abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2001 @ 22:44:02 #1
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1527494
Dit topic naar aanleiding van een topic uit klaagbaak (zie ochtendienst). Ik was benieuwd of er nog meer (ex)zuidafrikanen zijn of eventueel mensen die er zoals ik gewoond hebben en wat zijn jullie ervaringen omtrent dit land?

Greetz,

Toebroodjie

FourX Bitter
pi_1527637
Ja, en hier vind je er een paar. Ik ben overigens niet Zuid Afrikaans.

SUID-AFRIKANER`S ?

inu-oniichan : "The dog-eared bro"
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:06:28 #3
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1527694
Bedankt voor de link
FourX Bitter
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:22:04 #4
11521 funkflex7
<<::dA sPoOk::>>
pi_1527833
ik ben zuid-afrikaans mijn hele famielie is zuid-afrikaans we hebben ok vaker een BBq met VEEEEEEEEELL beter nog ALLEEEEEEEENN zuid-afrikaners mail me maar of icq
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:27:32 #5
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1527886
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:22 schreef funkflex7 het volgende:
ik ben zuid-afrikaans mijn hele famielie is zuid-afrikaans we hebben ok vaker een BBq met VEEEEEEEEELL beter nog ALLEEEEEEEENN zuid-afrikaners mail me maar of icq
Is dat toevallig van South africans worldwide of Southafrican guestbook.nl? De mensen van Guestbook hebben nl. regelmatig Braai`s. Waar ben je van oorsprong vandaan in Sa? en hoelang woon je al hier?
FourX Bitter
pi_1527900
Ben niet Zuid-Afrikaans, maar we hebben er kennissen wonen en zijn er twee jaar geleden op vakantie geweest. Geweldig!

Mijn ouders waren 18 jaar daarvoor ook al eens in Zuid-Afrika geweest.. En ik ben daar verwekt!!

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:29:58 #7
11521 funkflex7
pi_1527901
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:27 schreef Toebroodjie het volgende:

[..]

Is dat toevallig van South africans worldwide of Southafrican guestbook.nl? De mensen van Guestbook hebben nl. regelmatig Braai`s. Waar ben je van oorsprong vandaan in Sa? en hoelang woon je al hier?

ik ben 18 woon hier al 3 jaar ofzow

samen emt mijn ouders

en we hebben vaker braais ergens in flevoland bij een strand ofzow komen veel lui daaro maar we kenenn ze enit eens maarja je weet wel South-Africans Btw wat denk jijvan nederland ( leef je uit )

donderdag 30 augustus 2001 @ 23:31:15 #8
11521 funkflex7
pi_1527916
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:29 schreef Merel het volgende:
Ben niet Zuid-Afrikaans, maar we hebben er kennissen wonen en zijn er twee jaar geleden op vakantie geweest. Geweldig!

Mijn ouders waren 18 jaar daarvoor ook al eens in Zuid-Afrika geweest.. En ik ben daar verwekt!!

wees blij wees heel erg blij nederlands wil je echt neit zijn

NO OFFENSE IEDEREEN

pi_1527930
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:31 schreef funkflex7 het volgende:

[..]

wees blij wees heel erg blij nederlands wil je echt neit zijn

NO OFFENSE IEDEREEN

Euh.. Mijn ouders zijn beiden Nederlanders alleen hebben mij toevallig in Zuid-Afrika verwekt. Volgens mij maakt mij dat ook gewoon een Nederlandse!!

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:40:09 #10
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1527995
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:29 schreef funkflex7 het volgende:

[..]

ik ben 18 woon hier al 3 jaar ofzow

samen emt mijn ouders

en we hebben vaker braais ergens in flevoland bij een strand ofzow komen veel lui daaro maar we kenenn ze enit eens maarja je weet wel South-Africans Btw wat denk jijvan nederland ( leef je uit )

Tsja..wat ik van Nederland denk? Een gezellig maar veel te klein en koud kikkerlandje Ik ben dan wel een nederlander maar in "good old South Africa" opgegroeid en ik moet zeggen de tijd van m`n leven gehad daar. Ik mis het land nog gruwelijk veel na 16 jaar en m`n hart blijft voor altijd in Zuid Afrika, wellicht dat ik er ooit in de toekomst weer woon. Het is naar mijn mening een van de mooiste landen ter wereld, zeker The Cape waar ik gewoond heb
FourX Bitter
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:42:38 #11
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1528013
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:32 schreef Merel het volgende:

[..]

Euh.. Mijn ouders zijn beiden Nederlanders alleen hebben mij toevallig in Zuid-Afrika verwekt. Volgens mij maakt mij dat ook gewoon een Nederlandse!!

Dat ben je en dat blijf je Zo te horen hebben je ouders daar ook een te gekke tijd gehad
FourX Bitter
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:45:55 #12
331 Merel
Be here now.
pi_1528037
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:42 schreef Toebroodjie het volgende:

[..]

Dat ben je en dat blijf je Zo te horen hebben je ouders daar ook een te gekke tijd gehad

Jaaa die hebben de Otter trail gelopen

Wij hebben op vakantie een week op de plantatie van de zoon van die kennissen doorgebracht, was echt heel gaaf! Daarna zijn we een week rondgetrokken, wildparken gedaan. Zooooo mooi!! Daarna een week in Port Elizabeth bij onze kennissen en als laatste Cape Town. Heb er echt een supertijd gehad

donderdag 30 augustus 2001 @ 23:53:45 #13
11521 funkflex7
pi_1528103
zijn er nogsteeds mensen die dnkeen dat uid-afrika alleen maar bestaat uit verhongerde donkere mensen en zand ?
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:55:19 #14
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1528118
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:45 schreef Merel het volgende:

[..]

Jaaa die hebben de Otter trail gelopen

Wij hebben op vakantie een week op de plantatie van de zoon van die kennissen doorgebracht, was echt heel gaaf! Daarna zijn we een week rondgetrokken, wildparken gedaan. Zooooo mooi!! Daarna een week in Port Elizabeth bij onze kennissen en als laatste Cape Town. Heb er echt een supertijd gehad

Dat geloof ik graag Ik ben zelf heel vaak in Kaapstad geweest als manneke van 13. Lopen mensen rond daar die hun jas open doen die volhangt met neprolexen! Heb je ooit van de "bergies" gehoord daar? Dat zijn zwervers waarvan het stikt in Kaapstad. De Golden Acre is trouwens een schitterend ondergronds winkelcentrum, daar heb ik vele uren rondgehangen vroeger alsmede Kirstenbosch de botanische tuinen vlakbij Kaapstad bij Bishopscourt, dat is een rijkelui`s buurt met kasten van huizen met tennisbanen en al.
FourX Bitter
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:58:47 #15
331 Merel
Be here now.
pi_1528156
Een paar van onze vakantiefoto's:

vrijdag 31 augustus 2001 @ 00:00:36 #16
11521 funkflex7
pi_1528186
leuk dat je die fotos hier even plaatst , leuke pics

jij trouwens ook

vrijdag 31 augustus 2001 @ 00:02:32 #17
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1528216
Prachtig! wanneer ben je daar eigenlijk geweest? Ik ben van plan om daar eind volgend jaar weer eens heen te gaan, mischien dat ik nooit meer terug kom
FourX Bitter
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 00:08:02 #18
11521 funkflex7
pi_1528266
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 00:02 schreef Toebroodjie het volgende:
Prachtig! wanneer ben je daar eigenlijk geweest? Ik ben van plan om daar eind volgend jaar weer eens heen te gaan, mischien dat ik nooit meer terug kom
mijn ouderz zijn er in tussentijd al 4 keer geweest dacht ik zo , en ze gaan allemaal weg om daar te gaan wonen

mijn zus heeft gisteren haar ticket gereserveerd voor ergens ik dnek 27 december

vrijdag 31 augustus 2001 @ 00:13:07 #19
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1528335
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 00:08 schreef funkflex7 het volgende:

[..]

mijn ouderz zijn er in tussentijd al 4 keer geweest dacht ik zo , en ze gaan allemaal weg om daar te gaan wonen

mijn zus heeft gisteren haar ticket gereserveerd voor ergens ik dnek 27 december

Ik wacht ff een paar jaar af en kijk hoe de situatie dan is. Op dit moment is er zoveel veranderd daar dat een bestaan op te bouwen wat moeilijk is. Maar zodra ik de kans en gelegenheid krijg om wat op te bouwen daar doe ik het achtermekaar! Ik ben dan wel een nederlander maar ik voel me meer zuidafrikaner...dat land dat heeft iets wat niet met een pen te beschrijven is
FourX Bitter
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 00:18:14 #20
11521 funkflex7
pi_1528404
Let wel tis wel handig om VEEEEEEEELL geld te hebben als je daar gaat wonen , anders lukt het gewoon enit mijn ouder shebben nu daar zo een 1500 hectare grond zo een 300m van de strand af gekocht voor 2200 rand!! bouwklaar sanitaire voorzieningen alles alleen een huis maar die komt nog , zodra ze erheen gaan
pi_1539581
Mijn vriend is Zuid-Afrikaans, woont nu 2 jaar bij mij in Nederland, ik ben tussendoor al veel in Zuid-Afrika geweest, een prachtland! Volgende zomer gaan we weer, dan neem ik mijn ouders ook mee, die zijn er nog nooit geweest!
Dus dat wordt weer lekker een week Krugerpark, Graskop , watervallen, rondavels, gods window en een lekkere week zuidkust denk ik!
En dan nog een week Pretoria, waar m'n vriend vandaan komt en waar z'n ouders ook wonen!
  zondag 2 september 2001 @ 00:20:52 #22
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_1541990
* Beavis meldt zich ook maar weer
Geboren in zuid afrika (Pretoria), en ik heb er bijna 15 jaar gewoond. Als ik zeg dat ik bijna 29 ben kun je zelf wel uitrekenen dat ik nu alweer 14 jaar hier in nederland zit te bibberen.

Helaas ben ik nog niet teruggeweest, maar dat duurt niet lang meer. Mijn vriendin en ik hebben plannen om ons volgende witersport vakantie over te slaan en in plaat daarvan naar zuid afrika te gaan. Ik hoop echt dat het doorgaat (wintersport is trouwens ook errug leuk), want ik wil wel eens zien hoe Pretoria veranderd is sinds ik weg ben. (Terwijl ik dit schrijf wordt de heimwee steeds groter)
IK WIL TERUG
Trouwens, die BBQ in Flevoland: waar is dat dan? Ik woon in Emmeloord, dus erg ver kan het zijn. Tell me, I wanna come too.

Ek wag vir nog reaksies, en kom suid afrikaners, ons gaan hier lekker vertel oor ons lewens in suid afrika. Dan kan al hierdie hollanders leer oor die mooiste land in die wêreld.

pi_1571900
Waarom ineens zoveel reacties? Iedereen die zich geroepen voelt om wat meer specifieke info te geven, zie:

Kaapstad

of per mail naar souzafaria@hotmail.com

Thanx already!

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')