quote:wat sneu nou voor die Sears Tower in Chicago
Op dinsdag 11 september 2001 23:01 schreef Vibromass het volgende:
Jarenlang waren de twin towers de hoogste gebouwen ter wereld
quote:vliegtuigwerendglas zeker?
Op dinsdag 11 september 2001 23:06 schreef vorteXt het volgende:
Ik vind dat ze de torens wel moeten herbouwen. En dan niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar misschien ietsje kleiner, en zeker met meer veiligheid...maar het waren twee hele mooie torens en die moeten weer omhoog als alles over is..
quote:Je hebt wel gelijk, het blijkt maar 2 jaar geweest te zijn dat de twin towers de hoogste waren. Maar desondanks..
Op dinsdag 11 september 2001 23:04 schreef Herald het volgende:[..]
wat sneu nou voor die Sears Tower in Chicago
quote:Reken er maar niet op. Die torens zullen er nooit meer komen. De skyline van New York zal nooit meer hetzelfde zijn. Wat dat betreft ben ik blij dat ik ze nog heb gezien.
Op dinsdag 11 september 2001 23:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wilde ooit nog die torens bezoeken, en nu zijn ze er niet meer. Als ze het gaan herbouwen, dan ben ik voor het idee.
De gebouwen worden denk ik ergens anders gebouwd, maar dan in andere soorten gebouwen en beter beveiligd, zoals met radar goede vluchtroutes
quote:Misschien kan je via internet een brokstukje bestellen ofzo, kun je er net zo vaak opstaan als je wilt.
Op dinsdag 11 september 2001 23:21 schreef vorteXt het volgende:
en ik wil er ook nog een keertje op staan
quote:Sign 'O' The Times
Op woensdag 12 september 2001 10:51 schreef Doc het volgende:
Al zouden ze herbouwen: wie zou er nog in durven werken...?
Oh yeah!
In France, a skinny man died of a BIG disease with a little name
By chance his girlfriend came across a needle and soon she did the same
At home there are 17-year-old boys and their idea of fun
Is being in a gang called The Disciples
High on crack and totin' a machine gun
Time
Times
Hurricane Annie ripped the ceiling of a church and killed everyone inside
U turn on the telly and every other story is tellin' U somebody died
A sister killed her baby cuz she couldn't afford 2 feed it
And yet we're sending people 2 the moon
In September, my cousin tried reefer 4 the very first time
Now he's doing horse - it's June
Times
Times
It's silly, no?
When a rocket ship explodes and everybody still wants 2 fly
But some say a man ain't happy unless a man truly dies
Oh why?
Time
Time
Baby make a speech, Star Wars fly
Neighbors just shine it on
But if a night falls and a bomb falls
Will anybody see The Dawn?
Time
Times
Is it silly, no?
When a rocket blows and.. and everybody still wants 2 fly
Some say a man ain't happy truly until a man truly dies
Oh why, oh why?
Sign "O" the times
quote:Wie niet?
Op woensdag 12 september 2001 10:51 schreef Doc het volgende:
Al zouden ze herbouwen: wie zou er nog in durven werken...?
Moet men nu in elke wolkenkrabber ter wereld vrezen dat men met een gekaapt vliegtuig het gebouw gaat rammen? .
quote:Mag ik een heel nuchtere fries zijn hoor
Op dinsdag 11 september 2001 23:07 schreef RaTz het volgende:
Ze moeten die hoofden van de palestijen HERBOUWEN!
In Ocklahoma bleek het ook opeens een foute Amerikaan te zijn!
Verder niks persoonlijks hoor..
quote:Net als in Oklahoma dus.
Op woensdag 12 september 2001 09:42 schreef D-FENS het volgende:
Zie op die plek een soort park met een zelfde soort muur met namen van slachtoffers als in Washington (Vietnam-monument) vrees dat het een flinke muur zal worden....
quote:Ik zal niet ingaan op het FRIES zijn
Op woensdag 12 september 2001 11:26 schreef Kwaruteru het volgende:[..]
Mag ik een heel nuchtere fries zijn hoor
en kan ik me voorstellen dat iedereen verbeisterd is.
Maar zou je zo vriendelijk willen zijn met zulk soort uitspraken te wachten totdat we weten wie het gedaan heeft!?In Ocklahoma bleek het ook opeens een foute Amerikaan te zijn!
Mij bekroop gisteren het gevoel dat het wel eens door een militante USA organisatie gedaan zou kunnen zijn.
quote:Helaas zijn met die werkplekken waarschijnlijk ook veel van de werknemers weggevaagd.
Op dinsdag 11 september 2001 23:16 schreef BananeKoning het volgende:
waar blijven ze nou dan met al die werkplekken die vergaan zijn ?
Exact herbouwen lijkt me geen goed idee, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de plek niet opnieuw bebouwd gaat worden. Ongetwijfeld met een gedenkteken, dat wel.
quote:dat lijkt mij ook vrij waarschijnlijk.
Op woensdag 12 september 2001 12:37 schreef Smike het volgende:
Op zich zie ik de Amerikanen nog in staat om daar een megahoog gebouw neer te zetten om te laten zien dat ze niet klein te krijgen zijn door een stel criminelen...
quote:Al was het daar geen zelfmoordactie... Daarom wijst dit toch meer op die landen in t midden-oosten waar dit soort terroristische bewegingen zitten dan toen. Maar duidelijk is dat je niet moet generaliseren het zijn de terroristen die aangepakt moeten worden niet de onschuldige mensen die er niet achter staan... Er waren juichende 'gewone' mensen maar dat zijn ze echt niet allemaal!
Op woensdag 12 september 2001 11:26 schreef Kwaruteru het volgende:
In Ocklahoma bleek het ook opeens een foute Amerikaan te zijn!
Nu al denken aan t herbouwen is zeker erg vroeg maar zal misschien wel gebeuren zeker een nieuw World Trade Center.
quote:Ik denk juist dat mega-grote gebouwen de eerstkomende jaren niet meer worden gebouwd in de US.
Op zich zie ik de Amerikanen nog in staat om daar een megahoog gebouw neer te zetten om te laten zien dat ze niet klein te krijgen zijn door een stel criminelen...
quote:Het hangt er natuurlijk vanaf wat:
Op woensdag 12 september 2001 13:13 schreef Xhorder het volgende:[..]
Ik denk juist dat mega-grote gebouwen de eerstkomende jaren niet meer worden gebouwd in de US.
'k ben iig benieuwd!
quote:Shanghai World Financial Center
Op woensdag 12 september 2001 13:21 schreef SunChaser het volgende:
Waar moet King Kong dan inklimmen?
quote:Dat denk ik ook, zeker omdat het WTC een soort symbolisch target was voor de terroristen.
Op woensdag 12 september 2001 12:37 schreef Smike het volgende:
quote:Is dat al niet opgeëisd door Godzilla?
Op woensdag 12 september 2001 13:25 schreef Smike het volgende:[..]
Shanghai World Financial Center
quote:Ja.. dat soort factoren.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat:
a. het publiek wil
b. de verzekeringsmaatschappijen nog willen verzekeren in de toekomst
c. de amerikanen aan lef en vooral koppigheid in huis hebben.
Als het terrein onbebouwd blijft zal dat iemand een hele hoop geld gaan kosten. Het WTC was natuurlijk iemands eigendom. De schade door het verloren gaan van de gebouwen is al enorm, maar misschien was men na 1993 verzekerd tegen terroristische aanslagen. Echter de grond op die locatie vertegenwoordigt ook een forse waarde. Die onbebouwd laten zal dus een enorm offer zijn voor de eigenaar, die toch al zwaar getroffen is. Als men er een monument van wil maken zal de gemeente of de staat die grond aan moeten kopen en ik weet niet hoe draagkrachtig overheden in de VS zijn...
quote:Combineer het idee van de torens en de herdenkplaats: torens voor werkruimte met bovenop een park met gedenktekens. Tevens te gebruiken als uitkijkpunt. Die 3 torens zijn in ieder geval wel leuk.
Op woensdag 12 september 2001 13:39 schreef k_man het volgende:
Even praktisch;Als het terrein onbebouwd blijft zal dat iemand een hele hoop geld gaan kosten. Het WTC was natuurlijk iemands eigendom. De schade door het verloren gaan van de gebouwen is al enorm, maar misschien was men na 1993 verzekerd tegen terroristische aanslagen. Echter de grond op die locatie vertegenwoordigt ook een forse waarde. Die onbebouwd laten zal dus een enorm offer zijn voor de eigenaar, die toch al zwaar getroffen is. Als men er een monument van wil maken zal de gemeente of de staat die grond aan moeten kopen en ik weet niet hoe draagkrachtig overheden in de VS zijn...
Ik ben er wel vrij zeker van dat ze dat gaan doen ja. Waarom niet?
Als je het niet herbouwt laten ze zich de volgende keer met een boeing in een stadion neerstorten, tijdens de Superbowl ofzo...offe de Sears-tower..enz.
Enne als ze het herbouwen wordt ie echt te GRUWELIJK, zeker weten, dan wordt het echt het symbool van de strijd van Amerika tegen het Terrorisme.
Ik verwacht weer meerdere torens en hoger.
quote:Ik heb het zelfde als TARA net 2 minuten eerder gepost in een andere thread. WTC wordt in ieder gevak zéker groter en mooier dan z'n voorganger, wat de burgermeester tenminst heeft gezegt. Maarja, die is binnenkort weg dus of het nu allemaal echt komt is afwachten.
Op donderdag 13 september 2001 02:42 schreef Calella het volgende:
Oja meen je dat?
Kan het nergens terugvinden op de nieuwssites.Ik ben er wel vrij zeker van dat ze dat gaan doen ja. Waarom niet?
Als je het niet herbouwt laten ze zich de volgende keer met een boeing in een stadion neerstorten, tijdens de Superbowl ofzo...offe de Sears-tower..enz.Enne als ze het herbouwen wordt ie echt te GRUWELIJK, zeker weten, dan wordt het echt het symbool van de strijd van Amerika tegen het Terrorisme.
Ik verwacht weer meerdere torens en hoger.
quote:Ze waren dus het op 5 na hoogste...
Op dinsdag 11 september 2001 23:04 schreef karmel het volgende:
op 4 na de hoogste. En néé niet herbouwen. maak er maar een mooi park van , ter nagedachtenis.
zorry voor t grote plaatje
en het miere(n)neuken
"en het is ook geen muggezifterij... he muggenzifterij!" -Finkers
In Managua (Nicaragua) hebben ze in '72 een hele grote aardbeving gehad. Naderhand is het centrum niet herbouwd, omdat het midden op een breuklijn bleek te liggen en dat dus niet echt veilig was. Maar al met al is dat hele centrum eigenlijk een prachtig monument van wat dar toen is gebeurd. In het midden staat een kerk, die eens prachtig geweest moet zijn, maar nu geen dak meer heeft en allemaal gebroken heiligenbeelden erbinnen. Het is er doodstil en een beetje spookachtig, maar zó indrukwekkend.
Daar moest ik aan denken toen ik die ingestotte WTC-torens zag. Natuurlijk kunnen ze niet alles zo laten liggen, maar wellicht delen wel als een echte 'stille getuige' van wat er is gebeurd.
Maar de fundering ligt nog. En ik geloof dat dat het duurste was van het WFC....
quote:Daar zijn ze mee bezig. Het is alleen nog onduidelijk of hij daadwerkelijk 460 meter hoog gaat worden. Als het geld eerder op is wordt het gebouw wat lager...
Op donderdag 13 september 2001 10:10 schreef zodiakk het volgende:
Dat financial centre is nog niet eens gebouwd geloof ik.
Wel een mooi gebouw overigens... .
quote:Die fundering is echt niet meer in opperbeste staat na dit geintje hoor.. als ze er een nieuw gebouw gaan neerzetten zal dat toch echt een nieuwe fundering nodig hebben.
Op donderdag 13 september 2001 10:21 schreef Miesjel het volgende:
Ik zou het smaakloos vinden als ze er een huis neer zetten. Een gedenk teken lijkt me beter.Maar de fundering ligt nog. En ik geloof dat dat het duurste was van het WFC....
quote:Ja.. je vraagt je bijna af of het geïnspireerd is door een flessenopener.
Op donderdag 13 september 2001 10:31 schreef Smike het volgende:[..]
Daar zijn ze mee bezig. Het is alleen nog onduidelijk of hij daadwerkelijk 460 meter hoog gaat worden. Als het geld eerder op is wordt het gebouw wat lager...
Wel een mooi gebouw overigens...
.
quote:Één huis?
Op donderdag 13 september 2001 10:21 schreef Miesjel het volgende:
Ik zou het smaakloos vinden als ze er een huis neer zetten. Een gedenk teken lijkt me beter.Maar de fundering ligt nog. En ik geloof dat dat het duurste was van het WFC....
Op een andere locatie, omdat ik (en met mij de meerderheid van de Amerikanen) vind dat er op de huidige locatie een Memorial park moet komen.
In de oorspronkelijke vorm als bewijs dat we (de Westerse wereld, idealen en denkbeelden) niet kleingekregen kunnen worden.
quote:Ik zou toch niet graag werken in een gebouw dat een grote terroristentrekker is.
Op donderdag 13 september 2001 13:32 schreef Vibromass het volgende:
Persoonlijk vind ik ook dat er een memorial park moet komen, bovenop 2 torens die er hetzelfde uitzien, maar weer net iets hoger gebouwd worden dan alle andere gebouwen op deze planeet. Naast praktische overwegingen dat er gewoon kantoorruimte nodig is moet er een symbool komen dat Amerika zich niet klein laat krijgen en bang laat maken door terroristen.
quote:Inderdaad. er zal wel een monument geplaatst worden op die plek
Op dinsdag 11 september 2001 23:04 schreef karmel het volgende:
op 4 na de hoogste. En néé niet herbouwen. maak er maar een mooi park van , ter nagedachtenis.
- Technisch gezien is het moeilijk haalbaar dezelfde torens opnieuw op te bouwen. Daarnaast is er geen behoefte aan exact dezelfde gebouwen. Bedenk wel dat deze torens al 30 jaar oud waren.
- Een park maken waar de torens stonden is een mooi idee, maar past niet bij de mentaliteit van de New Yorkers. Dat is te veel sentiment en te weinig doeltreffend. Een monument zal er zeker komen, mogelijk ook op dezelfde plek, maar er zullen zeker kantoorgebouwen komen:
- De grond in New York en met name in het financiele hart van Manhattan behoort tot de duurste grond ter wereld. De grond is ook niet een gemeenschappelijk bezit, maar van de onroerendgoed magnaten die het WTC beheerden. Zij zullen zeker nieuwe kantoorruimte op deze plek willen.
Mogelijk komt het ( weer, net als toen WTC gebouwd werd) zover dat er een nog unieker (bijvoorbeeld hoger) kantorencomplex komt om aan te tonen dat men optimistisch gesteld is, en zich niet uit het veld laat slaan door terroristische acties.
Een ding is zeker, er gaat gebouwd worden op deze plek.
[Dit bericht is gewijzigd door Rtificial op 13-09-2001 13:46]
Maar inderdaad vraag ik me wel af: Wie wil er nog in werken? Hoeveel zakenmensen enzo zijn er nu wel niet omgekomen? Ik weet niet wat voor gebouw het precies was, maar ik neem aan dat er hooggeplaatste mensen werkten?
quote:Het WTC is natuurlijk twee keer binnen tien jaar doelwit geweest van een serieuze terroristische actie. Dat is tamelijk uniek. Voor het overige heb je natuurlijk gelijk.
Op donderdag 13 september 2001 13:42 schreef Vibromass het volgende:
Dat begrijp ik wel, maar vliegtuigen op zich zijn ook terroristentrekkers, evenals hoge, grote, oude en anderszins opvallende gebouwen, pretparken, schepen, wegen, en noem maar op. Als je je alleen maar concentreert op wat er mis kan gaan bij eigenlijk alles wat je doet, dan kom je al snel bij de conclusie dat je je misschien maar beter meteen op een zelfgekozen manier ombrengen, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |