abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1707803
bron http://www.limburger.nl/nieuws/2388FC.html
zaterdag 22/9/2001

AMSTERDAM De strijders van Bin Laden houden zich juist op in Nederland "omdat het een zacht en vriendelijk land is', zegt de Britse terrorisme-onderzoeker dr. R. Gunaratna.

"Deze mensen hebben misbruik gemaakt van uw gastvrijheid. Uw regering moet zeer voorzichtig zijn en verregaande maatregelen nemen, want Nederland is een rijk land en als zodanig is het net als de Verenigde Staten en de rest van de westerse wereld een doelwit.'
Maatregelen zijn noodzakelijk, aldus de onderzoeker, omdat Nederland op dit moment niet in staat is terroristische groepen op te sporen of te stoppen. De Europese - en Amerikaanse - terrorismebestrijding is nog altijd geënt op methoden uit de Tweede Wereldoorlog, weet hij.
"De klassieke methode werkt met spionnen, die de boel lang in de gaten houden. Dat werkt bij Al-Qaida, het netwerk van Bin Laden, niet. Leden van Al-Qaida penetreren zowel fysiek als ideologisch moslimorganisaties overal in de wereld. Daar naar turen door een verrekijker heeft geen zin, want op het moment dat je ziet dat er iets gebeurt is het te laat. Dan kunnen duizenden sterven.'
"Net zo min werkt het om miljarden te investeren in technische middelen waarmee kan worden afgeluisterd. Deze mensen kunnen ongrijpbaar blijven voor techniek. De meest efficiënte manier om vooraf van aanslagen te weten is infiltratie in moslimgroepen.' De recente aanslagen in de Verenigde Staten tonen aan hoe de Amerikaanse veiligheidsdiensten hebben gefaald, zegt Gunaratna. "De groepen die nu deze aanslagen hebben gepleegd, hebben een jaar actief kunnen zijn zonder dat het is opgemerkt. Het westen is absoluut niet berekend op een organisatie als Al-Qaida.' (Tr)

nederland

pi_1708399
Zie je dan niet in dat het één grote spel is van de reptielen/dark ones :-)
Als je nagaat dat we er altijd al waren en er ook altijd zullen zijn. Er is nooit een tijd geweest dat we er niet waren.
Als je dit snapt, snap je ook dat dit allemaal het werk is van wezens die niet beter weten, ze zijn het vergeten.
Al die oorlogen zijn zo zinloos, en oordelen over anderen ook, allemaal verspilde energie die ons alleen maar lager van frequentie maken.
Waar voeren hun nou oorlog voor? Voor welk doel? Dat is nou juist het punt. We zijn allemaal hetzelfde, lichtwezens. Maar toch zien de aardmensen dat niet in omdat ze zo misleid zijn door de reptielen.
Kenmerken zoals haat,hebzucht,oorlog en angst zijn juist creaties van de dark ones om ons afhankelijk te maken.
Het enige wat belangrijk is is "liefde"
LOVE=LIGHT. Love to you all.
  zondag 23 september 2001 @ 01:01:48 #3
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1709693
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 22:13 schreef YRRAB het volgende:
Hoop slap gelul van een mislukt gepensioneerde SF-schrijver
Weer zo aan de LSD gezeten Barry?
Osama Bin Laden is een varken
  zondag 23 september 2001 @ 01:06:15 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_1709728
Heb het vanochtend ook gelezen in de Elsevier. Terroristische organisaties die in Duitsland verboden zijn, kunnen hier nog gewoon verder bestaan en discussiëren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 23 september 2001 @ 01:11:11 #5
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1709754
Ik ben inderdaad van mening dat Nederland te slap is in zake het aanpakken van extremistische organisaties.

Natuurlijk is het zo dat we na de aanslag in Amerika hier meer over gaan nadenken.

Maar persoonlijk erger ik me al jarenlang dat bijvoorbeeld een organisatie als de Grijze Wolven in Nederland zoveel ruimte krijgt. Het gaat hier om mensen die in hun eigen land als te extremistisch worden beschouwd, maar in Nederland kunnen ze vrij hun gang gaan. Dit uit zich onder andere in het opleiden van jongeren etc.
Ik heb nooit gesnapt dat dat maarzo kan.

Let op: Ik ben geen voorstander van het verdacht maken van allerlei buitenlandse mensen in het algemeen!!!
Alleen wanneer duidelijk is dat mensen (dus ook nederlanders!) lid zijn of werk verrichten of mesen opleiden (etc...) voor extremistische organisaties vind ik dat ze deze strenger moeten aanpakken.

Als het inderdaad zo is dat Nederland mensen huisvest van deze (sorry weet de naam niet goed, kende deze organisatie ook niet) Al Quida organisatie, dan rest nu de taak om deze elementen te verwijderen c.q. op te pakken.

In Europa en Amerika is ook genoeg mis en er is genoeg op de soms schijndemocratie aan te merken. Maar we hebben wel de cruciale vrijheden. Zoals je eigen godsdienst kiezen, samenwonen/trouwen, sexuele geaardheid etc. Dit wil ik graag zo houden. Wanneer er fundamentalisten zijn die hier zitten (of waar ook!) om te proberen deze vrijheden aan banden te leggen, dan moet daaraan ogenblikkelijk een einde worden gemaakt!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')