abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1704321
Nou zoals veel van jullie wel weten ben ik niet echt goed in het leren van een bepaalde programeer taal. Vroeger en nu heb ik me zelf talen aangeleerd door programmatjes te starten (sources) en dingen te veranderen en zien wat zo'n verandering deed. (basic/javascript)

Nu wil ik graag winhooz programmeren omdat ik best veel leuke programeer ideeen heb... alleen snap ik daar natuurlijk nog de balle van dus zou graag leuke simpele voorbeeldjes willen hebben met liefst wreed veel commentaar.

Wie wil mij helpen!?...

(b.t.w welke taal kan ik me het beste op richten?)

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1704361
BUY A BOOK..!!! << de oplossing...
--

Goed programmeren in windows is een ramp...
Met C++ / Builder kom je een eind, Delphi..enz

Maaruh...al die f*ckin API's die heb ik inmiddels allemaal wel gehad...

@®|_()
pi_1704372
Okey maar boeken werken niet echt (heb ik in vorige jaren al geleerd), dus heeft iemand leuke en goed gecommentaarde voorbeelden?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 22 september 2001 @ 14:08:48 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1704450
Als je 'echt' wil leren programmeren begin dan aan Java. dat is een ideale OO taal om mee te beginnen. als je Java kunt kan je e.v.t denken aan C++.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_1704457
Maar het is dus niet handig om te beginnen met C of Delphi?

Like trump...
pi_1704465
Visual J+

en alle sampels van internet halen

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_1704471
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 14:11 schreef Joene het volgende:
Visual J+

en alle sampels van internet halen

Ik zal eens zoeken.
Like trump...
  zaterdag 22 september 2001 @ 14:14:12 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1704492
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 14:09 schreef Chandler het volgende:
Maar het is dus niet handig om te beginnen met C of Delphi?

C zeker niet, C++ eigenlijk ook niet voordat je goed doorhebt hoe OO programmeren werkt. (geklooi met pointers enzo is niet echt handig voor een newbie (understatement))

edit:
handige volgorde om prog. technieken te leren:
- Leer eerst om te gaan met OO , wat is een class, wat is een object, etc. etc.
- recursie (recursieve datastructuren, problemsolvers, etc.)
- Concurrency (m.a.w. multithreaded programmeren zonder dat de boel in de soep loopt)
- Grafisch user interface.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 22-09-2001 14:38]

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_1704780
Raad me maar een boek aan
Like trump...
pi_1705012
neem Visual basic onder windows en makkelijk
  zaterdag 22 september 2001 @ 15:34:26 #11
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1705266
Visual Basic is wel heel simpel, en neemt heel veel grafische zooi uit handen. Het is best handig als je een eenvoudig windows proggie wil, maar als je wat leukere dingen wil doen raad ik je Java aan (wordt ook bij INF op de UT gebruikt bij het OO leren programmeren).
Down[br]Under
  zaterdag 22 september 2001 @ 15:42:20 #12
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1705340
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 14:40 schreef Chandler het volgende:
Raad me maar een boek aan
"Core Java2, Volume 1 - Fundamentals" , ISBN: 0-13-081933-6
pi_1705400
Java zou ik persoonijk niet pakken als begintaal... toch echt eerst Pascal of Visual Basic...

Eerste leren om gestructureerd te programmeren voordat je aan Java begint.

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_1705418
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:02 schreef StephanL het volgende:
neem Visual basic onder windows en makkelijk
Das toch een teken programma
Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
  zaterdag 22 september 2001 @ 15:55:18 #15
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1705449
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Java zou ik persoonijk niet pakken als begintaal... toch echt eerst Pascal of Visual Basic...

Studie Informatica, Universiteit Twente heeft Java als 1e programmeertaal (en slechts een kwart van de eerstejaars heeft enige 'voorkennis'/programmeerervaring van betekenis).

Maarjah, da's dan ook universitair niveau

Down[br]Under
  zaterdag 22 september 2001 @ 15:56:34 #16
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1705457
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:55 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Studie Informatica, Universiteit Twente heeft Java als 1e programmeertaal (en slechts een kwart van de eerstejaars heeft enige 'voorkennis'/programmeerervaring van betekenis).

doet de Hogeschool Enschede ook hoor
  zaterdag 22 september 2001 @ 15:57:28 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1705465
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:49 schreef Ceased2Be het volgende:

ermm.. je spreekt jezelf tegen.. gestructureerd programmeren in VB
VB is een grote puinhoop, 't is van alles niks. niet aan beginnen.

ik zou trouwens ook proberen alles wat je van Basic weet te vergeten.

Java dwingt je netjes te programmeren.

pi_1705722
Dus moet ik gaan voor Java ... ik ben nu echt de kluts kwijt, ben nu bezig vb/c++ te downloaden
Like trump...
  zaterdag 22 september 2001 @ 16:41:46 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1705765
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 16:35 schreef Chandler het volgende:
Dus moet ik gaan voor Java ... ik ben nu echt de kluts kwijt, ben nu bezig vb/c++ te downloaden
VB is een puinhoop, C++ is te complex voor een n00b.

edit:
imho kan je het best ook al die IDE's links laten liggen, pak gewoon de JDK (windows/linux-versie) en een goeie text editor (vim onder linux, onder windows zou ik zo niet weten)

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 22-09-2001 16:50]

pi_1705919
Ik ben nu de Winhooz versie aan het downloaden, als ik het goed begrijp is dit gewoon de 'editor' voor de talen?...

Ik weet nog steeds niet welke taal ik moet proberen, maar ga gewoon VB / C++ / Delphi installeren en als het ff kan ook Java.

Like trump...
pi_1705921
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:55 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Hogere Informatica op Hogeschool Den Bosch heeft ook Java als 1e programmeertaal. En dat was een boeltje (voor mij ondertussen alweer 3 jaar geleden). Ik heb wel ervaring met Java programmeren, maar ik prefereer Visual Basic. En gestructureerd programmeren ligt nog altijd voor het grootste gedeelte aan de programmeur.
Over een tijdje stap ik waarschijnlijk ook over op een C-taal (C / C++ of C# ben ik nog niet over uit). Maar ik persoonlijk vondt VB het makkelijkst om mee te beginnen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_1705923
C++ is inderdaad te complex, ik denk dat Pascal een leuke taal is om mee te beginnen, daarna Delhpi en daarna C.
I always tell the truth, even when I lie!
  zaterdag 22 september 2001 @ 17:06:03 #23
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1705984
kheb et al eens eerder genoemd hier geloof ik.. maar als je dat programmeren alleen wil doen om spelletjes te maken dan is BlitzBasic DE aanrader!

als je alleen Windows tooltjes wil maken dan is Visual Basic de aanrader (of evt. Delhpi) maar C++ is denk ik te moeilijk voor beginners (ik vind et iig VEEL te ingewikkeld..)

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_1706012

Chandler gaat het volgende gewoon installeren

• Delphi 6
  • Borland C++ 5.0
  • Borland Visual C++ 6.0
  • Microsoft VisualBASIC 6.0
  • Rapid-Q
  • Microsoft? Java?
  • The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      zaterdag 22 september 2001 @ 17:45:09 #25
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_1706306
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2001 17:00 schreef Chandler het volgende:
    Ik ben nu de Winhooz versie aan het downloaden, als ik het goed begrijp is dit gewoon de 'editor' voor de talen?...
    nee, er zit geen editor bij, daarvoor moet je gewoon notepad of zo gebruiken.
    dit is de compiler en de runtime.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')