abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1443869
Wat ik me afvraag is hoe de Microsoft Update nou eigenlijk werkt...
Ze laten wel weten dat er niks naar MS wordt verzonden, maar hoe moet er dan duidelijk worden welke updates er op t scherme gezet moeten worden?
Mijns inziens kunen ze zo ook controleren of je, als je een illegale versie van WinXP of OfficeXP op je pc hebt staat, of je wel netjes hebt betaald en geregistreerd...
Zie ik dat verkeerd of is t inderdaad zo krom?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_1443872
Volgens mij gebruikt Microsoft spyware... ook in MSN.
God put a smile upon your face
pi_1443892
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 17:54 schreef ZozoVII het volgende:
Volgens mij gebruikt Microsoft spyware... ook in MSN.
Zoiets dacht ik dus ook, maar volgens mij zijn ze nou ook weer niet zo stom om dat te doen..ze zeggen dat ze t niet doen, en als ze t dan toch doen kunne nze echt massa's claims verwachten..
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 augustus 2001 @ 18:14:08 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1443929
Lijkt me simpel: Microsoft verstuurt een lijstje van alle updates die er zijn en je Internet Explorer bekijkt zelf wat hij nog nodig heeft.
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2001 @ 19:26:34 #5
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_1444155
Je browser zoekt zelf niks uit, ik moet op zoveel activeX controls klikken op hun site, dat ze dat via scripting uitzoeken.
The future is after you
pi_1444292
tuurlijk wordt er informatie naar hun site gestuurd, om dingen op te halen, maar als het goed is komt er alleen maar data aan dat over jou operating systeem gaat en geinstalleerde onderdelen, een kleine script kijkt dan welke onderdelen nog niet zijn geinstalleerd en geeft die aan als optie!..

Microsoft heeft trouwens niet het recht om andere data dan aangegeven te versturen naar hun site, dus doen ze dat natuurlijk ook niet

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1445243
Wat ook merkwaardig is dat als je naar Hotmail gaat om je inbox te legen van alle spam ook msn opstart. Aangezien ik msn slechts zelden aan heb staan valt dat me dus op. Hoe kan een website een programma opstarten? Is dat niet heel erg bug-gevoelig?
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_1445297
als blijkt dat in M$ software spyware en meer zet (komt zeker eens naar buiten enzo)
zal M$ wel het een en andere te verklaren hebben...
Het zal ze ook zeeeeeer veel geld gaan kosten..
pi_1446311
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 19:48 schreef Chandler het volgende:
tuurlijk wordt er informatie naar hun site gestuurd, om dingen op te halen, maar als het goed is komt er alleen maar data aan dat over jou operating systeem gaat en geinstalleerde onderdelen, een kleine script kijkt dan welke onderdelen nog niet zijn geinstalleerd en geeft die aan als optie!..

Microsoft heeft trouwens niet het recht om andere data dan aangegeven te versturen naar hun site, dus doen ze dat natuurlijk ook niet

Bij elk HTTP reaquest gaat er info mee over je PC. Zal eens kijken wat allemaal, heb het ergens staan.
pi_1446912
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 00:09 schreef slakkie het volgende:

[..]

Bij elk HTTP reaquest gaat er info mee over je PC. Zal eens kijken wat allemaal, heb het ergens staan.

okey dan... nou post het ook dan wil je!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 20 augustus 2001 @ 02:55:44 #11
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1447298
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 22:14 schreef Melluh het volgende:
Hoe kan een website een programma opstarten?
Simpel: Internet Explorer is van Microsoft. MSN Messenger is van Microsoft. Get the picture? Waarschijnlijk bevat IE gewoon code die Messenger automatisch kan laten opstarten als je naar Hotmail gaat.
quote:
Is dat niet heel erg bug-gevoelig?
Ja, en zeer onveilig. Maar dat maakt Microsoft niets uit.
What's the speed of Dark?
pi_1447975
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 02:55 schreef lzandman het volgende:

[..]

Simpel: Internet Explorer is van Microsoft. MSN Messenger is van Microsoft. Get the picture? Waarschijnlijk bevat IE gewoon code die Messenger automatisch kan laten opstarten als je naar Hotmail gaat.
[..]

Ja, en zeer onveilig. Maar dat maakt Microsoft niets uit.

Het zou niet onveilig zijn als iedereen zijn tengeltjes uit andermans computer zou houden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')