Multi-Botsende-Culturele Samenleving...
Ik begrijp niet hoe mensen dit soort uitwassen onder het motto van "cultuurverschil" kunnen goedpraten.
quote:Indiaas onderonsje.
Op donderdag 30 augustus 2001 09:49 schreef oZy het volgende:
Multi-Botsende-Culturele Samenleving...
quote:van indiase afkomst staat er, maar we leven hier in Nederland (goeiemorgen..) en dus is het niet vanzelfsprekend dat we hier met zn alle volgens de Indiaase cultuur leven. Het slachtoffer was gewoon een normale hollandse gozer. Wat hij ook geloofd, christen, hindoe, moslim, hij gelooft er op een gematigde manier in en niet als zo'n orthodoxe idioot als die vader. Ik kan wel weer een eindeloze discussie over het geloof in het algemeen beginnen maar die mensen moetten es even nadenken.. wat er in de bijbel/koran/etc staat is een leuk verhaaltje en of het wel/niet echt gebeurt is, het is in ieder geval eeuwen geleden gebeurt.. dus neem die shit niet zo letterlijk!
Op donderdag 30 augustus 2001 10:01 schreef nipeng het volgende:
Indiaas onderonsje.
Hier botst toch niets qua cultuur?
Wel leuk trouwens dat die vader niks tegen zn dochter durft te doen want dan looptie straks de bruidsschat mis...
quote:Hrmz... Waar heb je 't nou over? Er staat 'zowel slachtoffer als dader zijn van indiase afkomst'. Als jij daaruit meent af te leiden dat het slachtoffer een doodnormale nederlandse jongen is, dan is de dader dat dus ws ook. Of hou je op Nederlands te zijn als je iemand neersteekt? Over de al dan niet orthodoxe geloofswijze van of de vader of het slachtoffer weet je veel te weinig om een oordeel te kunnen vellen. Denk je dat er nooit een gezonde Friesche Boer'nknul(tm) is geweest die de vriend van z'n ex-vriendin met 50 rieksteken om het leven gebracht heeft?... juist... Dus ik zou proberen niet alle berichtgeving te zien als een kleurplaat die je naar keuze mag inkleuren.
Op donderdag 30 augustus 2001 10:14 schreef oZy het volgende:[..]
van indiase afkomst staat er, maar we leven hier in Nederland (goeiemorgen..) en dus is het niet vanzelfsprekend dat we hier met zn alle volgens de Indiaase cultuur leven. Het slachtoffer was gewoon een normale hollandse gozer. Wat hij ook geloofd, christen, hindoe, moslim, hij gelooft er op een gematigde manier in en niet als zo'n orthodoxe idioot als die vader. Ik kan wel weer een eindeloze discussie over het geloof in het algemeen beginnen maar die mensen moetten es even nadenken.. wat er in de bijbel/koran/etc staat is een leuk verhaaltje en of het wel/niet echt gebeurt is, het is in ieder geval eeuwen geleden gebeurt.. dus neem die shit niet zo letterlijk!
Wel leuk trouwens dat die vader niks tegen zn dochter durft te doen want dan looptie straks de bruidsschat mis...
quote:En dat meent hij terecht, dat hij dat daaruit kan afleiden.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:[..]
Hrmz... Waar heb je 't nou over? Er staat 'zowel slachtoffer als dader zijn van indiase afkomst'. Als jij daaruit meent af te leiden dat het slachtoffer een doodnormale nederlandse jongen is,
Het slachtoffer van Indiase afkomst was kennelijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving en had schijt aan de walgelijke praktijken van uithuwelijking, die met het oog op het discriminerende kastenstelsel vaak ook nog racistisch te noemen zijn.
De dader was kennelijk een niet-geïntegreerde klootzak die meende te moeten vasthouden aan een oeroude traditie die in de westerse samenleving totaal ongewenst is.
Misschien moet jij berichten eens wat beter interpreteren.
quote:Dit gaat niet om een vriend van een ex-vriendin, dit gaat om een vader die de vriend van zijn uitgehuwelijkte dochter naar Visjnoe helpt.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Denk je dat er nooit een gezonde Friesche Boer'nknul(tm) is geweest die de vriend van z'n ex-vriendin met 50 rieksteken om het leven gebracht heeft?... juist... Dus ik zou proberen niet alle berichtgeving te zien als een kleurplaat die je naar keuze mag inkleuren.
En uithuwelijken van boer'ndochters is bij mijn weten geen cultureel gebruik in de enorme achtergestelde gebieden van het platteland.
quote:Alsof een geboren en getogen Nederlandse vader nooit de vriend van zijn dochter die hij niet zag zitten neergestoken heeft. En wat is er zo slecht aan uithuwlijken eigenlijk? Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter. Zie maar het groot percentage echtscheidingen wanneer de vrouw is vrij te kiezen
Op donderdag 30 augustus 2001 11:38 schreef R@b het volgende:[..]
En dat meent hij terecht, dat hij dat daaruit kan afleiden.
Het slachtoffer van Indiase afkomst was kennelijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving en had schijt aan de walgelijke praktijken van uithuwelijking, die met het oog op het discriminerende kastenstelsel vaak ook nog racistisch te noemen zijn.
De dader was kennelijk een niet-geïntegreerde klootzak die meende te moeten vasthouden aan een oeroude traditie die in de westerse samenleving totaal ongewenst is.
quote:Het gaat hier niet om zien zitten, maar om het feit dat meneer niet in een uithuwelijks scenario past. Die ellende met uithuwelijkingen met allochtonen komen lees ik vaker in de krant dan een vader die zomaar de vriend van zijn dochter vermoord.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:45 schreef Doc het volgende:[..]
Alsof een geboren en getogen Nederlandse vader nooit de vriend van zijn dochter die hij niet zag zitten neergestoken heeft.
quote:Kennelijk heb ik de vrijheid van het individu wat hoger in het vaandel staan dan jij.
En wat is er zo slecht aan uithuwlijken eigenlijk? Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter.
quote:Dat is niet aan de orde, deze indiase vader heeft hem neergestoken omdat het volgens zijn geloof niet mag of omdat, zoals ik al eerder zei, hij anders een bruidschat misloopt.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:45 schreef Doc het volgende:
Alsof een geboren en getogen Nederlandse vader nooit de vriend van zijn dochter die hij niet zag zitten neergestoken heeft. En wat is er zo slecht aan uithuwlijken eigenlijk? Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter. Zie maar het groot percentage echtscheidingen wanneer de vrouw is vrij te kiezen
Enne, ik zou het niet precies weten hoor, maar hoeveel gedwongen huwlijken (zoals dit geval van uithuwlijken) zijn op een scheiding uitgelopen? Ik denk een stuk meer als de uit liefde aangegaane huwlijken...
PS, tnx R@B, dat was inderdaad wat mijn motivatie was om aan te nemen dat het slachtoffer wel volgens de (normale) Nederlandse cultuur leefde.
quote:Tsja, het feit dat hij uithuwelijking verwerpt kan natuurlijk meerdere redenen hebben. Het lijkt me dat die jongen gewoon verliefd was op de dochter van d'Orthodoxe Indiër... Ik kan ook regels aan m'n laars lappen als ik iets echt wil.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:38 schreef R@b het volgende:[..]
En dat meent hij terecht, dat hij dat daaruit kan afleiden.
En ik vind dat nogal een makkelijke uitspraak. "Het slachtoffer was kennelijk... De dader was kennelijk...". Als dat geen zwart-wit is weet ik het ook niet meer. Als jij datzelfde slachtoffer en een vriend over straat zag lopen met een grote tulband op z'n hoofd, en die vriend van hem zonder, zou je dan denken: "Ah, dat is kennelijk een niet-geïntegreerde Indiër, want hij heeft 'n tulband op. EN z'n vriend, die is kennelijk meer geïntegreerd". Dat bedoel ik met kleurplaat. Je gaat uit van goed-slecht. Het slachtoffer is goed, want hij ging tegen zo'n verwerpelijke 'racistische' traditie in. De dader is slecht, veel te orthodox...
Beetje sim-pel.
quote:Vrijheid van het individu is een mooie kreet hoor, maar je suggereert toch niet dat jouw ideaal is dat kinderen na hun geboorte meteen op straat worden gezet? Zo nee, dan is 'vrijheid van het individu' dus een loze kreet die nuancering behoeft.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:50 schreef R@b het volgende:
Kennelijk heb ik de vrijheid van het individu wat hoger in het vaandel staan dan jij.
quote:En het uithuwelijken niet natuurlijk.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:58 schreef Koekepan het volgende:[..]
Vrijheid van het individu is een mooie kreet hoor, maar je suggereert toch niet dat jouw ideaal is dat kinderen na hun geboorte meteen op straat worden gezet? Zo nee, dan is 'vrijheid van het individu' dus een loze kreet die nuancering behoeft.
Het aanleren van normen en waarden bijvoorbeeld is direct strijdig met 'vrijheid van het individu'.
quote:Dat staat nergens in het artikel. Het zou ook kunnen zijn dat-ie vond dat die ongewenste schoonzoon een crimineelkutkereltje was dat niet goed genoeg voor zijn dochter was, maar wel met mooie praatjes haar verleidde, terwijl de neef die pa op het oog had veel beter voor zijn dochter kon zorgen.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:54 schreef oZy het volgende:[..]
Dat is niet aan de orde, deze indiase vader heeft hem neergestoken omdat het volgens zijn geloof niet mag of omdat, zoals ik al eerder zei, hij anders een bruidschat misloopt.
quote:Nou en? Als zo'n meisje door zo'n loverboy het hof gemaakt wordt heb je dat als vader maar toe te staan.
Op donderdag 30 augustus 2001 12:00 schreef Doc het volgende:[..]
Dat staat nergens in het artikel. Het zou ook kunnen zijn dat-ie vond dat die ongewenste schoonzoon een crimineelkutkereltje was dat niet goed genoeg voor zijn dochter was, maar wel met mooie praatjes haar verleidde, terwijl de neef die pa op het oog had veel beter voor zijn dochter kon zorgen.
quote:Want de vader weet precies van wat voor man zijn dochter houdt, dat is duidelijk. Je zal een meisje maar ZELF laten kiezen van wie ze houdt en op wie ze verliefd wordt! Dat zou een mooit zooitje worden!
Op donderdag 30 augustus 2001 12:00 schreef Doc het volgende:[..]
Dat staat nergens in het artikel. Het zou ook kunnen zijn dat-ie vond dat die ongewenste schoonzoon een crimineelkutkereltje was dat niet goed genoeg voor zijn dochter was, maar wel met mooie praatjes haar verleidde, terwijl de neef die pa op het oog had veel beter voor zijn dochter kon zorgen.
Kan je als goede vader beter dat "criminelekutkereltje" leksteken natuurlijk.....
Of ben je dan als vader opeens een "crimineelkutvadertje"?
quote:Idd!
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef links234 het volgende:[..]
Nou en? Als zo'n meisje door zo'n loverboy het hof gemaakt wordt heb je dat als vader maar toe te staan.
quote:Zijn die Indiërs nou helemaal gek geworden? Alsof je eerst de dood moet vinden om getrouwd te zijn... pffff...
Op donderdag 30 augustus 2001 11:54 schreef oZy het volgende:[..]
gedwongen huwlijken
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Idd!
quote:wat gebeurt er als je de dood gevonden hebt? en trouwens.. Indië en India liggen nogal wat kilometertjes bij elkaar vandaan
Op donderdag 30 augustus 2001 12:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zijn die Indiërs nou helemaal gek geworden? Alsof je eerst de dood moet vinden om getrouwd te zijn... pffff...
OnTopic:
quote:
Doc:
quote:Ik neem aan dat je inmiddels wel bekend bent met de beknopte schrijfwijzen van het ANP en de Nederlandse kranten, maar dit laat mijnsinziens toch aardig duidelijk zien dat de verdachte gehandeld heeft om het geplande huwelijk te redden.
Artikel:
Hij heeft inmiddels bekend. Zowel het slachtoffer als de dader is van Indiase afkomst. Het slachtoffer had een verhouding met een al uitgehuwelijkte dochter van de verdachte. Tot onvrede van haar familie bleef het meisje contact houden met haar Goudse vriend.
quote:Kan aan mij liggen maar volgens mij heeft hij die kans al gehad tijdens de opvoeding van zn dochter, hij heeft heel wat invloed op haar smaak wat jongens betreft tijdens dit proces! Hij is haar voorbeeld 'man figuur' in de periode dat haar karakter gevormd wordt, dus hij moet niet nu gaan klagen.. Ik wil trouwens wel eens weten hoe oud het meisje in kwestie is (want dan kan ik ook nog zeggen: oud en wijs genoeg om zelf te kiezen!)
Doc:
Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter. Zie maar het groot percentage echtscheidingen wanneer de vrouw is vrij te kiezen
quote:Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik op schreef?
Op donderdag 30 augustus 2001 12:40 schreef oZy het volgende:Ik neem aan dat je inmiddels wel bekend bent met de beknopte schrijfwijzen van het ANP en de Nederlandse kranten, maar dit laat mijnsinziens toch aardig duidelijk zien dat de verdachte gehandeld heeft om het geplande huwelijk te redden.
quote:Je bent dan een liefhebbende vader die het beste met z'n kind voorheeft.
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Kan je als goede vader beter dat "criminelekutkereltje" leksteken natuurlijk.....
Of ben je dan als vader opeens een "crimineelkutvadertje"?
Neem als voorbeeld die vader die de pedofiel neerstak die zich ingelaten had met zijn zoontje.
Het blijft toch je kind...
quote:Tuurlijk niet. Pubers doen soms domme dingen, hoe goed ze ook zijn opgevoed. En soms moet je als vader inspringen, zelfs als het ten koste van je eigen vrijheid gaat, want hij zal wel het gevang in moeten.
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef links234 het volgende:[..]
Nou en? Als zo'n meisje door zo'n loverboy het hof gemaakt wordt heb je dat als vader maar toe te staan.
Wat een vaderliefde!
quote:Nee, pedo's zijn eigenlijk ook allemaal verkapte moslimfundamentalisten.. dat weet je toch wel?
Op donderdag 30 augustus 2001 12:51 schreef Doc het volgende:[..]
Je bent dan een liefhebbende vader die het beste met z'n kind voorheeft.
Neem als voorbeeld die vader die de pedofiel neerstak die zich ingelaten had met zijn zoontje.
Het blijft toch je kind...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |