abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1472763
Wat een wedstrijd en wat een blamage voor PSV. Een goed gevuld stadion met in het uitvak slechts iets meer als 200 Bosschenaren. Een gat tussen de begrotingen van een leuke 100 mln, een paar 10.000 supporters meer en het dan nog moeilijk krijgen.

Het was sfeerloos in het Philipsstadion, Eindhoven was stil. Het enige dat gehoord werdt was het zingen van ons, de Den Bosch supporters.

Laten we beginnen met het neerhalen van de doorgebroken speler Koentje van der Laak, hier vaker getipt als talent van komend jaar. Dit werdt slechts bestraft met geel, terwijl het eigenlijk direct rood was, met dank aan Temmink .....

PSV had het moeilijk, heel moeilijk. Den Bosch stond stevig te verdedigen en gaf weining kansen weg, en als ze kansen weggaven wist PSV zich er weinig raad mee.

Bruggink neemt een vrije schop op een typische Brugink manier, meneer schiet al terwijl Temmink nog met de muur staat te discusieren. Temmink keurt deze af, lijkt me terecht.

PSV laat een steek vallen, Den Bosch krijgt een corner en Mourad schiet de bal brutaal in. 0 - 1 Het werdt stiller dan stil in Eindhoven, want dat Den Bosch is toch makkelijk te verslaan??? Het enige dat je hoorden waren de Den Bosch supporters die een feestje vierden .....

PSV krijgt een vrije trap, en schiet deze in de muur tegen een arm. Penalty, dubieus lijkt me want zo kan je bij een vrije trap beter gaan mikken op de muur dan de goal. Scoren vanuit een penalty gaat nou eenmaal makkelijker. Penalty wordt netjes afgemaakt door Manpaey naar de verkeerde hoek te sturen, nix op af te dingen. 1 - 1 Met dank aan Temmink .....

Mooi kut om zo de pauze in te gaan, als kleine underdog wordt het grote P$V in het zadel geholpen door de KNVB, mag je dan als Den Bosch zijnde niet winnen bij de kampioen van de afgelopen 2 seizoenen???

Ruim na de pauze komt Den Bosch schitterend via Maximininogwattes weer op voorsprong 1 - 2, Waterkneus was kansloos! Het was al stil in het Philips stadion, want het publiek verzuimde achter de ploeg te gaan staan, maar de sfeer werdt er neit beter op in altijd 'o zo sfeervolle stadion' De Den Bosch supporters deden dat echter 90 minuten lang wel, dus ben blij dat je dit kan lezen en me niet hoeft aan te horen.

PSV komt weer terug op 2 - 2 doordat Bruggink het moraal weer opkrikt met inzet en een mooi goal. Niets op af te dingen, gewoon netjes van Bruggink. De sfeer in het Philipsstadion s nog steeds op een dieptepunt, Den Bosch is echter nog volop aan het zingen zoals het hoort voor de 12e man!

Fabian de Freitas maakt een schitterende rush, maar wordt te ver naar de achterlijn gedrukt, de pass had erin gekunt maar met het 4-4-2 systeem heb je voorin nou eenmaal weinig mensen die je kan aanspelen.

Mark van Bommel zet met een soort van bodycheck Jantje Michels aan de kant en scoort 2 - 3. Bijzonder discutabel om op deze manier de wedstrijd te winnen, maar Eindhoven was gelukkig en liet zichzelf eindelijk horen. met dank aan Temmink ..........

Al met al geen schande om van de gedoodvergde kampioenskanidaat te verliezen, want je gaat naar PSV zonder verwachtingen en je bent blij als je daar met een gelijk spel mag vertrekken, maar om op deze manier te verliezen is heel erg zuur, met dank aan Temmink ..........

Vanaf nu vind ik dat alle PSV'ers netjes hun mond moeten houden tegen de Ajaxsupporters, jullie zijn zelf nog erger want als PSV het moeilijk heeft verzuimen jullie achter de ploeg te gaan staan zoals een echte supporter dat wel doet, spreek hier dus niet meer over 'ajaxpubliek', stelletje nepsupporters .......

Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_1472777
nou nou...
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_1472778
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:18 schreef Reanimatie.com het volgende:
Vanaf nu vind ik dat alle PSV'ers netjes hun mond moeten houden tegen de Ajaxsupporters, jullie zijn zelf nog erger want als PSV het moeilijk heeft verzuimen jullie achter de ploeg te gaan staan zoals een echte supporter dat wel doet, spreek hier dus niet meer over 'ajaxpubliek', stelletje nepsupporters .......
En dat mocht inderdaad ook wel eens gezegd worden (kben zelf voor Ajax)
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_1472811
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

En dat mocht inderdaad ook wel eens gezegd worden (kben zelf voor Ajax)

Deze Feyenoorder is het er helemaal mee eens, de term 'ajaxpubliek' geld ook voor de eindhovenaren. Maar ik was hiervan al een poosje op de hoogte. Ook qua liedjes zijn ze in eindhoven niet bijster origineel!
-blarg
pi_1472821
Al zouden ze 'potje met vet' hebben gezongen dan zouden ze nog minder voor lul staan dan dat ze hun bek helemaal niet opendoen ...

DylanDog, favoriete lampenkap en stadsgenoot van me, komt het omdat jij er niet bij was ??

Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  donderdag 23 augustus 2001 @ 12:38:44 #6
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_1472882
gaaaaappppppppppp!

Net als het spel van Den Bosch!

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_1472883
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:27 schreef Cryptor het volgende:

[..]

Deze Feyenoorder is het er helemaal mee eens, de term 'ajaxpubliek' geld ook voor de eindhovenaren. Maar ik was hiervan al een poosje op de hoogte. Ook qua liedjes zijn ze in eindhoven niet bijster origineel!

En in de rest van Nederland ook meestal niet....
Meestal kennen ze alleen maar 'boeren, boeren' of 'wie niet springt die is een ....' en dat soort standaard dingetjes.
Ik vind persoonlijk dan dat feyenoord en Ajax qua liedjes nog steeds wel de origineelste zijn.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_1472939
Ik wil de feiten wel even naar de andere kant toe uitleggen, dan kun je zien dat Temmink in de ogen van een PSV supporter ook niet helemaal vrijuit ging:

Sinds wanneer mag je een vrije trap niet meer meteen op doel schieten? Het is toch de schuld van de muur dat zij niet op tijd goed gaan staan. Staat nergens in het regelement dat er eerst gefloten dient te worden hoor.

Doelpunt van Mourad zit er vervolgens lekker in...

Handsbal waar die penalty uit voortkomt was niet op de handen gemikt, was een afwerende beweging van die speler. Afwerende bewegingen mogen alleen indien de bal op het gezicht geschoten wordt, maar zoals iedereen kon zien was die bal op borst/buikhoogte.

Aan het doelpunt van Maxidinges ging in eerste instantie een overtreding op Rommedahl vooraf, waardoor deze de bal verloor en Maxi hem kreeg. In het sprintduel dat daarop volgde met Nikiforov, werd Niki door de hand van Maxi onderuitgetrokken. Op de afronding was niks af te dingen.

Bruggink maakt goed 2-2

De 3-2 van van Bommel was netjes van de tegenstander weggedraaid. Het enige wat Bommel deed was met de man in z'n rug zichzelf breed maken. Een bodycheck was het zeker niet, want zowel aanvaller als verdediger stonden er al.

Uiteraard was deze wedstrijd een blammage voor PSV, geef ik meteen toe, en uiteraard speelt 'the blue-white army' een schitterend seizoen, als ze dit spel vol kunnen houden. Maar om Temmink de schuld te geven van het verlies... dat gaat me een beetje te ver. Dat die gast een KL*TEwedstrijd floot, daar ben ik het volledig mee eens!!!

pi_1472942
Stevig verdedigen ja mehoela . Als je komt om een punt te halen en je zegt als ploeg we gaan voor een punt hoe dat maakt niet uit , nee dan maak je een goede indruk.
FC Den Bosch volgend jaar weer terug naar de eerste divisie!!!!!!!!!!!

En PSV KAMPIOEN da's het verschil

Demonaz
pi_1472944
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:38 schreef Magic666 het volgende:
gaaaaappppppppppp!

Net als het spel van Den Bosch!

Een keuze:
Den Bosch speelt aanvallend, laat gaten vallen en jullie walsen er met 7 - 1 overheen zoals andere jaren?
Of Den Bosch komt en maakt het jullie moeilijk door de boel dicht te gooien en te counteren waar jullie jezelf geen raad mee weten.

Alleen al persoonlijke kwaliteiten komen jullie al veel en veel verder dan Den Bosch (begroting van 14 mln versus PSV zowat 140 mln) Misschien moet je dan toch concluderen dat Den Bosch het slim heeft gespeeld.

Dus eigenlijk moet ik uit je woorden halen dat je alleen naar het stadion komt als er gewonnen word??? De meeste mensen gaan naar een club omdat er sprake is van clubliefde, maargoed, hoe verder omhoog in de ranglijst hoe meer meelopers zonder clubliefde ....

pi_1472972
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:46 schreef Coelho het volgende:
Handsbal waar die penalty uit voortkomt was niet op de handen gemikt, was een afwerende beweging van die speler. Afwerende bewegingen mogen alleen indien de bal op het gezicht geschoten wordt, maar zoals iedereen kon zien was die bal op borst/buikhoogte.

laat ik nou net mijn digicam hebben meegenomen, lijkt me een hoge buik. Bedenk wel even dat Michels (niet de bruinmans op de pic dus) de hands maakte in Temmink zijn ogen.

Let trouwens ook niet op het net, daar laten jullie ons voor betalen ......

pi_1473077
wel stoer dat je precies die foto hebt gemaakt. Maar hij doet ook wel een beetje raar in de muur. Wegdraaien van de bal, en dan in het midden, waar het gat komt door dat wegdraaien, hands maken. Als hij gewoon met z'n lichaam achter de bal was gebleven, dan was het imho al een stuk minder bepalend geweest dat een hand de bal raakte, omdat de baan naar het doel dan nog steeds door het lichaam afgeschermt was geweest.

Dacht trouwens dat supporters van de tegenstander in de in de hoek links van de goal op je foto werden ondergebracht. Vroeger tenminste wel.

pi_1473086
Geinig was het ook om te zien dat die PSv'ers met die min of meer 'gekregen' overwinning helemaal niet blij waren.
En terecht want Psv verdiende het niet.
Een gelijkspel was meer dan terecht geweest.
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_1473194
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:08 schreef Coelho het volgende:
wel stoer dat je precies die foto hebt gemaakt. Maar hij doet ook wel een beetje raar in de muur. Wegdraaien van de bal, en dan in het midden, waar het gat komt door dat wegdraaien, hands maken. Als hij gewoon met z'n lichaam achter de bal was gebleven, dan was het imho al een stuk minder bepalend geweest dat een hand de bal raakte, omdat de baan naar het doel dan nog steeds door het lichaam afgeschermt was geweest.

Dacht trouwens dat supporters van de tegenstander in de in de hoek links van de goal op je foto werden ondergebracht. Vroeger tenminste wel.

had al het gevoel dat je een teletexsupporter was, zal er verder niet op ingaan want het uitvak was vorig seizoen ook al daar. Verder bevestig je mijn punt in deze topic dat iedere psv'er snel stil moet zijn over de instelling van 'het ajaxpubliek'

if you can't talk the talk, don't walk the walk. Nou snelwegwezen neplampenkap met een veelste grote mond!

Is er dan echt niemand hier die gister tussen die 28.500 mensen zaten die mij durft tegen te spreken ??????? Volgens mij staat het schaamrood jullie op de kaken.....

Trouwste user 2022 donderdag 23 augustus 2001 @ 13:44:43 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_1473321
Ik ben altijd fanatiek supporter geweest van FC den Bosch en van Ajax. Tong was niet zo'n zanger eigenlijk. Had ik helemaal geen tijd voor, ik moest schelden en vloeken, en tegenover mijn buurman m'n gelijk halen. Ook was ik kettingroker, en als ik dan ging zingen bleef de rook tussen m'n neus en gehemelte hangen, is een zeer onprettig gevoel. Ik laat/liet het zingen graag over aan de vogeltjes, die zijn daar veel beter voor gebekt.

In vroeger tijden zwaaide men met den hoed, en riep na het scoren van een doelpunt : "Hiep hiep hoera, we hebben een doelpunt, hoi hoi hoi." De echte supporter ging destijds al voor het zingen de kerk uit. En toch waren ze fan van een club.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_1473376
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:44 schreef tong80 het volgende:

In vroeger tijden zwaaide men met den hoed, en riep na het scoren van een doelpunt : "Hiep hiep hoera, we hebben een doelpunt, hoi hoi hoi." De echte supporter ging destijds al voor het zingen de kerk uit. En toch waren ze fan van een club.

ja, ok, da's wel een stevig probleem zingen met kettingroken. Klappen, en foto's maken gaat mij ook moeilijk in combinatie af.

Maar mijn punt was dat PSV'ers niet meer hun vingers richting ajacieden mogen richten over het feit dat het neppubliek is dat alleen komt om te winnen en te klappen. PSV is geen haar beter .....

donderdag 23 augustus 2001 @ 14:07:35 #17
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_1473481
En ik ben eindelijk blij, en het valt me op dat niemand JOUW tegenspreekt, dat iemand eens staat voor den bosch, en niet zomaar mee blaat met de top 3.

Ik postte gister ook al eea op GoT en Fok, en krijg meteen alle PSV stront over me heen: Ja, met 12 man in de 16, niet zeuren want als psv echt had gewild blablablabla...

Feit is, dat den Bosch NOOIT en te NIMMER het geluk van een topper. Hoeft ook niet, maar ze worden ook nooit in bescherming genomen. En temmink is een drol.

De strategie is een een duidelijke van Den Bosch: Spelen op de 0, en hopen op een uitbraak van je zelf. Ik denk dat gisteren een PERFECT voorbeeld is van de strategie! Den Bosch is scherper aan het worden, wat tegen Heerenveen (waar ik wel was) nogal ontbrak. WJ Vloet hanteert deze strategie en ik denk dat hij gelijk heeft. Voor een neutrale toeschouwer, is 3-2 bij PSV een prima resultaat natuurlijk. En het den bosch publiek komt momenteel niet voor het spel, maar voor de punten.
Laat ze bij de winterstop maar eens 20 punten hebben. Kunnen ze daarna nog wel mooi gaan spelen.

Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_1473566
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:07 schreef 456 het volgende:
En ik ben eindelijk blij, en het valt me op dat niemand JOUW tegenspreekt, dat iemand eens staat voor den bosch, en niet zomaar mee blaat met de top 3.
Misschien omdat ik mijn menig baseer op de waarheid, niet op teletekst, langs de lijn of studio sport. Normaal stikt het hier van de lampenkappen, maar nu zijn ze ineens verdacht stil. Misschien te gevoelig voor de waarheid ....

En geloof me, als ik vind dat we kut spelen (en dat is vaak genoeg het geval bij Den Bosch) dan zeg ik dat ook gerust. Maar na het zielige gezeik van alle lampenkappen tijdens de vakantie vond ik het wel een mooi moment om ze zelf eens even een spiegel voor te houden.

Maar eerlijk is eerlijk, PSV is kut, maar Ajax is geen haar beter. 2 seizoenen terug werden we daar met 6-1 ofzo van de mat gespeeld en het enige dat je in die UFO hoorde was 'leve de lol' Onvoorwaardelijke clubliefde heet zoiets ......

donderdag 23 augustus 2001 @ 14:22:31 #19
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1473618
quote:
-Knip-

Vanaf nu ben ik ook een Den Bosch supporter

heel mooi stukje Rea!

donderdag 23 augustus 2001 @ 14:23:52 #20
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1473636
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:39 schreef keeper het volgende:

[..]

En in de rest van Nederland ook meestal niet....
Meestal kennen ze alleen maar 'boeren, boeren' of 'wie niet springt die is een ....' en dat soort standaard dingetjes.
Ik vind persoonlijk dan dat feyenoord en Ajax qua liedjes nog steeds wel de origineelste zijn.

Correctie! FC Utrecht is het origineelste! PUNT!
pi_1473732
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Vanaf nu ben ik ook een Den Bosch supporter

heel mooi stukje Rea!

Dank je, feit is dat ik gewoon furieus ben over gister!
Kan strax ook beter geen auto tegenkomen met PSV vaantjes achterin want die zal niet veel verder komen dan de achterkant van mijn 146 met een irriterend blauw witte 'FC Den Bosch' banier....
  donderdag 23 augustus 2001 @ 14:33:21 #22
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_1473736
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:18 schreef Reanimatie.com het volgende:

[..]

Misschien omdat ik mijn menig baseer op de waarheid, niet op teletekst, langs de lijn of studio sport. Normaal stikt het hier van de lampenkappen, maar nu zijn ze ineens verdacht stil. Misschien te gevoelig voor de waarheid ....

En geloof me, als ik vind dat we kut spelen (en dat is vaak genoeg het geval bij Den Bosch) dan zeg ik dat ook gerust. Maar na het zielige gezeik van alle lampenkappen tijdens de vakantie vond ik het wel een mooi moment om ze zelf eens even een spiegel voor te houden.

Maar eerlijk is eerlijk, PSV is kut, maar Ajax is geen haar beter. 2 seizoenen terug werden we daar met 6-1 ofzo van de mat gespeeld en het enige dat je in die UFO hoorde was 'leve de lol' Onvoorwaardelijke clubliefde heet zoiets ......

Ja, maar wat is KUT spelen? Kijk, als ze tegen Haarlem vorig jr net zo speelden als gister, en dus verliezen, oke! Ging ik ook sjaggie naar huis.
Maar tegen de grote in de kleine competitie, mogen ze zo spelen en verliezen, en dan hebben ze het goed gedaan.
Op zich deden ze dat ook tegen Heerenveen. Dat mag. Maar dan moet die bal van vd Eede in de kruising er gewoon in (GODDANK weer tribunes achter de goal). Dat is dan klote! Maar toch 0-0!

Ik ben benieuwd tegen Fortuna. Ik verwacht dat dat de eerste test case wordt, qua niveau. Wat moet den bosch dan? Ook voor de pot hangen en hopen op een counter? Mijn zegen hebben ze: 3 punten is 3 punten bij 1-0. Slecht spelen of niet. Den Bosch mag het zich permitteren slecht te spelen, zeker met klasse spelers als vd Laak (de nieuwe v Nistelrooy) en vd eede (icm mouhrat).

Forza blue white army!

>edit< Ik zie nu pas wie je bent, Rean: we hebben wel eens eerder contact gehad: Heb jij niet in DH gestudeerd?
>/edit<

[Dit bericht is gewijzigd door 456 op 23-08-2001 14:38]

Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_1473799
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:33 schreef 456 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd tegen Fortuna. Ik verwacht dat dat de eerste test case wordt, qua niveau. Wat moet den bosch dan? Ook voor de pot hangen en hopen op een counter? Mijn zegen hebben ze: 3 punten is 3 punten bij 1-0. Slecht spelen of niet. Den Bosch mag het zich permitteren slecht te spelen, zeker met klasse spelers als vd Laak (de nieuwe v Nistelrooy) en vd eede (icm mouhrat).

Forza blue white army!

>edit< Ik zie nu pas wie je bent, Rean: we hebben wel eens eerder contact gehad: Heb jij niet in DH gestudeerd?
>/edit<

yep, dan weet ik volgens mij ook wie ik voor me heb

voor zondag houd ik mijn hart vast, ik vrees een pot waarbij Fortuna juist gaat wachten op de counter, bloed en bloed saai dus. Feit is wel dat het lastig winnen is in de Vliert als de supporters erachter gaan staan .....

enne .... nix over Haarlem, vd Eede had die Snolwijn op zijn ogen moeten tikken, *pats* en nou terug naar Haarlem etterbak

donderdag 23 augustus 2001 @ 14:48:11 #24
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1473846
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:52 schreef Reanimatie.com het volgende:

[..]

[afbeelding]
laat ik nou net mijn digicam hebben meegenomen, lijkt me een hoge buik. Bedenk wel even dat Michels (niet de bruinmans op de pic dus) de hands maakte in Temmink zijn ogen.

Was ik de enige die zag dat na die handsbal nog een overtreding gemaakt werd? Dus hands of niet een pingel was het gewoon als je t mij vraagt. Heb me zeker vermaakt om die partij trouwens al zullen de PSVers die niet in t PSVstadion zaten zich ook vermaakt hebben met Celtic - Ajax
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_1474042
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:48 schreef Machiel het volgende:

[..]

Was ik de enige die zag dat na die handsbal nog een overtreding gemaakt werd? Dus hands of niet een pingel was het gewoon als je t mij vraagt.

toch even je sportbril schoonmaken, ik heb het live gezien en heb de sportbeelden ondertussen al een keer of 5 gezien. Mij viel weinig op, maargoed kan ik best zijn dat ik te pissig was om het te zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')