abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 23 september 2001 @ 17:54:22 #1
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_1714357
Ik ben een jongen, 20 jaar jong, en heb een uitzonderlijk mooie vriendin van 16 jaar. Nu
denken jullie misschien dat mijn probleem ligt bij ons verschil in leeftijd maar dat is
niet waar. Ik heb een handicap (ook dit is het probleem niet). Hier kan ik heel lang over gaan uitweiden, maar ik kan ook zeggen dat ik anders loop dan anderen, dan ben ik direct klaar

Goed, daar gaan we dan. Ik heb mijn vriendin leren kennen via de chat, nu zo'n 1,5 jaar geleden. Ze was de eerste paar maanden gewoon een vriendin van me, en we belden regelmatig.
Toen ineens, nu 10 maanden en een week geleden, stuurde ze me een mailtje waarin ze schreef
dat ze verliefd op me was . Ik had wel een foto van haar gezien, die had ze me opgestuurd,
en ik was ook wel verliefd op haar, maar ik heb er nix mee gedaan (het gezegd of zo) omdat
ik bang was dat ik dr dan zou afschrikken of zo. Dit kwam voort uit mijn (hele) grote on-
zekerheid over mezelf. Dit is een gedeelte van mijn probleem, waar ik strax aan toe zal
komen.

Ze wist dat ik gehandicapt ben, dat was gewoon tijdens een van onze (lange) telefoon
gesprekken ter sprake gekomen. Na een paar maanden gebeld te hebben, en nadat we verkering
hadden (we hadden al verkering voordat we elkaar in het echt hadden gezien) kwam het uit-
eindelijk dan toch aan op een ontmoeting. We hadden toen al zo'n maand met elkaar.
Ik stapte die vrijdagmiddag dus helemaal nerveus in de trein (we wonen ver uit elkaar) en
stapte op plaats van bestemming (ik zeg expres niet waar we wonen, om persoonlijke redenen)
uit. Ik stond dus op het station toen zij aan kwam lopen. Ik zag dr en mijn mond viel
(letterlijk) open van verbazing. Ze was (en is nog steeds!) zo ontzettend mooi. Ze
heeft lang blond haar, helderblauwe ogen, een mooi figuur, enfin, je kent dat wel. Ze is
gewoon een droom eigenlijk

Hoewel we elkaar al "goed" kenden (we hadden immers al heel vaak en lang gebeld) was ik
toch ontzettend zenuwachtig. Ze kwam dus aan en vloog me om mijn nek, maar ik durfde haar
niet te zoenen. Ik had nog nooit gezoend (ja is echt waar...) en had zelfs nog nooit eerder
een vriendin gehad. We gingen toen op de fiets naar dr huis toe, waar niemand was. (ff ter
informatie, IK fietste, want dat kan ik dus wel )
We zaten daar dus binnen op de bank, en waren wat radio aan t luisteren. Ik wilde dr
HEEL erg graag zoenen, maar durfde dit niet te zeggen. Uiteindelijk had ik mezelf zover
gebracht dat ik het aandurfde mijn arm om dr heen te doen. Op een gegeven moment flapte ik
eruit dat ik dr erg graag wilde zoenen maar dat ik dit niet durfde. Ze keek me toen heel
lief aan, boog voorzichtig naar voren en zoende me heel zacht. Ik wist niet wat me overkwam
maar het was zo lekker dat we er wel mee verder gingen, totdat ik aan het eind van de
dag (18.00) weer naar huis ging met de trein.

Oke, dus alles was goed gegaan en ik was helemaal blij en zo. Ze accepteerde me volledig
zoals ik ben (ik doel nu op mijn handicap) en zag (en ziet) dit niet als een probleem. Ik
ook niet, maar mijn handicap is wel een gedeelte van mijn probleem, waar ik strax aan toe
zal komen.
Nu, 10 maanden en een week later is ze nog steeds mijn vriendin, en ben ik nog steeds
net zo gek op dr dan in het begin.
Nu komt mijn probleem. "Vroeger" als ik fantaseerde over een vriendin (en dan niet op een
sexuele manier, maar gewoon over hoe dat zou zijn om een vriendin te hebben) dan stelde
ik me daarbij voor, dat ik alles voor dr zou doen, om dr het gevoel te geven dat ze een
prinses was en zo. Verder zag ik op tv wel eens dingen over meisjes die geslagen werden
door dr vriend en dat soort dingen. mijn probleem is DUS NIET (!!!!!!) dat ik mijn vriendin
sla, want dat doe ik dus NIET !!!!!!!!! Daar gaat het ook helemal niet om. Ik stelde me
gewoon voor dat ik dr precies zo zou behandelen zodat ze zich super zou voelen en niet
zoals die jongens die ik allemaal op tv had gezien, en volgens mij lukt me dat aardig.
Maar nu komt het; ik stelde me dan ook altijd voor dat ik NIET jaloers zou zijn, omdat dat
gewoon niet cool is. Je raad het al, dat ben ik dus wel.

Ik ben door mijn handicap HEEL HEEL HEEL erg onzeker, en had dus ook eigenlijk naarmate
ik ouder werd en me meer "bewust" werd van mijn handicap, nooit verwacht dat ik ooit een
vriendin zou krijgen. Ik stelde me wel voor hoe mijn perfecte vriendin zou zijn, en die
heb ik dus gevonden. Dit klinkt waarschijnlijk heel erg afgezaagd, maar alle eigenschappen
die mijn vriendin moest hebben volgens mij, heeft ze dan ook, dus het is gewoon zo dat ze
mijn perfecte vriendin is.
Ineens dus had ik wel een vriendin, en dat was gek. Ik ging van een situatie, waarin
meisjes mij eigenlijk niet zagen staan, naar een situatie waarin mijn droommeisje mijn
vriendin werd/is. Mijn vriendin is echt heel erg mooi, en er zijn dan ook heel veel jongens
die graag wat met dr zouden willen. Ook als we door de stad lopen zie ik veel jongens naar
dr kijken, en dat vind ik op dat moment dus wel leuk, omdat ze dan lekker "van mij" is :9:9~

Zoals gezegd ben ik echt heel erg onzeker, en zie dus overal dingen die er niet zijn. Zo
zijn er wat jongens in dr omgeving die graag wat met dr zouden willen, en ik (en dit is
mijn probleem) denk dus OVERAL over na. Het is gewoon niet normaal, maar ik denk dat ze
iemand anders tegenkomt als ze uitgaat (zonder mij, want ik ben er niet altijd bij vanwege
de afstand), als ze met vriendinnen in de stad is (dit laatste eigenlijk niet meer, weet
ook niet hoe dat komt). Ik kan niet alles gaan opnoemen, maar ik denk gewoon OVERAL over na.
Zo gaat ze nu werken bij een supermarkt. Je raadt het al, in het team waar zij in komt
zitten ALLEEN maar jongens. Ik heb gezegd dat ze daar moet gaan werken, en dat ze zich
niet moet laten tegenhouden door de dingen die ik denk. Ik weet zeker, dat er jongens daar
zullen zijn, die iets gaan proberen. Zij weet dat ook, omdat dit altijd het geval is. Overal
waar ze komt, is altijd wel de een of andere jongen die wat probeert. Nu denk ik daar dus
HEEL erg over na. Zij zegt dat er niks zal gebeuren. (ze is op vakantie geweest 3 weken
naar Frankrijk waar ik nachten niet van heb geslapen, maar ze heeft dus nix gedaan
Ik denk echter op deze manier; ze gaat daar 3 avonden per week werken. Ze ziet die jongens
dus allemaal vaker dan mij. Als ze daar een tijdje werkt, zullen zij en (een van) die jongens
naar "elkaar toe groeien". Dan denk ik dus dat de vonk wel zal overslaan. Zij zegt x op x
dat dat niet gebeurt en dat ik de enige ben die zij wil en waar ze van houd, en dat ze
me absoluut niet kwijt wil, en dat er dus nix zal gebeuren.

Ik kan dit idee, en alle andere (zelfde soort) dingen waar ik altijd over nadenk niet uit
mijn hoofd krijgen. Ik zou al beter moeten weten, want ze heeft in die 10 maanden zoveel
kansen gehad om vreemd te gaan, maar ze heeft het nooit gedaan. Ik krijg die ged8en echter
niet uit mijn hoofd en ik WORD ER HELEMAAL ZIEK VAN !!
Kan IEMAND me alsjeblieft een oplossing geven. Ik wil niet meer zo denken, ik wil mijn
vriendin dit ook niet aandoen, omdat het zover is gekomen, dat ze bij alles wat ze doet
nadenkt of ze me daar geen pijn mee doet, zelfs over de simpelste dingen als dat ze met
vriendinnen naar de stad gaat. DIT WIL IK HELEMAAL NIET !! Ze moet daar niet over nadenken
maar dat kan alleen maar als ik niet meer zo nadenk. Die gedachten moeten weg, soms zit
ik op mijn kamer gewoon stom te huilen (dat is toch niet normaal) omdat ik gek word van
mijn eigen gedachten.
HELP ME !!! Ik maak mezelf gek !! Kan iemand met een idee komen, hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb al zoveel verschillende dingen gehoord:

"Denk gewoon, als ze vreemd gaat doet ze dat maar, dan is ze jou niet waard. Dan dump je
dr en ga je gewoon verder"

Dit kan ik dus niet. Ik kan niet denken "als ze vreemdgaat, boeiuh" want dan zou het me
niet interesseren dat ze vreemd zou gaan, en dan zou ik dus ook niet van dr houden. Maar
dat doe ik dus wel (van dr houden) en ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die
zo kunnen denken, want die houden dan toch niet van hun vriend(in)?

"Maak je niet zo druk" (en varianten hierop)

Yeah right, ik wil wel, maar HOE ??!??

Please, iemand, geef me iets waar ik mee verder kan ?

Mijn excuses voor de megalap tekst. Als jullie halverwege al zijn afgehaakt, ik kan het
jullie niet kwalijk nemen. Voor degenen, die tot hier zijn gekomen met lezen. Hebben
jullie aub een oplossing of zoiets voor me ?

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Mvg,

CoolGuy

Breitling - Instruments for Professionals
pi_1714368
Jongen wat jij hebt is gewoon jalouzie, dat hebben veel mensen en natuurlijk zit er altijd een kans in dan je vriendin een leukere jongen tegen komt, dat is gewoon simpel. Maar nu ga jij leven op het idee dat ze dat zou kunnen doen, dat maakt het voor haar er ook niet leuker op. Zij zal gaan denken van hij vertrouwt me niet met andere mensen en daar hebben veel vrouwen geen trek in..

Ik raad je aan neem je vriendin zoals ze is en probeer niet jalours of bang te zijn voor het onbekende, maak er een leuke tijd van zolang het duurd. Nadenken is goed zolang het maar over goede dingen gaat.

* Chandler kent je positie, i've been there

Sterkte en denk eens aan wat anders (of probeer het teminste!)

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 23 september 2001 @ 18:01:32 #3
331 Merel
Be here now.
pi_1714431
Samenvatting: Meneer is jaloers en onzeker en zoekt een oplossing.

Had je daar nou zo'n hele lap tekst voor nodig

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1714442
quote:
Op zondag 23 september 2001 17:54 schreef CoolGuy het volgende:

*VERHAAL*
Mijn excuses voor de megalap tekst. Als jullie halverwege al zijn afgehaakt, ik kan het
jullie niet kwalijk nemen. Voor degenen, die tot hier zijn gekomen met lezen. Hebben
jullie aub een oplossing of zoiets voor me ?

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Mvg,

CoolGuy

Zo ik heb t hele verhaal gelezen. Dit is gewoon jaloezie, dat heeft iedereen wel..
Het is moeilijk met jaloezie om te gaan, maar zij heeft gezegd dat ze niet zal vreemdgaan enzo, dus ik zou daar maar vanuit gaan, uit t verhaal op te maken is ze hardstikke dol op je.
Veel plezier met je meisje en praat er eens met haar een keer goed over..
pi_1714514
je moet gewoon zorgen dat de band tussen jullie steeds sterker wordt zodat het steeds minder waarschijnlijk wordt dat ze zal vreemdgaan, als ze wat ouder was kon je misschien samenwonen of iets dergelijks, als je zo'n stap genomen hebt wordt de kans dat jullie uit elkaar gaan steeds kleiner.. maar ik denk dat die onzekerheid gewoon komt omdat dit de eerste vriendin is dus dat het na een tijdje vanzelf minder zal worden
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_1714524
quote:
Op zondag 23 september 2001 18:01 schreef Merel het volgende:
Samenvatting: Meneer is jaloers en onzeker en zoekt een oplossing.

Had je daar nou zo'n hele lap tekst voor nodig

ja... om te laten zien waarom ie zo snel jaloers is en al... dan is het wat makkelijker om hem te helpen... verder nog wat te zeuren?

[on-topic]
Hier kan je eigenlijk weinig tegen doen... behalve door te onthouden: het is al 10 maanden aan tussen jullie... en ze zou vast wel zat kansen hebben gehad om vreemd te gaan. maar als ze echt zo'n goeie meid is.. dan zou ze als ze dan toch verliefd wordt op een ander het eerst tegen jou zeggen voordat ze iets gaat doen. ik weet het.. tis geen prettige gedachte.. maar beter dan constant zitten af te vragen of ze vreemd gaat of niet... en dat is nergens voor nodig want je weet als het goed is zelf wel beter toch?
[/on-topic]

[Dit bericht is gewijzigd door Mordreth op 23-09-2001 18:14]

zondag 23 september 2001 @ 18:14:06 #7
331 Merel
Be here now.
pi_1714575
quote:
Op zondag 23 september 2001 18:08 schreef Mordreth het volgende:

[..]

ja... om te laten zien waarom ie zo snel jaloers is en al... dan is het wat makkelijker om hem te helpen... verder nog wat te zeuren?

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1714586
quote:
Op zondag 23 september 2001 18:14 schreef Merel het volgende:

[..]

pi_1714602
Heel normaal joh....

Maar ga uit van jouw sterke kanten en jouw kwaliteiten. Wat jou bijzonder maakt voor haar.
Zorg voor genoeg 'eigen leven', zodat je gedachten ook geen tijd hebben om als een negatieve sneeuwbal te gaan rollen.

Het gaat zoals het gaat, maar heb vertrouwen in jezelf. Onzekerheid is uiteindelijk altijd de doodsteek (vroeg of laat), in alles (relaties, school werk etc etc).

pi_1714637
quote:
Op zondag 23 september 2001 17:54 schreef CoolGuy het volgende:
knetterlang verhaal wat ik nog gelezen heb ook
...ooookaaaaay.... biertje?
pi_1714687
Heej CoolGuy!!

Wat gaaf voor je dat je vriendin heb om wie je heel veel geeft! *moi is ook voor eerst helemaal gelukkig met jongen en dar hoop ik nog lang te blijven* (ja moest er even uit sorry)

Wel balen dat je er zo over in zit! Aan de ene kant was mijn reactie ja je moet dr wel vertrouwen maar omdat je zo onzekker er over bent kan ik het begrijpen (ik vroeg in begin en nu nog wel eens: Vin je me echt leuk? en dat niet 1 keer in de maand maar 10 keer op 1 dag )
En als ze je natuurlijk echt leuk vin wat zekker het geval zal zijn omdat ze zat andere jongens kan krijgen zal dr echt nisk gebeuren hoor! Anders ga je een keer als ze pauze heeft naar de supermarkt om even het "team" te laten weten dat jij haar vriend ben.
ik weet niet of dit helpt want denk ook niet echt dat er een oplossing voor is.....
Heel veel succes (vooral in de liefde )

Missy Shy

having no fear of death......who can give me that?
  zondag 23 september 2001 @ 18:28:14 #12
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_1714692
Als je vriendin zegt dat er niks zal gebeuren, dan gebeurt er ook niks!
Klotesituatie voor je, maar zo moet je wel denken.
Wees eerder blij en geniet, dan 's avonds te zitten huilen, jij hebt je droomvrouw gevonden!
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_1714749
Ik heb het hele verhaal gelezen en 1 ding wat ik zeker weet uit je verhaal is dat je vriendin heel erg veel van je houd en ik denk dat dat 1 ding is wat je goed moet onthouden
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_1714895
quote:
Op zondag 23 september 2001 18:17 schreef Nyrem het volgende:
Heel normaal joh....

Maar ga uit van jouw sterke kanten en jouw kwaliteiten. Wat jou bijzonder maakt voor haar.
Zorg voor genoeg 'eigen leven', zodat je gedachten ook geen tijd hebben om als een negatieve sneeuwbal te gaan rollen.

Het gaat zoals het gaat, maar heb vertrouwen in jezelf. Onzekerheid is uiteindelijk altijd de doodsteek (vroeg of laat), in alles (relaties, school werk etc etc).

Laat niet je onzekerheid de plaats innemen van je liefde voor je meisje. Je bent lbijkbaar een toffe gozer, anders blijft ze echt niet bij je. Er zijn vind ik twee dingen die er toe doen in een relatie

- Hou je van elkaar? JA dus
- Vertrouw je elkaar? Je vertrouwt dr maar vreest toch een beetje

Werk aan dat vertrouwen en het komt goed. Je moet er niet aan denken wat anderen allemaal meer of beter hebben, ze is bij jou dus blijkbaar kun jij haar iets geven wat niemand kan. Geniet alsjeblieft van wat je hebt, dan kun je jezelf nooit verwijten dat je niet hebt geprobeerd ervan te genieten. Zoals eerder gezegd, onzekerheid is de doodsteek. Jouw liefde is puur en helder, die zal overwinnen.

Ander advies: Laat je handicap nooit je leven overnemen, het hoort bij je, accepteer het en besef dat je genoeg moois in jezelf hebt om het te redden. Een handicap zou nooit een reden moeten zijn om het ooit uit te maken, anders vind ik echt dat ze je niet waard is...

Veel succes in elk geval!!!

Ik hoop jullie snel te zien

Moderator zondag 23 september 2001 @ 20:05:14 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_1715588
Thanx guys voor jullie reacties !

Ja ik weet wel dat het hoe dan ook kan gebeuren, en ik WIL
ook helemaal NIET zo denken, maar die gedachten sluipen er
gewoon in zal ik maar zeggen.
Dan lig ik 's avonds in bed en dan beginnen die ged8en door
mijn hoofd te gaan. Het is net alsof er 2 'ikken' zijn.
De zekere die zegt: "Doe niet zo maf, het gaat toch
superlekker" en de onzekere die zegt "Ja, maar wat als..."
En die onzekere gaat dan steeds overheersen Hij moet
verdorie es :x

Maar jullie hebben dus ook niet een idee hoe ik die negatieve gedachten kan 'wegstoppen' of zo ?

Alvast superbedankt tot zover...

CoolGuy

Breitling - Instruments for Professionals
pi_1715691
je verteld dat je heel erg veel om dr geeft en van dr houdt.. en uit de text maak ik op dat ze ook heel erg veel om jou geeft... denk je zelf eens in, je geeft om dr, zou je dan zelf vreemd gaan als het zo uit zou komen??? nee! zou zij dat dan wel doen, terwijl ze waarschijnlijk net zowveel van jou houdt als jij van haar?? nee!!...
probeer daar eens over natedenken... (??)
pi_1717021
je bent bang dat ze een band met een van die anderen zal krijgen omdat ze die meer ziet? Onzin , dude vergeet dat... ze zal jou altijd belangrijker vinden omdat ze je minder ziet. Zo blijft elke keer DAT je elkaar ziet speciaal , die anderen ziet ze vaker , daar is dus ook het leuke/spannende/afwisselende snel van af... dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken...

Trust me , been there , done that ;-)

Een naam heeft geen nut....
pi_1719211
Ik weet niet of ik namens de dames spreek hier (if so ladies, please correct me), maar volgens mij is JALOEZIE wel een van de grootste afknappers voor veel van hen. Dus geef toe aan je vertrouwen in haar en laat de gevoelens voor jaloezie (hoe moeilijk ook) varen. Zoals je al zei: je vindt het fantastisch om te zien hoe de jongens jaloers (zij hebben echt reden om jaloers te zijn, niet jij, onthoud dat) naar haar kijken in je aanwezigheid. Die jongens zullen even jaloers zijn als je er niet bent, geloof me. Want ze weten dat ze haar toch niet kunnen krijgen.

Jullie verdienen elkaar als jullie zoveel van elkaar houden. Maar ze verdient in elk geval wel beter dan om gewantrouwd te worden. Vertrouwen hoort bij liefde en een gezonde relatie.

Kort samengevat: don't worry about it en geniet samen van het leven.

Ars longa, vita brevis
  maandag 24 september 2001 @ 09:26:09 #19
2432 Nimue
keep your magic
pi_1719482
quote:
Op zondag 23 september 2001 18:17 schreef Nyrem het volgende:
Heel normaal joh....

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Je weet zelf wel waar het probleem zit, je bent namelijk heel heel erg onzeker. Als je minder onzeker wordt, meer eigenwaarde gaat voelen en je beter voelt over wie je bent en wat je kunt zullen deze onzekere gedachten verdwijnen. Je kunt die gedachten niet stop zetten. Je moet gaan werken aan je eigenwaarde. Ontwikkel dingen waar je goed in bent en gewaardeerd wordt, bijvoorbeeld bij je opleiding/werk, een sport, vrijwilligerswerk, een hobby. Als je ergens goed in bent en je weet dat zal je zelfvertrouwen toenemen. Iedereen heeft speciale talenten, onafhankelijk van je geslacht, huidskleur, sexuele geaardheid, eventuele handicaps etc. Vindt je talenten en doe er iets mee en je zelfvertrouwen zal groeien, je onzekerheid verminderen en je vriendin zal je nog geweldiger vinden!
Succes!
Marije
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')