abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1644736
Vanmiddag sprak ik telefonisch een goede vriend die in Marokko woonachtig is, is was erg benieuwd hoe men daar tegenover de VS situatie stond, en ook naar de berichtgeving in de media aldaar.

In Marokko is men erg geschokt, en ook wel bang, en van vreugdedansen was er geen sprake.

Een Marokkaanse tv zender heeft de beelden van enkele "blije" Palestijnen getoond, en eveneens die van de juichende menigte en de salvo's die hieraan vergezeld gingen.

Echter men liet zien dat de beelden van de juichende menigte archief beelden waren en betrekking hadden op een vreugde onder Palestijnen vanwege een totaal andere gelegenheid enige tijd geleden (hiervoor waren bewijzen, vraag me niet welke svp).

In Marokko gaat men ervan uit dat bv een land als Israël de beelden van de grote menigte juichende Palestijnen naar de tv zenders zou hebben gestuurd, want de Palestijnen zelf ontkennen eveneens deze juichende menigte.

Persoonlijk weet ik niet of hier idd sprake is van een poging om de Palestijnen in een kwaad daglicht te stellen, of dat vanuit de Palestijnen zelf deze toch wel erg vervelend beelden wordt beweerd dat deze toebehoren aan een geheel andere gelegenheid om te voorkomen dat men zich tegen hen zou keren.

Ik vond dit toch wel het vermelden waard, en dus nogmaals, ookal heb ik dit dus niet zelf op tv gezien, deze goede vriend liet mij weten dat in Marokko was aangetoond dat deze beelden archief beelden waren.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 15 september 2001 @ 19:46:25 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1644791
Kammenie schele of ze nou blij waren om de aanslag of om iets anders. Ze juichten. En dat mag niet.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1644824
Meerdere bronnen hebben juichende Palestijnen gemeld na de aanslag (ap reuters cnn).
  zaterdag 15 september 2001 @ 19:54:32 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1644869
Tja, juichende Palestijnen zullen er altijd zijn in tijd van oorlog en chaos, net zoals juichende christenen ...
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 15 september 2001 @ 19:54:38 #5
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1644870
quote:
Foreign Press Association protests PA threats to journalists

By Jerusalem Post Staff

JERUSALEM (September 14) - The Foreign Press Association expressed deep concern yesterday over life threats made to journalists by the Palestinian Authority, after PA security personnel on Tuesday tried to prevent photo and video coverage of a rally in Nablus where hundreds of Palestinians celebrated the terror attacks in New York and Washington.

The videographer, on assignment for Associated Press Television News, was summoned to a PA security office and told that the material must not be aired. Calls in the name of the Tanzim militia, an armed group associated with Yasser Arafat's Fatah group, warned him he would be held responsible, and made what he interpreted as threats on his life.

Several Palestinian Authority officials spoke to AP in Jerusalem urging that the material not be broadcast. Ahmed Abdel Rahman, Arafat's cabinet secretary, said the Palestinian Authority "cannot guarantee the life" of the cameraman if the footage was broadcast.

The cameraman then requested that the material not be aired. In light of the danger, APTN has not released the footage of the rally in Nablus.

The protest by AP Chief of Bureau Dan Perry said, "I ask the assurances of the Palestinian Authority that you will protect our journalists from threats and attempts at intimidation, and that no harm would come to our freelance cameraman from distribution of the film.

"We strongly condemn the direct threats made against local videographers by local militia members, and the attitude of Palestinian officials who made no effort to counter the threats, control the situation, or to guarantee the safety of the journalists and the freedom of the press," said the FPA.

"We hold the PA fully responsible for the safety of each and every journalist operating within their areas, especially those who were filming and covering Tuesday's events in Nablus."

Asked by telephone about the allegations of harassment, Palestinian Information Minister Yasser Abed Rabbo said: "We deny that."

(AP contributed to this report.)

Bron: The Jerusalem Post, 14 september 2001
http://www.jpost.com/Editions/2001/09/14/News/News.34841.html
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_1644891
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 19:50 schreef Sniper het volgende:
Meerdere bronnen hebben juichende Palestijnen gemeld na de aanslag (ap reuters cnn).
Er wordt niet ontkent dat er enkele blije/juichende Palestijnen waren, het ging om de beelden van die juichende menigte, dit zouden archief beelden zijn, en de vraag is dus, wie heeft deze beelden verspreid, en zijn dit beelden van 11 september of van een eerdere datum.

Wie heeft, indien deze beelden van de 11e zijn, gemaakt?
De Palestijnen zelf? En waarom zouden zij die beelden vrijgeven, of waren er meerdere reporters ter plaatse?
(de beelden bestaan telkens uit dezelfde opname )
Indien meerdere reporters ter plaatse bv van CNN, waarom dan telkens hetzelfde beeld?

Nogmaals, ik weet dit ook niet zeker, maar vermeld wat ik gehoord heb, misschien proberen de Palestijnen zelf onder de beelden uit te komen, ik heb geen idee.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 20:06:50 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1644969
Volgens mij werd er hier ook al overgesproken in een thread wat naar beneden en waren het wel beelden van nu........ (kan het mishebben...)
pi_1644976
Die bedoelde ik dus ja
pi_1644985
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 19:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Vanmiddag sprak ik telefonisch een goede vriend die in Marokko woonachtig is, is was erg benieuwd hoe men daar tegenover de VS situatie stond, en ook naar de berichtgeving in de media aldaar.

In Marokko is men erg geschokt, en ook wel bang, en van vreugdedansen was er geen sprake.

Een Marokkaanse tv zender heeft de beelden van enkele "blije" Palestijnen getoond, en eveneens die van de juichende menigte en de salvo's die hieraan vergezeld gingen.

Echter men liet zien dat de beelden van de juichende menigte archief beelden waren en betrekking hadden op een vreugde onder Palestijnen vanwege een totaal andere gelegenheid enige tijd geleden (hiervoor waren bewijzen, vraag me niet welke svp).

Er zijn helemaal geen bewijzen. Allemaal moslim propaganda

Bovendien loopt er al een topic over check this (CNN beetje ziek? )

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1645354
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 20:06 schreef Loedertje het volgende:
check this (CNN beetje ziek? )
Inderdaad.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')