quote:Moet je referaat sterk betogend van aard zijn? Wat zijn de eisen? Wat is zoal belangrijk voor jou? Noem eens wat speerpunten?
Op vrijdag 21 september 2001 23:32 schreef Premo het volgende:
Jah, ik zit dus in de zesde, en moet voor Nederlands een intelligent klinkend referaat houden. Iemand originele ideeën?
quote:Je hebt gelijk..
Op vrijdag 21 september 2001 23:37 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Moet je referaat sterk betogend van aard zijn? Wat zijn de eisen? Wat is zoal belangrijk voor jou? Noem eens wat speerpunten?
Het maakt officieel niet uit of het betogend of informatief is, maar in het echt wordt betogend veel beter ontvangen..
De eisen? 15 - 17 minuten.. Beetje hoog niveau.. (dus niet een vrhaaltje over je goudvis ) Verder niets geloof ik..
Voor mij belangrijk? Wat bedoel je daarmee?
ps. Je hebt precies 500 posts Claudia_x Gefeliciteerd!
[Dit bericht is gewijzigd door Premo op 21-09-2001 23:51]
quote:Ik ben dol op betogend.
Op vrijdag 21 september 2001 23:42 schreef Premo het volgende:[..]
Het maakt officieel niet uit of het betogend of informatief is, maar in het echt wordt betogend veel beter ontvangen..
quote:Het gaat puur om het kunnen praten voor de klas of om het op kunnen bouwen en het brengen van een betoog middels valide argumenten?
De eisen? 15 - 17 minuten.. Beetje hoog niveau.. (dus niet een vrhaaltje over je goudvis) Verder niets geloof ik..
quote:Waarvoor spring je in de bres? Maatschappelijk, politiek, filosofisch bezien? Vrijheid? Veiligheid? De gemeenschap? Het individu? Als jij een partij was en je zou een program moeten maken, wat zouden je 10 hoofdpunten zijn?
Voor mij belangrijk? Wat bedoel je daarmee?
quote:LOL. En gemiddeld 1 posting per dag. Ik kom er nog wel eens.
ps. Je hebt precies 500 posts Claudia_xGefeliciteerd!
Wat dat is weet ik ook niet.
quote:Kom op! Maak jij je nou nergens druk over?
Op zaterdag 22 september 2001 00:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat dat is weet ik ook niet.
Nu ga ik slapen. Ik hoor het morgen wel en dan zal ik wat suggesties van de hand doen.
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 00:11 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ik ben dol op betogend.
Moet je ook een discussie inleiden? nee.
[..]Het gaat puur om het kunnen praten voor de klas of om het op kunnen bouwen en het brengen van een betoog middels valide argumenten? dat laatste; argumenten zijn, samen met de opbouw, alles.
[..]Waarvoor spring je in de bres? Maatschappelijk, politiek, filosofisch bezien? Vrijheid? Veiligheid? De gemeenschap? Het individu? Als jij een partij was en je zou een program moeten maken, wat zouden je 10 hoofdpunten zijn? Moeilijk.. Ik geloof dat ik het vrij eens achtig ben met Groen Links..
[..]LOL. En gemiddeld 1 posting per dag. Ik kom er nog wel eens.
quote:pssst! Was dat niet precies mijn vraag?
Op zaterdag 22 september 2001 00:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
geen cliche's. Geen drugs, zeehondjes, euthenasie, jacht etc. dus. Verzin iets origineels waar je toch een kwartiertje over vol kan lullen.Wat dat is weet ik ook niet.
quote:Ehm... eigenlijk wel jah....
Op zaterdag 22 september 2001 00:25 schreef Premo het volgende:[..]
pssst! Was dat niet precies mijn vraag?
Ik zal nog even nadenken...
Homohuwelijk kan je ook doen, maar is ook vaker gebruikt. Hier nog een aantal (cliche)onderwerpen waar ik op kan komen: Mobiel bellen in het verkeer? 24 uurs economie? Vegetarier? Koningshuis? Camerabewaking? Dierproeven voor medicijnen? Globalisering? Honden fokken in Nederland voor consumptie in China?
quote:heb je al over een stelling nagedacht?
Op vrijdag 21 september 2001 23:32 schreef Premo het volgende:
Jah, ik zit dus in de zesde, en moet voor Nederlands een intelligent klinkend referaat houden. Iemand originele ideeën? (alsjeblieft niet met WTC-tragedie aankomen nu..)
quote:Moet je het presenteren voor je mede-scholieren? Zo ja, neem dan iets waarbij ze niet in slaap vallen
Op zaterdag 22 september 2001 10:14 schreef Lord_spawn het volgende:[..]
je kunt bv. 2 schrijvers vergelijken op stijl
ik deed mijn engels referaat over Tolkien
vs. Donaldsson (ook fantasyschrijver), of D van T
had gejat.
quote:een vergelijking van schrijvers? Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.. En lijkt me idd (CraZaay) niet echt het intressantste onderwerp..
Op zaterdag 22 september 2001 10:14 schreef Lord_spawn het volgende:[..]
heb je al over een stelling nagedacht?
je kunt bv. 2 schrijvers vergelijken op stijl
ik deed mijn engels referaat over Tolkien
vs. Donaldsson (ook fantasyschrijver), of D van T
had gejat.
quote:Vorig jaar moesten we ook al een referaat houden.. En precies die onderwerpen die jij aandraagt zijn daar al behandeld.. (afgezien van die laatste dan
Op zaterdag 22 september 2001 00:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben nu zelf bezig met iets over Internetverslaving, ik denk alleen dat je daar geen kwartier over vol kan krijgen.Homohuwelijk kan je ook doen, maar is ook vaker gebruikt. Hier nog een aantal (cliche)onderwerpen waar ik op kan komen: Mobiel bellen in het verkeer? 24 uurs economie? Vegetarier? Koningshuis? Camerabewaking? Dierproeven voor medicijnen? Globalisering? Honden fokken in Nederland voor consumptie in China?
Ik heb geloof ik al besloten om het over Cuba te houden. Amerika gaat de boycot maybe opheffen geloof ik. Wel intressant land, ik ben er deze vakantie geweest. Heel erg bedankt voor jullie hulp
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 12:50 schreef CraZaay het volgende:[..]
Moet je het presenteren voor je mede-scholieren? Zo ja, neem dan iets waarbij ze niet in slaap vallen
lijkt me overigens niet dat je het moet presenteren.
als het van hoog niveau moet zijn is dat ontzettend
pittig om dat
a) voor je medescholieren te doen
b) goed te doen
tenminste, wij deden het gewoon tegen de docent.
(en die vond tolkien wel tof!)
quote:tja, een referaat is toch echt een stelling maken en dan daar een verhaal op bouwen met behulp van quotes enzo.
Op zaterdag 22 september 2001 14:24 schreef Premo het volgende:[..]
een vergelijking van schrijvers? Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.. En lijkt me idd (CraZaay) niet echt het intressantste onderwerp..
[..]
dan kies je een onderwerp. schrijvers was daar 1 van.
maar je kunt ook een thema gaan belichten.
het gaat de docent echt niet om of het interessant is, maar meer of het verhaal van kwaliteit is!
Ging wel goed.
Dit jaar houd ik hem denk over de Euro. Waarom landen als Engeland, Denemarken en Zweden wel mee zouden moeten doen. Past mooi bij mijn Profielwerkstuk, dus kan ik dezelfde bronnen gebruiken
Montesqieu.
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 13:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ter plekke bedacht of ik voor of tegen was, maar had wel een 8.
Ik had voor mijn spreekbeurt over ansichtkaarten in groep 6 een 9
En voor mijn spreekbeurt over pepermunt in groep 8 ook
quote:Ik voor mijn spreekbeurt over Texel in groep 5, over Piramides in groep 6 en over de Lutine in groep 7 een 9.
Op dinsdag 8 april 2003 13:09 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik had voor mijn spreekbeurt over ansichtkaarten in groep 6 een 9
En voor mijn spreekbeurt over pepermunt in groep 8 ook
Maar over de olympische spelen in groep 8 maar een 8,5. .
Maar we gaan offtopic! En dat is streng verboden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |