abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:29:20 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1633528
www.nosnieuws.nl
quote:
De belangrijkste oppositieleider van Afghanistan, Ahmad Shah Massoud ligt niet langer in coma. Zijn broer heeft dit donderdag meegedeeld. De leider werd zondag getroffen bij een aanslag. Daarop volgden berichten dat hij zou zijn overleden, maar aanhangers spraken dit tegen.

Inmiddels heeft generaal Mukhammad Fakhim de leiding overgenomen. De aanslag op Massoud is gepleegd door Arabieren die zich voordeden als journalisten. Zij zouden een interview met de oppositieleider hebben, maar pleegden een zelfmoordaanslag door zichzelf op te blazen. Volgens de broer van Massoud kan de oppositieleider zijn lichaam weer bewegen en kan hij langzaam praten.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1634223
Sorry ik ben het even helemaal kwijt wie wie is.... is dit goed of slecht nieuws?
I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "You're making a scene"
  vrijdag 14 september 2001 @ 12:19:59 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_1634232
Allebei
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 september 2001 @ 12:21:09 #4
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_1634239
Oppositie zijn mensen die het niet een zijn met het huidige regime. Dus eeeh goed denk ik...

(Al was de taliban 15 jaar geleden ook goed)

aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_1634247
De tijd van het simpele goed en fout is voorbij mensen.
Helaas, de wereld is niet meer zwart/wit. Dus of dit goed nieuws is zal de tijd moeten leren...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1634266
15 jaar geleden bestond de taliban officieel nog niet.
Ze zijn pas in 1994 bekend geworden, meer berucht eigenlijk.
Mussud is 1 vd tegenstanders van de Taliban, ook niet iemand die ik op mijn verjaardag zou uitnodigen overigens
Mompel
pi_1635227
Als dit werkelijk waar is, dan is dit goed nieuws.

Opositieleider Ahmad Shah Massoud strijdt tegen de Taliban in Afghanistan. Hij is een volksheld, omdat hij ook tegen de Sovjets had gevochten binnen de Mujahedin (Afghaans verzet tegen de Sovjets in de jaren 80). Hij is zover ik weet pro-westers en in elk geval anti-fundamentalistisch. Ik meen me te herinneren, dat hij echt zoveel mogelijk mensen voor het verzet probeert te recruteren, ook vrouwen. Het is spijtig dat het de Taliban toch is gelukt om meer dan 90% van het land in handen te krijgen. Maar nu hij nog leeft, is een spranke hoop dat het verzet nog niet dood is.

Ironisch: eerst streed hij tegen de Sovjets, nu tegen de fundamentalisten.

"Reports of my death have been greatly exagerated."

De Amerikanen moeten zijn verzetsgroep zwaar steunen met wapens, geld en andere bronnen. Zo kunnen ze de fundamentalisten in Afghanistan goed terugpakken zonder zelf direct betrokken te raken: laat de Afghanen zelf vechten voor hun vrijheid. Het is hun gevecht.

Ars longa, vita brevis
pi_1635243
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 12:18 schreef D-RiSe het volgende:
Sorry ik ben het even helemaal kwijt wie wie is.... is dit goed of slecht nieuws?
Dit betekend dat de Taliban niet vies is van een paar zelfmoordaanslagen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1635330
Ahmad Shah Masoud is a member of Jamiat-e Islami Afghanistan, a non-Pashtun organization, headed by B. Rabani. He was nominated as Defense Minister after Mujaheddin became to the power in 1992 in Kabul. He withstood numerous Russian invasions into his territory; but in 1983 concluded a temporary truce with Soviet forces. His group was involved in bloody clashes with Gulbudin Hekmatyar's Hezeb-e Islami which resulted in considerable causalities on both sides. He is the most successful and most publicized Mujaheddin commanders. He was a member of the radical Islami Movement.

(Bron: www.afghan-info.com)

Mompel
  vrijdag 14 september 2001 @ 15:13:57 #10
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_1635613
quote:
De Amerikanen moeten zijn verzetsgroep zwaar steunen met wapens, geld en andere bronnen. Zo kunnen ze de fundamentalisten in Afghanistan goed terugpakken zonder zelf direct betrokken te raken: laat de Afghanen zelf vechten voor hun vrijheid. Het is hun gevecht.
Dat hebben ze met die Bin Laden jaren geleden ook gedaan. En zie wat er van terecht is gekomen. Saddam Hoessein is ook door Amerika gesteund tijdens de Iran/Irak oorlog. En nu is Saddampje ook 1 van de grootste vijanden van de US.

Ik denk dat ze dit soort groepen nooit meer moeten steunen. Als ze iets willen, gewoon zelf doen en zich niet verschuilen achter een klein groepje mensen.

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_1636240
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 15:13 schreef beany het volgende:

[..]

Dat hebben ze met die Bin Laden jaren geleden ook gedaan. En zie wat er van terecht is gekomen. Saddam Hoessein is ook door Amerika gesteund tijdens de Iran/Irak oorlog. En nu is Saddampje ook 1 van de grootste vijanden van de US.

Ik denk dat ze dit soort groepen nooit meer moeten steunen. Als ze iets willen, gewoon zelf doen en zich niet verschuilen achter een klein groepje mensen.

Is wat voor te zeggen... Maar uiteindelijk blijft het beter als je het volk zelf laat vechten voor hun vreiheid!

Voorbeeld: de serviers wilden Milosevic al jaren weghebben maar hij wilde van geen wijken weten. Dat noemen ze ook wel een dictator, zodra iemand langer aan de macht blijft dan het volk wil. Maar zodra NAVO begon met de bombardementen op Servie stond iedereen opeens massaal achter Milosevic. Ze voelden zich namelijk als serviers aangevallen. Zelfs in Amerika zelf merk je het nu: nagenoeg alle Amerikanen, links en rechts, religieus en seculier, democraat en republikein staan na de aanslag op een lijn achter de president. Toen vervolgens de bombardementen in Servie voorbij waren en het land als gevolg helemaal in puin lag, toen waren de mensen het echt definitief zat en zetten ze Milosevic aan de kant.

Wat je nu in Afghanistan kunt krijgen als Amerika zelf dat land aanvalt is dat alle elkaar normaal gesproken vijandelijk gezinde troepen nu zullen verenigen en gezamelijk hun land zullen verdedigen. Dan zullen Massoud en zijn overigens multi-etnische en multi-culturele groep ook gedwongen zijn om samen te werken met de Taliban. Vervolgens zal het Vietnam-verhaal zich weer van voren af aan herhalen.

Er moet een slimmere manier zijn voor de Amerikanen om (nadat ze bewijzen hebben wie het werkelijk op zijn geweten heeft) diegene aan te pakken.

Ars longa, vita brevis
  vrijdag 14 september 2001 @ 18:42:58 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1637548
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 18:28 schreef motown het volgende:
Ik hoor net van mijn broer dat er een teletekst-bericht is verschenen waarin wordt gezegd dat de rebellenleider Massoud (die in Afghanistan de multi-etnische verzetsgroep tegen de Taliban leidt) toch is vermoord, nadat hij was ontwaakt uit een coma.

Damn...

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 14 september 2001 @ 18:43:30 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1637559
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 18:34 schreef R@b het volgende:
De Afghaanse guerrillaleider Ahman Shah Massoud is overleden aan de verwondingen die hij zondag opliep bij een aanslag,zo meldt het Afghaanse persbureau AIP vanuit Pakistan.

De 49-jarige Massoud leidde het verzet tegen de Taliban,die bijna het gehele land in hun macht hebben. Hij raakte zondag gewond door een bom, die door twee Arabieren tot ontsteking werd gebracht. Die mannen, die zich als journalisten voordeden die hem wilden interviewen, kwamen bij de aanslag om. Massoud wordt opgevolgd door generaal Mohammed Fahim.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 26 december 2001 @ 18:04:56 #14
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2611694
Vermoord door Marokkanen????
Wat hebben Marokkanen in Afghanistan te zoeken?

Er is er net eentje door Nederland aan Belgie uitgeleverd.

Koranfascisme bedankt Islam
pi_2611718
quote:
Op woensdag 26 december 2001 18:04 schreef machteld het volgende:
Vermoord door Marokkanen????
Wat hebben Marokkanen in Afghanistan te zoeken?

Er is er net eentje door Nederland aan Belgie uitgeleverd.

Wat Marokkanen in Afghanistan zoeken? Waarschijnlijk wat al die anderen daar ook zochten, aansluiting bij de Al Qaeda/Taliban.

En natuurlijk zoeken ze daarna hun toevlucht in Nederland, zelfs OBL was zeer te spreken over ons land

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 26 december 2001 @ 18:22:34 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2611763
Omhoogkicken van oude topics zonder actuele nieuwsaanleiding wordt niet gewaardeerd.

*zucht*
slotje dus.

hoe vaak moet ik dit nog herhalen?

Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')