn momenten van lachen, drama's, zijn momenten van tederheid.. een aanrader.
Hulde!
quote:Euhm, Jalla! Jalla! is niet van dezelfde regisseur hoor
Op zaterdag 10 januari 2004 21:45 schreef Broemm het volgende:
Ik zag hem vannacht starten, toen ik de naam van ressigeur zag, dacht ik, dit wordt leuk, want ik vond zijn Fucking Amal gewoon top.
Neemt niet weg dat die best een leuke film is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |