abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1487279
VOORBURG - Niet-westerse allochtonen hebben twee keer zo vaak een bijstand-, werkloosheid- of arbeidsongeschiktheidsuitkering als autochtonen. Mensen van de tweede generatie, die in Nederland zijn geboren, hebben minder vaak een uitkering dan de eerste groep allochtonen.

Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat vrijdag is gepubliceerd. Het is voor het eerst dat het CBS voor autochtonen en allochtonen cijfers over alle uitkeringsregelingen heeft samengesteld.

Bijna een kwart van de niet-westerse allochtonen heeft een uitkering. Van de oorspronkelijke bevolking geniet een op de acht mensen overheidssteun.

Eind 1999 had van alle mensen van 15 tot 64 jaar 2,3 procent een werkloosheidsuitkering. De verschillen tussen autochtonen en allochtonen hierin zijn beperkt. In totaal kregen eind 1999 in Nederland anderhalf miljoen mensen een uitkering. Een rekensom leert dat in de uitkering heeft.

Met allochtonen bedoelt het CBS mensen van wie tenminste een ouder is geboren in het buitenland. Niet-westerse allochtonen zijn mensen uit Afrika, Azië (Japan en het voormalige Nederlands Indië uitgezonderd), Latijns-Amerika of Turkije.

Bron: NU.nl

Eigenlijk iets wat heel Nederland wist, maar nooit uit mocht spreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Oosthoek op 25-08-2001 12:24]

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_1487336
precies, dit weet iedereen eigenlijk wel, het is goed dat er stats komen om het ook hard te maken, want veel vooroordelen zijn gewoon waarheid. Helaas
pi_1487698
Staat ook al in deze:

Werkloosheid allochtonen daalt weer

Deze gaat op slot.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')