* Het tweetal loopt verder het bos in als Gabdalf opeens een ingeving krijgt.
Die smid, Atrimar heeft hij toch?? Zou hij ook niet kunnen helpen?? Volgens mij is hij ook bekend met de oude gebruiken..
Ik hoop inderdaad dat Equilan erg snel zal komen. Als we de aanval inzetten heb ik liever niet dat jij als een stuk vlees eindigt op de BBQ, en dat ik als een lijk lig te vergaan in de hoek.
hmm Atrimar.. tja dat is een vechter en hij beheerst de oude vechtkunsten, en ik denk dat hij meer is dan hij zich voor doet komen, dus dat is een goed idee. is het misschien ook een idee om Phoenixx, De Vuurvogel er bij te vragen.. Herezen uit haar as lijkt ze me ook een harde dobber voor Slough_Feg en Vuur is altijd een handig hulpmiddel toch ???
Was Quantarianth maar eens wat meer een denker dan een vechter dan zou hij misschien wel kunnen helpen, maarja die zorgt voor de orde op het kasteel en kan niet komen en dat is misschien maar goed ook.
* Ze zijn ondertussen al bijna bij de tempel aanbeland, de contouren zijn in de verte door de bomen heen te zien.
* Hij hoopt dat Gandalf niet ondekt wordt en dat hij zich rustig kan houden in afwezigheid van Equilan. Hmm Atrimar waar zal die zitten en Phoenixx en wat is er ondertussen gebeurt op de rest van het eiland.
Waar hangen ze uit? Wat is er allemaal aan de hand, en van wie is die ijselijke lach steeds die door de bossen galmt?
Voorzichtig loopt Phoenixx op Gandalf af. Goed - het zou dan een vriendelijke draak zijn, en zo vreselijk groot is hij nu ook weer niet, maar ze neemt liever geen risico...
* Gandalf? Pssst - Gandalf?, fluistert ze. * Hallo, ik ben Phoenixx. Is Atrimar hier ook al?
Phoenixx en Lord Dreamer kruipen achter de draak en kijken naar de ingang van de tempel.
Hij fluistert: Zo wat is er aan de hand?
Phoenixx legt aan Atrimar uit dat er iets in die tempel is dat de oorzaak is van alle toestanden hier. Gandalf is hier door de godin Equilan achter gelaten, en alle krachten verzamelen zich nu dus hier.
* En wat we hier dus nu moeten doen is me niet helemaal duidelijk., besluit ze haar verhaal.
Maar misschien dat Gandalf zelf nog meer contact heeft gehad met Equilan en daardoor wat meer weet.
* Lord Dreamer pakt ook vast z'n jachtboog en kijkt z'n speciaal geprepareerde pijlen na.
Zeg Atrimar heb je nog wat speciaals meegenomen voor licht/rook en kanl effecten ?
Atrimar steekt zijn pijlkoker handzamer om zijn heup en denk nog steeds dat hij als sterveling weinig kans maakt
De eeuwige winter door Hartsvloek. In een ver verleden hebben wij de Schaal der Winden kunnen gebruiken om het weer in het gareel te krijgen. Maar ik weet niet waar die gebleven is. Maar wat kunnen wij nou doen om dit alles tegen te gaan?
Atrimar kijkt verbeten naar de grotten
nee Gandalf ik ben niet beledigt, wie ben ik ... Draken, zwaarden en een klein beetje magie. Maar dat valt in het niets bij de macht van Goden zoals Equilan en Herne.
Dus ik ben al blij als we iets kunnen doen..
Hmm "Schaal de Winden" Atrimar hmm tja hmm .. Iemand enig idee wat we kunnen doen. We moeten die Slough_Feg uit die grot hebben.
Hier en daar houdt ze haar passen even in en controleert hoe het bos ervoor staat; tijdens eerdere tochten door het bos heeft ze overal wat poeder achtergelaten, uiteraard met een reden. Haar eerdere ontmoeting met Slough_Feg liep uitermate slecht af vanwege gebrek aan magische energie. De godin onttrekt energie aan de natuur om magie te bedrijven en Slough_Feg kreeg het voor elkaar haar van die energie af te snijden. Het paarse poeder is een soort van geleider, op haar persoonlijk afgestemd. Het geleidt energie naar haar en omgekeerd geleidt het de magie die zij gebruikt zodat het sterker is en een groter bereik heeft.
Af en toe haalt ze het zakje uit haar rugzak en strooit nog wat poeder op de grond.
Na een tijdje staat Equilan stil en 'voelt'... Ah, die kant op naar Gandalf.. en ja het is hem gelukt, hij is niet alleen!!
Uiterst omzichtig loopt ze verder, ze komt nu in de buurt van de tempel.
Het laatste stuk sluipt ze door de bosjes, tot ze zich achter het gezelschap bevindt. Voorzichtig schraapt ze haar keel...
Atrimar springt meteen op, zijn zwaard in de aanslag.
Hoho!! * Fluistert Equilan. Ik ben het maar
Atrimar laat zijn zwaard zakken en knielt weer neer
* Dag Equilan...
Verbaasd ziet ze het poeder dat de godin her en der rondstrooit. Ze zou zoveel willen vragen, maar daar is het nu noch de plaats, noch de tijd voor.
Rustig wacht ze af tot ze iets moet doen.
Dag Equi .. mooi op tijd .. Die draak van je wordt steeds magerder omdat die op je zit te wachten.
Maar vertel eens .. wat is je bedoeling. Een potje knokken is altijd goed maar knokken tegen een God ?? Is het de bedoeling dat we hem verzwakken ?? Uit de grot lokken , want ik ben bang dat we niet echt in staat zijn hem te doden, althans het lijkt me niet dat je een god dood met pijlen, zwaarden etc ?? Is vuur een oplossing ???
Ja Equilan, waar heb je ons voor nodig? Jij en Phoenixx zijn nagenoeg onsterfelijk, en LD, ondanks zijn magie, en ik zijn bijzonder sterfelijk.
Wat kunnen wij nou uitrichten tegen een god?
Ik neem aan dat Gandalf jullie al het een .. ownee dat kan natuurlijk nie... ow natuurlijk wel, jij praat met draken uiteraard Lord-Dreamer Hebben jullie al nagedacht over mogelijkheden om hem de tempel uit te krijgen?? Is Slough_Feg uberhaupt nog wel in de tempel??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |